abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145118666

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 10:41:06 ]
pi_145118893
Het leven van klokkenluiders is geen rozengeur en maneschijn?
Of zijn leven op het spel staat is afwachten. Dat kun je nu nog niet met zekerheid zeggen.
pi_145118907
Hey! Wat is deze?? :(
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:26:48 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145118909
Zo is het altijd gegaan en zal het altijd gaan. De hamvraag is: wordt iemand hier daadwerkelijk slechter van?
pi_145118942
Sorry foutje, ik wilde de OP edit geven, maar ging mis en toen was alles weg.
Ik heb al een TR aangemaakt of een MOD de OP kan terugzetten. Ik zet het ook in het FB topic.

Sorry voor deze blunder van mij, was een uitgebreide OP en heb zelf geen kopie (sukkel)
pi_145119080
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:26 schreef Richestorags het volgende:
Zo is het altijd gegaan en zal het altijd gaan. De hamvraag is: wordt iemand hier daadwerkelijk slechter van?
De klokkenluiders soms?
pi_145119082
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:27 schreef Het_fijtje het volgende:
Sorry foutje, ik wilde de OP edit geven, maar ging mis en toen was alles weg.
Ik heb al een TR aangemaakt of een MOD de OP kan terugzetten. Ik zet het ook in het FB topic.

Sorry voor deze blunder van mij, was een uitgebreide OP en heb zelf geen kopie (sukkel)
Hm, ik krijg 'm er ook niet in. :{.
pi_145119137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hm, ik krijg 'm er ook niet in. :{.
Hoe kan dat dan :? Want opeens was alle tekst en linkjes pleite zonder dat ik deze verwijderd had. Ik heb het ook weleens met een gewone Post gehad, maar met een OP helemaal vervelend.

Als je de tekst nog ergens kan zien, kan je die dan knippen en plakken ofzo? De linkjes kan ik eventueel wel weer terugvinden enz...... wat valt er nog te redden of is het opnieuw beginnen?
pi_145119150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:37 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan :? Want opeens was alle tekst en linkjes pleite zonder dat ik deze verwijderd had. Ik heb het ook weleens met een gewone Post gehad, maar met een OP helemaal vervelend.

Als je de tekst nog ergens kan zien, kan je die dan knippen en plakken ofzo? De linkjes kan ik eventueel wel weer terugvinden enz...... wat valt er nog te redden of is het opnieuw beginnen?
Ik heb de NWS-mods al op de hoogte gesteld.

Ik heb jouw OP iets opgepoets en heb 'm onder mijn CTRL+V:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
[q]‘ICT-leverancier Ordina fraudeerde met aanbestedingen’

ICT-leverancier Ordina heeft tussen 2005 en 2010 gefraudeerd met verschillende aanbestedingen van de overheid. Ordina maakte jacht op informatie die nodig is om aanbestedingen te winnen. Dat blijkt uit een grote hoeveelheid interne bedrijfsinformatie van Ordina die in handen is van Zembla.
Onder meer een ambtenaar van de gemeente Rotterdam speelde het bedrijf cruciale, vertrouwelijke documenten toe. Hoogleraar Chris Jansen spreekt in het tv-programma, dat vanavond wordt uitgezonden, van een ‘tweede bouwfraude’.

Ordina blijkt adviseurs op strategische posities bij de overheid te hebben. In de ICT-wereld worden deze medewerkers ook wel “warm vlees” genoemd: ze hoeven niet veel te presteren maar ontvangen wel een vergoeding.

‘DEZE MAIL VERWIJDEREN, OOK UIT JE VERZONDEN ITEMS’
“Heb je niet van mij, maar is wellicht handig”, mailt een ICT-consultant naar zijn werkgever, de commercieel directeur van Ordina. De consultant wordt op dat moment ingehuurd bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), dat een nieuw computersysteem wil. In de lunchpauze verstuurt hij de informatie naar zijn privé-mail. ‘s Avonds stuurt hij deze vanuit huis door naar Ordina.

Een andere ‘informant’ werkt bij het Openbaar Ministerie, dat strafdossiers wil digitaliseren. Hij schrijft in een e-mail aan de commercieel directeur van Ordina: “Voor jullie is het nu de kans om een goed contract af te sluiten. Korting geven is niet nodig. Let wel: er is geen concurrent!” Ordina probeert te voorkomen dat de medewerker betrapt wordt op lekken van informatie uit het Openbaar Ministerie. De commercieel directeur gebiedt hem: “Deze mail verwijderen. Ook uit je send items.”

De commercieel directeur van Ordina wil tegenover niet reageren op de e-mails, wegens zijn “geheimhoudingsplicht” en omdat dit “vertrouwelijke informatie” betreft.

MOGELIJK CORRUPTIE BIJ AANBESTEDING
In 2009 is er een aanbesteding van de gemeente Rotterdam voor een groot softwareproject ter waarde van enkele tientallen miljoenen. Voorafgaand aan de aanbesteding speelt een ambtenaar van de inkoopafdeling een conceptbestek aan Ordina toe. Hij vraagt wel een wederdienst: “Ik zal zeker aan je denken, als je maar weet dat je later ook aan mij moet denken.” Die belofte lijkt de verkoper van Ordina waar te maken als de ambtenaar bij zijn bedrijf solliciteert. “Hier de cv van N. Hij heeft gesolliciteerd. Om tactische redenen wil ik hem niet afwijzen.” Mogelijk is hier sprake van corruptie.

In een reactie laat Rotterdam weten een intern onderzoek te zijn gestart. De betrokken ambtenaar is gedurende het onderzoek geschorst. Ordina zegt dat het bedrijf de aanbesteding uiteindelijk niet heeft gewonnen en dat het de zaak momenteel laat uitzoeken door een advocatenkantoor.

‘IK ZIE HIERIN KANSEN VOOR ORDINA’
Deze week liet het ministerie van Defensie al weten aangifte te doen tegen een reserveofficier, die in 2009 vanuit Uruzgan militair-vertrouwelijke informatie doorspeelde aan zijn werkgever, Ordina. In de mails vertelt de majoor aan zijn commercieel directeur welke systemen Defensie gebruikt. “Ik zie hierin kansen voor Ordina. Zien jullie het zitten om dit mee op te pakken?”

Een parlementaire enquêtecommissie doet momenteel onderzoek naar softwareprojecten van de overheid die veel te duur uitvallen of faliekant mislukken. Ook Stépan Breedveld, CEO van Ordina, is daarvoor gehoord. Volgens hem is er niet zoveel mis bij ICT-bedrijven:

“We kunnen niet praten over offertes, aanbiedingen, prijzen of wat dan ook. Er kan dus geen kennis uitgewisseld worden, dat mag ook niet.”

Bron; [url=http://www.nrc.nl/nieuws/2014/10/02/ict-leverancier-ordina-fraudeerde-met-aanbestedingen/]NRC[/url][/q]

Ordina is een grote, zelfs grootste, ICT leverancier van Nederland. Een stukje bedrijfsgechiedenis;

[q]Ordina NV is dienstverlener op het gebied van Consulting en ICT. Het bedrijf bedenkt, bouwt en beheert oplossingen voor de automatisering van bedrijfsprocessen en ICT. Met een omzet van ¤ 400,7 miljoen (2012) en 2920 medewerkers (2012) behoort Ordina tot de grotere spelers in de Benelux.[1] Ordina is opgericht in 1973 en het aandeel is genoteerd aan Euronext Amsterdam en maakt deel uit van de Small Cap Index.

Bron: [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Ordina]WikiPedia[/url][/q]

Dit is niet een incident, want enkele dagen geleden kwam dit nieuwsbericht uit de media tevoorschijn;
[q]Aangifte minister Hennis tegen lekkende ICT’er
Minister Hennis-Plasschaert (Defensie, VVD) heeft aangifte gedaan tegen een reserveofficier die mogelijk vertrouwelijke informatie heeft doorgespeeld naar zijn civiele werkgever. De man wordt ervan verdacht zijn geheimhoudingsplicht te hebben geschonden. Tijdens de missie in Uruzgan zou hij vertrouwelijke informatie hebben gelekt, blijkt uit e-mails tussen de majoor en zijn werkgever Ordina, een ICT-dienstverlener waarmee het ministerie van Defensie zaken doet. De minister liet dat gisteren in een brief aan de Kamer weten.

Bron; [url=http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2014/september/29/aangifte-minister-hennis-tegen-lekkende-icter-1423312]NRC[/url][/q]

[b]Mening van TS;[/b]
Het lijkt schering en inslag te zijn. Zelf heb ik als medewerker en gedetacheerde ook in de IT en Telecommunicatie gewerkt en ik herken deze manier van zakendoen dan ook vanuit de praktijk. Het onderling dealtjes maken, maar ook informatie misbruiken om voordeel te behalen.

Waar ik mij de meeste zorgen om maak is de klokkenluider welke ditmaal Zembla op de hoogte heeft gebracht middels duizenden e-mailberichten en andere stukken op een USB-Stick.

Deze fraude is namelijk vergelijkbaar wat betreft omvang en impact met de bouwfraude. De klokkenluider, Ad Bos, is door Justitie volledig gesloopt. Zijn huis is hem afgenomen, zijn spaargeld, en uiteraard was hij zijn baan kwijt en niemand wilt hem nog in dienst nemen. Pas na Jaren getrouwtrek en een verwoest leven heeft de Staat Nederland het alsnog op een akkoordje gegooid en is Ad Bos uiteindelijk schadeloos gesteld.

Meer informatie [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Ad_Bos]WikiPedia[/url]

En ook de klokkenluider bouwfraude was niet de eerste die door Justitie zijn leven werd verwoest, omdat het een volksbelang was en geen Staatsbelang welke gediend was met het luiden van de klok. De klokkenluider omtrent onveilige oefen landmijnen bij de Landmacht, Fred Spijker is ook zo schandalig door Justitie behandeld. Een rapport daarover vermelde zelfs;
[q]
Het vakblad 'Openbaar Bestuur' publiceerde vrijdag 7 maart 2008 de uitkomst van een wetenschappelijk onderzoek [1], uitgevoerd door een team van elf academici onder leiding van de Universitair docent prof. dr. Joep van der Vliet naar de 'klokkenluidersaffaire'. Van der Vliet constateerde dat Spijkers' leven 'verwoest' werd 'door toedoen van politieke, bestuurlijke, rechterlijke en ambtelijke gezagsdragers namens de Nederlandse staat'.

Sommige gezagsdragers hebben volgens de onderzoekers hun politieke verantwoordelijkheden en natuurlijke plichten ten opzichte van Spijkers 'op een reeks van manieren grof geschonden'. De onderzoekers benadrukken dat zij daarbij ook doelen op ministers en staatssecretarissen van Defensie en Binnenlandse Zaken, van 1984 tot nu. Zij hadden Spijkers moeten prijzen, stellen de onderzoekers in hun bevindingen. Het ontbreekt de betrokken gezagsdragers aan 'morele moed en waardigheid'. "Ze hebben rechtsstatelijke middelen 23 jaar lang gebruikt om onrecht te begaan en zijn dus 'slecht' of zelfs 'kwaadaardig' wegens de klaarblijkelijke onverschilligheid over dat onrecht." "Zij waren geen hoeders van rechtvaardigheid en van de rechtsstaat, integendeel, ze gebruikten de bevoegdheden die hen ten dienste stonden om de rechten van een burger met voeten te treden."[2] "Ministers, staatssecretarissen, hoge ambtenaren, rechters en zelfs de Nationale Ombudsman negeren rechtsstatelijke beginselen en procedures als hun dat uitkomt. Ze doen dat om hun eigen hachje te redden of de vermeende belangen van hun ministerie, of van hun politieke partij te beschermen."

Bron en meer informatie; [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Spijkers]WikiPedia[/url][/q]

Ik kijk met spanning uit wat we in de toekomst nog over deze megafraude en overheidsoplichting gaan horen, en hoe het ditmaal met de klokkenluider afloopt, zou zijn leven ook op het spel staan?

Laat weten wat jij vind, of verwacht. Maar hou het wel serieus en ontopic. Marokkanen en Moslims hebben hier niets mee te maken, noch discriminatie of Racisme. Laten we het zakelijk en fijtelijk doch ook gezellig houden  ^O^ 

Respecteer elkaars mening, ook al ben je het niet eens met iemand. Discussiëren is wat anders dan op elkaar schelden of elkaar belachelijk maken. 

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 10:38:13 ]
pi_145119208
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb de NWS-mods al op de hoogte gesteld.

Ik heb jouw OP iets opgepoets en heb 'm onder mijn CTRL+V:
[ code verwijderd ]

Ikzelf kan niet meer wijzigen, omdat een MOD bezig is (geweest).
Wil jij zo lief zijn de tekst even te plakken in de OP. :*

De bug uitzoeken en oplossen kan later, als de OP er maar weer staat.

Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)

Of moet ik een nieuw Topic maken, en zelf de OP daarin plakken. Dan kan deze op slot. Lastig maar goed.... :') Ik maak eens een mooi topic :') |:(
pi_145119224
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:40 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

Ikzelf kan niet meer wijzigen, omdat een MOD bezig is (geweest).
Wil jij zo lief zijn de tekst even te plakken in de OP. :*

De bug uitzoeken en oplossen kan later, als de OP er maar weer staat.
De OP terugplaatsen lukt dus niet. De OP wordt simpelweg niet opgeslagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 10:41:19 ]
  † In Memoriam † donderdag 2 oktober 2014 @ 10:42:56 #12
230491 Zith
pls tip
pi_145119289
Maak een nieuwe, betere topic dan met duidelijkere titel....
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145119290
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

De OP terugplaatsen lukt dus niet. De OP wordt simpelweg niet opgeslagen.
Simpelweg kut, dan maak ik wel een nieuw topic aan. Dan kan er rustig achter de schermen naar de problemen met dit topic gekeken worden.

Is dat een oplossing? Simpelweg
pi_145119331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:42 schreef Het_fijtje het volgende:

[..]

Simpelweg kut, dan maak ik wel een nieuw topic aan. Dan kan er rustig achter de schermen naar de problemen met dit topic gekeken worden.

Is dat een oplossing? Simpelweg
Lijkt me prima, gooi ik deze dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')