abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148088665
Kom op zeg...
pi_148089143
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:39 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt.
Giuseppe Mazzini naar wie je refereert was ook een 33e graad vrijmetselaar
en oprichter van de Mafia.
Die zelfs naar hem is vernoemt.
Mazzini Autorizza Furti, Incendi, Avvelenament. (MAFIA)
Dus om nou te stellen dat hij zich enkel heeft ingezet voor de eenwording van italie lijkt me een
beetje simplistisch.
Ook was hij samen met Albert Pike oprichter van de Scottish Rite of Freemasonry.
De illuminati tak van de vrijmetselaars
Albert Pike was overigens ook de oprichter van de KKK.
Het woord Mafia is veel ouder dan Mazzini dus je mag me uitleggen hoe je dat allemaal voor je ziet.

van wipkipedia

The Italian term "Mafia" (sometimes spelled "Maffia" in early texts) was created in Sicily, but there are several theories about its origin. That area of Southern Italy, in fact, was an Islamic emirate (the Emirate of Sicily) between 827 and 1091. Therefore, the Sicilian adjective mafiusu (in Italian: mafioso) may derive from the slang Arabic mahyas (مهياص), meaning "aggressive boasting, bragging", or marfud (مرفوض) meaning "rejected". In reference to a man, mafiusu in 19th century Sicily was ambiguous, signifying a bully, arrogant but also fearless, enterprising, and proud, according to scholar Diego Gambetta.[2] In reference to a woman, however, the feminine-form adjective "mafiusa" means beautiful and attractive.

Other possible origins from Arabic:

maha = quarry, cave;[3] especially the mafie caves in the region of Marsala, which acted as hiding places for persecuted Muslims and later served other types of refugees.[4]
mu'afa = safety, protection[3]
Ma àfir = the name of an Arab tribe[5] that ruled Palermo.[6] The local peasants imitated these Arabs and as a result the tribes name entered the popular lexicon. The word mafia was used to refer to the defenders of Palermo during the Sicilian Vespers.[7]
  maandag 29 december 2014 @ 13:13:24 #278
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_148091318
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:39 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt.
Giuseppe Mazzini naar wie je refereert was ook een 33e graad vrijmetselaar
en oprichter van de Mafia.
Die zelfs naar hem is vernoemt.
Ik ben erg benieuwd wanneer de noorderling Mazzini de Mafia heeft opgericht, een zuidelijk genootschap bij uitstek.

quote:
Ook was hij samen met Albert Pike oprichter van de Scottish Rite of Freemasonry.
Dit is niet waar.

quote:
Albert Pike was overigens ook de oprichter van de KKK.
Dit is niet waar.

Kortom, drie onwaarheden.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  maandag 29 december 2014 @ 13:15:43 #279
235357 TitusPullo
pi_148091401
Over de oorsprong van woorden gesproken: was het woord zionisme wel in zwang in 1871? En had Pike nog iets te zeggen over de nieuwe verhoudingen in Europa na de Frans-Pruisische oorlog en de inname van Rome door het Koninkrijk Italie?

En dan nog iets: het Ottomaanse Rijk was er in 1871 slecht aan toe, maar het was nog lang niet ter ziele en Frankrijk en Engeland hadden getoond bereid te zijn om oorlog te voeren om verdere aantasting ervan te voorkomen. Hoe kon Pike dan weten dat het een geschil tussen Arabische Moslims en Zionisten zou worden?

[ Bericht 41% gewijzigd door TitusPullo op 29-12-2014 16:18:59 ]
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  maandag 29 december 2014 @ 16:18:57 #280
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148099632
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 12:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het woord Mafia is veel ouder dan Mazzini dus je mag me uitleggen hoe je dat allemaal voor je ziet.

van wipkipedia

The Italian term "Mafia" (sometimes spelled "Maffia" in early texts) was created in Sicily, but there are several theories about its origin. That area of Southern Italy, in fact, was an Islamic emirate (the Emirate of Sicily) between 827 and 1091. Therefore, the Sicilian adjective mafiusu (in Italian: mafioso) may derive from the slang Arabic mahyas (مهياص), meaning "aggressive boasting, bragging", or marfud (مرفوض) meaning "rejected". In reference to a man, mafiusu in 19th century Sicily was ambiguous, signifying a bully, arrogant but also fearless, enterprising, and proud, according to scholar Diego Gambetta.[2] In reference to a woman, however, the feminine-form adjective "mafiusa" means beautiful and attractive.

Other possible origins from Arabic:

maha = quarry, cave;[3] especially the mafie caves in the region of Marsala, which acted as hiding places for persecuted Muslims and later served other types of refugees.[4]
mu'afa = safety, protection[3]
Ma àfir = the name of an Arab tribe[5] that ruled Palermo.[6] The local peasants imitated these Arabs and as a result the tribes name entered the popular lexicon. The word mafia was used to refer to the defenders of Palermo during the Sicilian Vespers.[7]

Deze info vond ik op de website die ik aan het lezen was.
Als je op internet zoekt naar: Giuseppe Mazzini Mafia
Kom je heel veel websites tegen waarop dit wordt beweert.
Zo ook wanneer je zoekt naar Albert Pike KKK.
Ik heb nog eens zitten zoeken maar kan nergens iets met 100% zekerheid vinden.
Er is veel verschillende info over dit onderwerp.
Overigens ben ik van mening dat Wikipedia een prima bron is voor algemene info.
Maar wanneer het controversiële onderwerpen betreft,
geloof ik niet dat wikipedia 100% betrouwbaar is.

Misschien moet je het anders maar vragen aan TitusPullo.
Die weet kennelijk precies hoe het zit.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  maandag 29 december 2014 @ 16:21:05 #281
235357 TitusPullo
pi_148099721
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:18 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Controversieel onderwerp? Er is helemaal geen sprake van een controverse over de vraag wie de Mafia heeft opgericht, omdat de Mafia niet opgericht is maar ontstaan.
  maandag 29 december 2014 @ 16:27:39 #282
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148099979
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:21 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Controversieel onderwerp? Er is helemaal geen sprake van een controverse over de vraag wie de Mafia heeft opgericht, omdat de Mafia niet opgericht is maar ontstaan.
Ik bedoel controversiële onderwerpen in het algemeen.
De Mafia geschiedenis is toch niet echt een open boek lijkt me.
Ik zou het op prijs stellen als je me een bron wil geven waar ik die info
op kan vinden.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  maandag 29 december 2014 @ 16:33:40 #283
235357 TitusPullo
pi_148100203
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:27 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik bedoel controversiële onderwerpen in het algemeen.
De Mafia geschiedenis is toch niet echt een open boek lijkt me.
Ik zou het op prijs stellen als je me een bron wil geven waar ik die info
op kan vinden.
Nee, die is inderdaad geen open boek, maar jij hebt nog geen enkel bewijs geleverd dat Mazzini er iets mee te maken had en het lijkt me weinig waarschijnlijk dat er een oprichtingsvergadering is gehouden. De rituelen van de Mafia doen af en toe denken aan die van de Carboneria, waartoe Mazzini behoorde, wat de verwarring zou kunnen verklaren.
  maandag 29 december 2014 @ 17:12:15 #284
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148101658
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:33 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Nee, die is inderdaad geen open boek, maar jij hebt nog geen enkel bewijs geleverd dat Mazzini er iets mee te maken had en het lijkt me weinig waarschijnlijk dat er een oprichtingsvergadering is gehouden. De rituelen van de Mafia doen af en toe denken aan die van de Carboneria, waartoe Mazzini behoorde, wat de verwarring zou kunnen verklaren.
Ik gaf eerder al aan dat ik nergens iets met 100% zekerheid kan vinden.
Er lijkt geen bewijs voor te zijn, wanneer ik ga zoeken kom ik in een oerwoud van info.
Maar kan ook nergens met zekerheid vinden dat hij er helemaal niets mee te maken had.
De voorspellingen van Pike vond ik interessant om hier te vermelden omdat hij ook
WWI en WWII zou hebben voorspeld.
Ook over de echtheid van die voorspelling is onduidelijkheid.
Dit topic gaat over een eventuele 3e wereldoorlog.
Niet over de Mafia.
Ik ben al een paar uur bezig met zoeken naar info over de Mafia maar kom er gewoon niet uit.
Als iemand er meer duidelijkheid over kan geven prima.
Maar persoonlijk ben ik er wel klaar mee om de geschiedenis van de Mafia te ontrafelen.
pi_148102822
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:18 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik snap je belevingswereld niet zo. Als de mafia al veel langer bestaat en de naam ook tot erg ver in de afgelopen eeuwen gaat dan kan iemand die in de late 19e eeuw is geboren toch niet de basis zijn voor 't ontstaan ervan. Ook al schrijft iemand dat ergens.
  maandag 29 december 2014 @ 19:39:37 #286
235357 TitusPullo
pi_148107529
Laten wij ons inderdaad concentreren op de Derde Wereldoorlog.
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:15 schreef TitusPullo het volgende:
Over de oorsprong van woorden gesproken: was het woord zionisme wel in zwang in 1871? En had Pike nog iets te zeggen over de nieuwe verhoudingen in Europa na de Frans-Pruisische oorlog en de inname van Rome door het Koninkrijk Italie?

En dan nog iets: het Ottomaanse Rijk was er in 1871 slecht aan toe, maar het was nog lang niet ter ziele en Frankrijk en Engeland hadden getoond bereid te zijn om oorlog te voeren om verdere aantasting ervan te voorkomen. Hoe kon Pike dan weten dat het een geschil tussen Arabische Moslims en Zionisten zou worden?
pi_148108008
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 19:39 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ok:

Soon after the infiltration of Illuminism into Freemasonry at the end of the 18th century, another extraordinary figure emerged. His name was Albert Pike (1809-1891) and his impact was akin to that of Weishaupt’s. Pike became a Mason in 1850 and then, in a meteoric rise to power, was elected Grand Commander of the Southern Jurisdiction of the United States in 1859. He essentially made Scottish Rite Masonry the institution it is today, and expressed contempt for Christianity at every opportunity. One of his Masonic titles was “Sovereign Pontiff of Lucifer.” Pike regarded Lucifer as the true god, as do many witches and pagans today.

Pike chose to follow the mystery religions of Baal. If we look at his writings and statements attributed to him, we find that he acknowledged Lucifer as the true god and Adonay (the Biblical God) as the “god of evil.” Pike’s “fruits” are definitely satanic (Matthew 7: 15-20). Pike was influenced by the Italian Freemason and revolutionary, Giuseppi Mazzini (1805-1872). Mazzini had formed a society in Sicily called the Oblonica that means “I reckon with a dagger.” As is typical with the Masons, Mazzini formed an order within an order. This elite inner group was called by a term most people will recognise ~ the Mafia. The name is an acronym for Mazzini autorizza furti, incendi, avvelenamenti ~ Mazzini authorises thefts, arson and poisoning. The Mafia was also known by another term, Il Mano Nigro ~ the Black Hand. Mafia crimes were often sealed by a black handprint at the scene. This, of course, was an Illuminati touch: the hand with palm forward and five digits extended. Pike helped create the Ku Klux Klan, a secret terrorist society in the southern states of America. No black men were ever admitted to Masonic Lodges in the Southern Jurisdiction. Thus Negroes were obliged to adapt their own form of Masonry that is called Prince Hall Masonry.

In 1870 Pike and Mazzini completed an agreement to create a supreme, universal rite of Masonry that would over-arch all the other rites, even the different national rites. It centralised all high Masonic bodies in the world under one head. This head was, ultimately, Lucifer. Pike an Mazzini were his human regents. To this end the Palladium Rite was created as the pinnacle of the pyramid of power. Palladism is necessarily a Luciferian rite. Its religion is Manichæan neo-gnosticism, teaching that the divinity is dual and that Lucifer is the equal of Adonay, with Lucifer the “god of light and goodness” struggling for humanity against Adonay the “god of darkness and evil.” Albert Pike had only specified and unveiled the dogmas of the high grades of all other masonries, for in no matter what rite, the Masonic “Great Architect of the Universe” is not the God worshipped by the Christians. The Luciferian doctrine is implicit in the lower degrees, and only becomes an explicit teaching on the highest degrees. The highest of the high was the Palladium: an international alliance to bring in the Grand Lodges, the Grand Orient, the ninety-seven degrees of Memphis and Mizraim (the Ancient and Primitive Rite), and the Scottish Rite (the Ancient and Accepted Rite).

http://crossbearer-brian.tripod.com/id31.htm
  maandag 29 december 2014 @ 20:30:14 #288
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148109740
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ok:

He essentially made Scottish Rite Masonry the institution it is today,
Pike was influenced by the Italian Freemason and revolutionary, Giuseppi Mazzini (1805-1872). Mazzini had formed a society in Sicily called the Oblonica that means “I reckon with a dagger.” As is typical with the Masons, Mazzini formed an order within an order. This elite inner group was called by a term most people will recognise ~ the Mafia.
Thanks
  maandag 29 december 2014 @ 21:55:18 #289
235357 TitusPullo
pi_148114706
Is Mazzini dan op Sicilie geweest? En is Il Mano Nigro zelfs wel Italiaans of Siciliaans?
  maandag 29 december 2014 @ 23:11:45 #290
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148118945
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 19:39 schreef TitusPullo het volgende:

[quote]Over de oorsprong van woorden gesproken: was het woord zionisme wel in zwang in 1871? En had Pike nog iets te zeggen over de nieuwe verhoudingen in Europa na de Frans-Pruisische oorlog en de inname van Rome door het Koninkrijk Italie?

Ik ben geen geschiedkundige, dus kan de meeste vragen niet beantwoorden.

Hoe kon Pike dat weten?

Dan moet je het verhaal van de Illuminati erbij halen. (Dit is de theorie en niet mijn mening)
In 1776 is de illuminati opgericht door Adam Weishaupt in overleg met Amschel Rothschild.
Hun ultieme doel was om een new world order te scheppen.

In Juli, 1782, tijdens het Congress of Wilhelmsbad, zouden de illuminati en vrijmetselaars
besloten hebben om samen te werken.

Op 22 jan 1870 ontving Mazzini die brief van Pike, hierin stond ook info over
een geheime organistatie binnen de vrijmetselarij, 'the New and Reformed Paladian Rite'

Dus zou volgens deze theorie er al vanaf 1776 een plan zijn gemaakt voor
een nieuwe wereldorde (wereldregering), vandaar dat vrijmetselaars vanaf graad 33
op de hoogte zouden kunnen zijn geweest van de gebeurtenissen in de toekomst.

Even voor de duidelijkheid ik beweer niet dat dit waar is maar wanneer je de ontwikkelingen
in de wereld vandaag en in het verleden bekijkt begint het er toch aardig op te lijken dat
er een kern van waarheid in het hele plan zit.
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:29:22 #291
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_148130071
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 13:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Net als Duitsland en Nederland amirite? Ging ook prima 8-)
Het dagelijks leven op de oorlog zelf na was in 40-45 niet wezenlijk anders (volgens mijn grootouders)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_148130685
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 21:55 schreef TitusPullo het volgende:
Is Mazzini dan op Sicilie geweest? En is Il Mano Nigro zelfs wel Italiaans of Siciliaans?
Weet ik niet. Heb alleen het artikel hier geplaatst, dus of alles klopt is de vraag.
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:51:09 #293
235357 TitusPullo
pi_148130789
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weet ik niet. Heb alleen het artikel hier geplaatst, dus of alles klopt is de vraag.
Dat weet ik. Ik vroeg het voornamelijk aan Izzy.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:27:24 #294
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_148131884
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:11 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik ben geen geschiedkundige, dus kan de meeste vragen niet beantwoorden.

Hoe kon Pike dat weten?

Dan moet je het verhaal van de Illuminati erbij halen. (Dit is de theorie en niet mijn mening)
In 1776 is de illuminati opgericht door Adam Weishaupt in overleg met Amschel Rothschild.
Hun ultieme doel was om een new world order te scheppen.

In Juli, 1782, tijdens het Congress of Wilhelmsbad, zouden de illuminati en vrijmetselaars
besloten hebben om samen te werken.

Op 22 jan 1870 ontving Mazzini die brief van Pike, hierin stond ook info over
een geheime organistatie binnen de vrijmetselarij, 'the New and Reformed Paladian Rite'

Dus zou volgens deze theorie er al vanaf 1776 een plan zijn gemaakt voor
een nieuwe wereldorde (wereldregering), vandaar dat vrijmetselaars vanaf graad 33
op de hoogte zouden kunnen zijn geweest van de gebeurtenissen in de toekomst.

Even voor de duidelijkheid ik beweer niet dat dit waar is maar wanneer je de ontwikkelingen
in de wereld vandaag en in het verleden bekijkt begint het er toch aardig op te lijken dat
er een kern van waarheid in het hele plan zit.
1776 onafhankelijkheidsverklaring opgesteld, hmmmm vreemd dat het in dat zelfde jaar viel!

De geschiedenis van Beierse Illuminati begon op 1 mei 1776, toen mensen uit de vrijmetselarij met door de jezuïeten opgevoede Adam Weishaupt in Ingolstadt een orde stichtten onder de naam Gesellschaft der Perfectibilisten. Het hoofddoel was de reformatie van de kerk en de emancipatie van de burgerij. De organisatie van de Illuminati was gebaseerd op de vrijmetselarij, maar behoorde daar niet toe. In 1785 verbood Karel Theodoor de Illuminati op vele gronden, waaronder de inmenging in de buitenlandse politiek. Documenten hierover zouden zich nog in het Rijksarchief te Beieren bevinden. In 1896 werd de orde opnieuw opgericht. Sinds een vernieuwing van de orde in 1926 opereerde ze vanuit Berlijn, echter sinds 1929 is ze weer verdwenen uit de boeken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_148133764
De Beierse illuminati is daarom ook een stuk interessanter dan het volksgeloof. Dat was ook allemaal vrij logisch en goed gekaderd. Doelen waren helder en de reformatie was een mooi doel. Men wilde de bevolking bevrijden. Dat is verlichting. Secularisme, vrijheid.. vrede

Tegenwoordig heeft iedereen heeft wel zn eigen versie van een verhaaltje liggen en in die versies is de fantasie juist het het tegenovergestelde van verlichting.
pi_148135637
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:29 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het dagelijks leven op de oorlog zelf na was in 40-45 niet wezenlijk anders (volgens mijn grootouders)
Dan hebben jouw grootouders geluk gehad.
Conscience do cost.
pi_148141916
Ook relevante artikelen over de claims op de Noordpool en hoe Rusland bezig is met het opbouwen van troepen daar.

quote:
Defense Minister Sergey Shoigu said next year Russia will be ready “to meet unwanted guests” both from the north and from the east
quote:
Russian President Vladimir Putin sees control of the Arctic as a matter of serious strategic concern for Moscow.
quote:
Russia plans next year to renew its claim to a huge swath of this bitterly cold area as a way to secure the rights to billions of tons of oil and natural gas.

http://tass.ru/en/russia/770016
http://tass.ru/en/russia/756979
http://news.nationalgeogr(...)k-north-pole-arctic/
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:11:49 #298
235357 TitusPullo
pi_148382357
Om toch nog eens terug te komen op Mazzini: Mazzini was een van de leiders van de Romeinse Republiek van 1849 en die republiek was een van de meest vooruitstrevende en democratische staten van de negentiende eeuw. Ik maak me sterk dat geen van ons liever in de pauselijke staat zou leven dan in de Romeinse Republiek.
Dat een dergelijk man de mafia zou hebben opgericht, is volkomen belachelijk en een bewijs van het feit dat veel mensen zich hier een rad voor ogen hebben laten draaien door de lastercampagne tegen de ''Illuminati'' en de Vrijmetselaars.
  zondag 11 januari 2015 @ 06:52:37 #299
427108 flufffy
totò schillaci
pi_148559946
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Lavenderr op 11-01-2015 09:22:59 ]
  dinsdag 20 januari 2015 @ 08:45:52 #300
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_148865698
quote:
According to top secret documents from the archive of NSA whistleblower Edward Snowden seen exclusively by SPIEGEL, they are planning for wars of the future in which the Internet will play a critical role, with the aim of being able to use the net to paralyze computer networks and, by doing so, potentially all the infrastructure they control, including power and water supplies, factories, airports or the flow of money.

During the 20th century, scientists developed so-called ABC weapons -- atomic, biological and chemical. It took decades before their deployment could be regulated and, at least partly, outlawed. New digital weapons have now been developed for the war on the Internet. But there are almost no international conventions or supervisory authorities for these D weapons, and the only law that applies is the survival of the fittest.

Canadian media theorist Marshall McLuhan foresaw these developments decades ago. In 1970, he wrote, "World War III is a guerrilla information war with no division between military and civilian participation." That's precisely the reality that spies are preparing for today.
bron

}:|
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')