Dat ligt eraan of je voldoet aan de jaren-eis. Zo ja: dan wordt het opnieuw vastgesteld en begin je gewoon opnieuw. Voldoe je daar niet aan: dan wordt het opnieuw vastgesteld én wordt de nieuwe uitkering verlengd met de maanden die je na de eerste drie maanden van de eerste uitkering nog over had van de uitkering.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:35 schreef utrecht1970 het volgende:
Ok zal ik haar zeggen.
voor mijn begrip: stel je hebt een arbeidsverleden van 23 jaar en wordt dan werkloos en hebt dan recht op 25 maanden ww.
na 12 maanden vindt je een nieuwe baan. Na 1 jaar geen contractverlening. Heb je dan weer recht op 25 maanden of is dat 25 - 12maanden die je al gebruikt hebt dus totaal 13 maanden.
Is dat zo? Ik dacht dat je je gespaarde maanden opsnoept als het ware. Dus als je er 25 had, en je gebruikt er 12, dat je dan bij je volgende werkloosheidsperiode niet weer op 25 staat.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of je voldoet aan de jaren-eis. Zo ja: dan wordt het opnieuw vastgesteld en begin je gewoon opnieuw. Voldoe je daar niet aan: dan wordt het opnieuw vastgesteld én wordt de nieuwe uitkering verlengd met de maanden die je na de eerste drie maanden van de eerste uitkering nog over had van de uitkering.
Men kijkt gewoon naar de jaren-eis en de weken-eis.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat je je gespaarde maanden opsnoept als het ware. Dus als je er 25 had, en je gebruikt er 12, dat je dan bij je volgende werkloosheidsperiode niet weer op 25 staat.
Als je vanuit de ww werk vindt en je raakt binnen 26 weken weer werkloos dan wel. Je gaat dan gewoon verder waar je gebleven was.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat je je gespaarde maanden opsnoept als het ware. Dus als je er 25 had, en je gebruikt er 12, dat je dan bij je volgende werkloosheidsperiode niet weer op 25 staat.
Ik vind het ook bijzonder dat ik met mijn bijbaantje van voordat ik student was (á een uur of 4-8 per week) ook volledig WW-recht op heb gebouwd. Althans, ik ben nu 27 en heb 11 maanden recht volgens de website van UWV.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:11 schreef eight het volgende:
[..]
Als je vanuit de ww werk vindt en je raakt binnen 26 weken weer werkloos dan wel. Je gaat dan gewoon verder waar je gebleven was.
Werk je langer dan 26 weken dan begint de teller weer opnieuw.
Ik heb dit zelf voor een paar jaar terug ook meegemaakt en was er best verbaasd over. Ik ging er toen vanuit dat ik slechts de minimumduur van 3 maanden ww zou krijgen nadat ik het jaar daarvoor zowat mijn volledige ww van 12 maanden 'verbruikt' had. Ik was wel opgelucht toen ik weer gewoon 12 maanden kreeg, maar ik vond het toen wel heel ruimhartig. Het blijft een vreemde regel.
Er is vooral flink gesneden in de maximale duur. Streng zijn ze zeker niet. Je moet minimaal 3x per maand solliciteren wat natuurlijk belachelijk laag is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:52 schreef utrecht1970 het volgende:
Het ontslagrecht was toch versoberd? Ik vind het nog erg ruim en weinig stimulerend om te gaan werken
Niet 3x per maand maar 1x per week.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 02:44 schreef eight het volgende:
[..]
Er is vooral flink gesneden in de maximale duur. Streng zijn ze zeker niet. Je moet minimaal 3x per maand solliciteren wat natuurlijk belachelijk laag is.
Dan is het 26 maanden, komt 1 maand bij per gewerkt jaar. Vanaf 2016 gaan er wel wat dingetjes veranderen. Je kunt nu maximaal 38 maanden ww krijgen, dat wordt 24 maanden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:35 schreef utrecht1970 het volgende:
Ok zal ik haar zeggen.
voor mijn begrip: stel je hebt een arbeidsverleden van 23 jaar en wordt dan werkloos en hebt dan recht op 25 maanden ww.
na 12 maanden vindt je een nieuwe baan. Na 1 jaar geen contractverlening. Heb je dan weer recht op 25 maanden of is dat 25 - 12maanden die je al gebruikt hebt dus totaal 13 maanden.
Dat is alleen als je binnen 26 gewerkte weken weer de ww in gaat. Dan loopt je oude ww als het ware gewoon door. Ik ben nu zelf 3,5 maanden aan het werk en had hiervoor 6 maanden ww en had als ik geen baan had gevonden recht op 9 maanden. Mocht ik nu weer de ww in gaan heb ik dus nog maar recht op 3 maanden ww, Mijn contract loopt tot december dus mocht dat niet verlengd worden tellen ze de jaren opnieuw en krijg ik recht op 10 maanden ww.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is nog steeds twee jaar.. Best lang.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:36 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dan is het 26 maanden, komt 1 maand bij per gewerkt jaar. Vanaf 2016 gaan er wel wat dingetjes veranderen. Je kunt nu maximaal 38 maanden ww krijgen, dat wordt 24 maanden.
http://www.rijksoverheid.(...)lannen-aanpassing-ww
dat dacht ik ook.... aflopende/teruglopende uitkering is meer een stimulans, elke 2 maanden 10-20% minder ww.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is nog steeds twee jaar.. Best lang.
Niet voor werkloos geworden 60-jarigen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is nog steeds twee jaar.. Best lang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |