abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145097803
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:26 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zou het complex eruit kunnen gaan zien.
Dat zie er nog wel beschaafd uit vind ik.
pi_145097830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar een mens is in mijn ogen een denkend wezen. Een religieus mens is in dat opzicht niet anders. Een moslim zal nog in het dagelijks leven zijn islamitische opvattingen moeten combineren met de Nederlandse wet, de sociale normen en mogelijk zijn andere opvattingen. Dat een moslim gelijk staat aan islam is in mijn ogen onjuist. Als een moslim op basis van islamitische teksten kiest om mensen te onthoofden dan is het zijn uitleg dat dat nodig is in dat geval. Geen religie is zo sterk dat het het volledige denken en handelen van de mens bestuurd.
Ik zeg alleen nergens dat de moslim gelijk staat aan de islam. Je gaat naar mijn idee volledig voorbij het punt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145097965
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik zeg alleen nergens dat de moslim gelijk staat aan de islam. Je gaat naar mijn idee volledig voorbij het punt.
Nee want omdat ze niet gelijk aan elkaar zijn kun je de islam dus haten maar de moslim niet. Ik haat zelf ook de opvattingen dat er een god zou zijn die voorschrijft hoe mensen moeten leven omdat het naar mijn mening een discussie over bijv. ethisch handelen verziekt. Als iemand van mening is dat het van god moet zijn argumenten immers overbodig, het druist dus in tegen alles waar ik zelf in geloof dat de juiste manier van omgaan met elkaar is. Desondanks heb ik begrip voor iedereen die een andere mening heeft immers mijn mening is niet absoluut.
pi_145098061
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
dat doe je wel, wellicht zonder het te begrijpen maar dat is een andere discussie :')

quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:27 schreef Mutant01 het volgende:
Zonder volgelingen geen religie. Zonder religie geen volgelingen. Het zijn twee communicerende vaten. Aangezien religieuzen hun leven inrichten zoals religie hen opdraagt kan je niet het een haten zonder het andere te haten. Een dergelijk onderscheid wordt alleen gemaakt door figuren die bang zijn om aangemerkt te worden als moslimhater, jodenhater, of christenhater.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_145098112
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want omdat ze niet gelijk aan elkaar zijn kun de de islam dus haten maar de moslim niet. Ik haat zelf ook de opvattingen dat er een god zou zijn die voorschrijft hoe mensen moeten leven omdat het naar mijn mening een discussie over bijv. ethisch handelen verziekt. Als iemand van mening is dat het van god moet zijn argumenten immer overbodig, het druist dus in tegen alles waar ik zelf in geloof dat de juiste manier van omgaan met elkaar is. Desondanks heb ik begrip voor iedereen die een andere mening heeft immers mijn mening is niet absoluut.
Dan verschillen wij daar absoluut in van mening: het leven van een moslim staat in het teken van de Islam. Zijn opvattingen (en de bepaalde gedragingen daarbij) zullen daar ook grotendeels door ingegeven zijn. Haat jij de Islam, dan haat jij per definitie die betreffende opvattingen en die gedragingen. De mens op zichzelf wordt mede gevormd door zijn opvattingen en zijn gedragingen. Interessant is echter dat de moslim op zijn beurt zijn identiteit uit die religie haalt. De Islam of welke religie dan ook bestaat meer uit 'er is een God' - en dit zijn de regeltjes. Een religie op zichzelf valt niet te haten, omdat het geen gedraging kan verrichten, niets kan uitstralen - het is niets zonder de menselijke uitleg of menselijke uitoefening.

Nog even los van het feit dat mensen die doorgaans de Islam haten, in de praktijk gewoon een tyfushekel aan moslims blijken te hebben (om maar even back to reality te gaan).
Allah Al Watan Al Malik
pi_145098154
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:44 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat doe je wel, wellicht zonder het te begrijpen maar dat is een andere discussie :')

[..]

Ik begrijp dat lezen moeilijk is, maar daar staat niet dat het twee gelijke zaken zouden zijn. Wel dat het een niet zonder het ander kan (om het maar eens in peutertaal uit te leggen).
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:50:37 #132
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_145098272
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
Ik dacht dat de kerk juist vaak in het midden stond. Als ik kijk op google maps is het kerkplein in elk geval erg vaak in het centrum.

Meestal is het dorp dan om de kerk heen gebouwd, in een tijd dat auto's nog niet bestonden.

Er wordt tegenwoordig niet vaak meer een nieuwe kerk gebouwd, maar als het gebeurt, wordt vaak gekozen voor een plek aan de rand van het dorp, zeker als het grotere kerken betreft. Meestal zijn dit namelijk kerken voor bv de Gereformeerde Gemeente, of een vergelijkbare kerk uit de SGP-hoek. Die hebben vaak een regiofunctie, gelovigen komen uit de hele regio, met de auto.

http://www.refdag.nl/nieu(...)de_gemeente_1_532235
http://www.refdag.nl/kerk(...)lunterseweg_1_277887
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:52:25 #133
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145098324
TS, slachtvarken(s) kopen?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_145098361
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
Haat jij de Islam, dan haat jij per definitie die betreffende opvattingen en die gedragingen.
Nee, ik begrijp zelfs wel dat mensen die opvatting kunnen hebben, het is immers best plezierig te denken dat je na jouw dood de hemel ingaat. Het is merk ik vaak ook een geruststelling te denken dat anderen die dood zijn gegaan nu in de hemel zijn. Godsdienst geeft de mensen bepaalde behoefte bevrediging, een god die over je waakt en je beschermt lijkt mij een erg plezierige gedachte.

Wat ik haat is dat de godsdienst die suggesties geeft dat het macht heeft op basis van onbewezen feiten/teksten die onmogelijk met argumenten weerlegt kunnen worden. Als iemand zich gedraagt op basis van die religie kan ik met die persoon in discussie maar dat kan nooit met de godsdienst zelf, daarom haat ik de godsdienst en respecteer de mening van de godsdienstige. Het is aan mij de ander te overtuigen van mijn gelijk als dat niet lukt is dat mijn schuld met uitzondering van die god, met die kan ik niet in discussie en die haat ik daarom.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:00:06 #135
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_145098560
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
Nog even los van het feit dat mensen die doorgaans de Islam haten, in de praktijk gewoon een tyfushekel aan moslims blijken te hebben (om maar even back to reality te gaan).
Hoe zou dat eigenlijk komen? :?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_145098616
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:00 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Door een stel haatzaaiers die een hele bevolkingsgroep over één kam zijn gaan scheren.
pi_145098798
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:00 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Xenofobie.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:07:29 #138
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_145098801
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Door een stel haatzaaiers die een hele bevolkingsgroep over één kam zijn gaan scheren.
Vooral lekker de vraag ontwijken. :')
pi_145098819
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:07 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Hoezo ik heb hem beantwoord?
pi_145098868
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:07 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Met zo'n houding als de jouwe, ga ik bijna hopen dat die moskee zware overlast gaat bezorgen.
pi_145098978
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Met zo'n houding als de jouwe, ga ik bijna hopen dat die moskee zware overlast gaat bezorgen.
Ik hoop eigenlijk dat zijn ouders regelmatige bezoekers worden.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:15:39 #142
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_145099064
Ik heb wel weer genoeg gehad van de culturele marxisten in dit topic. Hopelijk komt er bij jullie ook snel een megamoskee in de straat. :* Dat ze maar de hele dag door met de luidsprekers aan arabische liederen mogen spelen. *O*
pi_145099092
quote:
12s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:15 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik heb wel weer genoeg gehad van de culturele marxisten in dit topic. Hopelijk komt er bij jullie ook snel een megamoskee in de straat. :* Dat ze maar de hele dag door met de luidsprekers aan arabische liederen mogen spelen. *O*
Ja, sorry dat het geen circlejerk van moslimbash is geworden.
pi_145099499
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat lezen moeilijk is, maar daar staat niet dat het twee gelijke zaken zouden zijn. Wel dat het een niet zonder het ander kan (om het maar eens in peutertaal uit te leggen).
nee jij begrijpt het niet, dat is zoals eerder gezegd natuurlijk geen nieuws. als jij stelt (en dat deed je) dat het een niet zonder het andere kan, sterker nog je poste ook dat als je het ene haat je het andere ook moest haten dus ga een ander in de maling nemen ok?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_145099592
Heel zielig voor de bewoners maar er moet nou eenmaal rekening gehouden worden met sociaal zwakkere groeperingen en hun kinderachtige levensvisie.
Conscience do cost.
pi_145099598
quote:
12s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:15 schreef Leafeon672 het volgende:
culturele marxisten
Wat zijn dat nou weer?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:35:45 #147
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_145099676
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

shit vergeten dat ik met mutant van doen heb en alles 3x moet uitleggen in jip en janneke taal :') sorry ga ik niet doen, ik hoop dat je daarmee kan leven :{
Je hebt hopelijk wel door dat jij hier degene bent die stom en als een kleuter overkomt? Lees je reactie nog eens en lach jezelf ook eens uit, zoals ik zonet deed.

Als je een discussie probeert te voeren, doe 't dan wel op een volwassen manier zonder zulle domme opmerkingen en deze humor. De humor faalt, hard.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_145099796
Ik mag hopen dat de inlichtingendiensten de nodige afluisterapparatuur inbouwen want in het verleden is wel gebleken dat moskeeën broeinesten voor radicalisering zijn.
pi_145099870
Dit moeten we niet willen. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:43:16 #150
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_145099957
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik mag hopen dat de inlichtingendiensten de nodige afluisterapparatuur inbouwen want in het verleden is wel gebleken dat moskeeën broeinesten voor radicalisering zijn.
Denk van niet...

Echt niet.

Naja ligt natuurlijk aan wat voor mensen er komen. Maar lijkt me onwaarschijnlijk als er zoveel mensen zijn.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')