abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145062674
Ik moet voor school voor volgend jaar een stage vinden voor een half jaar. Ik zou dit graag in het buitenland willen doen en dan het liefst in Ierland of in Malta. Ben er nog niet zo zeer uit welk land. Maar om een stage te vinden en om een huisvesting te vinden zou ik graag naar een stage bemiddelingsbedrijf willen toegaan. Ik heb hiervoor de volgende stage bemiddelingsbedrijven gevonden. Stagehuis.nl en Abroad-internships.nl alleen nu heb ik dus reviews gelezen over Abroad-internships dat zij eigenlijk helemaal niet zo goed meewerken en jou helpen om iets te vinden. Ik kon niks vinden over stagehuis dus ik had gehoopt of iemand anders hier ervaring mee heeft. Zijn hun betrouwbaar en helpen zij jou goed met het zoeken naar een stage?
  Redactie Frontpage dinsdag 30 september 2014 @ 18:58:24 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_145062925
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:52 schreef sunnyxox het volgende:
Zijn hun betrouwbaar en helpen zij jou goed met het zoeken naar een stage?
Zijn hun wat betrouwbaar? Hun handelswijzen? Hun contacten?
of bedoel je of zij zelf in het algemeen betrouwbaar zijn?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_145063132
Ja, meer hun handelswijzen, of ze je ook echt helpen als jou het niet lukt. En of ze ook echt zoeken naar de eisen die jij stelt en met jou in gesprek gaan over hoe jij het ongeveer zou willen hebben etc.
pi_145063151
ik heb stagehuis gebruikt, maar (iig bij australie en nieuw-zeeland) sturen ze je aanvraag gewoon door naar een bedrijf daar (maar incasseren wel een paar honderd euro extra). mooi in het land zelf zo'n bedrijf zoeken dus.
pi_145063823
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:
mooi in het land zelf zo'n bedrijf zoeken dus.
Ja dat wil ik ook eerst proberen maar als dat dus niet lukt wil ik naar zo'n bemiddelingsbedrijf gaan, Malt is dan nog niet zo heel duur vergeleken met Australië. Ook voor een huisvesting lijkt mij dat makkelijker omdat het vanuit Nederland nogal moeilijk is om een huisvesting te vinden met een redelijke prijs en waar je dan nog mee tevreden bent. Maar daarom vroeg ik me af of ze dan ook al hun punten nakomen die ze aangeven.
pi_145064589
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:18 schreef sunnyxox het volgende:

[..]

Ja dat wil ik ook eerst proberen maar als dat dus niet lukt wil ik naar zo'n bemiddelingsbedrijf gaan, Malt is dan nog niet zo heel duur vergeleken met Australië. Ook voor een huisvesting lijkt mij dat makkelijker omdat het vanuit Nederland nogal moeilijk is om een huisvesting te vinden met een redelijke prijs en waar je dan nog mee tevreden bent. Maar daarom vroeg ik me af of ze dan ook al hun punten nakomen die ze aangeven.
met bedrijf bedoelde ik een bemiddelingsbureau in het land zelf, dat kost je dan ¤400 ipv de ¤800 bij stagehuis die verder toch niks doen.
pi_145067819
Toen ik in het buitenland stage ging lopen keek ik ook even naar bemiddelingsbureau's. Ik besloot uiteindelijk om geen gebruik ervan te maken.

Naast dat het geweldig duur is (variërend van 800-1500 euro) is het helemaal niet zo noodzakelijk als je in een EU land stage wilt lopen. Je hebt geen visum nodig en de meeste zaken vergen niet al te veel moeite.

1. Bepaal de stad of regio waar je stage wilt lopen. Dit is erg belangrijk want je moet niet denken dat overal maar goed is. Je kan zo in een saaie of grauwe plek komen.

2. Zoek een bedrijf waar je stage wilt lopen (eigenlijk op dezelfde manier zoals je in NL zou doen)

3. Zoek huisvesting.

4. Regel je reis, verzekeringen en plan je leven daar.

Dit doet zo een bemiddelingsbureau eigenlijk. Het vergt wat regelwerk maar het is zonde om daar zo veel geld aan uit te geven.
pi_145986077
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:52 schreef sunnyxox het volgende:
Ik moet voor school voor volgend jaar een stage vinden voor een half jaar. Ik zou dit graag in het buitenland willen doen en dan het liefst in Ierland of in Malta. Ben er nog niet zo zeer uit welk land. Maar om een stage te vinden en om een huisvesting te vinden zou ik graag naar een stage bemiddelingsbedrijf willen toegaan. Ik heb hiervoor de volgende stage bemiddelingsbedrijven gevonden. Stagehuis.nl en Abroad-internships.nl alleen nu heb ik dus reviews gelezen over Abroad-internships dat zij eigenlijk helemaal niet zo goed meewerken en jou helpen om iets te vinden. Ik kon niks vinden over stagehuis dus ik had gehoopt of iemand anders hier ervaring mee heeft. Zijn hun betrouwbaar en helpen zij jou goed met het zoeken naar een stage?
Beste sunnyxox,

Wij kunnen je helpen met de keuze die je wil maken. Wij verzorgen buitenlandse stages in 7 verschillende bestemmingen waaronder ook Malta en Ierland en de stages die we verzorgen zijn echt op maat. Wij hebben namelijk verschillende bedrijven die werkzaam zijn in verschillende sectoren. Wij vragen jou dan ook echt wat je wil en wat je liever niet wilt.

Daarnaast bemiddelen we ook in huisvesting waarbij je met andere internationale studenten in een studentenhuis gedeeld kunt wonen. Heb je een andere wens dan kan dat ook dan helpen wij je daar ook mee. Veel studenten die via ons stage hebben gelopen vertellen dat dit ook een hele leuke ervaring is waardoor je je netwerk kunt uitbreiden. En daarnaast assisteren wij je bij het opstellen van je Engelstalige CV en motivatiebrief.

Wil je meer informatie bezoek dan onze website: www.stagehuis.nl of heb je nog vragen mail ons naar info@stagehuis.nl.
pi_145986191
Je kan ook de ambassade mailen van Ierland of malta en hierbij te vragen naar een lijst van Nederlandse bedrijven die actief zijn in dat land. Ik ben nu bezig met het zoeken naar een bedrijf in Vietnam heb dat ook zo gedaan.
pi_146036402
Ik wil in februari mijn stage in Australië doen. Heb vanaf september zelf gezocht, maar de meeste bedrijven mailen of niet terug, of hebben geen plek voor buitenlandse studenten. Heb +50 mailtjes verstuurd. Ga nu maar een stagebureau inschakelen.
pi_146036572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:36 schreef Vincento17 het volgende:
Ik wil in februari mijn stage in Australië doen. Heb vanaf september zelf gezocht, maar de meeste bedrijven mailen of niet terug, of hebben geen plek voor buitenlandse studenten. Heb +50 mailtjes verstuurd. Ga nu maar een stagebureau inschakelen.
Voor Australië zou ik hoe dan ook zo een bureau gebruiken. In Europa is het meestal wel zelf te regelen.
pi_146777273
Beste sunnyxox en alle andere fokforum-bezoekers,

Ik zou je hoe dan ook altijd afraden om via het stagehuis een stage te zoeken. Zij willen namelijk dat je minstens een maand van tevoren al een bedrag van ¤225 overmaakt naar hen. Dit wordt dan een soort 'borg' genoemd. Vinden ze een stage, nadat je in onzekerheid hebt gezeten, dan krijg je nog een eindfactuur van ¤295 met zaken die je ook zelf kan regelen. Maak je minder dan een maand van tevoren het geld over, krijg je je geld hoe dan ook niet terug!! In de praktijk lokten ze mij toen door te zeggen dat ze goede mogelijkheden zagen en dat je niet raar op hoeft te kijken als een bedrijf na 1 à 2 dagen interesse toont, zodat jij toch ¤225 overmaakt naar hen. Vervolgens is er bij mij i.p.v. na enkele dagen, niet eens na enkele weken een stage geregeld door het stagehuis. Het enige wat ze konden regelen was een af ander bedrijf wat ik kon bellen; deze namen de eerste paar keer niet eens op. Je verwacht dan dat ze op z'n minst met een andere tegenprestatie komen, omdat je dus niks terugziet van die 225 euro die je hebt betaald. Maar hier is ook geenszins sprake van. Zij staken doodleuk het geld in hun zak en komen niet met een andere tegenprestatie. Enige betrokkenheid bij dit vervelende voorval voelde ik totaal niet.
Dus nogmaals: ik zou iedereen adviseren NIET in zee te gaan met het stagehuis.

[ Bericht 5% gewijzigd door Salvatore_ op 18-11-2014 16:28:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')