Onvoldoende bewijs voor een veroordeling is een heeeeeeeeeeeel erg ander verhaal dan vals.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dus voor de goede orde:
Een zaak komt voor de rechter, de rechter zegt dat er onvoldoende bewijs is om iemand te veroordelen. Dit gebeurt dan in 40 procent van alle gevallen. Zij zegt dan dat er in 40% van de gevallen onvoldoende kan worden bewezen dat de verdachte iemand heeft verkracht. De rechtsprekende macht heeft dat dus bepaald.
Vervolgens pak jij er allerlei politierapporten bij die geen enkele legitimiteit hebben, en kom je, net als zij, tot de conclusie dat het 2 tot 3% is.
Vertel mij nou eens waarom jij 'duizenden politierapporten' overtuigender vindt dan een rechter.
Je bent je ervan bewust dat rechters kennisnemen van politierapporten middels het OM?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:57 schreef De_Guidance het volgende:
Vertel mij nou eens waarom jij 'duizenden politierapporten' overtuigender vindt dan een rechter.
Uh,serieus?
Hey, niet veroordeeld is niet veroordeeld. 'Waarschijnlijk niet gebeurd' ligt dichter tegen 'niet' dan 'wel'quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Onvoldoende bewijs voor een veroordeling is een heeeeeeeeeeeel erg ander verhaal dan vals.
Niet veroordeeld is een heel ander verhaal dan waarschijnlijk niet gebeurd. Maar daarvoor moet je die politierapporten kennenquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hey, niet veroordeeld is niet veroordeeld. 'Waarschijnlijk niet gebeurd' ligt dichter tegen 'niet' dan 'wel'
Ja, toen ik het had gepost zat ik al vanquote:Op dinsdag 30 september 2014 17:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet veroordeeld is een heel ander verhaal dan waarschijnlijk niet gebeurd.
Het ene geval waar die topic over ging en waarnaar die rechter haar mening spuide ging idd over iemand die het niet meer wist, dat die zaak twijfel-achtig is en nooit tot een veroordeling zou mogen komen is een open deur intrappen. Het was de dame in kwestie trouwens meer dan afgeraden deze aangifte door te zetten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, toen ik het had gepost zat ik al van
Niet veroordeeld impliceert in ieder geval dat het niet onwaarschijnlijk is dat een ander scenario zich heeft afgespeeld. Wat het ook impliceert is dat de vrouwen in kwestie waarschijnlijk weinig weerstand hebben geboden. Niet dat dat per se hoeft, maar ik meen me ook te herinneren dat dat mede door hun eigen overmatige alcoholconsumptie kwam.
Vergeten of je wel of niet met hem wilde neuken etc.
Dat maakt het onwaarschijnlijker dan wanneer er lichamelijk letsel is, dat bedoel ik. Wanneer er dus bewijzen zijn van verzet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Het ene geval waar die topic over ging en waarnaar die rechter haar mening spuide ging idd over iemand die het niet meer wist, dat die zaak twijfel-achtig is en nooit tot een veroordeling zou mogen komen is een open deur intrappen. Het was de dame in kwestie trouwens meer dan afgeraden deze aangifte door te zetten.
En (te) weinig weerstand geven maakt het onwaarschijnlijk dat er verkracht is? Zeg je dat nu echt serieus?
Nee, dat maakt het niet onwaarschijnlijker, wel lastiger om tot een veroordeling te komen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat maakt het onwaarschijnlijker dan wanneer er lichamelijk letsel is, dat bedoel ik. Wanneer er dus bewijzen zijn van verzet.
Nee, ik bekijk het vanuit een objectief oordelend oogpunt. Als jij geen lichamelijk letsel hebt, dan acht ik het, als ik moet bepalen of jij wel of niet bent verkracht, onwaarschijnlijker dan wanneer dat wel zo is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, dat maakt het niet onwaarschijnlijker, wel lastiger om tot een veroordeling te komen.
Dat is een nuance die je in moet zien om verder te kunnen discusieren hierover.
Gebeurd vaak genoeg, als man kan je dan weinig doen. Maar oordelen over mensen die je niet kent is nogal nutteloos, een normaal persoon verzint zoiets niet zomaar.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:07 schreef vera166 het volgende:
Terechte klacht![]()
Lijkt me erg pijnlijk als mensen je niet geloven en roepen dat je het verzonnen hebt.
Vrouwen die het wel verzinnen: ......
Ja, kutstreken. Echt. Die vrouwen verdienen een flinke straf.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:51 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Gebeurd vaak genoeg, als man kan je dan weinig doen. Maar oordelen over mensen die je niet kent is nogal nutteloos, een normaal persoon verzint zoiets niet zomaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |