abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:14:30 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145059583
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ach, huiselijk geweld wordt ook gezien als een vrouwenprobleem, terwijl zo ongeveer de helft van de daders vrouw is.
En dat is ook bizar en absoluut niet goed te praten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:15:13 #152
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145059603
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:13 schreef snakelady het volgende:
Overigens ook wel handig om te weten.

'' Volgens de meest recente veiligheidsmonitor wordt maar liefst 90 procent van de seksuele delicten niet aangegeven. “De politiestatistieken hebben dus enkel betrekking op personen die de moed hadden om aangifte te doen en geven bijgevolg een vertekend beeld”, zegt Amnesty.''

En om aan te tonen dat aangifte echt niet altijd resulteert in veroordeling.

''Eén van de problemen is dat verkrachtingen slechts zelden leiden tot veroordelingen. Uit onderzoek van The London Metropolitan University (2009) blijkt dat op de 100 Belgische dossiers die werden onderzocht er slechts 4 resulteerden in een effectieve veroordeling.''

http://www.dewereldmorgen(...)ouwen-ooit-verkracht
Mja, hoeveel procent van de (zware) misdrijven wordt opgelost? :P Vrij logisch ook dat verkrachtingen zelden tot veroordelingen leiden.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:18:10 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145059695
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mja, hoeveel procent van de (zware) misdrijven wordt opgelost? :P
Zal ook veel te weinig zijn, maar dat maakt het niet zo dat dit verwaarloosd moet worden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145059734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:13 schreef DogCat het volgende:

[..]

Wat bedoel je eigenlijk met weggestuurd? Mogen vrouwen gewoon massaal aanklachten indienen en is het ergste risico wat ze lopen om weggestuurd te worden?

Verder ben ik ervan overtuigd dat de geruchten ervoor zorgen dat de algemene opinie naar de verdachte toe allang geschaad zijn voordat er ook maar iemand bij de politie terecht komt.
Nee, als je aangifte hebt gedaan dan draag je ook de gevolgen ervan als dat een valse beschuldiging was. Maar er is een voortraject waarin de slachtoffers aan de tand gevoeld worden, maar ook de kans op een veroordeling wordt bekeken. Erg veel (echte) slachtoffers worden met klem geadviseerd om geen aangifte te doen omdat de weg zo zwaar is en de kans op een veroordeling bar klein is.
Hebben ze twijfels aan de echtheid dan wordt er gedreigd met de gevolgen van een valse aangifte.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145059806
hugecooll is door 'n stelletje vrouwen verkracht en in elkaar geslagen. :')
Hallon!
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:22:59 #156
395200 deadprez
One more rail
pi_145059833
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:22 schreef BlueMage het volgende:
:D
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_145059865
En natuurlijk is "gewoon bullshit" wel een heel sterk argument en goede discussie opener
pi_145059909
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

http://m.vice.com/read/th(...)-richard-dawkins-999

97-98% is dus terechte beschuldiging...
Ow en daar hebben we Vice als bron :')
pi_145059922
quote:
Hij zal zich wel als wen slet gekleed hebben. Net als die op chick. Als je er zo bijloopt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_145059931
quote:
En nog een blog erbij _O-

Zo kan ik ook wel "bewijs" vinden dat het juist WEL zo is
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:28:09 #161
179075 hugecooll
pi_145060006
quote:
Ik wil het er niet over hebben ;(
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:29:31 #162
434628 DogCat
#Deadprez4imam
pi_145060050
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, als je aangifte hebt gedaan dan draag je ook de gevolgen ervan als dat een valse beschuldiging was. Maar er is een voortraject waarin de slachtoffers aan de tand gevoeld worden, maar ook de kans op een veroordeling wordt bekeken. Erg veel (echte) slachtoffers worden met klem geadviseerd om geen aangifte te doen omdat de weg zo zwaar is en de kans op een veroordeling bar klein is.
Hebben ze twijfels aan de echtheid dan wordt er gedreigd met de gevolgen van een valse aangifte.
Hoe weet je dat het echte slachtoffers zijn als er geen onderzoek of aangifte gedaan is?
pi_145060058
je bent zelf een false rape accusation
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:30:17 #164
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_145060078
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:06 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

http://m.vice.com/read/th(...)-richard-dawkins-999

97-98% is dus terechte beschuldiging...
Ja, die nemen de vijftig procent onterecht veroordeelden niet mee natuurlijk. Enkel diegenen die niet vervolgd werden.
pi_145060174
Weet je, soms is het ook gewoon nep en soms zitten mannen dus fucking lang vast voor iets dat ze niet gedaan hebben. Aan dat soort kutwijven heb ik dus echt een hekel...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:34:16 #166
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145060205
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ja, die nemen de vijftig procent onterecht veroordeelden niet mee natuurlijk. Enkel diegenen die niet vervolgd werden.
De 90% niet aangegeven verkrachtingen en de 4% van de aangegeven verkrachtingen die daadwerkelijk vervolgd worden ook niet...
pi_145060345
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef DogCat het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het echte slachtoffers zijn als er geen onderzoek of aangifte gedaan is?
Omdat ze wel bij de politie zijn geweest en het verhaal kloppend is. Helemaal zeker weten doe je het dan niet, maar ik denk dat de politie zelf wel een aardige inschatting kan maken, wat ze dan ook doen. Dit zijn niet mijn woorden, is niet mijn mening, maar wat politie zelf zegt.

Verkrachting is heel moeilijk om echt fysiek bewezen te krijgen, wat vaak wel nodig is voor een veroordeling.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:41:02 #168
179075 hugecooll
pi_145060407
Maar goed. In principe is het dus zo dat het OM het voor zo'n 97-98% juist inschat. Dat betekent natuurlijk niet dat 97-98% van de vermeende verkrachtingen echt verkrachtingen waren. Even los van 'mensen die toch echt verkracht waren maar geen aangifte gedaan hebben' en 'mensen die dachten verkracht te zijn, maar bij wie later bleek dat daar geen sprake van was. Daarmee diskwalificeer je namelijk de rechter; de persoon die 'bepaalt' of iemand is verkracht. Je kan niet zomaar zeggen van "jJaaa is wel echt gebeurd hoor, maar zwaar traject, weet je. Gooi toch maar op de stapel van eckte verkrachtingen"

Verder meen ik me nog een artikel te herinneren uit een eerder topic waarin ik dr. mr. erodome tegenkwam, waarbij het ging over een Britse rechter die haar beklag deed dat 50% (of meer) van de verkrachtingszaken die voor de rechter kwamen, niet bewezen konden worden.

Ik krijg dus behoorlijk het idee dat er met de cijfertjes gesjoemeld wordt om tot een bepaald resultaat te komen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:45:29 #169
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145060540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:41 schreef hugecooll het volgende:
Maar goed. In principe is het dus zo dat het OM het voor zo'n 97-98% juist inschat. Dat betekent natuurlijk niet dat 97-98% van de vermeende verkrachtingen echt verkrachtingen waren. Even los van 'mensen die toch echt verkracht waren maar geen aangifte gedaan hebben' en 'mensen die dachten verkracht te zijn, maar bij wie later bleek dat daar geen sprake van was. Daarmee diskwalificeer je namelijk de rechter; de persoon die 'bepaalt' of iemand is verkracht. Je kan niet zomaar zeggen van "jJaaa is wel echt gebeurd hoor, maar zwaar traject, weet je. Gooi toch maar op de stapel van eckte verkrachtingen"

Verder meen ik me nog een artikel te herinneren uit een eerder topic waarin ik dr. mr. erodome tegenkwam, waarbij het ging over een Britse rechter die haar beklag deed dat 50% (of meer) van de verkrachtingszaken die voor de rechter kwamen, niet bewezen konden worden.

Ik krijg dus behoorlijk het idee dat er met de cijfertjes gesjoemeld wordt om tot een bepaald resultaat te komen.
Het is ook enorm moeilijk om verkrachting te bewijzen, alleen als er echt fysiek geweld is aangebracht en er vloeistof in het lichaam te vinden is kan je het echt bewijzen.
Of natuurlijk als het toevallig gefilmd is.

Veel van de verkrachters geven het wel toe onder druk van politie.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:47:36 #170
179075 hugecooll
pi_145060602
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:45 schreef snakelady het volgende:
Veel van de verkrachters geven het wel toe onder druk van politie.
Kwalijke zaak wel
pi_145060650
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:41 schreef hugecooll het volgende:

Kan je je ook nog de citaten en links herinneren waaruit bleek dat die 40% van die rechter(want daar ging het om, niet om 50% of meer) geen enkele steek hielden?
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:50:46 #172
179075 hugecooll
pi_145060689
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Kan je je ook nog de citaten en links herinneren waaruit bleek dat die 40% van die rechter(want daar ging het om, niet om 50% of meer) geen enkele steek hielden?
Sta je nu de boel in de zeik te nemen? Heb ik daar, naast een fucking uitspraak van een rechter (die ze echt niet zomaar doet), nog andere bronnen voor nodig? Het enige wat ze hoeft te doen is turven :')
pi_145060740
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Sta je nu de boel in de zeik te nemen? Heb ik daar, naast een fucking uitspraak van een rechter (die ze echt niet zomaar doet), nog andere bronnen voor nodig? Het enige wat ze hoeft te doen is turven :')
Enorme onderzoeken die gaan over duizenden politie-rapporten en rechtbankverslagen zijn geen goede bronnen, de persoonlijke mening van 1 enkele rechter die wel meer beweerde in dat artikel waar je haren overeind van gaan staan wel?
Want dat ging over een mening, over zij vermoede dat. Het ging niet over beschuldigt wegens valse aangifte, waar je in datzelfde engeland wel tot 6 jaar voor kan krijgen.

Blijf je wel een beetje consequent in je denken of ben je hier ineens wel van het natte vingerwerk omdat het jou beter uitkomt?
pi_145060757
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarom heb jij eigenlijk een vrouw als avatar. Volgens mij heb je een hekel aan ze. :P
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:56:41 #175
179075 hugecooll
pi_145060875
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Enorme onderzoeken die gaan over duizenden politie-rapporten en rechtbankverslagen zijn geen goede bronnen, de persoonlijke mening van 1 enkele rechter die wel meer beweerde in dat artikel waar je haren overeind van gaan staan wel?
Dus voor de goede orde:
Een zaak komt voor de rechter, de rechter zegt dat er onvoldoende bewijs is om iemand te veroordelen. Dit gebeurt dan in 40 procent van alle gevallen. Zij zegt dan dat er in 40% van de gevallen onvoldoende kan worden bewezen dat de verdachte iemand heeft verkracht. De rechtsprekende macht heeft dat dus bepaald.

Vervolgens pak jij er allerlei politierapporten bij die geen enkele legitimiteit hebben, en kom je, net als zij, tot de conclusie dat het 2 tot 3% is.

Vertel mij nou eens waarom jij 'duizenden politierapporten' overtuigender vindt dan een rechter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')