https://anderetijden.nl/artikel/6775/xquote:In het 10de seizoen van Verborgen verleden gaan André Kuipers, Armin van Buuren, Dieuwertje Blok, Maurice de Hond, Irene Moors en Richard Groenendijk op zoek naar hun familiegeschiedenis!
Vanaf 6 januari om 20.30 uur op NPO 2.
Juist wel. Prachtige aflevering weer. Ik had het idee dat Blok regelmatig emotioneel geraakt was door de verhalen.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 06:09 schreef highender het volgende:
Hmm, zo te lezen niet de moeite waard om 'uitzending gemist' aan te slingeren.
Ik zag het als ervaren kijker wel een beetje aankomen, moet ik zeggen...quote:
Ja, natuurlijk, maar het was in ieder geval niet de 100e jodenzoektochtquote:Op zaterdag 6 januari 2018 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zag het als ervaren kijker wel een beetje aankomen, moet ik zeggen...
Dat er zo'n stamboom in beeld komt, waarop je dan net even die ene buitenlandse naam ziet staan...
Toch maar gekeken, en geen spijt inderdaad.quote:Op zaterdag 6 januari 2018 13:27 schreef Elfletterig het volgende:
Juist wel. Prachtige aflevering weer. Ik had het idee dat Blok regelmatig emotioneel geraakt was door de verhalen.
Opvallend genoeg werd het beroep van "tapster" verder nergens geduid. Moors leek zelf ook te denken dat deze vrouw de biertjes tapte.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 23:40 schreef ElizabethR het volgende:
Tapster..... oftewel hoer (Vandaar 5 kinderen bij 5 vaders)
Bedelaarsgesticht.... oftewel gevangenis
Je zag doosje Moors per voorouder teleurgestelder raken en pas opleven toen er nog verder terug een schilder van enige verdienste opdook. Zo'n leuk programma!!!!
Volgens mij had de moeder van de tapster die vijf kinderen bij vijf vaders.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 23:40 schreef ElizabethR het volgende:
Je zag doosje Moors per voorouder teleurgestelder raken en pas opleven toen er nog verder terug een schilder van enige verdienste opdook. Zo'n leuk programma!!!!
Die moeder van die tapster had 5 kinderen van 5 vaders toch? Die woonde in Vlissingen. Vader is bedelaar georden blijkbaar en in Hoorn terechtgekomen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 23:40 schreef ElizabethR het volgende:
Wut?quote:Op zondag 21 januari 2018 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor het midden van de 19e eeuw trouwden de lagere klassen eigenlijk niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |