abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145007587
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 01:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vind je het goed dat ik discussies over het aanpakken van problemen niet met jou voer, maar met mensen die problemen wél onder ogen zien?

Het lukt me echt met de dag minder om je nog serieus te nemen. Om die reden hoop ik dat je serieus mijn voorstel in overweging neemt: laten we ophouden om elkaar nog langer te vervelen.
Laat je niet gek maken joh, je hebt groot gelijk.
Maar je weet toch dat er hier een stelletje halfzachte trollen rond zwerven?

Die zouden het nog een incident van wat kwajongens noemen als ze hun eigen moeder voor hun ogen onthoofden.

Jij en ik weten beter, sta erboven.
pi_145007599
He's back !
pi_145007608
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 01:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

IS het niet gewoon stoerdoenerij ? Kom op man.
Het gaat hier om daden van volwassen mensen. Ik vind het trouwens ook onbestaanbaar dat ze alleen de vlag moesten inleveren en vervolgens hun reis konden vervolgen. Ze hadden moeten worden aangehouden en in een cel moeten worden geknikkerd.

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vind dit flauw van je. Jij bent volgens jezelf de enige die HET probleem onder ogen ziet. Dat andere mensen misschien wat minder overdrijven kan je niet hebben.
Het heeft niks met flauw te maken. Ben nooit te beroerd om discussies te voeren; ik heb ze met Xa1pt tot vervelens toe gevoerd. Ellenlange discussies ook, echt al jarenlang. Er komt gewoon een keer een moment dat je denkt: Waarom doe ik dit? Waarom steek ik hier nog tijd in?

Ik zeg trouwens niet dat ik de enige ben die de problemen onder ogen ziet. Die problemen worden door veel mensen gezien, onder wie deskundige instanties, politici van diverse partijen en vooraanstaande opiniemakers. Het is niet zo dat ik me iets in het hoofd haal, mezelf dan loop op te naaien en dat als een soort "waarheid" verkondig. Wat ik beschrijf, is gewoon de realiteit anno 2014; een realiteit die breed wordt gezien.

Alleen niet door sommige mensen die - om wat voor reden ook - problemen niet onder ogen zien. Of het nu idealisme is (niks zeggen, dan komt het vanzelf goed) (onfeilbaar geloof in de allang geflopte multiculturele samenleving) of simpelweg te lang onder een steen liggen, cq. het nieuws niet nauwgezet genoeg volgen... het maakt eigenlijk niet uit.

Je hebt mensen die problemen wél onder ogen zien. Je hebt mensen die problemen niet onder ogen zien. Ik voer bij voorkeur discussies met mensen die problemen wél onder ogen zien. Dat is waarom discussies met users als Xa1pt voor mij totaal zinloos zijn.
pi_145007626
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 01:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Laat je niet gek maken joh, je hebt groot gelijk.
Maar je weet toch dat er hier een stelletje halfzachte trollen rond zwerven?

Die zouden het nog een incident van wat kwajongens noemen als ze hun eigen moeder voor hun ogen onthoofden.

Jij en ik weten beter, sta erboven.
Het zou overzichtelijk zijn als het trollen waren. Maar ze zijn écht zo naïef en achter de realiteit aanlopend. Dat is misschien nog wel meer beangstigend.

Het is niet zozeer dat ik "erboven" wil staan, dat klinkt zo elitair. En daarmee zou ik me schuldig maken aan gedrag dat juist in dergelijke kringen veel te zien is. Ik vind het gewoon een onzinnig tijdverdrijf om steeds weer in discussie te moeten over de vraag of problemen wel bestaan. Ik heb het liever over de aanpak ervan.
pi_145007644
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 01:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat hier om daden van volwassen mensen. Ik vind het trouwens ook onbestaanbaar dat ze alleen de vlag moesten inleveren en vervolgens hun reis konden vervolgen. Ze hadden moeten worden aangehouden en in een cel moeten worden geknikkerd.

[..]

Het heeft niks met flauw te maken. Ben nooit te beroerd om discussies te voeren; ik heb ze met Xa1pt tot vervelens toe gevoerd. Ellenlange discussies ook, echt al jarenlang. Er komt gewoon een keer een moment dat je denkt: Waarom doe ik dit? Waarom steek ik hier nog tijd in?

Ik zeg trouwens niet dat ik de enige ben die de problemen onder ogen ziet. Die problemen worden door veel mensen gezien, onder wie deskundige instanties, politici van diverse partijen en vooraanstaande opiniemakers. Het is niet zo dat ik me iets in het hoofd haal, mezelf dan loop op te naaien en dat als een soort "waarheid" verkondig. Wat ik beschrijf, is gewoon de realiteit anno 2014; een realiteit die breed wordt gezien.

Alleen niet door sommige mensen die - om wat voor reden ook - problemen niet onder ogen zien. Of het nu idealisme is (niks zeggen, dan komt het vanzelf goed) (onfeilbaar geloof in de allang geflopte multiculturele samenleving) of simpelweg te lang onder een steen liggen, cq. het nieuws niet nauwgezet genoeg volgen... het maakt eigenlijk niet uit.

Je hebt mensen die problemen wél onder ogen zien. Je hebt mensen die problemen niet onder ogen zien. Ik voer bij voorkeur discussies met mensen die problemen wél onder ogen zien. Dat is waarom discussies met users als Xa1pt voor mij totaal zinloos zijn.
Voor wat moeten ze de cel in. Ze riepen Allah is groot en ze zwaaide met vlag met een geloofsverklaring?

Je hebt ook de groep mensen die zwaar overdrijven. Het beeld wat jij schetst komt namelijk niet overeen met wat je buiten ziet. Je overdrijft en maakt de verschillen tussen mensen onnodig groot. En dan straks zeuren dat er een tweedeling ontstaat.
pi_145007646
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 01:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zou overzichtelijk zijn als het trollen waren. Maar ze zijn écht zo naïef en achter de realiteit aanlopend. Dat is misschien nog wel meer beangstigend.

Het is niet zozeer dat ik "erboven" wil staan, dat klinkt zo elitair. En daarmee zou ik me schuldig maken aan gedrag dat juist in dergelijke kringen veel te zien is. Ik vind het gewoon een onzinnig tijdverdrijf om steeds weer in discussie te moeten over de vraag of problemen wel bestaan. Ik heb het liever over de aanpak ervan.
Heb je gelijk in.

En zo naief zijn ze ook, daarom is een gezonde discussie met dat soort uitwassen nutteloos.

Ik negeer ze ook, stukken beter, ik discusieer wel met mensen die wel weten wat er speelt.
pi_145007647
quote:

[..]

Geef jezelf niet teveel credits vriend...
pi_145007655
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 01:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit is struisvogel-politiek :P
Precies. Walgelijk. :r
pi_145007665
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 01:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

pappen en nathouden en weg kijken.
pi_145007672
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2014 01:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook niet? :?
Ik leg juist uit dat ik dat niet doe, dat "erboven staan". Ik geef gewoon mijn mening op een forum. En ik hoop dat mensen die problemen niet onder ogen zien, vroeg of laat wél die problemen onder ogen gaan zien. Meer niet.
pi_145007677
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2014 01:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

"Ik wil niet zeggen dat ik er boven wil staan, máár...".
"Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn, máár...".
pi_145007681
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 01:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook niet? :?
Ik leg juist uit dat ik dat niet doe, dat "erboven staan". Ik geef gewoon mijn mening op een forum. En ik hoop dat mensen die problemen niet onder ogen zien, vroeg of laat wél die problemen onder ogen gaan zien. Meer niet.
Uhuh lees die zin nog een keer ... Omdat jij een andere mening hebt betekent niet dat jij de ultieme waarheid kent.
pi_145007683
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2014 01:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Ik wil niet zeggen dat ik er boven wil staan, máár...".
"Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn, máár...".
En dan nog zeggen dat die het niet doet. Wtf ?

:')
pi_145007684
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 01:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wacht even.... wat mij betreft beaam je de vergezochte vergelijking met struisvogelpolitiek. Maar je moet hier niet gaan roepen dat je struisvogelpolitiek "walgelijk" vindt. Dat is gewoon niet geloofwaardig.

Als er een Landelijke Vereniging voor Struisvogelpolitiek bestond, was jij voorzitter, erelid en beschermheer tegelijk.
pi_145007691
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2014 01:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wacht even.... wat mij betreft beaam je de vergezochte vergelijking met struisvogelpolitiek. Maar je moet hier niet gaan roepen dat je struisvogelpolitiek "walgelijk" vindt. Dat is gewoon niet geloofwaardig.

Als er een Landelijke Vereniging voor Struisvogelpolitiek bestond, was jij voorzitter, erelid en beschermheer tegelijk.
Deze is te grappig :D
pi_145007704
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 01:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Uhuh lees die zin nog een keer ... Omdat jij een andere mening hebt betekent niet dat jij de ultieme waarheid kent.
Ik pretendeer niet dat ik de "ultieme waarheid" ken. Daarvoor moet je in de kopjes van miljoenen mensen kunnen kijken. Dat streef ik niet na. Ik streef slechts begrenzing van wangedrag en onaangepast gedrag na.

En ik denk - inderdaad - dat ik de realiteit een stuk beter onder ogen zie dan sommige anderen hier. Maar zoals al eerder gezegd: het is niet zo bijster zinvol om daar over door te discussiëren.

Ik snap überhaupt niet waarom je trouwens over iets wilt discussiëren dat in jouw optiek geen probleem is. Kom even het topic binnen, zeg dat het geen probleem is dat jongens uit Hoorn met ISIS-vlaggen wapperen, en verlaat het topic weer. Prima.
pi_145007722
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 02:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik pretendeer niet dat ik de "ultieme waarheid" ken. Daarvoor moet je in de kopjes van miljoenen mensen kunnen kijken. Dat streef ik niet na. Ik streef slechts begrenzing van wangedrag en onaangepast gedrag na.

En ik denk - inderdaad - dat ik de realiteit een stuk beter onder ogen zie dan sommige anderen hier.
Maar zoals al eerder gezegd: het is niet zo bijster zinvol om daar over door te discussiëren.

Ik snap überhaupt niet waarom je trouwens over iets wilt discussiëren dat in jouw optiek geen probleem is. Kom even het topic binnen, zeg dat het geen probleem is dat jongens uit Hoorn met ISIS-vlaggen wapperen, en verlaat het topic weer. Prima.
:') Kap nou.
Geef het anders gewoon toe dat je zo fucking slim bent en boven óns' staat.

En jij zit in je broek te schijten met die jongens met die vlag en ik niet. Beide ervaren we het anders.
pi_145007745
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2014 02:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:') Kap nou.
Geef het anders gewoon toe dat je zo fucking slim bent en boven óns' staat.

En jij zit in je broek te schijten met die jongens met die vlag en ik niet. Beide ervaren we het anders.
"Er boven staan" waren niet mijn woorden, maar een advies dat ik kreeg en dat ik juist bestreed.

Ik zit verder ook niet in m'n broek te schijten. Ik wil alleen dat dergelijk wangedrag veel harder wordt aangepakt; een einde aan de doorgeslagen tolerantie.
pi_145007751
quote:
15s.gif Op maandag 29 september 2014 01:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dit is dus precies hoe problemen worden gedownplayd. Ik vind dit dus echt heel kwalijk. Ik vind het een levensgroot probleem dat jongens in Nederland sympathiseren met ISIS. Als autochtone jochies van 14-15 jaar met Nazi-vlaggen gingen rondlopen, zouden we dat ook een probleem vinden.
Verzuurde ouwe lul. Toen ik 14 was tekende ik ook wel eens hakenkruizen ergens op. Maar ik had dus opgepakt moeten worden omdat ik even dom baldadig wilde doen en flink moeten brommen.

De samenleving die je voorstaat botst nogal met de sociaal-liberale waarden die je zogenaamd koestert.
pi_145007757
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 02:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

"Er boven staan" waren niet mijn woorden, maar een advies dat ik kreeg en dat ik juist bestreed.

Ik zit verder ook niet in m'n broek te schijten. Ik wil alleen dat dergelijk wangedrag veel harder wordt aangepakt; een einde aan de doorgeslagen tolerantie.
quote:

[..]

Het is niet zozeer dat ik "erboven" wil staan, dat klinkt zo elitair.
Je wilt het niet maar je doet het wel...

Het beeld wat jij schets komt echt niet overeen met het dagelijkse beeld op straat. Geen idee waar je woont. Misschien in een klein dorpje ofzo ?
pi_145007760
Oh wacht, misschien was het dan wel goedgekomen met me en had ik gewoon in het hier en nu geleefd i.p.v. ettelijke jaren achter de realiteit aan te lopen. Maar, dan zou ik ook niet door de koning geridderd worden als De Struisvogel van Nederland. Moeilijke keuze, Elf.
pi_145007762
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 02:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verzuurde ouwe lul. Toen ik 14 was tekende ik ook wel eens hakenkruizen ergens op. Maar ik had dus opgepakt moeten worden omdat ik even dom baldadig wilde doen en flink moeten brommen.

De samenleving die je voorstaat botst nogal met de sociaal-liberale waarden die je zogenaamd koestert.
Nja hij beweerd het beste met de samenleving voor te hebben maar tussen zijn zinnen door lees je toch hele andere dingen.
pi_145007768
Hoe oud ben je eigenlijk Elfletterig ?
pi_145007780
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 02:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja hij beweerd het beste met de samenleving voor te hebben maar tussen zijn zinnen door lees je toch hele andere dingen.
Dat heeft-ie inderdaad niet. Of hij is zo naïef als de probleemontkenners zelf. Dan zou het nog wel eens kunnen.
pi_145007783
quote:
7s.gif Op maandag 29 september 2014 02:09 schreef Xa1pt het volgende:
Toen ik 14 was tekende ik ook wel eens hakenkruizen ergens op. Maar ik had dus opgepakt moeten worden omdat ik even dom baldadig wilde doen en flink moeten brommen.

Ja, je had toen opgepakt moeten worden. Een taakstraf of iets dergelijks was goed geweest. Het tekenen van hakenkruizen valt namelijk niet binnen de vrijheden die je in dit land geniet.

Als je toen wat beter was gecorrigeerd, had je anno nu het verschil tussen goed en fout misschien wat beter in de smiezen. Want nu is het min of meer zo dat je eigenlijk nergens een probleem in ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')