Vroeg ik me ook af, C1 zijn waardevast dat wel, heb de mijne ingeruild op een Mazda 2 en had in 3 jaar tijd maar iets van 1100 euro afgeschrevenquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Welke idioot betaald voor een 2 jaar oude auto 1500 euro meer dan de nieuwprijs?!
Komt dat niet doordat de belasting op die dingen is toegenomen, en ze nieuw dus duurder zijn geworden dan een paar jaar geleden?quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:20 schreef Klonk het volgende:
Vroeg ik me ook af, C1 zijn waardevast dat wel, heb de mijne ingeruild op een Mazda 2 en had in 3 jaar tijd maar iets van 1100 euro afgeschreven
ze waren idd een paar jaar mrb vrij omdat ze schoon waren, de generatie uit 2010/11 valt daar nu niet meer onder, maar of dat een reden is, geen idee?quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Komt dat niet doordat de belasting op die dingen is toegenomen, en ze nieuw dus duurder zijn geworden dan een paar jaar geleden?
Ik keek ooit op de Duitse autoscout, daar zijn kleine oudere auto's het goedkoopst. Hier zijn het de grotere auto's die het hardst afschrijven, stomweg omdat 2000 euro belasting per jaar voor een diesel erg veel is.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:13 schreef Klonk het volgende:
denkt dat het ook komt doordat het (voor een bepaald soort mens) een prima auto is, kost geen drol om te kopen, onderhoud is 149 per jaar, wegenbelasting betaalde je niet (en nu nauwelijks) en ze zijn gewoon retebetrouwbaar.
Het meest lullige is altijd als je in de file staat. Na een kilometer stilstaan, optrekken en remmen krijg je 19 cent vergoed.quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:49 schreef k_man het volgende:
Vergelijk die 51 cent per km eens met de 19 cent die de meeste werkgevers vergoeden.
Voor velen waaronder ikzelf geld: Geen auto, geen werk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:00 schreef quinoahipster het volgende:
Als je de uren die je moet werken om je auto te betalen meerekent als reistijd is de auto ook helemaal niet meer sneller dan de fiets![]()
200 aan onderhoud is niet gek bij dat aantal kilometers. Ik zit daar ook wel op.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:53 schreef Moogwai10 het volgende:
Is op zich vrij normaal onderhoud allemaal.
Probleem zit hem erin dat ik vrij veel rij met als gevolg vrij veel onderhoud met relatief dure onderdelen.
Alternatief is bv. een wat jongere wagen, maar de 100 onderhoud die eraf gaat kan je dan weer optellen bij je afschrijving.
Ik heb sinds April een Z4 2.2 van 2005, nog niet uitgerekend wat mij dat kost.quote:Op zaterdag 27 september 2014 01:45 schreef k_man het volgende:
Ik heb in mei een andere auto gekocht, dus van de vorige heb ik maar eens de kosten uitgerekend, inclusief afschrijving.
Auto: BMW Z4 2.0i (bj 2007)
Kilometers per maand: gemiddeld 1.146
Gemiddelde kosten per maand over 59 maanden:
• Afschrijving 283,64
• Benzine 146,25
• Verzekering (all-risk) 67,02
• Wegenbelasting 45,17
• Onderhoud 34,82
• Wassen 5,24
• Boetes 1,95
Totaal: ¤ 584,09 per maand
(is 51 cent per km)
Best leuk hčquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow dat had ik niet meegeteld.
Mijn auto kost dan:
Wegenbelasting: 25
Verzekering: 16
Benzine 90
Reiskostenvergoeding: 114
17 euro per maand kost mijn auto dan. Ofwel zo een 55 cent per dag
Geen flikker aan. Ik rij een Mazda Demio.quote:
Haha, ja, ik ga ook liever met een super de luxe bak in de rondte, maar als ik lang genoeg blijf rijden in mijn Peugeot dan komt die auto er van zelfquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen flikker aan. Ik rij een Mazda Demio.
Ik rij liever in de 20 klepper Toledo van mijn vriendin als ik eerlijk ben
Voor mij is het inderdaad een prima auto. Ik hoef niet snel te rijden en op te trekken en ik vervoer nooit veel dingen. Ik heb mijn auto in België gekocht, later als verhuiswaar ingevoerd en hier in Nederland ingeruild. Dat zal ook wel schelen misschien?quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
ze waren idd een paar jaar mrb vrij omdat ze schoon waren, de generatie uit 2010/11 valt daar nu niet meer onder, maar of dat een reden is, geen idee?
denkt dat het ook komt doordat het (voor een bepaald soort mens) een prima auto is, kost geen drol om te kopen, onderhoud is 149 per jaar, wegenbelasting betaalde je niet (en nu nauwelijks) en ze zijn gewoon retebetrouwbaar.
Rij jij benzine met die km's?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:33 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik was naar aanleiding van dit topic toch wel benieuwd wat de auto nu per maand kost. Kom hier op uit:
Auto: Audi
Schadevrije jaren: 0
Verzekering: ¤155 per maand
Belasting: ¤26 per maand
Kilometers per maand: 6500km
Brandstofkosten: ¤800 per maand
Afschrijving*: ¤1400 per maand
* ervan uitgaande dat de auto na 2 jaar ingeruild wordt voor een redelijk bedrag.
Totale kosten per maand (schatting dus): ¤2381 per maand
Onderhoud heb ik even buiten beschouwing gelaten want dat is bijna verwaarloosbaar.
dan is die ook niet erg zuinig wel?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:37 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nee diesel, 1.40 per liter heb ik gerekend geloof ik.
Nou ja eigenlijk valt het wel mee want van die 6500 km per maand is zo'n 5000 door Duitsland á 170/180 km/u op veel stukken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
dan is die ook niet erg zuinig wel?
Dan zou je op +/-970 euro zitten.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Is maar goed dat er geen benzine in moet dan he
De keuze is gebaseerd op: mooi, comfortabel en niet te veel lawaai in de auto als je 140+ rijdt zodat je nog met elkaar kunt praten.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:40 schreef Geralt het volgende:
Met dergelijke km's per maand had ik toch op zeker voor een zuinigere auto geopteerd
O sorry vergeten erbij te zetten, is in Zwitserland. Weet ook niet waarom het zo goedkoop is maar vind het prima.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:42 schreef Geralt het volgende:
Overigens 26 euro belasting per maand voor een diesel? Wat voor Audi is dat? Die mag maar max 550 kilo wegen?!
Juist. Ik vond het al vreemd. Daarom dacht ik ook dat je benzine reed zonder even na te tellen qua km's en brandstofkosten.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:42 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
O sorry vergeten erbij te zetten, is in Zwitserland. Weet ook niet waarom het zo goedkoop is maar vind het prima.
Ik heb de luxe dat ik 4km van mijn werk af woonquote:Op zaterdag 27 september 2014 12:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Voor velen waaronder ikzelf geld: Geen auto, geen werk.
Geen idee, kan het zo ook niet op de aankoopbon vinden. Belasting is hier sowieso laag, op alles (ook auto's!quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Juist. Ik vond het al vreemd. Daarom dacht ik ook dat je benzine reed zonder even na te tellen qua km's en brandstofkosten.
Weinig belasting daar zeg; wat weegt die auto?
Ik woon 25km van mn werk af en ben met een scootertje (4 takt 1 op 40) wat 55km/u rijdt slechts maximaal 5 minuten langer onderweg dan met de auto.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:46 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik heb de luxe dat ik 4km van mijn werk af woon
Fietsen is voor mij ruim sneller dan met de auto in de spits + parkeerperikelen.
Wat voor model is het en wat is de motorinhoud en welk bouwjaar?quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:46 schreef CherryOnTop het volgende:
Geen idee, kan het zo ook niet op de aankoopbon vinden.
Ik denk dat het voor velen sneller is die relatief dicht bij hun werk wonen. En nog lekkerder ook, fietsenquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:46 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik heb de luxe dat ik 4km van mijn werk af woon
Fietsen is voor mij ruim sneller dan met de auto in de spits + parkeerperikelen.
Reistijd voor mij met auto 15 minuten, reistijd met OV een uur. (nog even los van geschikte vertrektijden) consignatie, overwerk. Nee bij mij is het echt geen keuze. Bij overwerk, storing en ander gebruik boven standaard woon-werk verkeer krijg ik trouwens 30 cent.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:46 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik heb de luxe dat ik 4km van mijn werk af woon
Fietsen is voor mij ruim sneller dan met de auto in de spits + parkeerperikelen.
O ja dat is wel grappig om te weten.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat voor model is het en wat is de motorinhoud en welk bouwjaar?
Zal ik eens opzoeken wat die auto je hier zou kosten aan belasting. Veel meer in elk geval.
Zo, dat is nogal een verschil. Niet dat het in dit geval op het totaal per maand veel zou doen maar toch bijna 6x zoveel. En dan te bedenken dat de wegen hier net zo goed zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:53 schreef Geralt het volgende:
Dat zou (in Limburg, het scheelt per provincie ietsje) neerkomen op ¤145,33 per maand.
Als dit de juiste uitvoering is dan:
http://www.autoweek.nl/au(...)k-quattro-pro-line-s
Ik heb 0 ingevuld omdat het de eerste auto in Zwitserland is, en schadevrije jaren uit een ander land gaan volgens mij helemaal niet mee.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:57 schreef Geralt het volgende:
Hoezo heb je 0 schadevrije jaren? Nooit eerder een auto gehad en meteen deze als eerste auto?
Of een paar keer door ongevallen teruggevallen qua noclaim?
Of kennen ze in Zwitserland geen schadevrije jaren en noclaim korting en moet iedereen gewoon hetzelfde betalen?
Omgekerend naar per km zit ik op ¤0,017 per km.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:38 schreef GuitarJJ het volgende:
Bij een verbruik van 1:15 en een benzineprijs van 1,70 betaal ik 0,11 euro per kilometer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |