abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:03:57 #51
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145737187
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind de eerste cartoon nog wel hout snijden :)
Tsjah je wilt toch degene hebben die het meest geschikt is.
pi_145737396
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:03 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Tsjah je wilt toch degene hebben die het meest geschikt is.
Je kunt het ook zien als kritiek op het onderwijssysteem. Dat hoeft niet per definitie nergens op te slaan.
Dat mensen dommer worden van onderwijs is natuurlijk onzin. Als je een eeuw geleden middelbare schoolkennis had, was je in de ogen van een flink deel van de bevolking geleerd.
pi_145744729
Mensen die alleen het onderwijs zien als educatie zijn naief. Onderwijs kan een basis zijn maar ik geef out of the box denken de voorkeur en daar bestaan geen lessen voor het zit in de mens.
pi_145747043
Onder educatie valt dan ook niet alleen onderwijs maar ook de omgeving, cultuur en traditie waarin en waarmee iemand opgroeit, al dat draagt immers bij aan de opvoeding.
Onderwijs is op zeker een noodzakelijke basis, dat weerhoudt mensen er niet van om out of the box te denken, sterker het stelt ze in staat om dat te kunnen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:53:15 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145778381


quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef ManianMan het volgende:
Mensen die alleen het onderwijs zien als educatie zijn naief. Onderwijs kan een basis zijn maar ik geef out of the box denken de voorkeur en daar bestaan geen lessen voor het zit in de mens.
Lekker out of the box wiskunde maken ja :')
pi_145778774
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:13 schreef ManianMan het volgende:
Mensen die alleen het onderwijs zien als educatie zijn naief. Onderwijs kan een basis zijn maar ik geef out of the box denken de voorkeur en daar bestaan geen lessen voor het zit in de mens.
Daar bestaan wel degelijk lessen voor, zelfs hele opleidingen.
Conscience do cost.
pi_145784925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:53 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Lekker out of the box wiskunde maken ja :')
:D
pi_145785493
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 12:59 schreef Lambiekje het volgende:

.. en dus welke minkukels zijn de meest stupide. ?!!
Ik denk dat de Russell quote uit zijn verband is gerukt: "Russell was van adellijke afstamming en hij kreeg onderwijs van privéleraren." In tegenstelling tot mensen die geen onderwijs genoten kreeg hij alle kans om zijn denkbeelden te ontwikkelen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 00:08:49 #60
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_145802475
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:55 schreef bedachtzaam het volgende:
Onder educatie valt dan ook niet alleen onderwijs maar ook de omgeving, cultuur en traditie waarin en waarmee iemand opgroeit, al dat draagt immers bij aan de opvoeding.
Onderwijs is op zeker een noodzakelijke basis, dat weerhoudt mensen er niet van om out of the box te denken, sterker het stelt ze in staat om dat te kunnen.
school is er om out-of-the-box denken juist te blokkeren.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 00:15:39 #61
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_145802661
Dit kan hier vast ook wel:
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_145803273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 00:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

school is er om out-of-the-box denken juist te blokkeren.
Zou je je mening willen onderbouwen?

Iedereen heeft op school de belangrijke vaardigheden geleerd, is in staat voor zichzelf te denken.
Het lijkt me dat het vooral van de persoon zelf afhangt of deze wel of niet out-of-the-box wil denken, niets staat dat namelijk in de weg.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:07:39 #63
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_145808327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 00:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Zou je je mening willen onderbouwen?

Iedereen heeft op school de belangrijke vaardigheden geleerd, is in staat voor zichzelf te denken.
Het lijkt me dat het vooral van de persoon zelf afhangt of deze wel of niet out-of-the-box wil denken, niets staat dat namelijk in de weg.
Tientalle boeken die over de negatieve kant van het Westers onderwijssysteem gaan zijn het roerend overeens dat het zelf nadenken blokkeert en dat je wordt opgeleid om een voorbeeldig autoritair materialist te worden. Vooral dat je in moelijkheden komt als de supermarkt of electro-zaak gesloten zijn. De bedoeling van het onderwijs is eenheidsworst. Stupid sheeple.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_145821990
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tientalle boeken die over de negatieve kant van het Westers onderwijssysteem gaan zijn het roerend overeens dat het zelf nadenken blokkeert en dat je wordt opgeleid om een voorbeeldig autoritair materialist te worden. Vooral dat je in moelijkheden komt als de supermarkt of electro-zaak gesloten zijn. De bedoeling van het onderwijs is eenheidsworst. Stupid sheeple.
Maar dat zijn boeken met meningen van anderen, niet de mening van mij of jou.

Mijn mening baseer ik op de kinderen die ondertussen al in de twintig zijn en een goed vooruitzicht hebben, financiële zekerheid voor zover dat nog mogelijk is maar ze hebben een goede baan waarvoor ze extra scholing via het bedrijf gekregen hebben om zich verder te bekwamen in die richting.
Schaapjes? in de huidige samenleving is dit de weg naar zelfredzaamheid.
Dat wil niet zeggen dat ze niet voor zichzelf kunnen denken en slechts conformeren.

We moeten niet met de vinger gaan wijzen en bijvoorbeeld het onderwijs als schuldige aanwijzen omdat ze stomme schaapjes zouden produceren, wij allemaal zijn de instandhouders van deze westerse cultuur waarin onze kinderen geboren worden en gevormd.
De vinger wijzen is je eigen verantwoording niet nemen en bij anderen neerleggen, onverantwoordelijk gedrag dus, maar geheel conform de moderne westerse cultuur waarin mensen hun verantwoording maar al te graag af schuiven op anderen.
Het is bijvoorbeeld onze verantwoording om te zorgen dat onze kinderen op een juiste manier opgevoed worden, niet de verantwoording van het onderwijs.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:55:40 #65
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145823701
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tientalle boeken die over de negatieve kant van het Westers onderwijssysteem gaan zijn het roerend overeens dat het zelf nadenken blokkeert en dat je wordt opgeleid om een voorbeeldig autoritair materialist te worden. Vooral dat je in moelijkheden komt als de supermarkt of electro-zaak gesloten zijn. De bedoeling van het onderwijs is eenheidsworst. Stupid sheeple.
Ik mis even de link tussen scheikunde en een televisie kopen.
pi_145824429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tientalle boeken die over de negatieve kant van het Westers onderwijssysteem gaan zijn het roerend overeens dat het zelf nadenken blokkeert en dat je wordt opgeleid om een voorbeeldig autoritair materialist te worden. Vooral dat je in moelijkheden komt als de supermarkt of electro-zaak gesloten zijn. De bedoeling van het onderwijs is eenheidsworst. Stupid sheeple.
Dat jij nog in het Westen woont :D
pi_145828605
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tientalle boeken die over de negatieve kant van het Westers onderwijssysteem gaan zijn het roerend overeens dat het zelf nadenken blokkeert en dat je wordt opgeleid om een voorbeeldig autoritair materialist te worden. Vooral dat je in moelijkheden komt als de supermarkt of electro-zaak gesloten zijn. De bedoeling van het onderwijs is eenheidsworst. Stupid sheeple.
Ben jij niet ook een product van het westerse onderwijssysteem?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 23 oktober 2014 @ 16:34:39 #68
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_145855434
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:39:41 #69
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_145857450
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_145862234
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_145895161
quote:
:D
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:04:19 #72
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_146148441
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_146158661
Ik wist niet dat je aan polikliniek kon overlijden. 11.gif
Weer wat geleerd.

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2014 17:50:36 ]
  zondag 2 november 2014 @ 09:33:33 #74
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146208298
  maandag 3 november 2014 @ 12:46:55 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146250103
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')