quote:nee met allemaal vriendjes en vriendinnetjes natuurlijk,...maar laten we het even een leuk topic houden!!
Op donderdag 13 maart 2003 00:46 schreef -mainframe- het volgende:[..]
sure en je wil wel alleen werken/wonen in lloret in de zomer ?
Het probleem is dus dat ik niet alleen uit mag, maar daar is idd ook helemaal geen zak aan!! Is het daar onveilig dan?
quote:Dit meen je niet
Op vrijdag 14 maart 2003 04:13 schreef Dred het volgende:
Quarteira dus,
Veilig? Laat me niet lachen, het is niet alleen het aller depremirendste stadje in de Algarve, maar het is er ook nog eens heel onveilig. Onveiliger dan waar dan ook in de Algarve, iedereen die ik hier ken is er al een keer beroofd. En bovendien heb je er dus geen fatsoenlijke winkels, geen fatsoenlijk strand en alleen maar lelijke flatgebouwen, ghetto´s(Quarteira is de stad van de Angolanen) Als je in de Algarve wat zoekt wat de moeite waard is raad ik aan:
Groote winkelcentras, Het FORUM ALGARVE, is in Faro
De ALGARVE SHOPPING, in de buurt van Allbufeira,
die hebben allebij een bioscoop met 9 zalen bowlingbaan, veel winkels enz.
Discos: LOCOMIA(bij Albufeira), KADOC(ook bij Albufeira), en er zijn nog wat andere. In Oura(bij Albufeira) heb je veel bars en open discos, als je van hiphop houdt is de GARAGE erg leuk.
Cultuur is voor de rest al vrij veel van verteld in dit forum dus ik laat het hierbij.
Ik ga zeker weer naar Portugal volgend jaar, alleen dan met de auto, voor 3 weken, dan ben je toch iets minder beperkt.
Toppertje in ieder geval
De mensen zijn erg vriendelijk en gastvrij. Ik was samen met mijn moeder. Het weer was zo rond de 20 graden, en alleen maandag regen.
Een aanrader: Te voet naar Villamoura, duurt ongeveer 20 minuutjes, echt een leuke wandeling langs de kust, en je komt in een miljoenenplaats, de jachten die daar lagen, de hotels, de winkels, echt helemaal geweldig.
We hebben ook een dagtocht naar Sevilla in Spanje gedaan, heel mooi!!
Verder weet ik even niks meer.
Ik vond het echt heel leuk, maar het is niet iets waar ik de volgende keer weer naartoe wil gaan, daarvoor was het wat mij betreft iets te rustig.
quote:
Op zondag 11 mei 2003 15:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben gisteren terug gekomen van 8 dagen portugal.
Het was echt heerlijk.
Met het vliegtuig.
Algarve, dat wel. In het lieve plaatsje Quarteira. Het is helemaal niet zo erg als er hiervoor beschreven staat, het is niet zo enorm toeristisch.
Het strand is echt geweldig, een beetje grindachtig. De zee was heel wild, en de kustlijn loopt heel erg snel af, niet echt kindvriendelijk dus.
Genoten van de lekkere restaurantjes op de boulevard --> Pic Nic, Solar das Cataplanas, Rosa Branca.
Er was ook 1 restaurant echt vreselijk: Sol e mar, marisquera.... wat een klotebediening daar,maar goed.De mensen zijn erg vriendelijk en gastvrij. Ik was samen met mijn moeder. Het weer was zo rond de 20 graden, en alleen maandag regen.
Een aanrader: Te voet naar Villamoura, duurt ongeveer 20 minuutjes, echt een leuke wandeling langs de kust, en je komt in een miljoenenplaats, de jachten die daar lagen, de hotels, de winkels, echt helemaal geweldig.
We hebben ook een dagtocht naar Sevilla in Spanje gedaan, heel mooi!!
Verder weet ik even niks meer.
Ik vond het echt heel leuk, maar het is niet iets waar ik de volgende keer weer naartoe wil gaan, daarvoor was het wat mij betreft iets te rustig.
quote:Voor de goede orde:
Op vrijdag 14 maart 2003 04:13 schreef Dred het volgende:
Quarteira dus,
Veilig? Laat me niet lachen, het is niet alleen het aller depremirendste stadje in de Algarve, maar het is er ook nog eens heel onveilig. Onveiliger dan waar dan ook in de Algarve, iedereen die ik hier ken is er al een keer beroofd. En bovendien heb je er dus geen fatsoenlijke winkels, geen fatsoenlijk strand en alleen maar lelijke flatgebouwen, ghetto´s(Quarteira is de stad van de Angolanen) Als je in de Algarve wat zoekt wat de moeite waard is raad ik aan:
Groote winkelcentras, Het FORUM ALGARVE, is in Faro
De ALGARVE SHOPPING, in de buurt van Allbufeira,
die hebben allebij een bioscoop met 9 zalen bowlingbaan, veel winkels enz.
Discos: LOCOMIA(bij Albufeira), KADOC(ook bij Albufeira), en er zijn nog wat andere. In Oura(bij Albufeira) heb je veel bars en open discos, als je van hiphop houdt is de GARAGE erg leuk.
Cultuur is voor de rest al vrij veel van verteld in dit forum dus ik laat het hierbij.
Door jouw post heb ik me echt voor niks zorgen gemaakt!
quote:wat is daarmee?
Op zondag 11 mei 2003 15:48 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Vissen:
Zalm
Tonijn
Gold Bream
Sardientjes
Kip piri piri
ik vond het vlees ook best lekker.
maar niet bijzonder.
Niet te vergeten: De tapas vooraf
Sangria gedronken en portugese wijn
[Dit bericht is gewijzigd door Sweetsixteen16 op 11-05-2003 15:54]
quote:Ik bedoelde ermee duidelijk te maken dat je dat goed gedaan heb.
Op zondag 11 mei 2003 15:49 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
wat is daarmee?
het was 3 uur rijden
Het is namelijk een hele mooie stad
quote:oh ja zeker
Op zondag 11 mei 2003 15:52 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Ik bedoelde ermee duidelijk te maken dat je dat goed gedaan heb.
Het is namelijk een hele mooie stad
More input!
Paar puntjes:
Als je niet in toeristisch gebied zit ( dus niet in de Algarve) kan je er nog goedkoop eten en drinken.
Het gevaarlijk rijden vond ik best meevallen.
Porto vond ik leuker dan Lissabon.
Misschien is het wel aardig als je er leuk kunt fietsen, bedenk ik me net. Dat doe ik de laatste tijd nog wel veel.
Ik vind het wel heel spannend. Het is de eerste keer dat ik met mijn vriend op vakantie ga. En hoewel ik het hartstikke leuk vind, vind ik het ook bestwel eng...
Daarnaast is dit ook de eerste keer dat ik 'zelfstandig' op vakantie ga. Ik ben wel al met vriendinnen op vakantie geweest, maar dan was er altijd reisleiding in de buurt.
Maar het is nog maar 95 uur 40 minuten en nog wat seconden! En dan zit ik in Portugal, bij te komen van een vliegreis....
IK HEB ZO'N ZIN!
quote:Ik ben vorig jaar naar Aveiro geweest. Een plaatsje dat een stuk ten zuiden van Porto ligt. Daar kwam ik toevallig omdat een vriend daar een half jaar studeerde aan de universiteit.
Op donderdag 12 juni 2003 09:29 schreef Jarno het volgende:
Ik (we) zit op dit moment een beetje te dubben tussen Portugal en Corsica, voor een vakantie in september. We houden niet zo van strand/hang vakanties, maar uitrusten op zich is natuurlijk wel okay. Er moet natuurlijk nog wel wat te zien zijn in de omgeving. Dus, rust, cultuur, dat soort dingen.Misschien is het wel aardig als je er leuk kunt fietsen, bedenk ik me net. Dat doe ik de laatste tijd nog wel veel.
Dat fietsen denk ik dat lastig wordt, want het is nergens in Portugal echt vlak. Als je echt wilt gaan fietsen kan dat wel langs de kust, daar is het soms nog enigszins vlak, maar ik zou er niet teveel op rekenen.
Een klein nadeel aan Portugal is dat er nog genoeg mensen rondlopen die geen Engels spreken. Je komt er vrijwel altijd uit, maar het is soms lastig als je een oud mannetje niet kunt zeggen dat hij op jouw gereserveerde plaats in de trein zit.
Een groot voordeel is dat ze prima weten wat lekker eten is en dat ze zelf ook gewend zijn om veel buiten de deur te ontbijten, lunchen en dineren. In Aveiro kon dit zeer goedkoop. Gemiddeld was je voor avondeten met drank erbij ongeveer 10 euro kwijt.
quote:Ik ben al verschillende keren in de algarve geweest en ben nog nooit beroofd. Ook van niemand gehoord dat ze daar beroofd zijn, voelde me absoluut niet onveilig daar.
Op vrijdag 14 maart 2003 04:13 schreef Dred het volgende:Onveiliger dan waar dan ook in de Algarve, iedereen die ik hier ken is er al een keer beroofd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |