Leg dit eens uit?quote:
Zo moeilijk is dat toch niet? Als je 40 bent moet je maar zien of er nog kinderen kunnen komen.quote:
Dan verwacht ik dat er staat "ook met het risico dat ik geen kinderen meer kan krijgen". Met al mijn Nederlandse talenkennis haal ik dat niet uit "ook met het risico op alleen blijven".quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:54 schreef OOST het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat toch niet? Als je 40 bent moet je maar zien of er nog kinderen kunnen komen.
'Ook wel weer leuk' klinkt alsof je aan het bepalen bent waar de vakantie dit jaar naartoe zal gaan.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:43 schreef Mishu het volgende:
30 is voor mij prima maar nog zo lang wachten (vind een kind ook wel weer leuk).
Waarom nog een jaar wachten (als ik vragen mag?) ?quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:26 schreef Aloria het volgende:
Ik wil met 30 een kindje en beginnen op 29. Je weet maar nooit. De ene krijgt zo een baby en een ander moet er erg lang voor werken of zelfs met hulp.
Gelukkig heb ik een vriend die deze leeftijd ook fijn vind. Al riep hij laatst : Dan ben je zeker elk jaar zwanger !
Want we hopen/ willen allebei graag 3 kinderen.
Zelf word ik dit jaar 28 en mijn vriend is dit jaar 27 geworden.
Lol, ik weet niet zeker of je nu sarcastisch bent of niet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:26 schreef Aloria het volgende:
Ik wil met 30 een kindje en beginnen op 29. Je weet maar nooit. De ene krijgt zo een baby en een ander moet er erg lang voor werken of zelfs met hulp.
Gelukkig heb ik een vriend die deze leeftijd ook fijn vind. Al riep hij laatst : Dan ben je zeker elk jaar zwanger !
pb gestuurdquote:Op dinsdag 23 september 2014 22:28 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom nog een jaar wachten (als ik vragen mag?) ?
Dat mag je zelf bepalenquote:Op dinsdag 23 september 2014 22:28 schreef Seam het volgende:
[..]
Lol, ik weet niet zeker of je nu sarcastisch bent of niet.
Aan de andere kant, als je later begint met kinderen kun je je richten op carrière en kun je backpacken. Het is maar waar je jezelf prettig bij voelt.quote:Op woensdag 24 september 2014 02:44 schreef snakelady het volgende:
Voor mij was rond de 25 de fijnste leeftijd, omdat ik nu 33 ben en de kinderen al zodanig groot zijn dat ze alleen naar school kunnen en zelfstandiger zijn, dat vind ik heerlijk.
Ik moet er niet aan denken om er weer eentje in de luiers te hebben.
Over 10 jaar zijn alle kinderen groot en zijn mijn vriend en ik nog jong genoeg om te gaan en staan waar we willen.
Mochten we kleinkinderen krijgen zijn we ook nog jong genoeg om daar leuke dingen mee te doen.
U gaat door voor de wasmachine.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:24 schreef Vlier het volgende:
Als je emotioneel en financieel stabiel bent. Die leeftijd is per persoon verschillend.
Willen het hosselen al een beetje lukken?quote:Op woensdag 24 september 2014 08:45 schreef PBateman1978 het volgende:
Zouden we niet eerst gewoon gaan daten voor je over kinderen begint Mishu?
U jelly?quote:Op woensdag 24 september 2014 09:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Willen het hosselen al een beetje lukken?
Wachten tot je dertigste en 3 kinderen willen... Besef je wel dat het risico op aangeboren afwijkingen na je 34ste enorm groter wordt?quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:26 schreef Aloria het volgende:
Echt topadvies dit.quote:Op woensdag 24 september 2014 09:36 schreef Ouder1 het volgende:
Als je kinderen wilt moet je gewoon in het diepe springen en alles lost zich vanzelf wel op.
Waarom niet?quote:
Ok, ik geef het toe. I'm lusting after you. Always.quote:Op woensdag 24 september 2014 09:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Echt topadvies dit.
[..]
Waarom niet?
Lichaamlijk gezien is er wel een ideale leeftijd en dat is voor vrouwen voor de 25equote:Op woensdag 24 september 2014 09:36 schreef Ouder1 het volgende:
Er is geen ideale leeftijd en er is geen ideaal moment.
Nieuwe sig, dank je.quote:Op woensdag 24 september 2014 09:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, ik geef het toe. I'm lusting after you. Always.
Wel handig met al die kinderen die nog geboren moeten wordenquote:Op woensdag 24 september 2014 09:11 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
U gaat door voor de wasmachine.
Ach als ze oud genoeg zijn kunnen ze zelf ook naar de beek lopen of de was te doenquote:Op woensdag 24 september 2014 10:01 schreef Vlier het volgende:
[..]
Wel handig met al die kinderen die nog geboren moeten worden
Hoe oud is je vriend snake?quote:Op woensdag 24 september 2014 02:44 schreef snakelady het volgende:
Voor mij was rond de 25 de fijnste leeftijd, omdat ik nu 33 ben en de kinderen al zodanig groot zijn dat ze alleen naar school kunnen en zelfstandiger zijn, dat vind ik heerlijk.
Over 10 jaar zijn alle kinderen groot en zijn mijn vriend en ik nog jong genoeg om te gaan en staan waar we willen.
Mochten we kleinkinderen krijgen zijn we ook nog jong genoeg om daar leuke dingen mee te doen.
niet aan kinderen beginnen en je kunt je hele leven gaan en staan waar je wilquote:Op woensdag 24 september 2014 02:44 schreef snakelady het volgende:
Klinkt als een ideaal levenquote:Op woensdag 24 september 2014 09:36 schreef Ouder1 het volgende:
Er is geen ideale leeftijd en er is geen ideaal moment. Als je er zo in staat zal er altijd iets zijn wat nog moet gebeuren voor je aan kinderen wilt beginnen. Eerst je studie af, eerst een vaste baan, dan eerst even genieten van je vaste inkomen, eerst nog die grote reis maken, eerst nog trouwen, eerst dat grotere huis met tuin, eerst die grote nieuwe auto, eerst nog die promotie, eerst nog die verbouwing, eerst.. Oww fuck.. toen was je opeens te oud en wilde het allemaal niet zo makkelijk meer lukken.
Moraal van het verhaal; Als je kinderen wilt moet je gewoon in het diepe springen en alles lost zich vanzelf wel op.
Gewoon in het diepe springen jatog, lekker boeiend als je geen geld hebt, geen onderdak, gewoon aan de kinderen, liefste zoveel mogelijk.quote:
Deze user weet!quote:Op woensdag 24 september 2014 11:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
niet aan kinderen beginnen en je kunt je hele leven gaan en staan waar je wil
Oh ik doelde eerder op zijn tegenvoorbeeld. Genieten van je leven en dan er achter komen dat je te laat bent voor kinders.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gewoon in het diepe springen jatog, lekker boeiend als je geen geld hebt, geen onderdak, gewoon aan de kinderen, liefste zoveel mogelijk.
''Het lost zich vanzelf wel op''quote:Op woensdag 24 september 2014 11:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh ik doelde eerder op zijn tegenvoorbeeld. Genieten van je leven en dan er achter komen dat je te laat bent voor kinders.
Maar je hebt gelijk, ik moet niet moeilijk doen, gewoon jongen.
Oogklepjes op? Een groter huis met een tuin en de zoveelste verbouwing heeft niet als enige tegenhanger dakloosheid. En een vaste baan, een tijd genieten van je vaste inkomen en wachten tot na die promotie heeft ook niet als enige tegenhanger 'geen geld'. En aan kinderen beginnen is nog niet hetzelfde als 'liefst zoveel mogelijk'.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gewoon in het diepe springen jatog, lekker boeiend als je geen geld hebt, geen onderdak, gewoon aan de kinderen, liefste zoveel mogelijk.
Ik overdrijf niet, ik ging in op je laatste zin, nml. ''Gewoon in het diepe springen als je kinderen wilt, het lost zich vanzelf wel op''quote:Op woensdag 24 september 2014 11:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oogklepjes op? Een groter huis met een tuin en de zoveelste verbouwing heeft niet als enige tegenhanger dakloosheid. En een vaste baan, een tijd genieten van je vaste inkomen en wachten tot na die promotie heeft ook niet als enige tegenhanger 'geen geld'. En aan kinderen beginnen is nog niet hetzelfde als 'liefst zoveel mogelijk'.
Overdrijf niet zo man.
Huh, in mijn hoofd ben je nog 25quote:Op woensdag 24 september 2014 10:42 schreef Cue_ het volgende:
Ik ben bijna 30, maar moet er niet aan denken om nu al kinderen te krijgen. Oke, ik wil ze waarschijnlijk helemaal niet, maar voel me ook nog te jong ervoor ofzo.
Terwijl een oud klasgenoot er al 2 had op leeftijd 24. Tja tis maar net wat je wilt en fijn vindt.
O, is dat zo? Tja.. als je dakloos bent wel, maar daar hebben we het toch niet over? We hebben het over hele doorsnee mensen met een heel doorsnee leven die het kinderen krijgen steeds uitstellen omdat de situatie nog niet 100% ideaal is en het altijd nét ietsje beter kan.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:56 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet, ik ging in op je laatste zin, nml. ''Gewoon in het diepe springen als je kinderen wilt, het lost zich vanzelf wel op''
Zeg maar zo'n beetje het allerdomste advies wat je kunt geven.
Je moet er een hoop voor laten hoor. Zomaar even naar de kroeg of op de bank seksen met elkaar gaat niet meer.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
O, is dat zo? Tja.. als je dakloos bent wel, maar daar hebben we het toch niet over? We hebben het over hele doorsnee mensen met een heel doorsnee leven die het kinderen krijgen steeds uitstellen omdat de situatie nog niet 100% ideaal is en het altijd nét ietsje beter kan.
Ik heb toen ik zwanger was van de tweede zo'n stel ontmoet. Mooi huis in een nieuwbouwwijk, beiden een vaste baan.. maar steeds maar uitstellen. Die heb ik dat 'allerdomste' advies toen ook gegeven. Nog geen twee weken later was ze zwanger. Gaat prima nu met hen en hun twee inmiddels puberkinderen.
Zonder die verbouwing lukt het ook wel en die promotie kan je ook krijgen als je vader bent en zo zijn er zoveel dingen die eigenlijk gewoon onzinnig zijn om een kinderwens voor uit te stellen.
Ook 33quote:Op woensdag 24 september 2014 11:36 schreef Trankilo het volgende:
Wanneer je er klaar voor bent. Dat is voor iedereen anders.
[..]
Hoe oud is je vriend snake?
Nah, ik heb ze nu al dus ik hou ze maar.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
niet aan kinderen beginnen en je kunt je hele leven gaan en staan waar je wil
Kijk.. dat is nu een dom advies. De kans op zwanger worden op je 42ste is echt heel erg klein en als dat al lukt is het risico op complicaties erg groot voor moeder én kind.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:01 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Mijn moeder had mij op haar 42ste gekregen, en ik ben gewoon gezond en wel opgegroeid... dus opzicht kan het later ook gewoon hoor.
Ik ken een koppel dat altijd kindervrij was, nu is ze 44 en is ze ineens zwanger.....dat lijkt me toch ook niet geheel verstandig op die leeftijd maar het zal wel een kwestie zijn geweest van nu of nooit.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Oh ik doelde eerder op zijn tegenvoorbeeld. Genieten van je leven en dan er achter komen dat je te laat bent voor kinders.
Maar je hebt gelijk, ik moet niet moeilijk doen, gewoon jongen.
Nou meid, blij toe dat het leuke stel in de vinex-wijk naar je heeft geluisterd en nu helemaal happy is met hun inmiddels al puberende kinderen.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
O, is dat zo? Tja.. als je dakloos bent wel, maar daar hebben we het toch niet over? We hebben het over hele doorsnee mensen met een heel doorsnee leven die het kinderen krijgen steeds uitstellen omdat de situatie nog niet 100% ideaal is en het altijd nét ietsje beter kan.
Ik heb toen ik zwanger was van de tweede zo'n stel ontmoet. Mooi huis in een nieuwbouwwijk, beiden een vaste baan.. maar steeds maar uitstellen. Die heb ik dat 'allerdomste' advies toen ook gegeven. Nog geen twee weken later was ze zwanger. Gaat prima nu met hen en hun twee inmiddels puberkinderen.
Zonder die verbouwing lukt het ook wel en die promotie kan je ook krijgen als je vader bent en zo zijn er zoveel dingen die eigenlijk gewoon onzinnig zijn om een kinderwens voor uit te stellen.
Dan hou je het zolang vol en struikel je voor de eindstreep, dat moet je dan ook niet doen :dquote:Op woensdag 24 september 2014 12:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ken een koppel dat altijd kindervrij was, nu is ze 44 en is ze ineens zwanger.....dat lijkt me toch ook niet geheel verstandig op die leeftijd maar het zal wel een kwestie zijn geweest van nu of nooit.
Hij staat er overigens ook geheel achter.
Ik zeg dat het KAN, zeg niet dat het perfect is.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kijk.. dat is nu een dom advies. De kans op zwanger worden op je 42ste is echt heel erg klein en als dat al lukt is het risico op complicaties erg groot voor moeder én kind.
Hier goed info over de voor en nadelen van jong of juist oud moeder worden:
http://mens-en-gezondheid(...)anger-te-worden.html
Het is geen dom advies, het is een risico dat je wel of niet wilt nemen.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kijk.. dat is nu een dom advies. De kans op zwanger worden op je 42ste is echt heel erg klein en als dat al lukt is het risico op complicaties erg groot voor moeder én kind.
Het risico wordt steeds groter, maar dat betekent niet direct dat iedereen boven de 30 meteen een mongooltje heeft.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat er nooit een perfecte tijd is.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:13 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nou meid, blij toe dat het leuke stel in de vinex-wijk naar je heeft geluisterd en nu helemaal happy is met hun inmiddels al puberende kinderen.
Dat is inderdaad een uitstekend voorbeeld om je stelling kracht bij te zetten. 'Gewoon in het diepe springen'
Als je vragen hebt, moet je altijd bij Ouder1 zijn. Die geeft enkel geweldig adviesquote:Op woensdag 24 september 2014 12:13 schreef PBateman1978 het volgende:
Nou meid, blij toe dat het leuke stel in de vinex-wijk naar je heeft geluisterd en nu helemaal happy is met hun inmiddels al puberende kinderen.
Dat is inderdaad een uitstekend voorbeeld om je stelling kracht bij te zetten. 'Gewoon in het diepe springen'
Dat is wel waar!, mijn moeder is 65 en mijn vader 68, kom ik met mijn 23 waardoor er eigenlijk best een groot verschil is in leeftijd. Zij zullen hoogstwaarschijnlijk niet mee maken dat ik ooit een kind krijg (wat ik toch best vaak heb moeten aan horen hoe graag zij zouden willen dat zij mijn zoontje/dochtertje kunnen vasthouden), en bij veel dingen zijn ze toch te oud om mee te doen of hebben een hele andere kijk op dingen dan als ze wat jonger zouden zijn geweest.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat er nooit een perfecte tijd is.
Wij hadden het financieel goed, een leuk huis en we waren al langere tijd bij elkaar (7 jaar), alles was goed en ik was 23 toen ik zwanger raakte van de eerste.
Volgens sommige zal dat te jong zijn maar ik geniet er nu nog van dat mijn moeder mij op diezelfde leeftijd heeft gekregen.
Klinkt stom maar als je jonger aan kinderen begint kan je ook langer van je kinderen en kleinkinderen genieten, en andersom ook.
Ik heb ook niet het idee dat ik iets heb gemist, ik ben uitgegaan en doe dat nog steeds, reizen is ook geen probleem, we hebben ook genoeg seks en we genieten gewoon van het leven.
En natuurlijk is het niet altijd leuk en zullen we met 4 kinderen die over 5 jaar allemaal puberen het ook echt nog wel moeilijk krijgen.
Ik wil hier kinderen niet promoten, wil je ze niet dan niet aan beginnen, maar voor andere waaronder ik, vinden een groot gezin juist leuk.
Zeker weten, altijd weer een openbaring.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je vragen hebt, moet je altijd bij Ouder1 zijn. Die geeft enkel geweldig advies
Inderdaad, mijn moeder is 58, ze werk, ze reist, ze gaat uit, ze heeft 8 kleinkinderen waar ze heel actief mee is.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:28 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Dat is wel waar!, mijn moeder is 65 en mijn vader 68, kom ik met mijn 23 waardoor er eigenlijk best een groot verschil is in leeftijd. Zij zullen hoogstwaarschijnlijk niet mee maken dat ik ooit een kind krijg (wat ik toch best vaak heb moeten aan horen hoe graag zij zouden willen dat zij mijn zoontje/dochtertje kunnen vasthouden), en bij veel dingen zijn ze toch te oud om mee te doen of hebben een hele andere kijk op dingen dan als ze wat jonger zouden zijn geweest.
Dit, ik ben nu zelf (bijna) 28 en die 30 komt steeds dichterbij en heb het idee zelf nog maar net volwassen te worden. Komt misschien omdat ik zelf ook pas 3 jaar afgestudeerd ben en nu pas het gevoel heb alles op de rit te krijgen. Moet je ook nog een leuke partner hebben waar je überhaupt kinderen mee wilt op je 30e natuurlijk..quote:Op woensdag 24 september 2014 10:37 schreef shifto het volgende:
Had altijd 30 in mijn hoofd maar hoe dichter bij dat komt hoe minder zeker ik dat weet. Alleen is er een soort van houdbaarheidsdatum natuurlijk, heb geen zin in mongooltjes te moeten laten aborteren (met alle gevolgen van dien).
En het overgrote merendeel krijgt dus gewoon een gezond kindje. Overigens hadden de meeste oudere moeders best graag eerder kinderen gewild maar soms lukt dat niet.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat is daar doorsnee aan? Je geeft juist een beeld van iets dat compleet niet doorsnee is. Er zit nog een hele wereld tussen 'in het diepe duiken' en 'continu blijven uitstellen omdat het nog net ietsje beter kan'. Ooit op die gedachte gekomen? Mensen die extremen nodig hebben om een punt te maken hebben meestal gewoon geen punt.quote:Op woensdag 24 september 2014 12:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |