Dat het beter isoleert is mooi meegenomen, het gaat mij puur om de ervaring m.b.t. verkeershinder en dan vergeleken met speciaal geluidswerend glas.quote:Op maandag 22 september 2014 21:35 schreef trigt013 het volgende:
Ons hele huis is triple glas....heerlijk. Isolatiewaarde van mijn glas is hoger dan baksteen.
Tja, niemand zal allebei hebben. Je kiest voor het 1 of het ander. Maar ik denk dat triple glas je het beste geeft van 2 werelden.quote:Op maandag 22 september 2014 21:39 schreef dutchman79 het volgende:
[..]
Dat het beter isoleert is mooi meegenomen, het gaat mij puur om de ervaring m.b.t. verkeershinder en dan vergeleken met speciaal geluidswerend glas.
http://www.leerwiki.nl/Dubbelglas_of_driedubbelglasquote:Het grootste voordeel van driedubbelglas is dat het heel goed geluid dempt, dit is een van de redenen naast de vergrote energiebesparing. dus naast de energie besparing is er een geluidsreductie zeker nuttig als je langs een drukke weg woont.
De luchtspouw is t.b.v warmteisolatie. Geluidsisolatie = massa toevoegen. Triple glas zal dus zeker helpen. Waarbij je niet blind moet staren op het glas, want de constructie van het kozijn is minstens zo belangrijk (misschien zelf wel belangrijker). Ga voor Schuco of Kommerling.quote:Op maandag 22 september 2014 22:15 schreef Gieliovd het volgende:
Oké duidelijk... wat dan die "geluiddempende folie" is, dat blijft wazig.
Hoe kan, technisch gezien, een folie beter geluid isoleren dan stilstaande lucht/gas in een spouw?
Welke glas- en spouw opbouw heeft jouw bestelde triple glas ?quote:Op dinsdag 23 september 2014 13:51 schreef Virus3000 het volgende:
De 3 glas ramen die ik ga bestellen hadden volgens mij een RW van 48.
Volgens mij Is 3 glas dus sowieso beter. In geluid en isolatie (u waarde 0.7)
Zal het opzoeken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:24 schreef dutchman79 het volgende:
[..]
Welke glas- en spouw opbouw heeft jouw bestelde triple glas ?
Hoe is de omgevingssituatie bij jou en je ouders, om een idee van het soort geluid te krijgen ?quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:25 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik heb ook driedubbel glas, weet niet de geluidswaarde aangezien het standaard in mijn woning zat. Iemand enig idee hoe ik dat kan opzoeken?
Maar weet wel dat het veel beter geluid weert dan dubbelglas HR++. Mijn ouders hebben dat en daar hoor je aanzienlijk meer als je de ramen dicht hebt. Bij mij is het pure stilteMaar goed dit is maar een gebruikerservaring zonder harde cijfers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |