abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145810456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:13 schreef Chandler het volgende:
Kan idd een te kort aan 'stroom' zijn, zorg iig voor een goede adapter (minimaal 2watt).
Minimaal 5 watt, bij voorkeur 10 watt.
pi_145810684
Mag ook ;) maar meeste adapters geven 800 tot 1200 mah... :P

Zelf heb ik net iets meer dan 1.2w nodig, voor rpi + camera module + bluetooth + wifi (piek op 1.8w)

:D maar dan heb ik geen externe schijven etc... die vragen stukken meer..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_145810858
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:33 schreef Chandler het volgende:
Mag ook ;) maar meeste adapters geven 800 tot 1200 mah... :P
Volgens de specs moet je minimaal een 700mA voeding gebruiken, maar dat is zonder extra hardware. Vandaar minimaal 1A/5W. En mAh is een eenheid van arbeid, niet van stroom of vermogen.
quote:
Zelf heb ik net iets meer dan 1.2w nodig, voor rpi + camera module + bluetooth + wifi (piek op 1.8w)

Dat is haast onmogelijk. Een kale, idle Model B gebruikt al 2,4 watt (net geen 500mA). Een model A of B+ zal iets zuiniger zijn maar als je onder de 2W wilt komen moet je toch wel serieuze hardware-tweaks doen en geen externe hardware aansluiten.
pi_145819499
quote:
Raspberry Pi toont touchscreen en kondigt A+bordje aan
De bedenker van de Raspberry Pi heeft tijdens een interview voor de eerste maal een touchscreen getoond dat binnenkort als accessoire wordt verkocht. Het gaat om een 7"- capacitief touchscreen met een vga-resolutie. Ook komt er een Raspberry Pi A+bordje aan.

Het touchscreen werd door Raspberry Pi-bedenker Eben Upton getoond tijdens een Disrupt-conferentie van TechCrunch in Londen. De Raspberry Pi Foundation zou talloze verzoeken hebben binnengekregen voor het uitbrengen van een dergelijke accessoire en volgens Upton zal het scherm vermoedelijk eind dit jaar of begin 2015 op de markt komen. Een prijs is nog niet bekend.

Het aanraakgevoelige scherm, waarbij gebruikt gemaakt wordt van capacitieve technologie, heeft een beelddiagonaal van 7" en biedt een vga-resolutie. Het touchscreen kan bovenop een Raspberry Pi-bordje worden geplaatst, waardoor volgens Upton een tamelijk dikke tablet ontstaat.

Naast het touchscreen liet Upton ook weten dat er binnenkort een A+variant beschikbaar zal komen van de minicomputer. De huidige B- en B+-modellen zijn veel populairder gebleken dan de goedkopere A-versie: van de laatste werden er circa honderdduizend verkocht tegenover een kleine 4 miljoen B-versies. Welke updates de A+ zal krijgen, wilde de Raspberry Pi-baas echter niet zeggen maar Upton belooft op korte termijn met een officiële aankondiging te zullen komen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_145935575
Thuis hebben we een Pi die we als mediacenter gebruiken. Hier hebben we RaspBMC als besturingssysteem op staan en PleXBMC als add-on. Dit heeft het een tijd lang goed gedaan, maar toen we gisteren de Pi weer wilden gebruiken kon hij de Plex server niet meer vinden.

Nu hebben we een tijd lang gezocht naar de oorzaak van de fout en we hebben het probleem ongeveer kunnen vinden. PleXBMC gebruikt een verkeerd IP adres om de server te benaderen. Met behulp van de logfile en de broncode kwamen we erachter dat hij een verkeerd IP adres als inputparameter gebruikt. Het probleem zit hem hierbij in de parameter sys.argv[2]. We hadden na wat googlen al gevonden dat dit een systeemparameter is die bij het aanroepen van het programma wordt bepaald. We hebben echter geen idee waar hij deze parameter precies vandaan haalt en waar we dit kunnen aanpassen zodat hij het goede IP adres gebruikt.

Wat misschien nog wel het meest apart is, is dat het IP adres in de logfile niet verandert als we het IP adres in de settings van PleXBMC veranderen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Alrac4 op 26-10-2014 13:51:44 ]
pi_146062383
http://www.allefilmskijken.com/selecteer-uw-afk-box-mediaspeler/

Dit is toch gewoon een raspberry? Hoe de neuk kan je er 159,- voor betalen :') :') adverteren met add-ons die ieder moment geblokkeerd kunnen worden _O-
pi_146063137
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:24 schreef admiraal_anaal het volgende:

Dit is toch gewoon een raspberry? Hoe de neuk kan je er 159,- voor betalen :') :') adverteren met add-ons die ieder moment geblokkeerd kunnen worden _O-
Op zich gooien ze er ook nog wel wat randapparatuur bij voor die prijs. Maar dan nog, 't is nou niet alsof een RasPi überhaupt supersterke hardware is voor zoiets. :o
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_146063383
quote:

de poorten e.d. lijken een andere indeling te hebben, al ken ik de B+ uitvoering niet van raspberry..

een normale raspberry met accesoires ben je ook zo 60-70 euro voor kwijt :
30 raspberry, 10 case, 10 adapter, 10 voor SD kaartje, wifi module is volgens mij zelfs iets duurder..
pi_146063387
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:08 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Op zich gooien ze er ook nog wel wat randapparatuur bij voor die prijs. Maar dan nog, 't is nou niet alsof een RasPi überhaupt supersterke hardware is voor zoiets. :o
Die losse prijzen voor randapparatuur daar _O- en dan op hun Facebook allemaal reacties dat ze zulke mooie aanbiedingen hebben :')
pi_146063433
quote:

Vriend van mij heeft zoiets gehaald, niet deze maar er staan weleens wat andere op dagaanbiedingssites voor 70/80, maar hij was er na 2 dagen alweer klaar mee. Niet vooruit te trappen, gelijk onwijs negatief over een RPi, terwijl ik hem bij mij echt onwijs slick heb draaien, maar je moet gewoon een beetje weten wat hij wel/niet kan, en ik download alles automatisch, dus stream niet via dubieuze addons. Download loopt gewoon geautomatiseerd wanneer het beschikbaar komt (series dus 's nachts, dus ook al geen last van de load dan).
pi_146063880
Sowieso is er eigenlijk geen enkele reden meer om een rpi aan te schaffen puur en alleen als mediaplayer, nu XBMC/Kodi gewoon op Android draait.
pi_146064045
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Sowieso is er eigenlijk geen enkele reden meer om een rpi aan te schaffen puur en alleen als mediaplayer, nu XBMC/Kodi gewoon op Android draait.
Mwah, het kan wel meerwaarde hebben, ik zie mezelf niet zo snel de setup die ik nu heb op een Android stickie zetten.

CouchPotato en Sickbeard voor automatisch zoeken naar respectievelijk films en series, Sabnzbd en Transmission voor het downloaden, vervolgens weer netjes renamen en moven door eerste 2, je XBMC library updaten, en nog iets als XBMC Online TV (voormalige XOT:UZG) voor Uitzending Gemist. Ik ben er wat dat betreft heel content mee en kijk ook wel om mee heen naar alternatieven, maar vind weinig wat dit ook op deze manier kan, en je de vrijheid biedt de boel te tweaken naar wens.
pi_146065607
quote:
stand-bye modus
bron
:') :W

quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mwah, het kan wel meerwaarde hebben, ik zie mezelf niet zo snel de setup die ik nu heb op een Android stickie zetten.

CouchPotato en Sickbeard voor automatisch zoeken naar respectievelijk films en series, Sabnzbd en Transmission voor het downloaden, vervolgens weer netjes renamen en moven door eerste 2, je XBMC library updaten, en nog iets als XBMC Online TV (voormalige XOT:UZG) voor Uitzending Gemist. Ik ben er wat dat betreft heel content mee en kijk ook wel om mee heen naar alternatieven, maar vind weinig wat dit ook op deze manier kan, en je de vrijheid biedt de boel te tweaken naar wens.
Dat is alles bij elkaar wel wat meer dan een standaad mediaplayer.
pi_146068919
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 09:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Android zit vast op een output van 60Hz.

Genoeg reden dus om Android niet direct te verkiezen boven iets anders.
pi_146069662
Ben ik de enige waarbij 1channel trouwens retr traag laadt? Gebruik het heel af en toe maar kon gister bijna 10 minuten wachten tot een tv-show begon :'(
pi_146142543
Net deze besteld: http://sossolutions.nl/se(...)ype-b-versie-20.html

• Vooral om bekender te worden met het systeem en het programmeren

• Mediacenter XBMC (wil later nog een NAS kopen) en met Airplay mogelijkheden om blurays vanaf mijn mac naar de slaapkamer te streamen.

• VPN/PPTP server, weet iemand of het mogelijk om een PPTP/VPN server te installeren op het setje wat ik besteld heb ?
Ik wil graag extern kunnen inloggen op mijn thuisomgeving voor een VMWare testomgeving en zodat ik met mijn telefoon overal de Ziggo app kan gebruiken.
Ik lees overal dat er OpenElec (?) op het setje wat ik besteld heb staat, maar kom overal tutorials tegen om dit te realiseren, maar dat werkt op Debian (?) ?
Of moet ik voor beide doeleindes een aparte RPI kopen ?

Ik ben er nog niet erg in thuis, maar wil er graag handiger in worden :D
pi_146142789
vpn heb ik onder debian aan de praat gekregen op een raspPI
onder openelec zal het vast wel kunnen, maar wellicht lastiger..

http://openelec.tv/forum/(...)n-server-on-openelec
pi_146143956
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 09:52 schreef mschol het volgende:
vpn heb ik onder debian aan de praat gekregen op een raspPI
onder openelec zal het vast wel kunnen, maar wellicht lastiger..

http://openelec.tv/forum/(...)n-server-on-openelec
Hmm dat bestaat dus nog niet :N

Is het dan wel mogelijk dat ik Debian op dat kaartje gooi, daar PPTP/VPN op zet en ook nog een XBMC client op installeer, zoals ze alsnog naast elkaar lopen, of is dat gewoon onmogelijk en ontkom ik niet aan het aanschaffen van een 2e RPI ?
pi_146145264
Ik ben bezig om mijn RPi zo in te stellen dat hij automatisch mijn series download. Ik gebruik hiervoor flexget om de goede afleveringen te vinden en transmission om ze te downloaden. Het download gedeelte werkt, dat wil zeggen dat ik via de command line mijn RPi kan zeggen dat hij mijn series moet downloaden en dan doet hij dat.

Het enige probleem wat ik nog heb is dat het niet automatisch gaat. Volgens de guide die ik gebruikt heb (http://www.virtualfrontiers.co.uk/AutoDownload.html) moet ik hiervoor crontab gebruiken. Ik heb dit nog niet werkend gekregen. Ik gebruik in crontab het volgende commando:

10 3,6,9,12,15 * * * flexget /media/Elements/Downloads/flexget/config.yml execute

Dit zou iedere dag tussen 3 uur 's nachts en 3 uur 's middags iedere drie uur flexget moeten laten lopen. Als ik het commando

1flexget /media/Elements/Downloads/flexget/config.yml execute

in de command line invoer werkt het wel gewoon.

Ik gebruik Raspbmc en heb in de Raspbmc Setting de Crontab Scheduler al enabled, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
pi_146160080
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:22 schreef Alrac4 het volgende:
Ik ben bezig om mijn RPi zo in te stellen dat hij automatisch mijn series download. Ik gebruik hiervoor flexget om de goede afleveringen te vinden en transmission om ze te downloaden. Het download gedeelte werkt, dat wil zeggen dat ik via de command line mijn RPi kan zeggen dat hij mijn series moet downloaden en dan doet hij dat.

Het enige probleem wat ik nog heb is dat het niet automatisch gaat. Volgens de guide die ik gebruikt heb (http://www.virtualfrontiers.co.uk/AutoDownload.html) moet ik hiervoor crontab gebruiken. Ik heb dit nog niet werkend gekregen. Ik gebruik in crontab het volgende commando:
[ code verwijderd ]

Dit zou iedere dag tussen 3 uur 's nachts en 3 uur 's middags iedere drie uur flexget moeten laten lopen. Als ik het commando
[ code verwijderd ]

in de command line invoer werkt het wel gewoon.

Ik gebruik Raspbmc en heb in de Raspbmc Setting de Crontab Scheduler al enabled, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
probeer eens te kijken in
/etc/cron.d/

staat hier bestand cron.allow, kijk of jouw gebruikersnaam erin staat
staat hier bestand cron.deny, kijk dan of jouw naar er juist niet in staat
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_146160966
Ik ben deze week naar 3mb/s naar 50mb/s gegaan. :) Omdat we in een eeuwenoud huis wonen ga ik een heel nieuw netwerk aanleggen. En omdat ik niet overtuigd ben van de veiligheid van Dropbox wil ik dat graag in eigen beheer nemen. Ook was ik aan het zoeken naar een kleine NAS om wat bestanden uit te wisselen met overige bewoners van het huis.

Nu kwam ik hier op terecht en ik denk dat het precies is wat ik zoek.
http://www.instructables.(...)ome-Server/?ALLSTEPS

Dus de RasPi is besteld. Heeft er iemand nog tips of aanmerkingen op de bovenstaande link?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_146160993
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:36 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

probeer eens te kijken in
/etc/cron.d/

staat hier bestand cron.allow, kijk of jouw gebruikersnaam erin staat
staat hier bestand cron.deny, kijk dan of jouw naar er juist niet in staat
Bedankt voor de reactie! Ik kan er de komende paar dagen niet naar kijken, maar volgende week zal ik dit gaan proberen.
pi_146315022
Ik heb inmiddels Debian Wheezy op mijn RPI gegooid vanmiddag.
Ook PPTP geïnstalleerd en ingesteld.

Wanneer ik hem vanaf mijn telefoon verbind zegt hij dat hij verbonden is, en er staat op de RPI ook dat ik verbonden ben als ik
1last |grep ppp
doe, maar ik heb dan geen internet meer op mijn telefoon, dus kan er niks mee.

Wat doe ik verkeerd ?
pi_146322969
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 november 2014 23:18 schreef So_Surreal het volgende:
Ik heb inmiddels Debian Wheezy op mijn RPI gegooid vanmiddag.
Ook PPTP geïnstalleerd en ingesteld.

Wanneer ik hem vanaf mijn telefoon verbind zegt hij dat hij verbonden is, en er staat op de RPI ook dat ik verbonden ben als ik
[ code verwijderd ]

doe, maar ik heb dan geen internet meer op mijn telefoon, dus kan er niks mee.

Wat doe ik verkeerd ?
Ik ben weer wat verder en weer wat handiger, ik begin het echt leuk te vinden :D
Had gisteren in bed nog een idee, en weer verder knutselen terwijl de wekker 5 uur later alweer zou gaan haha.

Maar ik kan nu met mijn telefoon verbinding maken en kan er mee internetten, dat lag een de MTU instellingen en de DNS, nu DNS 8.8.8.8 en DNS 8.8.8.4 ingesteld.
Ik kan nu ook vanaf een laptop op een consumenten ADSL lijn verbinding met thuis maken en via Putty SSH de Raspberry overnemen.
Straks even kijken of ik vanaf die laptop met Vsphere die VMWare server over kan nemen.

Die Ziggo app doet het alleen niet ;( ik kan wel als ik met VPN op de iPhone verbonden ben door de programma gids bladeren, maar wanneer ik TV wil kijken zegt hij "verbind met Ziggo netwerk".
Ik zit hier op hetzelfde open ADSL WiFi als de laptop en mijn telefoon heeft gewoon een LAN IP-adres 192.167.178.X (zelfde range als mijn router/moden van Ziggo thuis dus).

Heeft iemand een idee :o ?
pi_146323499
moet die 2e dns niet 8.8.4.4 zijn?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')