abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 september 2014 @ 15:09:02 #1
433876 1Liner
kort van stof
pi_144789450
Met een topic uit 2010 (NWS / Landelijk opsporingsbericht: uw kenteken), waar onze Lambiekje vanonder zijn alufoliehoedje flink raak schoot, liepen de gemoederen flink op, reageren daar kan niet meer dus vandaar een nieuw topic...

Op de roze pagina's van geenstijl namelijk een bericht over dat zelfde ANPR wat inmiddels keurig in onze samenleving is geworteld en geïmplementeerd en de linkjes en feitjes je om de oren vliegen, verrassend? Nee, privacy gevoelig, zeer zeker, want zoals we hier in 2010 al vaststelde, niet alleen je nummer plaat wordt gescand maar er kan ook een partiele foto van de inzittenden gemaakt worden ten behoeve van opsporing...nu weet ik niet of je ze wel eens hebt zien hangen, die cameratjes bij opritten en afritten, toegangswegen van steden en dorpen, maar het volledig volgen van een voertuig in Nederland is onderhand een makkie en een feit...

Geenstijl:
quote:
Kentekencamera's: het einde van bewegingsvrijheid

Wie de deur uitgaat met een mobiele telefoon op zak, is traceerbaar. Altijd, overal. Je kan 'm thuis laten als je op pad gaat, maar als je dan gebruik maakt van het OV, ben je alsnog redelijk goed te volgen via je OV-chipkaart.
En ook voor automobilisten is vrij reizen geen vanzelfsprekendheid meer: ANPR kentekencamera's leggen op steeds meer plekken, steeds meer vast. Vanaf de invoering, op 1 januari 2012, zijn de ANPR-camera's langs onze grenzen omstreden.
Ministerie noch KMar tonen enige bereidwilligheid om meer inzicht te verschaffen over toepassingsvragen, vragen over de uitbreidingsmogelijkheden en privacy-perikelen die rond het gebruik van de Automatic Number Plate Recognition camera's zijn ontstaan.
Het systeem heet @migo-boras (factsheetPDF) en dat staat voor ‘automatisch mobiel informatie gestuurd optreden – better operational result and advanced security’. Het systeem herkent en bewaart kentekens, maar fotografeert ook de zijkant van voertuigen (!).
Doorbraak.eu schreef in 2012 al een doemstuk over de cams. Opa Ivo moet zich begin oktober in de Kamer verantwoorden over het uitdijende gebruik en de opslagmogelijkheden van de camera's, en heeft in de aanloop daar naartoe alvast de Kamer een paar brokje info gegeven.
Hoe Rijkswaterstaat kentekens verzamelt en mensen op basis daarvan ongevraagd uitnodigt voor allerlei verkeersonderzoeken van particuliere bedrijven zoals Goudappel, dat staat er (nog) niet in. Maar wel blijkt het "technisch en administratief haalbaar om de inzetmogelijkheden van @migoboras te verbreden naar de strafrechtelijke rechtshandhaving", viste Rejo Zenger van BoF uit die antwoorden.
Dat heet function creep: langzaam worden de gebruikstoepassingen van de camera's uitgebreid, totdat iedereen altijd en overal 100% geregistreerd wordt en de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht als de normaalste zaak van de wereld zal worden gezien.
Is dat het land dat we willen worden?
bron
De betwiste PDF uit 2010 in het FOK!topic is niet meer online, ik zal thuis eens kijken of ik hem nog heb Internet onthoud alles gelukkig, http://www.bigwobber.nl/w(...)e-toepassing0001.pdf, maar de nieuwe van Geenstijl komt heel akelig dicht overeen met die premature versie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/factsheetamigoboras.pdf

Big brother? Daar zijn we al redelijk aan voorbij :')
Vroeger heette ik 66714, maar tot Yvonne haar mailt leest heet ik zo :')
pi_144789549
Geen probleem mee, wel fijn als mijn auto gestolen wordt, is ie zo weer op te sporen
  maandag 22 september 2014 @ 15:13:34 #3
433876 1Liner
kort van stof
pi_144789620
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geen probleem mee, wel fijn als mijn auto gestolen wordt, is ie zo weer op te sporen
Jij bent er een die ook niks te verbergen heeft zeker? :')
pi_144789629
quote:
Dat heet function creep: langzaam worden de gebruikstoepassingen van de camera's uitgebreid, totdat iedereen altijd en overal 100% geregistreerd wordt en de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht als de normaalste zaak van de wereld zal worden gezien.
Wat is het probleem van de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht?

Serieuze vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2014 15:14:25 ]
  Redactie Frontpage maandag 22 september 2014 @ 15:15:24 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_144789663
quote:
Wel jammer dat dit nu net niet gebeurt. Autodiefstal wordt nauwelijks opgelost in NL.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_144789691
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:13 schreef 1Liner het volgende:

[..]

Jij bent er een die ook niks te verbergen heeft zeker? :')
Ik zie serieus het probleem niet en ja ik ben ook een boefje soms als ik te hard rij of geen knipperlichten gebruik maar ik weet en ken de consequenties van mijn daden
  maandag 22 september 2014 @ 15:16:21 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144789694
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:15 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wel jammer dat dit nu net niet gebeurt. Autodiefstal wordt nauwelijks opgelost in NL.
Komt omdat de autoindustrie er geen lobby achter heeft.
pi_144789735
Mooi, misschien dat die duizenden mensen die een gevaar op de weg vormen door te rijden zonder APK sneller van de weg kunnen worden gehaald. Wellicht dat ook de wanbetalers van wegenbelasting kunnen worden opgespoord. Om nog maar niet te spreken over de vele benzinedieven, en mensen die zonder enige vorm van autoverzekering rondrijden. Daarnaast denk ik dat het voor drugskoeriers het een stuk lastiger kan worden gemaakt.
  maandag 22 september 2014 @ 15:23:43 #9
433876 1Liner
kort van stof
pi_144789948
Naast dat jullie een stel kortzichtige blinde kippen zijn, is dit systeem volgens de officiele documentatie vooral bedoeld om illegalen van de weg te plukken, " niks mis mee" hoor ik je denken, maar vanwege het Schengen verdrag schampt dit wel langs juridische randjes, evenals het opslaan van de gegevens wat wettelijk verboden is, maar toch gebeurt...
Of je nou voor of tegen bent, er zijn privacy beschermende wetten in Nederland die verder en verder uitgehold worden, geven jullie daar dan echt geen reet om? :{
pi_144790267
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is het probleem van de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht?

Serieuze vraag.
dat als je schulden hebt bij een van deze instanties die schulden je steeds vaker en steeds makkelijker zullen achtervolgen...

*FLITS* u heeft op de A2 te snel gereden. Graag even het volgende afrekenen:

120 euro voor te snel rijden
586 euro teveel ontvangen kinderopvangtoeslag
120 euro openstaande boete politie (wildplassen op 1 juli te Amsterdam)
678 euro achterstallige betalingen alimentatie
300 euro achterstallige betalingen zorgverzekeringspremie
PWBF
pi_144790397
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef 1Liner het volgende:
Naast dat jullie een stel kortzichtige blinde kippen zijn, is dit systeem volgens de officiele documentatie vooral bedoeld om illegalen van de weg te plukken, " niks mis mee" hoor ik je denken, maar vanwege het Schengen verdrag schampt dit wel langs juridische randjes, evenals het opslaan van de gegevens wat wettelijk verboden is, maar toch gebeurt...
Of je nou voor of tegen bent, er zijn privacy beschermende wetten in Nederland die verder en verder uitgehold worden, geven jullie daar dan echt geen reet om? :{
Geef het antwoord hier eens op:
quote:

[..]

Serieuze vraag.
pi_144790451
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 15:34 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geef het antwoord hier eens op:

[..]

ja hallo, voldoen aan je betalingsverplichtingen is kut hoor :D
PWBF
  maandag 22 september 2014 @ 15:37:47 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_144790547
quote:
6s.gif Op maandag 22 september 2014 15:30 schreef Nielsch het volgende:
dat als je schulden hebt bij een van deze instanties die schulden je steeds vaker en steeds makkelijker zullen achtervolgen...

*FLITS* u heeft op de A2 te snel gereden. Graag even het volgende afrekenen:

120 euro voor te snel rijden
586 euro teveel ontvangen kinderopvangtoeslag
120 euro openstaande boete politie (wildplassen op 1 juli te Amsterdam)
678 euro achterstallige betalingen alimentatie
300 euro achterstallige betalingen zorgverzekeringspremie

Awesome! O+ En ondertussen willen de meeste mensen die GS frequenteren dit ook wel; maar niet op deze manier.

Bij elk topic over fraude zie je reacties van: Aanpakken dat tuig! En Waarom faalt de overheid hierin?

Gaan ze eindelijk voortvarend te werk; is het weer niet goed? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  PR/Manusje van alles maandag 22 september 2014 @ 15:37:50 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144790549
quote:
6s.gif Op maandag 22 september 2014 15:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja hallo, voldoen aan je betalingsverplichtingen is kut hoor :D
En maar kankeren dat alles duurder wordt en de overheid zo kut is.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_144790727
quote:
6s.gif Op maandag 22 september 2014 15:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Awesome! O+ En ondertussen willen de meeste mensen die GS frequenteren dit ook wel; maar niet op deze manier.

Bij elk topic over fraude zie je reacties van: Aanpakken dat tuig! En Waarom faalt de overheid hierin?

Gaan ze eindelijk voortvarend te werk; is het weer niet goed? :D
inderdaad, komt de overheid eens met een grote efficiëntieslag, is het weer niet goed.

"ze plukke me helemaal kaal de hoge heren in den haag hun maar steeds hun salaris verhogen en ik heb al 45 jaar gewerkt voor een hongerloontje en nu een klein pensioentje!!!!!!!"
PWBF
  maandag 22 september 2014 @ 15:43:27 #16
433876 1Liner
kort van stof
pi_144790802
quote:

Serieuze vraag.
Sowieso haal je private ondernemingen, prive schulden en overheidsinstanties door elkaar die ik liever niet gekoppeld zie, zie ook Nielsch zijn antwoord, daarnaast heb ik zelf zware bedenkingen bij fuiken waarbij ANPR wordt ingezet om openstaande boetes en belastingen te innen op straffe van inbeslagname van je auto, iedereen kan problemen met geld of betalingen hebben, het onverbiddelijk koppelen van zulke databases maakt het voor mensen die daar problemen mee hebben en hard genoeg moeten schuiven met geld helemaal onmogelijk om nog een beetje te leven...

Ik vraag me dan ook hard af hoe oud de meeste users zijn die dit soort antwoorden geven...
quote:
6s.gif Op maandag 22 september 2014 15:37 schreef SicSicSics het volgende:
En ondertussen willen de meeste mensen die GS frequenteren dit ook wel; maar niet op deze manier.
Tot mijn stomme verbazing zijn de reakties op GS van een heel andere orde dan hier, inderdaad agerend tegen BigBrother en een sort of politiestaat en strevend naar meer privacy, iets wat ik hier had verwacht, maar dat interesseert de gemiddelde fokker hier niet...
pi_144791387
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 15:43 schreef 1Liner het volgende:

[..]

Sowieso haal je private ondernemingen, prive schulden en overheidsinstanties door elkaar die ik liever niet gekoppeld zie, zie ook Nielsch zijn antwoord, daarnaast heb ik zelf zware bedenkingen bij fuiken waarbij ANPR wordt ingezet om openstaande boetes en belastingen te innen op straffe van inbeslagname van je auto, iedereen kan problemen met geld of betalingen hebben, het onverbiddelijk koppelen van zulke databases maakt het voor mensen die daar problemen mee hebben en hard genoeg moeten schuiven met geld helemaal onmogelijk om nog een beetje te leven...

Ik vraag me dan ook hard af hoe oud de meeste users zijn die dit soort antwoorden geven...

[..]

Tot mijn stomme verbazing zijn de reakties op GS van een heel andere orde dan hier, inderdaad agerend tegen BigBrother en een sort of politiestaat en strevend naar meer privacy, iets wat ik hier had verwacht, maar dat interesseert de gemiddelde fokker hier niet...
Nee, omdat de meeste te dom zijn zich het te realiseren wat dit kan betekenen. Van het niveautje 'heb toch niets te verbergen'. En straks maar janken.

Heb ook die brief gehad zaterdag. Zit alleen te denken of ik het ga negeren, desinfo ga sturen, of vriendelijk retour sturen met 'de tyfus met je gevolg' er bij.
Hier moet je snoeihard tegen ageren, met z'n allen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 22 september 2014 @ 16:10:08 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_144791854
quote:
14s.gif Op maandag 22 september 2014 15:43 schreef 1Liner het volgende:
31
quote:
Politiestaat :') overdrijven is ook een vak! O+ Maar als ik voor mezelf mag spreken; niet zozeer de gemiddelde fokker, maar mezelf, dan kan het mij aan mijn zolen roesten. :D

Scannen die kentekens en misbruik bestraffen! Klaar! Efficiënt. Duidelijk signaal.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_144792160
Bij een politiestaat stel ik me altijd een staat voor waar de politie alle macht in handen heeft en deze macht niet is verdeeld op basis van de trias politica.

Het is een zeer efficiente manier van toezicht. Het is niet alsof de politie ineens alle macht in handen heeft.
PWBF
pi_144794873
Niets kan mij efficiënt genoeg zijn als het gaat om het opsporen van wetsovertreders, notoire wanbetalers en voortvluchtige lieden die niet in ons land vrij horen rond te lopen om welke reden dan ook.
pi_144795147
quote:
Naast dat jullie een stel kortzichtige blinde kippen zijn...
Je opent een topic en wilt (hopelijk) een discussie aangaan. Dan is het niet slim om gelijk zulke reacties te gaan geven. Ook ik heb geen moeite met de manieren waarop de camerabeelden momenteel gebruikt worden. Wel deel ik je zorgen dat dit in de toekomst voor verkeerde doeleinden gebruikt kan worden, maar nu heeft het vooral positieve uitwerkingen.

En dat het publiek op Geenstijl een heel ander publiek is met andere reacties dan hier, dat verbaasd mij nu niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 22 september 2014 @ 17:51:53 #22
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_144795224
quote:
Hoe vaak wordt jou auto gestolen dan?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_144795275
quote:
Het gros heeft nog steeds een plank voor zn harses. Onbegrijpelijk.

Jaren terug haalde ik al aan dat alles wat je op internet doet gemonitord wordt, bellen, mailen, sms, waar je met je auto rijdt etcetc en toen werd ik offline gewoon uitgelachen, want ik was paranoia en whoaohahaha heb je wat te verbergen ofzo en meer van dat soort dooddoeners.

Nu gebleken is dat het inderdaad allemaal gebeurd ben ik er bij diezelfde mensen nog wel eens op teruggekomen.

Die halen simpelweg hun schouders op.

Het gros interesseert het geen ene sodeflikker. Totdat het te laat is. Das haben wir nicht gewust roepen we dan met zn allen waarschijnlijk.

Ja leuk, maar doordat die onwetenden en onverschilligen nu gewoon hun schouders ophalen zit ik straks met de gebakken peren.

Gore klootviolen. :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_144795431
De DDR waar we in de jaren 80 de mond van vol hadden was er niets bij.

Het "vrije" westen begint steeds meer totalitair te worden. We zijn enkel nog "vrij" omdat onze machthebbers dat ons gunnen. Met één druk op de knop is die vrijheid vervlogen.

Volgende keer weer lekker op de status quo stemmen!
Mensen in dit land verdienen het om keihard onderdrukt te worden, ik hoor het ze al zeggen over 15 jaar. "Ich habe est nicht gewust!"

Dom volk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 22-09-2014 18:10:05 ]
pi_144795609
Grappig, er zijn hier in de buurt allerlei wegwerkzaamheden, en een collega vertelde dus dat ze een brief had gekregen, waarin staat dat, wanneer ze tot het eind van het jaar een bepaalde brug (geloof ergens op de A12) NIET gebruikt, ze zoveel ¤ krijg 8)7 (weet bedrag niet precies, maar het was echt de moeite). En voor iedere keer dat ze toch over die brug rijdt, krijg ze minder.

Ik stond echt met m'n oren te klapperen toen ik dat hoorde :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')