De betwiste PDF uit 2010 in het FOK!topic is niet meer online, ik zal thuis eens kijken of ik hem nog heb Internet onthoud alles gelukkig, http://www.bigwobber.nl/w(...)e-toepassing0001.pdf, maar de nieuwe van Geenstijl komt heel akelig dicht overeen met die premature versie: http://www.geenstijl.nl/archives/images/factsheetamigoboras.pdfquote:Kentekencamera's: het einde van bewegingsvrijheid
Wie de deur uitgaat met een mobiele telefoon op zak, is traceerbaar. Altijd, overal. Je kan 'm thuis laten als je op pad gaat, maar als je dan gebruik maakt van het OV, ben je alsnog redelijk goed te volgen via je OV-chipkaart.
En ook voor automobilisten is vrij reizen geen vanzelfsprekendheid meer: ANPR kentekencamera's leggen op steeds meer plekken, steeds meer vast. Vanaf de invoering, op 1 januari 2012, zijn de ANPR-camera's langs onze grenzen omstreden.
Ministerie noch KMar tonen enige bereidwilligheid om meer inzicht te verschaffen over toepassingsvragen, vragen over de uitbreidingsmogelijkheden en privacy-perikelen die rond het gebruik van de Automatic Number Plate Recognition camera's zijn ontstaan.
Het systeem heet @migo-boras (factsheetPDF) en dat staat voor ‘automatisch mobiel informatie gestuurd optreden – better operational result and advanced security’. Het systeem herkent en bewaart kentekens, maar fotografeert ook de zijkant van voertuigen (!).
Doorbraak.eu schreef in 2012 al een doemstuk over de cams. Opa Ivo moet zich begin oktober in de Kamer verantwoorden over het uitdijende gebruik en de opslagmogelijkheden van de camera's, en heeft in de aanloop daar naartoe alvast de Kamer een paar brokje info gegeven.
Hoe Rijkswaterstaat kentekens verzamelt en mensen op basis daarvan ongevraagd uitnodigt voor allerlei verkeersonderzoeken van particuliere bedrijven zoals Goudappel, dat staat er (nog) niet in. Maar wel blijkt het "technisch en administratief haalbaar om de inzetmogelijkheden van @migoboras te verbreden naar de strafrechtelijke rechtshandhaving", viste Rejo Zenger van BoF uit die antwoorden.
Dat heet function creep: langzaam worden de gebruikstoepassingen van de camera's uitgebreid, totdat iedereen altijd en overal 100% geregistreerd wordt en de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht als de normaalste zaak van de wereld zal worden gezien.
Is dat het land dat we willen worden?
bron
Jij bent er een die ook niks te verbergen heeft zeker?quote:Op maandag 22 september 2014 15:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geen probleem mee, wel fijn als mijn auto gestolen wordt, is ie zo weer op te sporen
Wat is het probleem van de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht?quote:Dat heet function creep: langzaam worden de gebruikstoepassingen van de camera's uitgebreid, totdat iedereen altijd en overal 100% geregistreerd wordt en de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht als de normaalste zaak van de wereld zal worden gezien.
Wel jammer dat dit nu net niet gebeurt. Autodiefstal wordt nauwelijks opgelost in NL.quote:Op maandag 22 september 2014 15:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Geen probleem mee, wel fijn als mijn auto gestolen wordt, is ie zo weer op te sporen
Ik zie serieus het probleem niet en ja ik ben ook een boefje soms als ik te hard rij of geen knipperlichten gebruik maar ik weet en ken de consequenties van mijn dadenquote:Op maandag 22 september 2014 15:13 schreef 1Liner het volgende:
[..]
Jij bent er een die ook niks te verbergen heeft zeker?
Komt omdat de autoindustrie er geen lobby achter heeft.quote:Op maandag 22 september 2014 15:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wel jammer dat dit nu net niet gebeurt. Autodiefstal wordt nauwelijks opgelost in NL.
dat als je schulden hebt bij een van deze instanties die schulden je steeds vaker en steeds makkelijker zullen achtervolgen...quote:Op maandag 22 september 2014 15:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is het probleem van de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht?
Serieuze vraag.
Geef het antwoord hier eens op:quote:Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef 1Liner het volgende:
Naast dat jullie een stel kortzichtige blinde kippen zijn, is dit systeem volgens de officiele documentatie vooral bedoeld om illegalen van de weg te plukken, " niks mis mee" hoor ik je denken, maar vanwege het Schengen verdrag schampt dit wel langs juridische randjes, evenals het opslaan van de gegevens wat wettelijk verboden is, maar toch gebeurt...
Of je nou voor of tegen bent, er zijn privacy beschermende wetten in Nederland die verder en verder uitgehold worden, geven jullie daar dan echt geen reet om?
quote:Op maandag 22 september 2014 15:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is het probleem van de koppeling met snelheid, CJIB, Belastingdienst, APK, verzekeringsbedrijven, deurwaarders, schuldeisers en woedende ex-partners met alimentatierecht?
Serieuze vraag.
ja hallo, voldoen aan je betalingsverplichtingen is kut hoorquote:Op maandag 22 september 2014 15:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geef het antwoord hier eens op:
[..]
Awesome!quote:Op maandag 22 september 2014 15:30 schreef Nielsch het volgende:
dat als je schulden hebt bij een van deze instanties die schulden je steeds vaker en steeds makkelijker zullen achtervolgen...
*FLITS* u heeft op de A2 te snel gereden. Graag even het volgende afrekenen:
120 euro voor te snel rijden
586 euro teveel ontvangen kinderopvangtoeslag
120 euro openstaande boete politie (wildplassen op 1 juli te Amsterdam)
678 euro achterstallige betalingen alimentatie
300 euro achterstallige betalingen zorgverzekeringspremie
En maar kankeren dat alles duurder wordt en de overheid zo kut is.quote:Op maandag 22 september 2014 15:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja hallo, voldoen aan je betalingsverplichtingen is kut hoor
inderdaad, komt de overheid eens met een grote efficiëntieslag, is het weer niet goed.quote:Op maandag 22 september 2014 15:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Awesome!En ondertussen willen de meeste mensen die GS frequenteren dit ook wel; maar niet op deze manier.
Bij elk topic over fraude zie je reacties van: Aanpakken dat tuig! En Waarom faalt de overheid hierin?
Gaan ze eindelijk voortvarend te werk; is het weer niet goed?
Sowieso haal je private ondernemingen, prive schulden en overheidsinstanties door elkaar die ik liever niet gekoppeld zie, zie ook Nielsch zijn antwoord, daarnaast heb ik zelf zware bedenkingen bij fuiken waarbij ANPR wordt ingezet om openstaande boetes en belastingen te innen op straffe van inbeslagname van je auto, iedereen kan problemen met geld of betalingen hebben, het onverbiddelijk koppelen van zulke databases maakt het voor mensen die daar problemen mee hebben en hard genoeg moeten schuiven met geld helemaal onmogelijk om nog een beetje te leven...quote:Op maandag 22 september 2014 15:14 schreef zarGon het volgende:
Serieuze vraag.
Tot mijn stomme verbazing zijn de reakties op GS van een heel andere orde dan hier, inderdaad agerend tegen BigBrother en een sort of politiestaat en strevend naar meer privacy, iets wat ik hier had verwacht, maar dat interesseert de gemiddelde fokker hier niet...quote:Op maandag 22 september 2014 15:37 schreef SicSicSics het volgende:
En ondertussen willen de meeste mensen die GS frequenteren dit ook wel; maar niet op deze manier.
Nee, omdat de meeste te dom zijn zich het te realiseren wat dit kan betekenen. Van het niveautje 'heb toch niets te verbergen'. En straks maar janken.quote:Op maandag 22 september 2014 15:43 schreef 1Liner het volgende:
[..]
Sowieso haal je private ondernemingen, prive schulden en overheidsinstanties door elkaar die ik liever niet gekoppeld zie, zie ook Nielsch zijn antwoord, daarnaast heb ik zelf zware bedenkingen bij fuiken waarbij ANPR wordt ingezet om openstaande boetes en belastingen te innen op straffe van inbeslagname van je auto, iedereen kan problemen met geld of betalingen hebben, het onverbiddelijk koppelen van zulke databases maakt het voor mensen die daar problemen mee hebben en hard genoeg moeten schuiven met geld helemaal onmogelijk om nog een beetje te leven...
Ik vraag me dan ook hard af hoe oud de meeste users zijn die dit soort antwoorden geven...
[..]
Tot mijn stomme verbazing zijn de reakties op GS van een heel andere orde dan hier, inderdaad agerend tegen BigBrother en een sort of politiestaat en strevend naar meer privacy, iets wat ik hier had verwacht, maar dat interesseert de gemiddelde fokker hier niet...
31quote:Op maandag 22 september 2014 15:43 schreef 1Liner het volgende:
Ik vraag me dan ook hard af hoe oud de meeste users zijn die dit soort antwoorden geven...
Politiestaatquote:Tot mijn stomme verbazing zijn de reakties op GS van een heel andere orde dan hier, inderdaad agerend tegen BigBrother en een sort of politiestaat en strevend naar meer privacy, iets wat ik hier had verwacht, maar dat interesseert de gemiddelde fokker hier niet...
Je opent een topic en wilt (hopelijk) een discussie aangaan. Dan is het niet slim om gelijk zulke reacties te gaan geven. Ook ik heb geen moeite met de manieren waarop de camerabeelden momenteel gebruikt worden. Wel deel ik je zorgen dat dit in de toekomst voor verkeerde doeleinden gebruikt kan worden, maar nu heeft het vooral positieve uitwerkingen.quote:Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef 1Liner het volgende:
Naast dat jullie een stel kortzichtige blinde kippen zijn...
Hoe vaak wordt jou auto gestolen dan?quote:Op maandag 22 september 2014 15:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het gros heeft nog steeds een plank voor zn harses. Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 22 september 2014 15:23 schreef 1Liner het volgende:
Of je nou voor of tegen bent, er zijn privacy beschermende wetten in Nederland die verder en verder uitgehold worden, geven jullie daar dan echt geen reet om?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |