quote:En waardoor waren ze erbij ?
Op woensdag 30 oktober 2002 13:04 schreef FoxRay het volgende:[..]
PSV is er de laatste 7 jaar tenminste telkens bij geweest. Dat kan van AJAX niet eens gezegd worden...
Feit blijft dat door de prestaties van Ajax veel andere clubs ook eens aan de CL konden ruiken (Willem II, Heerenveen).
Zoals ik reeds eerder betoogde kijk ik naar voetbal in het algemeen (al heb ik een voorkeur om binnen die competitie Ajax te supporter-en).
Maar het zal wel makkelijker zijn om daarover heen te lezen en gewoon maar een reaktie te blaaten !
BTW:
En toch als je objectief naar het gegeven kijkt [laat ik het eens proberen] dan lijkt het mij niet onlogisch wat de NOS doet. Iedereen weet dat de publieke sector onder druk staat. De kijkcijfers vallen tegen en steeds vaker moet voor het voetbal een heftige strijd worden gestreden tegen de commerciele zenders die ook graag wedstrijden willen uitzenden. Het is dus voor de NOS essentieel dat de wedstrijden zo hoog mogelijke kijkcijfers opleveren.
Het is nu eenmaal een feit dat er meer meer mensen in Nederland kijken naar een wedstrijd van ajax dan naar een wedstrijd van psv. Sla de kijkcijfers er maar op na. Ajax heeft landelijk gezien een veel grotere dekking van PSV. Zo zitten de ajacieden [de successupporters en mensen die nog nooit een voetbalstadion van binnen hebben gezien, maar zich wel ajacied noemen] verspreid over het hele land. In friesland heb je redelijk wat ajacieden, in limburg, in groningen, overal zitten de 'zogenaamde' ajacieden. Bij PSV is dit veeeeeel minder het geval en PSV heeft een 'verzorgingsgebied' dat gewoon in de buurt ligt. TUURLIJK, er zitten ook psv'ers in andere delen van Nederland, maar veel en veel minder dan bij AJAX. De mensen die nu gaan roepen dat dat niet zo is, zijn ook de mensen die altijd roepen: Alle ajacieden zijn boeren en komen overal vandaan behalve uit amsterdam. Jullie hebben helemaal gelijk, maar geef dat dan ook in dit geval toe.
Kortom de kijkcijfers voor de NOS zijn hoger als je een wedstrijd van Ajax uitzend dan als je een wedstrijd van PSV uitzend.
Persoonlijk vind ik dat ze ajax-rosenborg niet uit hadden moeten zenden , maar gewoon dostmund-psv. Dan was al dat gezeik niet geweest, en hadden ze bij ajax-inter een uitzondering kunnen maken omdat ajax dan nog speelt voor een plaats in de 2e ronde.
Het feit dat ze vandaag ajax uitzenden is dus wel terecht, aangezien de psv'ers gewoon naar het stadion kunnen gaan. Vorige week had het anders gemoeten.
Kortom PSV wordt 1 wedstrijd onthouden en dat is de wedstrijd Dortmund-PSV en sja wie zat daar achteraf nou op te wachten.
Stoute NOS! FOEI!
quote:en dat daar de slecht prestaties van Ajax we nu een plaats moeten inleveren aan Griekenland..
Op woensdag 30 oktober 2002 13:56 schreef PPL het volgende:
Feit blijft dat door de prestaties van Ajax veel andere clubs ook eens aan de CL konden ruiken (Willem II, Heerenveen).
quote:heej wiseguy, de taak van de PUBLIEKE OMROEP heeft juist niks te maken met kijkcijfers. Anders was het wel een commerciele omroep geweest.
Op woensdag 30 oktober 2002 13:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
Logisch nadenken is niet voor jou weggelegd he?
Waar gaat het in tv-land om?
KIJKCIJFERS!
Welke wedstrijd trekt meer kijkers?
AJAX!
1+1=2
quote:Zou je je zin willen verduidelijken ?
Op woensdag 30 oktober 2002 14:57 schreef Frenkie het volgende:[..]
en dat daar de slecht prestaties van Ajax we nu een plaats moeten inleveren aan Griekenland..
quote:jij zegt: door Ajax hadden we drie CL plaatsen.
Op woensdag 30 oktober 2002 15:01 schreef PPL het volgende:[..]
Zou je je zin willen verduidelijken ?
Ik kom niet helmaal achter je bedoeling.
Zal wel een typo zijn, maar ik wil niet uit flauwheid er iets overheen gooien.
Thanx.
Als PSV zijn grote mond ook in daden had omgezet had je de schuld niet hoeven afschuiven.
quote:PSV stelt al jaren teleur. Maar PSV fans stellen nooit dat zij die CL plaatsen verdiend hebben.
Op woensdag 30 oktober 2002 15:08 schreef PPL het volgende:
(tnx.)Als PSV zijn grote mond ook in daden had omgezet had je de schuld niet hoeven afschuiven.
quote:Ahum... waar heb ik gesteld dat Ajax die plaats verdient ?
Op woensdag 30 oktober 2002 15:13 schreef Frenkie het volgende:[..]
PSV stelt al jaren teleur. Maar PSV fans stellen nooit dat zij die CL plaatsen verdiend hebben.
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:25 schreef PPL het volgende:
Zou tijd worden dat jullie eens gingen winnen.
Door de belabberde resulatten van PSV de afgelopen zeven jaar is Nederland het derde startbewijs voor de CL kwijt !
quote:voel je je aangesproken dan..??
Op woensdag 30 oktober 2002 15:21 schreef PPL het volgende:
Ahum... waar heb ik gesteld dat Ajax die plaats verdient ?
Mijn dichtsbijzijnde post was:
quote:Over complexen gesproken zeg..
Op woensdag 30 oktober 2002 15:30 schreef PPL het volgende:
Aangezien je mijn post quote en dan een reaktie plaatst voel ik mij idd aangesproken ja !
maar goed, we gaan er toch niet uitkomen vrees ik, Dan is het maar studio Ajax, jullie je zin
AJAX AJAX AJAX!!!!
*ik word er toch een beetje moe van stiekem*
quote:Wake up and smell the flowers.
Op woensdag 30 oktober 2002 14:58 schreef Frenkie het volgende:[..]
heej wiseguy, de taak van de PUBLIEKE OMROEP heeft juist niks te maken met kijkcijfers. Anders was het wel een commerciele omroep geweest.
Het is misschien niet de taak, maar de laatste jaren wordt er zeker rekening gehouden met de kijkcijfers. Zeker nu vanuit de overheid het signaal wordt gegeven dat ze een van de publieke zenders willen opheffen in verband met tegenvallende kijkcijfers wordt er natuurlijk extra op gelet.
quote:Dan weet je ook eens hoe het voelt als niet ajaxfan zijnde.
Op woensdag 30 oktober 2002 15:41 schreef HeatWave het volgende:
*ik word er toch een beetje moe van stiekem*
quote:Wake up and smell the coffee.
Op woensdag 30 oktober 2002 15:58 schreef Merkowitz het volgende:
Wake up and smell the flowers.Het is misschien niet de taak, maar de laatste jaren wordt er zeker rekening gehouden met de kijkcijfers. Zeker nu vanuit de overheid het signaal wordt gegeven dat ze een van de publieke zenders willen opheffen in verband met tegenvallende kijkcijfers wordt er natuurlijk extra op gelet.
Juist als de taken van de publieke omroep beperkt wordt zal er nog minder naar de kijkcijfers gekeken worden. Men vind in Den Haag juist dat er te veel naar die dingen gekeken word ipv zich bezig te houden met de taken die bij een publieke omroep horen.
quote:volgens mij zit het Frenkie aardig hoog dat PSV niet wordt uitgezonden.... Frenkie voor President
Op woensdag 30 oktober 2002 16:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wake up and smell the coffee.
Juist als de taken van de publieke omroep beperkt wordt zal er nog minder naar de kijkcijfers gekeken worden. Men vind in Den Haag juist dat er te veel naar die dingen gekeken word ipv zich bezig te houden met de taken die bij een publieke omroep horen.
quote:t interesseert me geen reet, ik moet zelf voetballen als de wedstrijden gespeeld worden. Dus ik mis niet zo veel. Daarbij heb ik wel kanaal kruisje.
Op woensdag 30 oktober 2002 16:09 schreef superjoden het volgende:
volgens mij zit het Frenkie aardig hoog dat PSV niet wordt uitgezonden.... Frenkie voor President
quote:Mwoah
Op woensdag 30 oktober 2002 16:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wake up and smell the coffee.
Als reactie op de komst van de eerste commerciële concurrent wordt de Mediawet door de overheid aangepast om de publieke omroep weerbaar te maken in deze nieuwe situatie: het reclameregime wordt verruimd, samenwerking per televisienet wordt gestimuleerd en de programmering in prime-time wordt versterkt. De overheid legt door deze veranderingen dus de nadruk op concurreren. In de jaren die volgden komen er steeds meer nieuwe commerciële omroepen (zoals RTL5, Veronica en SBS 6) en moest de publieke omroep toezien dat de veranderde situatie een ommekeer in de omroepwereld zou betekenen: de publieke zenders zagen hun marktaandeel vanaf 1990 zakken van 75% tot een kleine 40% vandaag de dag.
Het beleid wordt daarom verder aangepast: in 1997 wordt de Wet reorganisatie van de publieke omroep en in 2000 de Concessiewet aangenomen. Hierdoor zijn er nogal wat veranderingen doorgevoerd. Ten eerste is de structuur van de publieke omroep veranderd: in plaats van dat de omroepen zich afzonderlijk dienden te profileren, wordt nu de nadruk gelegd op de drie netten en dienen de verschillende omroepen in hoge mate samen te werken door deze netprofilering. Ten tweede is er meer aandacht voor moeilijk bereikbare publieksgroepen, zoals jongeren en migranten en is de culturele functie van de publieke omroep versterkt (elk net heeft een taakopdracht met verplichte programmapercentages). Ten derde wordt er veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van nieuwe diensten, zoals internet en digitale radio en televisie. En al deze verschuivingen en veranderingen zijn doorgevoerd in de hoop dat er beter op de concurrentie van commerciële omroepen gereageerd kan worden.
De kijkcijfers: noodzakelijk of terreur?
En dan heb je natuurlijk altijd nog het probleem van de kijkcijfers. VVD legt de nadruk duidelijk op de onderscheidende programmering, maar hier dienen vervolgens wel zo veel mogelijk kijkers voor gevonden te worden en zo pleit de VVD dus niet voor kwalitatieve, maar meer voor kwalitatief commerciële programmas. Ook GroenLinks legt de nadruk op de programmas en hun kwaliteit, kijkcijfers zijn secundair, een mening die ze delen met D66 en de SP. Kijkcijfers moeten gezien worden als richtlijnen van publieke waardering en moeten dus niet de kwaliteit of de experimentele ruimte van de publieke omroep in de weg staan, omdat een bepaald percentage gehaald moet worden. PvdA zegt niets over kijkcijfers, maar duidelijk is wel dat ze de nadruk leggen op het publiek en de toegankelijkheid. Hieruit zou je kunnen opmerken dat de PvdA kijkcijfers wel als een belangrijke graadmeter ziet, omdat de programmas immers voor de kijkers worden gemaakt en niet andersom.
Met de komst van de Concessiewet zijn de kijkcijfers er in ieder geval niet minder belangrijk op geworden: elk net heeft zijn eigen taakopdracht met verplichte programmapercentages en de publieke omroep heeft zichzelf opgelegd een marktaandeel van veertig procent te halen.
Het ligt dus een beetje aan de partij, maar de grotere partijen lijken dus naar een commercielere publieke omroep te willen. En terecht, programma's maken waar maar een aantal honderd mensen naar kijken, zijn bij uitstek NIET PUBLIEK. Kijkcijfers bepalen de publieke waardering en daarom zijn ze wel belangrijk in mijn ogen.
quote:Het aantal CL plaatsen is alleen gebaseerd op de CL resultaten (van de afgelopen 5 jaar). Aangezien Ajax niet veel CL gespeeld heeft de afgelopen 5 jaar -en in de jaren dat ze WEL speelde redelijke resultaten behaalde- is Ajax dus niet aan te wijzen als de schuldige voor het gering aantal CL plaatsen. (In tegenstelling tot PSV dat de afgelopen 5 jaar die meetellen veel te weinig punten hebben behaald.)
Op woensdag 30 oktober 2002 15:05 schreef Frenkie het volgende:[..]
jij zegt: door Ajax hadden we drie CL plaatsen.
Frenkie zegt: door Ajax hebben we er straks maar twee over..
Je uitspraak dat het aan Ajax ligt dat het aantal CL plaatsen verminderd is, is dus aantoonbaar onjuist.
quote:andere denkwijze..
Op woensdag 30 oktober 2002 17:54 schreef Doc het volgende:
Het aantal CL plaatsen is alleen gebaseerd op de CL resultaten (van de afgelopen 5 jaar). Aangezien Ajax niet veel CL gespeeld heeft de afgelopen 5 jaar -en in de jaren dat ze WEL speelde redelijke resultaten behaalde- is Ajax dus niet aan te wijzen als de schuldige voor het gering aantal CL plaatsen. (In tegenstelling tot PSV dat de afgelopen 5 jaar die meetellen veel te weinig punten hebben behaald.)Je uitspraak dat het aan Ajax ligt dat het aantal CL plaatsen verminderd is, is dus aantoonbaar onjuist.
quote:Waar slaat dat nou weer op. Ajax heeft in de jaren 95-96-97 zoveel punten bijeen gespeeld dat tot dit jaar 3 plaatsen in de CL waren gereserveerd voor Nederland. PSV en feyenoord speelden in die jaren europees gezien 0,0 klaar en de 3 plaatsen zijn daardoor absoluut aan ajax te danken. Zelfs een verstokte anti-ajacied als jij moet dat kunnen toegeven. Vervolgens gaat het *** met ajax en doen zij zelfs een tijd niet mee in de CL. De ploegen die de plek innemen van ajax verliezen echter structureel alles, en halen nooit de 2e ronde [met de uitzondering van feyenoord dat het 1 jaar wel lukte]. De andere clubs verspelen dus de punten die ajax bijeen heeft gespeeld in de jaren ervoor. Tada!!!!
Op donderdag 31 oktober 2002 00:33 schreef Frenkie het volgende:[..]
andere denkwijze..
als je vind dat ajax de drie plaatsen in zijn eentje bij elkaar heeft gespeeld, hebben ze het ook alleen verprutst.
P.S. Waarom haalt PSV pas punten als ze al lang en breed uitgeschakeld zijn? Die kneuzenparade uit mijn woonplaats moeten ze de toegang tot de CL gewoon verbieden.
P.S.2 : was je trouwens al uitgeluld over dat publieke bestel vraagstukje?
PSV is uitgeschakelt en Ajax staat 2e in de poule.
Nu willen we over 2 weken geen slachtpartij tegen Arsenal zien maar een spannende wedstrijd tegen inter!!!!
Het is zo en geen Psver kan daar wat aan veranderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |