De frontpage hier kom ik nooit. Mijn beeld wordt veelal bepaald door mensen die ik tegen kom in het dagelijksleven. Ik heb vaak genoeg een discussie "gewonnen" van iemand die een geheel ongenuanceerde mening had en hen zelfs zo ver gekregen om mijn mening te overwegen, omdat ik simpelweg sterke argumenten had. Dat is 'vroeger'. Tegenwoordig is dat steeds moeilijker en krijg ik steeds vaker naar mijn hoofd dat ik ziek ben of een nekschot verdien. Dat terwijl ik ook sterk het idee heb dat mijn mening een stuk minder extreem is dan deze was.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:02 schreef MrTorture het volgende:
Laat je wereldbeeld niet bepalen door de frontpage hierHet forum is al een stuk fijner
ik ben anders nog met enige regelmaat op een terras in Deventer te vinden. Ben benieuwd wanneer er eindelijk spandoeken komen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Alle Deventenaren terug naar Almelo!
Alsof dat werkelijk het enige is wat ooit uit de mond van de voorstanders is gekomen. En dat gebeurde andersom trouwens net zo goed.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:02 schreef MrTorture het volgende:
Ik vind de Zwarte Pietendiscussie wel een mooi voorbeeld daarvan. Voorstanders die niet verder kwamen dan "rot op naar je eigen land" en de advocaat van de tegenstanders met de dood bedreigden, die nu niet doorhebben hoe groot hun eigen aandeel is geweest in het feit dat de dialoog geen oplossing heeft geboden.
Die mensen hebben geen mening, maar een bekrompen geest.quote:
Maar dan een paar pedofielen die flink getraind hebben in de sportschool, opdat ze die Tokkies zo hard slaan dat de Tokkies aan de overkant van de Duitse grens belanden.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:10 schreef richolio het volgende:
[..]
En dan voor de grap daar een paar pedo's plaatsen hihihi kunnen we lachen.
De voorstanders geven wel bijna altijd de kulargumenten, drogredeneringen die nergens op gebaseerd zijn behalve de onderbuikgevoelens. Ik ken genoeg voorstanders die het hier met mij eens zijn. Maar goed dit staat los van de hele discussie.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:15 schreef richolio het volgende:
[..]
Alsof dat werkelijk het enige is wat ooit uit de mond van de voorstanders is gekomen. En dat gebeurde andersom trouwens net zo goed.
quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:02 schreef MrTorture het volgende:
Ik vind de Zwarte Pietendiscussie wel een mooi voorbeeld daarvan. Voorstanders die niet verder kwamen dan "rot op naar je eigen land" en de advocaat van de tegenstanders met de dood bedreigden, die nu niet doorhebben hoe groot hun eigen aandeel is geweest in het feit dat de dialoog geen oplossing heeft geboden.
Nuanceren is blijkbaar tegenwoordig geen teken van het inzien van complexiteit van zaken, of het rekening houden met andermans belangen, maar hooguit een zwakte. Je kiest zwart of wit en het is vervolgens verboden om ook maar iets van de andere kant positief te vinden.
Kreeg het zelf te horen toen ik aangaf dat de Donbass nooit door meer dan 15% etnische Oekraïners bewoond is geweest. Ik kon de kogel krijgen en een enkeltje Moskou.
Overigens: laat je wereldbeeld niet bepalen door de frontpage hierHet forum is al een stuk fijner
Deventenaar gespot.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:20 schreef sturmpie het volgende:
pedo's moet je de leuter afsnijden in de bek douwen.
Ja die heb ik gezien op een Facebookpagina. Er waren mensen die zeiden dat ze het geen leuke grap vonden, toen kwamen daar gelijk weer allemaal reacties op van andere mensen die vonden dat ze aan het 'zeiken' warenquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:19 schreef HPLC het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals dit dusZo kansloos
Wat een literair hoogstaand werk.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:19 schreef HPLC het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals dit dusZo kansloos
Nonsens. Jij bent dan zeker een tegenstander?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:18 schreef ntm het volgende:
[..]
De voorstanders geven wel bijna altijd de kulargumenten, drogredeneringen die nergens op gebaseerd zijn behalve de onderbuikgevoelens. Ik ken genoeg voorstanders die het hier met mij eens zijn. Maar goed dit staat los van de hele discussie.
Precies.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:22 schreef ntm het volgende:
[..]
Ja die heb ik gezien op een Facebookpagina. Er waren mensen die zeiden dat ze het geen leuke grap vonden, toen kwamen daar gelijk weer allemaal reacties op van andere mensen die vonden dat ze aan het 'zeiken' waren.
Echt hè. Ik heb dan nog wel gedichten lezen van voorstanders waar echt wat moeite in gestoken was, zonder mensen te beledigen. Dit is gewoon kansloos.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wat een literair hoogstaand werk.![]()
Gerrit Komrij verbleekt hierbij gewoon.
Dat kwam misschien ook omdat de vraag naar nekschoten daar volledig verzadigd was.quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende: `
Zulke domme mensen waren er toch niet in de voormalige communistische landen.
Makkelijk scorenquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:51 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het is ook niet alleen op straat waar je die verharding van de samenleving merkt. Met de politieke rolmodellen van tegenwoordig en het slechte optreden er tegen, geeft men toch wel het verkeerde signaal af. Kennelijk vinden we het steeds normaler om dat soort dingen te zeggen. Ik snap die behoefte niet zo.
Politieke rolmodellen die de fout in gaan zouden ze een nekschot moeten gevenquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:51 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Het is ook niet alleen op straat waar je die verharding van de samenleving merkt. Met de politieke rolmodellen van tegenwoordig en het slechte optreden er tegen, geeft men toch wel het verkeerde signaal af. Kennelijk vinden we het steeds normaler om dat soort dingen te zeggen. Ik snap die behoefte niet zo.
Zijn het de politieke rolmodellen die een bepaalde reactie bij het volk opleveren, of kiezen wij zelf onze "rolmodellen" ?quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:51 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Pedo gespotquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Deventenaar gespot.
Denken dat het onderwijs in de USSR beter was dan in Nederlandquote:Op zaterdag 20 september 2014 13:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Zulke domme mensen waren er toch niet in de voormalige communistische landen.
Dat eerste.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:25 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Zijn het de politieke rolmodellen die een bepaalde reactie bij het volk opleveren, of kiezen wij zelf onze "rolmodellen" ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |