Gelukkig maar, ik heb wel behoefte aan duidelijkheid onderhand. Geduldig afwachten is zeg maar niet zo mijn dingquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:49 schreef Valerie. het volgende:
Nou ja, op zich is het nog maar een weekje!
Ohjee... ik lees het al tussen de regels door.... zwangerschapshormonen!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:47 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik heb een beetje het gevoel dat je me aan het uitlachen bent... Maar dat zal wel aan mij liggen. Het is immers volstrekt normaal om een lijst van zo'n 30 klassieke Engelstalige sesamstraatliedjes / stamboomnamen op je computer te hebben staan
[..]
Hey, insinueer je nou dat ik een dikke kont hond heb?!
[..]
Maar ik lees het al, ik wacht wel af
Ik laat het de DA volgende week vrijdag wel voor doen (als er dan wat te voelen valt natuurlijk)
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:47 schreef Miss_Isis het volgende:
Hey, insinueer je nou dat ik een dikke kont hond heb?!
Ik plaag je alleen maarquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:47 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat je me aan het uitlachen bent...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond het wel fijn dat ik mijn hond al kon uitkiezen voordat zij gechipt was en dus zelf d'r stamboom naam uitgekozen.![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ohjee... ik lees het al tussen de regels door.... zwangerschapshormonen!
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Afgaand op de foto's heeft Nori gelukkig heel magere showconditie
Maar in het algemeen lopen er genoeg Labradors die wel "goede showconditie" hebben. En als ik er iets van zeg, "heb ik geen verstand van Labradors"
[..]
Ik plaag je alleen maarIk heb ook een lijst hondennamen op mijn PC
Mensen zien de laatste vijftien jaar jammer genoeg alleen maar dikke labs. Veel mensen vinden Charlie ook een scharminkel terwijl hij altijd 29/30 kilo weegt en niet zo'n grote Retriever isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond het wel fijn dat ik mijn hond al kon uitkiezen voordat zij gechipt was en dus zelf d'r stamboom naam uitgekozen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
link is 26,6quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:32 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Mensen zien de laatste vijftien jaar jammer genoeg alleen maar dikke labs. Veel mensen vinden Charlie ook een scharminkel terwijl hij altijd 29/30 kilo weegt en niet zo'n grote Retriever is
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ohjee... ik lees het al tussen de regels door.... zwangerschapshormonen!
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Tja, de hele roedel moet de pups straks grootbrengen, dus mede zwangerschap is handig. Niet gedekte teven worden net voor niets schijndrachtig he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Afgaand op de foto's heeft Nori gelukkig heel magere showconditie
Maar in het algemeen lopen er genoeg Labradors die wel "goede showconditie" hebben. En als ik er iets van zeg, "heb ik geen verstand van Labradors"
[..]
Ik plaag je alleen maarIk heb ook een lijst hondennamen op mijn PC
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik vond het wel fijn dat ik mijn hond al kon uitkiezen voordat zij gechipt was en dus zelf d'r stamboom naam uitgekozen.Ah, zie je wel, ik ben niet de enige namen-gekkie dusquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:00 schreef oh-oh het volgende:
Hoe regel je dat ze met een volle blaas naar de da gaat? Als die van mij een volle blaas hebben dan piesen ze
Ik heb ook een hele lijst hondennamen paraat voor als ik ooit een nieuwe wil, zelfs per ras![]()
Succes met de laatste wachtweek!!
![]()
Ik heb er wel even over gedacht om mensen zelf de stamboomnaam te laten kiezen, maar dat ga ik toch maar niet doen. Sowieso raak ik al mijn toffe sesamstraat-namen dan niet kwijtmaar aangezien ik de pups zelf graag aan de baasjes wil matchen en het chippen vaak al met een week of 5 gebeurt kan ik ook niet van tevoren al voorspellen welke door de baasjes gekozen naam bij welke pup moet gaan horen. Dus ik ga lekker zelf kiezen
(ik zie het al helemaal voor me, over 5 jaar op Crufts, *onzekennelnaam* It's Not Easy Being Green, BOB en *onzekennelnaam* Rubber Duckie winnaar van de NIMROD
)
En wat betreft de volle blaas: mijn plan is nu als volgt; rond 13.05 moeten we hier weg, dus vanaf een uur of 10 hou ik de deur dicht zodat Nori binnen moet blijven (gaat ze niet leuk vinden, maar tja...). Tussendoor extra water aanbieden (krijgt ze sowieso meerdere keren per dag, met een beetje vocht van het natvoer van de katten er door en 2 of 3 verdwaalde brokjes natvoer er in, dan slobbert ze het zo op). En rond 13.05 riem om en naar de auto, en bij de DA er direct uit en naar binnen. En dan heel hard hopen dat ze daar niet op de vloer gaat pissen(en als ze het wel doet meteen met een bakje er onder en hopen dat er nog wat aan te onderzoeken valt
).
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:32 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Mensen zien de laatste vijftien jaar jammer genoeg alleen maar dikke labs. Veel mensen vinden Charlie ook een scharminkel terwijl hij altijd 29/30 kilo weegt en niet zo'n grote Retriever isquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
link is 26,6heeeerlijk slang netzoals charles
Noortje woog de laatste keer bij de DA (toen we progesteron gingen prikken) 29 kilo, en zij is vrij groot/hoog voor een teefje. Met dat gewicht zei onze voerleverancier zelfs dat ze Nori er wat smalletjes uit vond zien. Wat mij betreft is 30 kg ongeveer haar max, al woog ze afgelopen winter op haar zwaarst 32 kg (toen was ze ook echt wel wat te mollig). Maar nu vanwege het dekken is ze dus nog wat slanker dan anders, zodat eventueel leeg blijven in ieder geval niet aan overgewicht kan liggen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Gewicht alleen zegt niks he. Je moet kijken naar de body condition score. Het meest gangbare schaal is 1 tot 9. 5 is dan het ideale gewicht en 9 ernstig overgewicht. Net als BMI bij mensen zeg maar.
Ze heeft trouwens wel altijd een kwabbelbuikje, ondanks haar mooie flanken, al vanaf pup eigenlijk. Als ze op d'r kont zit lubbert haar buikje ook echt een beetje over de grond
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:59 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
[..]
Jullie zien mij zeker straks zo eindigen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
[..]Die mops moet op dieet! Veel te goede showconditie
Vooral te laag blijven mikkenquote:Ah, zie je wel, ik ben niet de enige namen-gekkie dus
Ik heb er wel even over gedacht om mensen zelf de stamboomnaam te laten kiezen, maar dat ga ik toch maar niet doen. Sowieso raak ik al mijn toffe sesamstraat-namen dan niet kwijtmaar aangezien ik de pups zelf graag aan de baasjes wil matchen en het chippen vaak al met een week of 5 gebeurt kan ik ook niet van tevoren al voorspellen welke door de baasjes gekozen naam bij welke pup moet gaan horen. Dus ik ga lekker zelf kiezen
(ik zie het al helemaal voor me, over 5 jaar op Crufts, *onzekennelnaam* It's Not Easy Being Green, BOB en *onzekennelnaam* Rubber Duckie winnaar van de NIMROD
)
Wat? Geen FCI World Dog Show 2018? Lekker dichtbij in Amsterdam, dus prima om mee te beginnen
![]()
NIMROD: minstens 3 x achter elkaar.
Go, Nori pups!
quote:En wat betreft de volle blaas: mijn plan is nu als volgt; rond 13.05 moeten we hier weg, dus vanaf een uur of 10 hou ik de deur dicht zodat Nori binnen moet blijven (gaat ze niet leuk vinden, maar tja...). Tussendoor extra water aanbieden (krijgt ze sowieso meerdere keren per dag, met een beetje vocht van het natvoer van de katten er door en 2 of 3 verdwaalde brokjes natvoer er in, dan slobbert ze het zo op). En rond 13.05 riem om en naar de auto, en bij de DA er direct uit en naar binnen. En dan heel hard hopen dat ze daar niet op de vloer gaat pissen(en als ze het wel doet meteen met een bakje er onder en hopen dat er nog wat aan te onderzoeken valt
).
[..]
[..]
[..]
Noortje woog de laatste keer bij de DA (toen we progesteron gingen prikken) 29 kilo, en zij is vrij groot/hoog voor een teefje. Met dat gewicht zei onze voerleverancier zelfs dat ze Nori er wat smalletjes uit vond zien. Wat mij betreft is 30 kg ongeveer haar max, al woog ze afgelopen winter op haar zwaarst 32 kg (toen was ze ook echt wel wat te mollig). Maar nu vanwege het dekken is ze dus nog wat slanker dan anders, zodat eventueel leeg blijven in ieder geval niet aan overgewicht kan liggen.
Ik zie al een vraag aankomen...quote:Ze heeft trouwens wel altijd een kwabbelbuikje, ondanks haar mooie flanken, al vanaf pup eigenlijk. Als ze op d'r kont zit lubbert haar buikje ook echt een beetje over de grond
Nee, wij doen geen tummy-tucks voor honden of poezen in Nederland!![]()
Nou, ik weet niet hoe dat moet maar Charlie is in topconditiequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Gewicht alleen zegt niks he. Je moet kijken naar de body condition score. Het meest gangbare schaal is 1 tot 9. 5 is dan het ideale gewicht en 9 ernstig overgewicht. Net als BMI bij mensen zeg maar.
Jij hebt gewoon geen verstand van mopsenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Die mops moet op dieet! Veel te goede showconditie
Nouja, ik wil wel een beetje realistisch blijven natuurlijkquote:[..]
Vooral te laag blijven mikkenWat? Geen FCI World Dog Show 2018? Lekker dichtbij in Amsterdam, dus prima om mee te beginnen
NIMROD: minstens 3 x achter elkaar.
Go, Nori pups!
Neeee... geen mes in mijn hondje hoorquote:[..]
[..]
Ik zie al een vraag aankomen...
Nee, wij doen geen tummy-tucks voor honden of poezen in Nederland!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:11 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet hoe dat moet maar Charlie is in topconditie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal het zijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon geen verstand van mopsen
quote:[..]
Nouja, ik wil wel een beetje realistisch blijven natuurlijk
[..]
Neeee... geen mes in mijn hondje hoor
En als wij ooit een tummytuck zouden willen laten doen dan is Nori's lievelingspoes Savannah nog eerder aan de beurt. Die heeft een enorme hangflap onder haar buikje, ondanks dat ze al haar hele leven uitgesproken slank (kilo of 3/3,5) is
Trouwens... Nu het er toch niet over gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat zal het zijn
[..]Zelf noem ik het liever 'warme belangstelling'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Nieuwsgierig' heeft soms zo'n onaangename bijklank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:48 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Zelf noem ik het liever 'warme belangstelling''Nieuwsgierig' heeft soms zo'n onaangename bijklank
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Body score is op te googlenDit bijv. http://www.wsava.org/site(...)e%20chart%20dogs.pdf
Wat, hoe worden zulke fatso's BOBSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Volgens het plaatje is Charlie een vijfMooi slank, ribben niet zichtbaar wel voelbaar
Maarvoor
mij
is
hij
een
10
![]()
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler partyyyyyyyI liked it. I was good at it. It made me feel alive.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Heuj, gaan we zo(ooooo) beginnen?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:01 schreef Valerie. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoiler partyyyyyyySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door DigitaleDierenArts op 10-10-2014 18:39:16 ]![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:05 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Heuj, gaan we zo(ooooo) beginnen?!![]()
![]()
![]()
xquote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:08 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik zal mijn man maar eens aan het werk sturen met een soeplepel dan(al hadden we gewoon een laag plastic bakje gebruikt hoor, niet veel groter/hoger dan een soeplepel). Hij is er 's ochtends als eerste bij als Nori naar buiten gaat, dus dat is een mooi klusje voor hem. Bijkomend lastigheidje is dat Nori alleen plast als ze los loopt; ze loopt hier altijd los om huis of soms los met ons op straat, duc aan de riem is ze niet gewend te plassen. Manlief moet dus wel even een sprintje trekken om op tijd te zijn als ze een eindje voor hem uit loopt
Het onderzoek wil ik liever niet bij mijn eigen DA laten doen, het is niet dat ik er geen vertrouwen in heb, maar ik weet niet.... En Nori staat daar momenteel ook niet onder behandeling of zo. Misschien dat ik het door Tannetje kan laten onderzoeken of anders door de kliniek waar ik de echo wil laten doen. Daar is Nori het meest recent nog geweest. En ik vind het alleen maar fijn dat jij je er ook mee bemoeidHoe meer DA's hoe meer vreugd
En misschien dat ik dan komende vrijdag maar even moet bellen vast voor een echo-afspraak, dan hebben ze nog een week om Nori in te plannen in geval van vakantie, ziekte of parttimers
c![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!![]()
Heb je echt een Sesamstraat-thema?
<Kennelnaam>'s Ienieminie, voor als het een kleintje is. Of
<Kennelnaam>'s Koekiemonster voor de veelvraat van het nest
Iemand die ik kende, had eens voor een nestje kittens de Freggles als thema. Dus naast Jet, Molly, Gobo etc, wilde ze er ook eentje Storthoop noemenUiteindelijk is die naam natuurlijk niet gebruikt
Forum Opties Forumhop: Hop naar: