abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144643982
Ik heb een retro scooter 4takt. Hij is 3 jaar oud en had hem nieuw gekocht. Ik gebruik hem bijna nooit, maar staat wel al die tijd buiten. Nu start hij heel moeilijk en lekt hij benzine. Met moeilijk starten bedoel ik echt dat ik +- 15 min moet gaan lopen klooien. Starten, gas open, gas dicht, gas open, gas dicht, stoppen met starten. Dit heel vaak herhalen. Tot dat je op een gegeven moment hoort dat hij bijna gaat starten. Dan door blijven proberen tot dat hij start. Als hij eenmaal start blijft hij stationair ook draaien. Maar dan lekt hij wel veel benzine. Zie hieronder wat onderzoeksresultaten van waar de lekkage zit:

dit onderdeel ziet er prima uit.



dit zit onder de zadel:



Tijdens het starten druppelde het vanaf dit onderdeel met benzine:
http://static.afbeeldinguploaden.nl/1409/80733/3AnpSb.JPG


vervolgens dacht ik dat het schroefje misschien versleten was of los zat. Ik had deze even open gedraait en zag er prima uit.




Vervolgens had ik hem strak dicht geschroeft.


Dit slangetje waar de lekkage zit komt uit de carbeuratur:



Na tig keer proberen te starten hoorde ik aan het geluid dat hij bijna ging starten. En maar proberen proberen proberen. Vervolgens was die gestart. Toen zag ik dat er een dikke straal uit dat slangetje liep. Hier zie je goed dat er een straal uit komt:



Nu ik achter de computer de fotos bekijk lijkt het er verdomd op dat er wat scheurtjes in dit slangetje zitten:





Na wat onderzoek gedaan te hebben ben ik er achter gekomen dat dit de "overloop" slang genoemd wordt. Deze ga ik dus snel vervangen. Echter vraag ik mij af of ik nog meer moet gaan onderzoeken wat de oorzaak is van dat mijn scooter slecht start?
pi_144644407
Als er benzine uit je overloop komt is er niet is mis met dat slangetje maar iets met je carb
pi_144644528
Haal effe de spullen uit van foto 1 uit je carb en bouw hem dicht wellicht dat het hij dan weer lekker loopt
pi_144645046
Vuil in je vlotterkamer.. schoonmaken, dan sluit je vlotter de toevoer weer goed af als de boel vol is, en loopt de vlotterkamer niet over, en komt er dus ook geen brandstof meer uit het overloopslangetje.

1+1.

snotje!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Forum Admin woensdag 17 september 2014 @ 23:37:27 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_144645100
Die benzine uit je overloop hoort niet. Waarschijnlijk zit de vlotter vast in de carburateur. Ik zou de carburateur dus eens grondig schoonmaken.
pi_144647875
Dat is niet je overloop, met dat slangetje kan je benzine uit je carburateur halen. De overloop is een klein zwart slangetje aan je carb.
Gewoon je aftapslang vervangen en je hebt nergens meer problemen mee.
Ebony Day O+
pi_144649831
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 01:20 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
Dat is niet je overloop, met dat slangetje kan je benzine uit je carburateur halen. De overloop is een klein zwart slangetje aan je carb.
Gewoon je aftapslang vervangen en je hebt nergens meer problemen mee.
Nou geen verkeerde opmerking. Ik heb een soor chinese znen retro scooter. Ik heb zo"n carburateur en daar zie je dus een zwart kort slangetje uitsteken. Deze heb ik ook. En dat kort zwart slangetje is als het goed is de overloop.

http://www.eco-runner.de/apanado/Vergaser_P_4.jpg

Duss het slangetje waar bij mij de lekkage zit is dus een ander slangetje.
pi_144654169
Het slangetje waar jij de lekkage hebt is inderdaad een ander slangetje, de aftap slang om de carburateur af te tappen.
Dat zwarte slangetje is inderdaad de overloop.
Ebony Day O+
pi_144654961
Dus alleen dit kapot slangetje vervangen lost het start probleem niet op?
pi_144655067
Het lost het probleem juist wel op, doordat je aftapslang steeds lekt zit er geen benzine in de carb en daardoor start 'ie moeilijker.
Ebony Day O+
pi_144655194
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:28 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
Het lost het probleem juist wel op, doordat je aftapslang steeds lekt zit er geen benzine in de carb en daardoor start 'ie moeilijker.
ahh ok ok. iemand tips hoe ik zo'n slang het beste kan vervangen. Hij zit namelijk precies aan de onderkat van de carburateur vast met een klemmetje. Moet ik nou heel de carburateur losmaken?

Dat is bij deze 2 fotos goed te zien:


pi_144658400
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:33 schreef khalidelmeknesi het volgende:

[..]

ahh ok ok. iemand tips hoe ik zo'n slang het beste kan vervangen. Hij zit namelijk precies aan de onderkat van de carburateur vast met een klemmetje. Moet ik nou heel de carburateur losmaken?

Dat is bij deze 2 fotos goed te zien:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Er is heel moeilijk bij te komen zonder de carburateur los te halen. Je kan het best de twee bouten met dop 8 en 12 losdraaien die het luchtfilter aan de scooter bevestigen en dan kan je de schroef op het inlaatspruitstuk losdraaien, dan kan je de carburateur is draaien en de slang vervangen.
Ebony Day O+
pi_144690976
Nou ik heb een halve meter benzine slang gekocht voor maar 1,50 bij de lokale scooter dealer :) Deze heb ik zonet in mijn scooter geplaatst. Was heel gemakkelijk. Daarna een poging gedaan om te starten. Ik denk dat ik 3x e-start moest uitvoeren en daarna was die gestart. Ik heb een rondje gereden. Hij lekt geen benzine meer. Ik ben alleen benieuwd of die straks als die weer koud is gewoon goed snel start. Als die goed snel start ga ik de carbirateur er niet uit halen om hem te reinigen. Dan laat ik het zo.

Ik houd jullie op de hoogte.
pi_144780701
Hij is gefixt met alleen het benzine aftap slangetje te vervangen. Start gewoon gelijk nu. Bedankt iedereen voor jullie hulp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')