Ik heb een retro scooter 4takt. Hij is 3 jaar oud en had hem nieuw gekocht. Ik gebruik hem bijna nooit, maar staat wel al die tijd buiten. Nu start hij heel moeilijk en lekt hij benzine. Met moeilijk starten bedoel ik echt dat ik +- 15 min moet gaan lopen klooien. Starten, gas open, gas dicht, gas open, gas dicht, stoppen met starten. Dit heel vaak herhalen. Tot dat je op een gegeven moment hoort dat hij bijna gaat starten. Dan door blijven proberen tot dat hij start. Als hij eenmaal start blijft hij stationair ook draaien. Maar dan lekt hij wel veel benzine. Zie hieronder wat onderzoeksresultaten van waar de lekkage zit:
dit onderdeel ziet er prima uit.
![NoO4t.JPG]()
dit zit onder de zadel:
![SJXdMtY.JPG]()
Tijdens het starten druppelde het vanaf dit onderdeel met benzine:
http://static.afbeeldinguploaden.nl/1409/80733/3AnpSb.JPGvervolgens dacht ik dat het schroefje misschien versleten was of los zat. Ik had deze even open gedraait en zag er prima uit.
![0pYoWR.JPG]()
Vervolgens had ik hem strak dicht geschroeft.
![jmqQ.JPG]()
Dit slangetje waar de lekkage zit komt uit de carbeuratur:
![6vbfLX.JPG]()
Na tig keer proberen te starten hoorde ik aan het geluid dat hij bijna ging starten. En maar proberen proberen proberen. Vervolgens was die gestart. Toen zag ik dat er een dikke straal uit dat slangetje liep. Hier zie je goed dat er een straal uit komt:
![nTEK2cr.JPG]()
Nu ik achter de computer de fotos bekijk lijkt het er verdomd op dat er wat scheurtjes in dit slangetje zitten:
![ELog4.JPG]()
![ErVB8v.JPG]()
Na wat onderzoek gedaan te hebben ben ik er achter gekomen dat dit de "overloop" slang genoemd wordt. Deze ga ik dus snel vervangen. Echter vraag ik mij af of ik nog meer moet gaan onderzoeken wat de oorzaak is van dat mijn scooter slecht start?