abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2014 @ 10:44:26 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_144652211
Wat is een 'volksrechtstaat' precies? Google geeft maar één hit en dat is dit topic..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_144661258
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat zijn we al. Als we het koningshuis afschaffen en de premier een ceremoniele taak er bij geven dan zijn we officieel een parlementaire republiek.. Dat lijkt mij overigens de beste vorm voor Nederland. Presidentschap moet je niet willen. Is ook niet nodig.
quote:

[..]

Dat zijn we al. Als we het koningshuis afschaffen en de premier een ceremoniele taak er bij geven dan zijn we officieel een parlementaire republiek.. Dat lijkt mij overigens de beste vorm voor Nederland. Presidentschap moet je niet willen. Is ook niet nodig.
SpecialK, je hebt gelijk stomme fout. Ik zal het nog aanpassen. Overigens wel een Parlementaire republiek met democratisch verkozen volks vertegenwoordiging, want dat is niet perse het geval...
Thanks voor je opmerking.
pi_144661357
[..]

[/quote]
SpecialK, je hebt gelijk stomme fout. Ik zal het nog aanpassen. Overigens wel een Parlementaire republiek met democratisch verkozen volks vertegenwoordiging, want dat is niet perse het geval...
Thanks voor je opmerking.

[ Bericht 72% gewijzigd door Ikwilgraaganoniemblijven op 18-09-2014 16:16:45 ]
pi_144661566
quote:

[..]

SpecialK, Bedankt voor je oplettendheid. Ik heb mijn fout hersteld, maar ik geloof dat we wel op één lijn zaten. Overigens, wel een Parlementaire republiek met een democratisch verkozen volksvertegenwoordiging, want dat hoeft niet per definitie... ;)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 18 september 2014 @ 16:19:04 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_144661676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:41 schreef Ronaldsen het volgende:
Het koningshuis biedt in ieder geval geen enkel economisch voordeel voor Nederland, dus het argument dat het meer oplevert dan kost is een oud fabeltje. Verder heeft Nederland natuurlijk geen hele lange traditie als monarchie.

Maar goed, als een soort nationaal symbool mag het van mij wel blijven bestaan, omdat nou eenmaal veel nederlanders een bepaalde binding voelen met de oranjes. Er mag wel wat gesneden woren in het budget, ons koninklijk huis is naar verhouding erg duur.
Geen economisch voordeel?
Dus al die handelsdelegaties die mee gaan met de staatsbezoeken gaan mee voor de lol?
Al die contracten die worden gesloten stellen niks voor?
Dat beweer je toch?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_144661741
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

God. Het volk heeft maar te volgen. Gehorig tuig dient gewoon te werken voor de kroon en geen praatjes te hebben.
Des te meer reden dus om het volk zo dom mogelijk te houden.
pi_144662254
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:41 schreef Ronaldsen het volgende:
Het koningshuis biedt in ieder geval geen enkel economisch voordeel voor Nederland, dus het argument dat het meer oplevert dan kost is een oud fabeltje. Verder heeft Nederland natuurlijk geen hele lange traditie als monarchie.

Maar goed, als een soort nationaal symbool mag het van mij wel blijven bestaan, omdat nou eenmaal veel nederlanders een bepaalde binding voelen met de oranjes. Er mag wel wat gesneden woren in het budget, ons koninklijk huis is naar verhouding erg duur.
Helemaal correct. Toch vind ik dat de algemene gedachte van het volk over een dergelijke familie eens op de schop mag. Het is een geheime Orde, en dat is op zich prima zolang ze zich er geen macht aan ontlenen. En via de achterdeurtjes doen ze dat wel, en alle zaakjes gaan heel zorgvuldig in een doofpot.
Want stel je voor dat ze zouden laten zien dat ze gewone mensen zijn, en een gewone familie met alle huisjemetkruisje-issues. Dat ze de macht hebben dit in de doofpot te stoppen is een macht. En niemand heeft zo'n macht en zou dat mogen hebben. Openheid en eerlijkheid.
Dus als een nationaal symbool is het na alle affaires (vanaf de gebroeders de Witt tot nu) toch niks meer waard? Alleen op scholen wordt het ons (bewust) anders aangeleerd. En de domme mensen blijven het daarom gewoon slikken. Het is een eeuwenlange indoctrine en propagandamachine geworden, waar we nog voor betalen ook.
pi_144662712
Nooit. Oprotten met je achterlijke republiek, die toevallig geen cent gaat besparen en een kneuzenkermis zal worden dankzij democratische invloeden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144662784
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Geen economisch voordeel?
Dus al die handelsdelegaties die mee gaan met de staatsbezoeken gaan mee voor de lol?
Al die contracten die worden gesloten stellen niks voor?
Dat beweer je toch?
Die door jou genoemde handelsdelegatie ofwel de grote CEO's van Nederland. Sluiten hun contracten wellicht dankzij dergelijke monarchische bezoekjes. Okay, prima. Maar dan?
Dan kunnen die CEO's hun bedrijven draaiende houden, uitbreiden of een nieuwe B.V. opstarten. Dat zou betekenen werkgelegen. Heel Mooi! Maar dan? Volgende..

Dan, heeft die CEO's een hoop geld verdient en zijn werkbijtjes hun "minimale aandeel" in de vorm van een maandelijks loontje.
Met deze verdiensten dragen ze beiden een stukje belasting af. Maar de interne Nederlandse machten, (ofwel de jongens van het grote geld, vele zitten in een Orde, en/of in politiek) zorgen wel dat ze hun aandeel zo laag mogelijk houden hierin.
Immers het grote inkomen zit voor de staat altijd in de massa, en dus moeten de "werkbijtjes" het meeste opbrengen voor de staat. Hiervan wordt alles weer betaald inclusief de "Orde van Oranje".
Zoals je merkt zijn naar mijn mening de verhoudingen niet juist, en draagt het koningshuis indirect eigenlijk niks bij. (Behalve een paar vrije doorbetaalde dagen, een cent uit eigen portomonee.)
pi_144663013
Kan weg. De dooddoener 'ze leveren zoveel op voor de economie' zou ik nu eindelijk wel eens echt onderbouwd willen zien met cijfers. En bovendien begrijp ik niet goed waarom dat alleen maar door een paar leden van een koningshuis gedaan zou moeten kunnen.
Wat hebben ze nu helemaal gedaan afgelopen jaren?
Neushoorns afschieten, een huisje laten verbouwen in Griekenland, de banden flink aangehaald met Rusland, onze koning getrouwd met de dochter van een Argentijnse foute man en het regime ervan nog verdedigen ook (ok, dat was achteraf 'een beetje dom').
Je kunt in ieder geval wel zeggen dat ze consequent zijn met hun foute landen, locaties en acties.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144664469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:04 schreef WRH het volgende:
Kan weg. De dooddoener 'ze leveren zoveel op voor de economie' zou ik nu eindelijk wel eens echt onderbouwd willen zien met cijfers.
Dit is een keer gedaan, als 'dummy'-variabele in een onderzoek. Vrijwel nietszeggend dus, maar de media pikte het maar al te graag op als argument voor het koningshuis. Vandaar dat dit fabeltje ook nog steeds rondgaat op het internet.

Overigens blijf ik het bijzonder vinden dat dit koningshuis, welke Nederland is opgedrongen door buitenlandse mogendheden, zo populair is. :')
Burning bridges gives you so much more
pi_144664543
Ik was tegen maar dat veranderde niets, nu interesseert het mij geen hol meer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 18 september 2014 @ 18:00:10 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_144664594
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:04 schreef WRH het volgende:
Kan weg. De dooddoener 'ze leveren zoveel op voor de economie' zou ik nu eindelijk wel eens echt onderbouwd willen zien met cijfers. En bovendien begrijp ik niet goed waarom dat alleen maar door een paar leden van een koningshuis gedaan zou moeten kunnen.
Wat hebben ze nu helemaal gedaan afgelopen jaren?
Neushoorns afschieten, een huisje laten verbouwen in Griekenland, de banden flink aangehaald met Rusland, onze koning getrouwd met de dochter van een Argentijnse foute man en het regime ervan nog verdedigen ook (ok, dat was achteraf 'een beetje dom').
Je kunt in ieder geval wel zeggen dat ze consequent zijn met hun foute landen, locaties en acties.
http://www.z24.nl/onderne(...)esident-china-446374
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_144664600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:13 schreef Peter het volgende:
Wie is er dan staatshoofd en hoeveel kost dat?
Obama verdient minder dan WimLex.
  donderdag 18 september 2014 @ 18:01:35 #40
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_144664626
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

En hoeveel kost ie? :)
Maar prima hoor als we dan toch onze identiteit aan het afbreken zijn kunnen we prima dit stukje ook afschaffen. Het bespaart een appel en een ei, maar soit.
pi_144664636
quote:
Goed economisch gezegd: biased results.
Burning bridges gives you so much more
  donderdag 18 september 2014 @ 18:02:41 #42
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_144664655
In veel landen waardeert men een koning meer dan een malle democraat.
Met een kantelende macht naar woestijnstaatjes en Aziatische tijgers met aristocratische machthebbers is het een goed instituut om te hebben.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 18 september 2014 @ 18:02:46 #43
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_144664656
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:02 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Goed economisch gezegd: biased results.
En zo kan je aan de gang blijven gaan.
:W
pi_144664672
quote:
Een president kan ook staatsbezoeken doen.
pi_144664726
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

En hoeveel is er tijdens de presidentsverkiezing uitgegeven aan campagne?
dag
pi_144664729
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En hoeveel kost ie? :)
Maar prima hoor als we dan toch onze identiteit aan het afbreken zijn kunnen we prima dit stukje ook afschaffen. Het bespaart een appel en een ei, maar soit.
3 ton aan salaris, 5 ton inclusief onkostenvergoedingen e.d.
Overigens gaat het mij totaal niet om het geld. Ik vind het ornduit achterlijk dat iemand ons staatshoofd wordt, alleen maar omdat diegene het kind is van.
pi_144664748
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:05 schreef Peter het volgende:

[..]

En hoeveel is er tijdens de presidentsverkiezing uitgegeven aan campagne?
Want als de overheid van de VS geld uitgeeft aan campagne moet de onze dat ook doen? :')
pi_144664766
quote:
13s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Want als de overheid van de VS geld uitgeeft aan campagne moet de onze dat ook doen? :')
Maar het is wel geld uitgegeven aan het presidentschap wat niet aan iets anders wordt besteed en wat afhankelijkheid van sponsoren suggereert..
dag
  donderdag 18 september 2014 @ 18:07:58 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_144664793
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

3 ton aan salaris, 5 ton inclusief onkostenvergoedingen e.d.
Overigens gaat het mij totaal niet om het geld. Ik vind het ornduit achterlijk dat iemand ons staatshoofd wordt, alleen maar omdat diegene het kind is van.
Laten we er inderdaad een soort Idols van maken, we hebben nog niet genoeg tv-programma's.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 18 september 2014 @ 18:08:04 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_144664797
quote:
13s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het is wel zo eerlijk om ook die bedragen mee te tellen bij de kosten van een president, voor zover ze niet uit private middelen komen.

Overigens vallen onder de directe kosten niet alleen het 'loon' van de huidige president, maar ook die van alle nog levende ex-presidenten. En ex-koningen ook trouwens, maar dat zijn er in de regel wat minder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')