Ik ben ook totaal niet bang voor het asbest zelf hoor, het is gewoon intact gebleven. Ben banger omdat ik me niet 'aan de regels heb gehouden', misschien. Maar omdat ik eenmaal begonnen was kon ik ook niet meer stoppen met slopen en minimaal 4 weken van te voren een vergunning indienen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:40 schreef Knuppel1983 het volgende:
Wordt een lastig verhaal denk ik. Proberen bij de milieu straat, en hopen dat je iemand treft die niet al te goed van de regels op de hoogte is. Desnoods probeer je er meerdere.
Je mag alleen makkelijk te verwijderen asbestmat. inleveren, plaatmateriaal meestal, dat geschroefd is. Verpak het meerlaags in dikke landbouwfolie, daar kun je moeilijk doorheen kijken.
Ga zeker niet de gemeente bellen, grote kans dat er een boete op je deurmat valt.
V.w.b. risico dat je gelopen hebt valt mee denk ik. Vaak gaat het om asbestcement, waar een klein percentage asbest in verwerkt zit. De cement houdt de vezels echter goed vast, dus zou me niet al teveel zorgen maken.
Maar wie heeft er nou zo een pijp in de achtertuin liggen? Technisch gezien heb ik nu het asbest niet gesloopt toch? Het asbest houdende materiaal is nog heel...quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:38 schreef Gijsch het volgende:
Slopen mag niet. Maar als die pijp in je achtertuin lag mag je hem dus zo bij de milieustraat aanbieden. Ook al moet je je (eventueel) legitimeren, als het laatste het geval is is er geen probleem. Dus.
Toch zou ik uit voorzorg niks met een stofzuiger op ruimen van die rotzooi!quote:[b]Op dinsdag 16 september 2014 19:45 schreef kikoooooo
Maar wie heeft er nou zo een pijp in de achtertuin liggen? Technisch gezien heb ik nu het asbest niet gesloopt toch? Het asbest houdende materiaal is nog heel...
Ik geloof echt niet dat er iets is uitgekomen. Die pijpen zijn echt solide.quote:Op dinsdag 16 september 2014 19:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch zou ik uit voorzorg niks met een stofzuiger op ruimen van die rotzooi!
Welke gevallen is met het breken van die schoorsteen.
Wij hadden zo een pijp in de achtertuin liggenquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:45 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik ben ook totaal niet bang voor het asbest zelf hoor, het is gewoon intact gebleven. Ben banger omdat ik me niet 'aan de regels heb gehouden', misschien. Maar omdat ik eenmaal begonnen was kon ik ook niet meer stoppen met slopen en minimaal 4 weken van te voren een vergunning indienen.
[..]
Maar wie heeft er nou zo een pijp in de achtertuin liggen? Technisch gezien heb ik nu het asbest niet gesloopt toch? Het asbest houdende materiaal is nog heel...
Ja niet eens breken ofzo, gewoon de cirkelzaag erinquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon in stukken zagen en in de kliko stoppen? Zolang het niet affikt is er niks aan de hand.
Nee dat komt wel goedquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als je het goed verpakt kan ik me niet voorstellen dat ze bij de milieustraat vragen gaan stellen over de herkomst. Hou de boel wel heel, ga dus niet lopen zagen en dergelijke. En als je het vervoert moet het spul al deugdelijk verpakt zijn anders riskeer je een boete. Onverpakt vervoeren en op de milieustraat inpakken zit er dus niet bij.
Jawel, die 2 pijpen waar ik het over had.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef kikoooooo het volgende:
Maar niemand van jullie heeft dus ervaring met het brengen van asbest naar de vuilstort, zonder een melding te doen bij de gemeente?
Okquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jawel, die 2 pijpen waar ik het over had.
Was wel gemeente Eindhoven en goed ingepakt in plastic folie.
Deden ze absoluut niet moeilijk over.
Jij overschat de intelligentie van de gemiddelde milieuperron medewerkerquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:01 schreef CafeRoker het volgende:
Volgens mij valt het wel mee, als ze te moeilijk doen stijgt het risico dat mensen het echt klein slaan en in de kliko gooien. Dat is ook de reden dat je het gratis kwijt kunt want daar is men als de dood voor.
Logische redeneringquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:01 schreef CafeRoker het volgende:
Volgens mij valt het wel mee, als ze te moeilijk doen stijgt het risico dat mensen het echt klein slaan en in de kliko gooien. Dat is ook de reden dat je het gratis kwijt kunt want daar is men als de dood voor.
gewoon naar de gemeente brengen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef kikoooooo het volgende:
Maar niemand van jullie heeft dus ervaring met het brengen van asbest naar de vuilstort, zonder een melding te doen bij de gemeente?
Oh jawel. Die is dat namelijk al ontelbaar vaak verteld. Ze hoeven het niet zelf te bedenken ofzo, ze voeren gewoon uit wat ze verteld is. Dat is namelijk veel makkelijker dan mensen af te poeieren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:08 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Jij overschat de intelligentie van de gemiddelde milieuperron medewerker
Die interesseert dat echt geen....
Jawel, ik.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef kikoooooo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |