abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144596244
Vandaag ben ik vol goede moed begonnen aan het slopen van een rookkanaal/schouw in mijn keuken die ik niet meer gebruikte (het rookkanaal had op t dak ook geen schoorsteen meer). De schouw nam veel teveel ruimte in.

Ik wist niet dat er asbest in die schoorsteen zat, achteraf gezien had ik dit best kunnen weten denk ik. Maar het resultaat is dus dat ik twee asbest pijpen van per stuk een meter of 3.5/4 uit de schoorsteen heb gehaald. In zn geheel, zonder breken e.d. dus daar ben ik blij om.

Echter keek ik net op de site van de gemeente, en daar stond dat ik een sloopvergunning moet aanvragen voor het slopen van asbesthoudende delen. Op een ander gedeelte van de site staat dat ik gewoon plastic kan halen bij de milieustraat en het daar kan storten. Daar wordt niet over een vergunning of melding gesproken. Maar dan gaat t met name over asbestbeplating en asbestvloerbedekking

Wat is nu slim Gewoon doen alsof ik een domme boer ben, dat spul goed verpakken en op naar de milieustraat? Of alsnog de gemeente bellen en de situatie uitleggen?
pi_144596367
Wat is slim, je wist het immers niet.
Mischien weet je het nog steeds niet toch?
Verpakken en naar de milieustraat ermee komen er vragen ik wist het niet dat het erin zat je liegt dan immers niet.
pi_144596536
Slopen mag niet. Maar als die pijp in je achtertuin lag mag je hem dus zo bij de milieustraat aanbieden. Ook al moet je je (eventueel) legitimeren, als het laatste het geval is is er geen probleem. Dus.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_144596614
Wordt een lastig verhaal denk ik. Proberen bij de milieu straat, en hopen dat je iemand treft die niet al te goed van de regels op de hoogte is. Desnoods probeer je er meerdere.
Je mag alleen makkelijk te verwijderen asbestmat. inleveren, plaatmateriaal meestal, dat geschroefd is. Verpak het meerlaags in dikke landbouwfolie, daar kun je moeilijk doorheen kijken.

Ga zeker niet de gemeente bellen, grote kans dat er een boete op je deurmat valt.
V.w.b. risico dat je gelopen hebt valt mee denk ik. Vaak gaat het om asbestcement, waar een klein percentage asbest in verwerkt zit. De cement houdt de vezels echter goed vast, dus zou me niet al teveel zorgen maken.
pi_144596826
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:40 schreef Knuppel1983 het volgende:
Wordt een lastig verhaal denk ik. Proberen bij de milieu straat, en hopen dat je iemand treft die niet al te goed van de regels op de hoogte is. Desnoods probeer je er meerdere.
Je mag alleen makkelijk te verwijderen asbestmat. inleveren, plaatmateriaal meestal, dat geschroefd is. Verpak het meerlaags in dikke landbouwfolie, daar kun je moeilijk doorheen kijken.

Ga zeker niet de gemeente bellen, grote kans dat er een boete op je deurmat valt.
V.w.b. risico dat je gelopen hebt valt mee denk ik. Vaak gaat het om asbestcement, waar een klein percentage asbest in verwerkt zit. De cement houdt de vezels echter goed vast, dus zou me niet al teveel zorgen maken.
Ik ben ook totaal niet bang voor het asbest zelf hoor, het is gewoon intact gebleven. Ben banger omdat ik me niet 'aan de regels heb gehouden', misschien. Maar omdat ik eenmaal begonnen was kon ik ook niet meer stoppen met slopen en minimaal 4 weken van te voren een vergunning indienen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:38 schreef Gijsch het volgende:
Slopen mag niet. Maar als die pijp in je achtertuin lag mag je hem dus zo bij de milieustraat aanbieden. Ook al moet je je (eventueel) legitimeren, als het laatste het geval is is er geen probleem. Dus.
Maar wie heeft er nou zo een pijp in de achtertuin liggen? Technisch gezien heb ik nu het asbest niet gesloopt toch? Het asbest houdende materiaal is nog heel...
pi_144597428
quote:
2s.gif [b]Op dinsdag 16 september 2014 19:45 schreef kikoooooo
Maar wie heeft er nou zo een pijp in de achtertuin liggen? Technisch gezien heb ik nu het asbest niet gesloopt toch? Het asbest houdende materiaal is nog heel...
Toch zou ik uit voorzorg niks met een stofzuiger op ruimen van die rotzooi!
Welke gevallen is met het breken van die schoorsteen.
pi_144597638
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Toch zou ik uit voorzorg niks met een stofzuiger op ruimen van die rotzooi!
Welke gevallen is met het breken van die schoorsteen.
Ik geloof echt niet dat er iets is uitgekomen. Die pijpen zijn echt solide.
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:03:44 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_144597643
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:45 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik ben ook totaal niet bang voor het asbest zelf hoor, het is gewoon intact gebleven. Ben banger omdat ik me niet 'aan de regels heb gehouden', misschien. Maar omdat ik eenmaal begonnen was kon ik ook niet meer stoppen met slopen en minimaal 4 weken van te voren een vergunning indienen.

[..]

Wij hadden zo een pijp in de achtertuin liggen :) .
Als rioolpijp.
pi_144598751
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon in stukken zagen en in de kliko stoppen? Zolang het niet affikt is er niks aan de hand.
Ja niet eens breken ofzo, gewoon de cirkelzaag erin :W
pi_144599052
Maar niemand van jullie heeft dus ervaring met het brengen van asbest naar de vuilstort, zonder een melding te doen bij de gemeente?
pi_144599094
Ik heb geen ervaring met het wegbrengen. Ik heb als student wel zelf een bijbaantje op een milieustraat gehad maar dat was in de oudheid :') Als je het goed verpakt kan ik me niet voorstellen dat ze vragen gaan stellen over de herkomst. Hou de boel wel heel, ga dus niet lopen zagen en dergelijke. En als je het vervoert moet het spul al deugdelijk verpakt zijn anders riskeer je een boete. Onverpakt vervoeren en op de milieustraat inpakken zit er dus niet bij.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 20:35:40 ]
pi_144599132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als je het goed verpakt kan ik me niet voorstellen dat ze bij de milieustraat vragen gaan stellen over de herkomst. Hou de boel wel heel, ga dus niet lopen zagen en dergelijke. En als je het vervoert moet het spul al deugdelijk verpakt zijn anders riskeer je een boete. Onverpakt vervoeren en op de milieustraat inpakken zit er dus niet bij.
Nee dat komt wel goed :) Ga het thuis wel goed inpakken, eventueel met plastic van de gemeente. Anders haal ik wel een rol landbouwplastic. Ga t ook gewoon in de volledige lengte op een aanhanger leggen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:36:34 #13
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144599192
Je moet doorzichtig folie gebruiken.

En je moet een ingevuld formulier van de gemeente bij je hebben bij vervoer. (officieel dan)
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 16 september 2014 @ 20:44:05 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_144599580
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef kikoooooo het volgende:
Maar niemand van jullie heeft dus ervaring met het brengen van asbest naar de vuilstort, zonder een melding te doen bij de gemeente?
Jawel, die 2 pijpen waar ik het over had.
Was wel gemeente Eindhoven en goed ingepakt in plastic folie.
Deden ze absoluut niet moeilijk over.
pi_144599921
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jawel, die 2 pijpen waar ik het over had.
Was wel gemeente Eindhoven en goed ingepakt in plastic folie.
Deden ze absoluut niet moeilijk over.
Ok :) Maar gewoon proberen dan. En mag t niet, dan neem ik t mee en probeer ik t met mn vader in hun gemeente ^O^
pi_144600246
Gewoon naar de milieustraat brengen. Was hier geen probleem.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_144600470
Volgens mij valt het wel mee, als ze te moeilijk doen stijgt het risico dat mensen het echt klein slaan en in de kliko gooien. Dat is ook de reden dat je het gratis kwijt kunt want daar is men als de dood voor.
pi_144600486
Vijf golfplaten per stuk aangeboden en in gepakt in doorzichtig folie en dan twee lagen. Voelde al nattigheid omdat de folie wel erg dun was. Dat werd geweigerd. Goede raad was duur dus een gemeente verder bij de stort aangeboden en het werd geaccepteerd. Koste uiteindelijk wel iets meer omdat ik geen gemeente lid was.

Lever regelmatig kleine hoeveelheden vermoedelijk asbesthoudend materiaal in. Nog nooit is mij naar de vervoersvergunning gevraagd. Maar wel altijd in doorzichtig dik folie.
Jeroentje.
pi_144600823
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:01 schreef CafeRoker het volgende:
Volgens mij valt het wel mee, als ze te moeilijk doen stijgt het risico dat mensen het echt klein slaan en in de kliko gooien. Dat is ook de reden dat je het gratis kwijt kunt want daar is men als de dood voor.
Jij overschat de intelligentie van de gemiddelde milieuperron medewerker ):O
Die interesseert dat echt geen....
pi_144601065
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:01 schreef CafeRoker het volgende:
Logische redenering :)
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 september 2014 @ 21:36:43 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144602455
Ga langs de stort en haal een rol speciale 'asbeststickers'. Verpak het in twee lagen (doorzichtig) plastic en plak het helemaal dicht. Overdrijf lekker met het inpakken en plak dan als laatste tig van die stickers dr op. Dat kan je vervolgens gewoon aanbieden bij de gemeente. Niemand die er wat van zegt. Asbestwetgeving is te ingewikkeld voor de gemiddelde mannen die bij de gemeente werken.

Zijn allang blij dat je het dubbel verpakt hebt met bijbehorende stickers. _O-

Normaal moet je een asbestinventariseerder laten komen die zegt dat het asbesthoudend materiaal is en dat het onder een bepaalde klasse valt. Dan kan je met dat rapport naar een saneerder die het dubbel komt verpakken en dan voor je af gaat voeren. Kost je een paar centen en je bent zo een maand verder. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 september 2014 @ 21:38:11 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144602547
Officieel mag je als particulier maar 35 vierkante meter geschroefde asbesthoudende (golf)platen verwijderen. De rest moet je allemaal laten doen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_144602616
quote:
gewoon naar de gemeente brengen.
in ons geval een stuk rioolbuis in zijn geheel verwijderd(pvc doorzagen). er werd zoals gewooonlijk gevraagd wat we kwamen brengen, verpakt asbest dus. IDkaart laten zien, postcode+huisnummer en we mochten doorrijden.

ze vragen echt niet, "goh meneer/mevrouw. heeft u dit gesloopt of lag het in uw tuin?"
beste is correct inpakken volgens de regeltjes, dan is dat ook geen rede om meer vragen te stellen.
pi_144603070
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:08 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Jij overschat de intelligentie van de gemiddelde milieuperron medewerker ):O
Die interesseert dat echt geen....
Oh jawel. Die is dat namelijk al ontelbaar vaak verteld. Ze hoeven het niet zelf te bedenken ofzo, ze voeren gewoon uit wat ze verteld is. Dat is namelijk veel makkelijker dan mensen af te poeieren.
pi_144603286
quote:
Jawel, ik.

Mijn aanpak: buis tijd in de grond begraven laten liggen (geen enkel risico) en dan in gemeenteplastic bij de werf inleveren. Met grondresten eraan en de mededeling "stuk rioolbuis bij het spitten in de tuin tegenkomen"

Perfect.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')