Brengt ons weer mooi terug bij het 'slaafs volgen' of als een debiel opgaan in een nieuwe entiteit en alle rationaliteit / individualiteit verliezen. Huphuphup trouwen, babies uitpoepen, en dan na een jaar of wat erachter komen dat je elkaar eigenlijk helemaal niet kan luchten of zien. Maarja, het was zo gezellig in het begin... EN ALS HET GOED VOELTquote:Op dinsdag 16 september 2014 16:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Trouwen prima, maar wat je vaak ziet is dat er na een paar maanden een baby uitgeperst moet worden die er dan vervolgens de dupe van wordt.
Een huwelijk is altijd voor elkaar ''vechten''. Onvermijdelijkquote:Op dinsdag 16 september 2014 16:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ze trouwen binnen een maand en dan gaan ze ervoor 'vechten' om het huwelijk in stand te houden. want ja, je bent wel getrouwd, hè.
Echt he. Ik had voordat ik trouwde al 9.5 jaar een relatie met mijn vrouw. Dan kan je pas zeggen dat je elkaar aardig kent, en nog weet ze me soms te verrassen. En ik haar ook.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Brengt ons weer mooi terug bij het 'slaafs volgen' of als een debiel opgaan in een nieuwe entiteit en alle rationaliteit / individualiteit verliezen. Huphuphup trouwen, babies uitpoepen, en dan na een jaar of wat erachter komen dat je elkaar eigenlijk helemaal niet kan luchten of zien. Maarja, het was zo gezellig in het begin... EN ALS HET GOED VOELT!
Mijn vriend was vooral degene die geen geduld had, snel samenwonen, baby....en nu doe ik gezellig mee. Maar ik vind het ook te snel, alhoewel ik het aan de andere kant ook wel prettig vind dat iemand zo ''serieus'' doetquote:Op dinsdag 16 september 2014 16:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt he. Ik had voordat ik trouwde al 9.5 jaar een relatie met mijn vrouw. Dan kan je pas zeggen dat je elkaar aardig kent, en nog weet ze me soms te verrassen. En ik haar ook.
Ja, maar het is wel wat anders of je al goed weet met wie je in dat huwelijk stapt, of amper op 5 dates bent geweest en nog niet eens weet of ze hun koffie zwart of met suiker drinken bij wijze vanquote:Op dinsdag 16 september 2014 16:15 schreef Lara_xx het volgende:
[..]
Een huwelijk is altijd voor elkaar ''vechten''. Onvermijdelijk
Maar verder ben je totaal niet tegenstrijdig ofzo.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:18 schreef Lara_xx het volgende:
[..]
Mijn vriend was vooral degene die geen geduld had, snel samenwonen, baby....en nu doe ik gezellig mee. Maar ik vind het ook te snel, alhoewel ik het aan de andere kant ook wel prettig vind dat iemand zo ''serieus'' doet
Nee. Een huwelijk is altijd hard werken. Niet vechten.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:15 schreef Lara_xx het volgende:
[..]
Het was allemaal niet mijn idee hoor. Hij trok vooral de voortouw en ik doe gezellig mee. Ik voel er ook echt wat voor, niet dat ik het tegen mijn zin doe. Ik wil het heel graag. Huisje, boompje, beesjequote:Op dinsdag 16 september 2014 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel wat anders of je al goed weet met wie je in dat huwelijk stapt, of amper op 5 dates bent geweest en nog niet eens weet of ze hun koffie zwart of met suiker drinken bij wijze van
Het is echt complete onzin zo snel te trouwen en dan te roepen 'ja, je moet er maar voor vechten'. Spreek dan gewoon een vreemdeling aan en vraag hem/haar ten huwelijk.
Misschien wil je iets te graag. En nogmaals; is het een beetje herleiden aan hoe jij je gedroeg ten opzichte van seks? Oftewel; wilde je eerst wat 'vastigheid' en begon hij toen dit soort praat uit te kramen, en was dat over toen hij er een paar keer op was geweest.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:19 schreef Lara_xx het volgende:
[..]
Het was allemaal niet mijn idee hoor. Hij trok vooral de voortouw en ik doe gezellig mee. Ik voel er ook echt wat voor, niet dat ik het tegen mijn zin doe. Ik wil het heel graag. Huisje, boompje, beesje
Ach, je man was er fysiek toch niet zo helemaal lekker meer aan toe, en je had toch al contact met je huidige vriend? Dat zal ook eea hebben versneld.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:21 schreef snakelady het volgende:
Of je nu snel gaat trouwen of niet is ieder voor zich, ik ben het er wel mee eens dat kinderen pas later in het spel moeten komen.
Maar aan de andere kant, sommige ( waaronder ik) wachten jaren met kinderen en dan gaat het uiteindelijk nog mis, dat is niet te voorspellen helaas.
Maar ik hoop voor TS dat er snel duidelijkheid is, het grootste probleem in deze relatie lijkt me het gebrek aan communicatie.
Beide zitten waarschijnlijk nu thuis te wachten op de ander en ondertussen zijn beide nog geen steek verder.
Heeft hij problemen met het een en ander moet hij daar ook gewoon eerlijk over zijn.
Maar je besluit niet na een paar weken al dat je in een huwelijk stapt. Dat begrijp ik echt niet. Er is niks mis mee om rustig de relatie op te bouwen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:15 schreef Lara_xx het volgende:
[..]
Fysiek was hij toen weer gezond, geestelijk wat minder. En contact met mijn vriend was geheel vriendschappelijk op het moment van scheiden en heeft niks met de scheiding te maken, het ging al vier jaar bergafwaarts tussen ons.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach, je man was er fysiek toch niet zo helemaal lekker meer aan toe, en je had toch al contact met je huidige vriend? Dat zal ook eea hebben versneld.
Verder met je eens, maar als hij niet wil praten moet je dat ook gewoon even respecteren, tot op zekere hoogte. Drammen werkt dan echt alleen averechts.
Ik wilde toen helemaal geen seks nee, zei overal nee op tegen. Heeft er dat iets mee te maken, denk je?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Misschien wil je iets te graag. En nogmaals; is het een beetje herleiden aan hoe jij je gedroeg ten opzichte van seks? Oftewel; wilde je eerst wat 'vastigheid' en begon hij toen dit soort praat uit te kramen, en was dat over toen hij er een paar keer op was geweest.
Moeten jullie dan ook zachtjes doen trouwens?![]()
Wat heb je hem dan wel te bieden?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:29 schreef Lara_xx het volgende:
[..]
Ik wilde toen helemaal geen seks nee, zei over nee op tegen. Heeft er dat iets mee te maken, denk je?
Zachtjes doen? Snap ik niet helemaal
Hier ben ik het niet mee eens. Volgens mij zit hij nu niet eens op mij te wachten. Verder is de communicatie op het moment niet echt top neequote:Op dinsdag 16 september 2014 16:21 schreef snakelady het volgende:
Of je nu snel gaat trouwen of niet is ieder voor zich, ik ben het er wel mee eens dat kinderen pas later in het spel moeten komen.
Maar aan de andere kant, sommige ( waaronder ik) wachten jaren met kinderen en dan gaat het uiteindelijk nog mis, dat is niet te voorspellen helaas.
Maar ik hoop voor TS dat er snel duidelijkheid is, het grootste probleem in deze relatie lijkt me het gebrek aan communicatie.
Beide zitten waarschijnlijk nu thuis te wachten op de ander en ondertussen zijn beide nog geen steek verder.
Heeft hij problemen met het een en ander moet hij daar ook gewoon eerlijk over zijn.
Dat weet je niet, je hebt hem immers al een paar dagen niet gesproken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:30 schreef Lara_xx het volgende:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens. Volgens mij zit hij nu niet eens op mij te wachten. Verder is de communicatie op het moment niet echt top nee
Vriendschap/genegenheid/liefde/100 % betrouwbaarheid en loyaliteit/steun.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heb je hem dan wel te bieden?
Ik merk niks van dat alles. Ik merk vooral dat je veel achterdocht, wantrouwen, twijfel en dubbele agenda's eropna houdt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:32 schreef Lara_xx het volgende:
[..]
Vriendschap/genegenheid/liefde/100 % betrouwbaarheid en loyaliteit/steun.
Maar toen ik seks weigerde, was in het begin
Ik weet het niet nee. Ik weet nu helemaal niets over mijn vriendquote:Op dinsdag 16 september 2014 16:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat weet je niet, je hebt hem immers al een paar dagen niet gesproken.
Dat komt door mijn onzekerheid, ik probeer het te veranderenquote:Op dinsdag 16 september 2014 16:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik merk niks van dat alles. Ik merk vooral dat je veel achterdocht, wantrouwen, twijfel en dubbele agenda's eropna houdt.
Maar je wil wel samenwonen, trouwen en babies met hem om daarna te vechten voor je huwelijk. Klinkt heel logisch allemaal.quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:34 schreef Lara_xx het volgende:
[..]
Ik weet het niet nee. Ik weet nu helemaal niets over mijn vriendlijkt me niet normaal en hij vraagt ook niet naar me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |