Het kan zomaar zijn dat kind en grootouders het allebei leuk vinden. Dat is niet heel vreemd, hoor.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom zou je dat willen.
Ik ken geen een kind die bij opa en oma gaat logeren.
Gewoon oppas uit de buurt vragen is handiger en die 15 euro geven.
Ik was elke vakantie/lang weekend bij m'n opa en oma, in de zomer zelfs zes weken lang en mooi niet dat ik met m'n moeder meeging als ze op de koffie kwamquote:Op dinsdag 16 september 2014 11:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom zou je dat willen.
Ik ken geen een kind die bij opa en oma gaat logeren.
Gewoon oppas uit de buurt vragen is handiger en die 15 euro geven.
Nou sommige opa en oma's gaan de kleinkinderen stiekem uithoren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:21 schreef Take2 het volgende:
[..]
Ik was elke vakantie/lang weekend bij m'n opa en oma, in de zomer zelfs zes weken lang en mooi niet dat ik met m'n moeder meeging als ze op de koffie kwam
Aangezien de kinderen er zelf naar vragen zou ik aan de ouders vragen waarom zij het liever niet willen.
Als jij totaal geen overleg pleegt over het pretpark uitje moet je niet raar opkijken dat het niet kan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:55 schreef bcdef het volgende:
? Ik zegde daarop vriendelijk: omdat wij dat allemaal graag doen, ook ons A. We vroegen wanneer kan dat dan, we willen rekening houden met jullie programma om een vrije dag te kiezen waarop het pretparkavontuur kan doorgaan. Ze heeft in haar agenda gekeken maar de agenda van onze zoon stond blijkbaar op computer, dus gingen ze de papieren agenda van haar en de computeragenda van mijn zoon eens naast mekaar leggen om te zien wanneer het ging. Maar het ganse najaar staat reeds vol zegde ze. Mijn zoon moeit zicht dan nergens mee.
Dit vind ik ook gewoon enorm stom. Mijn moeder wil mij ook nog wel eens vergeten als we op bezoek komen.. En dan geef ik idd ook aan dat ik er ook nog ben. Niet een erg gek verzoek toch?quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:55 schreef bcdef het volgende:
Als ze bij ons op bezoek komen en ik speel met de kindjes, dan krijg ik het verwijt (via onze zoon, want zij zegt enkel alles achter de schermen en onze zoon moet dat via mail dan aan ons melden) dat ik mij niet met zoon en vrouw bezig hou.
Ja, soms, maar het zijn wel de opa en oma van de kinderen, en de ouders van vriend, dus er moet zeker wel ruimte zijn voor hen. Zeker als de kleinkinderen er kennelijk zelf om vragen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:30 schreef Moppert het volgende:
Hoi, ben jij mijn schoonmoeder?![]()
[..]
Als jij totaal geen overleg pleegt over het pretpark uitje moet je niet raar opkijken dat het niet kan.
Wij zitten van planning in principe ook gewoon vol tot oud en nieuw en daar wil ik in overleg best van af wijken. Maar communicatie is het magische woord.
[..]
Dit vind ik ook gewoon enorm stom. Mijn moeder wil mij ook nog wel eens vergeten als we op bezoek komen.. En dan geef ik idd ook aan dat ik er ook nog ben. Niet een erg gek verzoek toch?
En wat de rest betreft ik snap je probleem niet zo.
Het is leuk dat jij veel wil met je zoon en de kleinkinderen maar je zoon en zijn vriendin en de kleinkinderen zijn niet verplicht om tijd met je door te brengen. En zeker met kinderen en school en de rest van het leven wil je soms liever gewoon met je eigen gezin zijn.
Dat valt toch wel mee? Ik lees dat ze heel erg de behoefte heeft haar kleinkind te zien en dat ze zeker bereid is te schikken, maar daar geen ruimte voor krijgt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:41 schreef Paxlie het volgende:
Ik lees vooral dat je van alles wilt en als dat niet kan dat je gelijk gepikeerd bent. Dat vind ik vreemd, het is hun leven en daar heb jij je aan te passen. Als er dan bepaalde dingen niet kunnen dan is dat jammer maar helaas. Heb je al eens gevraagd wat je wel zou mogen doen met de kinderen in plaats van dat je gelijk een concreet voorstel doet?
Ik denk dat TS en haar man beide gepensioneerd zijn, en dit hun enige zoon en kleinkinderen zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:41 schreef Paxlie het volgende:
Ik lees vooral dat je van alles wilt en als dat niet kan dat je gelijk gepikeerd bent. Dat vind ik vreemd, het is hun leven en daar heb jij je aan te passen. Als er dan bepaalde dingen niet kunnen dan is dat jammer maar helaas. Heb je al eens gevraagd wat je wel zou mogen doen met de kinderen in plaats van dat je gelijk een concreet voorstel doet?
Dat doe ik inderdaad, ik reageer enorm vanuit mijn situatie. Mijn schoonmoeder kan dit ook typen en ik en pax ervaren het zo enorm anders. De post van TS doet mij gewoon zo enorm denken aan mijn jammerende schoonmoeder. Die zo erg veel wensen heeft maar niet halverwege wil samen komen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:36 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik vind het erg moeilijk om te reageren, merk ik. Ik weet dat mijn schoonouders (en dan vooral mijn schoonmoeder) ongeveer hetzelfde over mij denken. Ik denk dat zij, vanuit haar optiek, een dergelijke post geschreven zou kunnen hebben, terwijl ik ook weet dat mijn vriend en ik het heel anders zien en ervaren. Vergeet niet dat de zoon
Dat kan, en dat is heel vervelend. Ik spreek ook wel uit ervaring, vind ik.quote:Op dinsdag 16 september 2014 15:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad, ik reageer enorm vanuit mijn situatie. Mijn schoonmoeder kan dit ook typen en ik en pax ervaren het zo enorm anders. De post van TS doet mij gewoon zo enorm denken aan mijn jammerende schoonmoeder. Die zo erg veel wensen heeft maar niet halverwege wil samen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |