abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144579017
Ik weet niet of mijn inzending onder het juiste kopje staat. Willen jullie me informeren indien dit niet zo is.

[ Bericht 70% gewijzigd door bcdef op 18-09-2014 07:45:15 ]
pi_144579160
Simpele vraag: waarom wil je zo graag dat ze komen logeren?
Home is where the O+ is...
pi_144579348
Ik kan me wel voorstellen dat je het als opa en oma leuk vindt als je kleinkind komt logeren. Ik kan me echter ook, uit eigen ervaring, voorstellen dat je daar niet zo op zit te wachten. Ik vond het helemaal niet fijn om mijn dochter uit logeren te doen, en we hebben dat altijd heel erg beperkt. Ze wordt nu wat ouder, vijf inmiddels, en nu vraagt ze er zelf wel eens naar. Dus nu komt het inmiddels wat vaker voor. De opa en oma die erop konden wachten dat het voor ons en onze dochter wat gemakkelijker zou worden, zijn dan ook favoriet. De andere opa en oma, waarvan vooral oma maar niet kon accepteren dat wij het in ons eigen tempo wilden doen, zijn om te logeren niet echt in de picture.

Met andere woorden: als je kleinkind er zelf om vraagt, ligt het probleem dus bij de ouders en zou je er met hen open over kunnen praten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:06:17 #4
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_144580128
De onze willen echt gewoon liever niet logeren maar wel als wij eens weg moeten naar een feestje of iets dergelijks. Dan is het ook goed. Verder vragen ze er nagenoeg niet om dat scheelt en ook opa/oma en oma vragen er niet naar.

En persoonlijk maar goed ik ben nogal nuchter waarom zou het logeren de hoofdmoot moeten zijn. Het enige wat u dan van ze meekrijgt is dat ze slapen. Ik zou het als opa en oma denk ik leuker vinden om iets overdag met ze te ondernemen. Maar nogmaals dat ben ik. Even ervan uitgaande dat ze weleens bij u eten in de avond dan.
If you can dream it, you can do it...
pi_144580216
Waarom zou je dat willen.
Ik ken geen een kind die bij opa en oma gaat logeren.
Gewoon oppas uit de buurt vragen is handiger en die 15 euro geven.
5 Ferrari's op videoband!
pi_144580385
Ik vind dat dat 100% is aan de ouders om te bepalen. Vanaf een bepaalde leeftijd misschien in overleg met het kind. Verder snap ik dat je graag contact hebt met je kleinkinderen, maar waarom dat dan in de vorm van logeren moet zie ik dan weer niet.
pi_144580442
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het kan zomaar zijn dat kind en grootouders het allebei leuk vinden. Dat is niet heel vreemd, hoor.
En soms is een oppas niet handig genoeg. Stel dat je op stap gaat en verwacht flink de beest uit te hangen en behoorlijk aangeschoten/dronken diep in de nacht thuis te komen, dan is het toch wel fijn als het kind niet thuis slaapt. In meerdere opzichten en voor beide partijen :)
pi_144580564
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:09 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik was elke vakantie/lang weekend bij m'n opa en oma, in de zomer zelfs zes weken lang en mooi niet dat ik met m'n moeder meeging als ze op de koffie kwam :P

Aangezien de kinderen er zelf naar vragen zou ik aan de ouders vragen waarom zij het liever niet willen.
pi_144582453
Ik vind het heerlijk als mijn dochter bij haar opa's en oma's gaat logeren. Kind vind het leuk en opa's en oma's genieten er ook enorm van. Nou hebben wij een goede band met onze ouders en alle vertrouwen in ze. Dat is anders geweest, de band, maar ook zorgen van ons en het feit dat onze dochter pas na een jaar doorsliep. Maar er kunnen erg veel redenen zijn om je kind niet uit logeren te laten gaan, waaronder een slechte band met of geen vertrouwen. Als je zo graag wil dat je kleindochter komt logeren, ga dan eens serieus het gesprek aan met je zoon/dochter om te kijken waarom het niet gebeurd.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:39:24 #10
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144582988
Ik kan me ook voorstellen dat opa en oma dat leuk vinden, en als de kleinkinderen dit ook leuk vinden, waarom niet :?
Zelfs als je niet persé een oppas nodig hebt.
Gewoon (als het kind het zelf wil) uit logeren is toch wat speciaals bij een opa en oma.
Mijn zoontje is 3 dus gaat nog niet uit logeren (hij slaapt nog niet door en ik heb geen zin om 's nachts te gaan rijden omdat hij naar huis wil) maar regelmatig gaan we wel samen bij oma slapen en als het ochtend is gaat hij lekker met oma aan de reutel en lig ik nog heerlijk in bed om eens lekker uit te slapen :P
En wat bijvoorbeeld "andere regels", tsja moet kunnen mijn moeder geeft hem soms dingen waarvan ik denk moet dat nou. Maar ja een keer extra tanden poetsen. Of bijvoorbeeld snijd zijn brood ik kleine stukjes omdat hij dan volgens haar meer eet :+
Maar ik vind dat hoort erbij (zolang het niet uitzonderlijk is of totaalllll afwijkt van je eigen waarden/normen)
Kinderen kunnen prima begrijpen of hanteren liever gezegd dat bij oma wat andere regels gelden dan thuis.
En dat is ook de één van de "charmes" van opa en oma zijn.
Ik weet nog zelf van vroeger als ik bij mijn opa en oma bleef eten maakte ze altijd spaghetti en liet de spaghetti dan heel zodat we lekker konden "slurpen" *O* . Thuis werd het altijd in stukjes gebroken. ;(

[ Bericht 45% gewijzigd door TimeJumper op 16-09-2014 12:54:06 ]
Rayen 2½ jaar!
pi_144584311
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:21 schreef Take2 het volgende:

[..]

Ik was elke vakantie/lang weekend bij m'n opa en oma, in de zomer zelfs zes weken lang en mooi niet dat ik met m'n moeder meeging als ze op de koffie kwam :P

Aangezien de kinderen er zelf naar vragen zou ik aan de ouders vragen waarom zij het liever niet willen.
Nou sommige opa en oma's gaan de kleinkinderen stiekem uithoren.
pi_144585324
Bedankt voor jullie antwoorden.

[ Bericht 39% gewijzigd door bcdef op 18-09-2014 07:45:47 ]
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:30:53 #13
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144586306
Hoi, ben jij mijn schoonmoeder? :') _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:55 schreef bcdef het volgende:
? Ik zegde daarop vriendelijk: omdat wij dat allemaal graag doen, ook ons A. We vroegen wanneer kan dat dan, we willen rekening houden met jullie programma om een vrije dag te kiezen waarop het pretparkavontuur kan doorgaan. Ze heeft in haar agenda gekeken maar de agenda van onze zoon stond blijkbaar op computer, dus gingen ze de papieren agenda van haar en de computeragenda van mijn zoon eens naast mekaar leggen om te zien wanneer het ging. Maar het ganse najaar staat reeds vol zegde ze. Mijn zoon moeit zicht dan nergens mee.
Als jij totaal geen overleg pleegt over het pretpark uitje moet je niet raar opkijken dat het niet kan.
Wij zitten van planning in principe ook gewoon vol tot oud en nieuw en daar wil ik in overleg best van af wijken. Maar communicatie is het magische woord.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:55 schreef bcdef het volgende:
Als ze bij ons op bezoek komen en ik speel met de kindjes, dan krijg ik het verwijt (via onze zoon, want zij zegt enkel alles achter de schermen en onze zoon moet dat via mail dan aan ons melden) dat ik mij niet met zoon en vrouw bezig hou.
Dit vind ik ook gewoon enorm stom. Mijn moeder wil mij ook nog wel eens vergeten als we op bezoek komen.. En dan geef ik idd ook aan dat ik er ook nog ben. Niet een erg gek verzoek toch?

En wat de rest betreft ik snap je probleem niet zo.
Het is leuk dat jij veel wil met je zoon en de kleinkinderen maar je zoon en zijn vriendin en de kleinkinderen zijn niet verplicht om tijd met je door te brengen. En zeker met kinderen en school en de rest van het leven wil je soms liever gewoon met je eigen gezin zijn.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144586460
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:30 schreef Moppert het volgende:
Hoi, ben jij mijn schoonmoeder? :') _O-

[..]

Als jij totaal geen overleg pleegt over het pretpark uitje moet je niet raar opkijken dat het niet kan.
Wij zitten van planning in principe ook gewoon vol tot oud en nieuw en daar wil ik in overleg best van af wijken. Maar communicatie is het magische woord.

[..]

Dit vind ik ook gewoon enorm stom. Mijn moeder wil mij ook nog wel eens vergeten als we op bezoek komen.. En dan geef ik idd ook aan dat ik er ook nog ben. Niet een erg gek verzoek toch?

En wat de rest betreft ik snap je probleem niet zo.
Het is leuk dat jij veel wil met je zoon en de kleinkinderen maar je zoon en zijn vriendin en de kleinkinderen zijn niet verplicht om tijd met je door te brengen. En zeker met kinderen en school en de rest van het leven wil je soms liever gewoon met je eigen gezin zijn.
Ja, soms, maar het zijn wel de opa en oma van de kinderen, en de ouders van vriend, dus er moet zeker wel ruimte zijn voor hen. Zeker als de kleinkinderen er kennelijk zelf om vragen.

Hoe oud zijn de kleinkinderen trouwens?

Maar ik vind het erg moeilijk om te reageren, merk ik. Ik weet dat mijn schoonouders (en dan vooral mijn schoonmoeder) ongeveer hetzelfde over mij denken. Ik denk dat zij, vanuit haar optiek, een dergelijke post geschreven zou kunnen hebben, terwijl ik ook weet dat mijn vriend en ik het heel anders zien en ervaren. Vergeet niet dat de zoon zelf ook inbreng kan hebben, en moet hebben. Niemand weet wat er achter de voordeur gebeurt. Misschien vindt hij het wel zo fijn dat zijn vriendin de boel afhoudt op deze manier, zodat hij het niet hoeft te doen?

Wat betreft de gescheiden verjaardag vind ik wel vreemd. Ik zou het liever niet eens willen, de verjaardagen in stukjes knippen. Ik vind één keer vieren meer dan voldoende.
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:41:39 #15
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_144586639
Ik lees vooral dat je van alles wilt en als dat niet kan dat je gelijk gepikeerd bent. Dat vind ik vreemd, het is hun leven en daar heb jij je aan te passen. Als er dan bepaalde dingen niet kunnen dan is dat jammer maar helaas. Heb je al eens gevraagd wat je wel zou mogen doen met de kinderen in plaats van dat je gelijk een concreet voorstel doet?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_144586905
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:41 schreef Paxlie het volgende:
Ik lees vooral dat je van alles wilt en als dat niet kan dat je gelijk gepikeerd bent. Dat vind ik vreemd, het is hun leven en daar heb jij je aan te passen. Als er dan bepaalde dingen niet kunnen dan is dat jammer maar helaas. Heb je al eens gevraagd wat je wel zou mogen doen met de kinderen in plaats van dat je gelijk een concreet voorstel doet?
Dat valt toch wel mee? Ik lees dat ze heel erg de behoefte heeft haar kleinkind te zien en dat ze zeker bereid is te schikken, maar daar geen ruimte voor krijgt.

je laatst zin vind ik wel een goeie tip. :)
pi_144587297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:41 schreef Paxlie het volgende:
Ik denk dat TS en haar man beide gepensioneerd zijn, en dit hun enige zoon en kleinkinderen zijn.

Gewoon hobby's zoeken en je niet zo focussen op je kleinkinderen.
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:12:09 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144587627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:36 schreef miss_sly het volgende:

Maar ik vind het erg moeilijk om te reageren, merk ik. Ik weet dat mijn schoonouders (en dan vooral mijn schoonmoeder) ongeveer hetzelfde over mij denken. Ik denk dat zij, vanuit haar optiek, een dergelijke post geschreven zou kunnen hebben, terwijl ik ook weet dat mijn vriend en ik het heel anders zien en ervaren. Vergeet niet dat de zoon
Dat doe ik inderdaad, ik reageer enorm vanuit mijn situatie. Mijn schoonmoeder kan dit ook typen en ik en pax ervaren het zo enorm anders. De post van TS doet mij gewoon zo enorm denken aan mijn jammerende schoonmoeder. Die zo erg veel wensen heeft maar niet halverwege wil samen komen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144587740
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:12 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dat doe ik inderdaad, ik reageer enorm vanuit mijn situatie. Mijn schoonmoeder kan dit ook typen en ik en pax ervaren het zo enorm anders. De post van TS doet mij gewoon zo enorm denken aan mijn jammerende schoonmoeder. Die zo erg veel wensen heeft maar niet halverwege wil samen komen.
Dat kan, en dat is heel vervelend. Ik spreek ook wel uit ervaring, vind ik.
Dat gezegd hebbend: er zijn (ook in mijn situatie) altijd twee kanten aan een verhaal, dus mijn verhaal zal nooit helemaal goed zijn en het verhaal van mijn schoonmoeder helemaal fout. En zo werkt het ook bij TS, denk ik. En daar komt ook nog bij dat er natuurlijk ook nog de mogelijkheid bestaat dat het wél aan de andere partij ligt.

Mar goed, omdat het te dichtbij komt, vind ik het erg moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen, behalve: hou de communicatie open, beschuldig de schoondochter niet van allerlei valsigheid en probeer door open te communiceren een betere band op te bouwen. Luister daarbij naar de andere partij en probeer er begrip voor op te brengen.
pi_144587835
Ik zal wel een vreemde eend in de bijt zijn.
Er is niks mis mee dat grootouders hun kleinkinderen graag zien en er iets mee willen ondernemen.

Het maakt het lastig ivm de,hobbies en sportclubjes van de kinderen. Maar daarnaast mag er best ruimte zijn om de kinderen iets met grootouders kunnen ondernemen.

Dat logeren ach iedereen staat daar anders in, wij "waren"daar erg makkelijk in. Helaas lukt dat nu niet meer. Maar nog steeds passen de grootouders hier met enige regelmaat op. Soms nemen ze hun kleinkind mee,en soms is het hier in huis. Ben erg blij dat ons kind een band op bouwt met de grootouders.

Ik zou met zoon en schoondochter aan tafel gaan zitten en kijken of er een gulle middenweg in te vinden is,zodat iedereen tevreden is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144587895
Gewoon zorgen dat je overleden bent voordat je kleinkind 4 jaar is, succes!
pi_144588283
Maar hoe oud zijn de kleinkinderen?
pi_144588502
In de OP staat in ieder geval dat hun kleindochter 8 is, en dat ze nog een kleinkind hebben dat jonger is.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_144588543
Deja vu? Was er niet onlangs ook al een keer zo'n topic van zeikende grootouders ergens?
pi_144588624
Overigens, hebben Belgen geen FOK.be ofzo, waarom komen die altijd bij ons zeiken in R&P, OUD, en WGR?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')