quote:2. Bij gebreke van de in het eerste lid bedoelde medewerking besluit het CBR onverwijld tot ongeldigverklaring van het rijbewijs van de houder. Het CBR bepaalt daarbij op welke categorie of categorieën van motorrijtuigen waarvoor het rijbewijs is afgegeven, de ongeldigverklaring betrekking heeft. Bij ministeriële regeling wordt vastgesteld in welke gevallen sprake is van het niet verlenen van medewerking. Als het niet verlenen van de vereiste medewerking wordt mede aangemerkt het niet voldoen van de kosten verbonden aan het huren of kopen, het inbouwen, het uitlezen, het testen, het kalibreren, het onderhouden en het verwijderen van het alcoholslot op de in het huur- dan wel koopcontract van het alcoholslot aangegeven wijze of binnen de in dat huur- dan wel koopcontract aangegeven termijn of termijnen, alsmede het niet voldoen van de kosten binnen de termijn of termijnen die is of zijn aangegeven bij het besluit waarbij de verplichting tot een van de hierna genoemde maatregelen is opgelegd, of het niet voldoen van de kosten op de in dat besluit aangegeven wijze, van: a. de bij ministeriële regeling aangewezen educatieve maatregelen ter bevordering van de rijvaardigheid of geschiktheid, b. het alcoholslotprogramma, of c. het onderzoek naar de rijvaardigheid of geschiktheid, indien deze kosten op grond van artikel 133, vierde lid, voor rekening van betrokkene komen.
Alleen bellen met het CBR kan je duidelijkheid verschaffen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:03 schreef DokterEric het volgende:
In juni 2010 is mijn rijbewijs ongeldig verklaard wegens niet meewerken aan een EMA. Ik had mijn rijbewijs toen ook niet ingeleverd, terwijl dit wel had gemoeten. Het rijbewijs was eind 2010 trouwens ook verlopen. Volgens artikel 132, tweede lid, kan deze ongeldigheid ten hoogste 3 jaren duren. De rechter heeft alle boetes kwijtgescholden. De bestuurlijke maatregel staat hier waarschijnlijk los van. In de eigen verklaring zal ik alleen de vraag betreft alcohol met "ja" beantwoorden.
Wat kan ik vanaf dit moment in het ergste geval verwachten?
P.s. Ik ben nieuw op dit forum en weet niet precies hoe het allemaal gaat.
Zou ook een rare regel zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:22 schreef Bucketlist het volgende:
Ik lees dat niet in art 132 lid 2 van de WvW
[..]
quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:22 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Maximaal 3 jaarquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:22 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Zo gaat dat in het land van de vele regeltjes waar we zo trots op zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zou ook een rare regel zijn.
3 jaar niet rijden en je kunt alle onderzoeken en bijbehorende kosten overslaan. Lijkt mij meer een levenslang iets. Of je lost je zooi op, of je rijd nooit weer.
Wegens heftige familieomstandigheden waarbij een familielid om het leven is gekomenquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:05 schreef Partypoeper het volgende:
Hoezo worden je boetes kwijtgescholden?
Dus in de bijstand, auto maar één keer in de week nodig. 3.0 geblazen, dan kom je gewoon niet opdagen, geen alcoholslot, cursus, geen psychologisch onderzoek. En elke week de taxi. Luier, gemakkelijker, goedkoper en na 3 jaar gewoon je rijbewijs verlengen en verder rijden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:43 schreef DokterEric het volgende:
[..]
Zo gaat dat in het land van de vele regeltjes waar we zo trots op zijn.
Goed argument om beschonken achter het stuur te kruipenquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:11 schreef DokterEric het volgende:
@Partypoeper
Wegens heftige familieomstandigheden waarbij een familielid om het leven is gekomen die alleen in die periode van kracht waren.
Ik ben blij dat ik je ogen heb geopend.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dus in de bijstand, auto maar één keer in de week nodig. 3.0 geblazen, dan kom je gewoon niet opdagen, geen alcoholslot, cursus, geen psychologisch onderzoek. En elke week de taxi. Luier, gemakkelijker, goedkoper en na 3 jaar gewoon je rijbewijs verlengen en verder rijden.
Het word steeds aantrekkelijker om de bijstand in te gaan.
Ik hoop dat je wel het verschil weet tussen iets dat meegewogen word in de strafmaat en een simpel "argument". Zo niet, zal je nog veel moeten leren in dit leven.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Goed argument om beschonken achter het stuur te kruipen![]()
Het was inderdaad een ander artikel.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:47 schreef Bucketlist het volgende:
Dat is een heel ander artikel![]()
EMA kom je misschien wel onderuit. Een nieuwe Eigen Verklaring niet, en met je voorgeschiedenis zal dat nog erg lastig worden.
Je hebt al genoeg bij elkaar gezocht, dus ik ga er vanuit dat je precies weet waar ik het over heb. Het percentage mensen dat door de onderzoeken komt is laag. Het zit hem meestal niet in het bloedonderzoek/CDT-analyse maar in het psychiatrisch onderzoek. Het percentage was in 2010 10% lees ik en schijnt tegenwoordig veel lager te zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:56 schreef DokterEric het volgende:
[..]
Het was inderdaad een ander artikel.
Maar erg lastig..... Hoe erg lastig?
M.a.w. het wetsartikel betreft de verjaring van de ongeldigheid van het rijbewijs na 3 jaar kan door het CBR omzeild worden? Het desbetreffende artikel staat toch duidelijk in keurig abn geschreven?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:14 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Je hebt al genoeg bij elkaar gezocht, dus ik ga er vanuit dat je precies weet waar ik het over heb. Het percentage mensen dat door de onderzoeken komt is laag. Het zit hem meestal niet in het bloedonderzoek/CDT-analyse maar in het psychiatrisch onderzoek. Het percentage was in 2010 10% lees ik en schijnt tegenwoordig veel lager te zijn.
Coaching voor het psychiatrisch onderzoek kan helpen. Ik denk dat de kosten al met al meevallen, en je maakt een kans. Ik schat die kans alleen niet zo hoog in. Allereerst is er het onderzoek, daarnaast heb je nog de kans dat het CBR de conclusie van het onderzoek niet overneemt.
Kom op zeg... Je vindt je zelf wel een held, hè.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:52 schreef DokterEric het volgende:
Ik hoop dat je wel het verschil weet tussen iets dat meegewogen word in de strafmaat en een simpel "argument". Zo niet, zal je nog veel moeten leren in dit leven.
Je kent het achterliggende verhaal toch niet. Als jij een telefoontje krijgt dat je vrouw een ongeluk heeft gehad en op sterven ligt in het ziekenhuis en je hebt een biertje op. Dan denk je toch ook niet "Ohjee helaas gedronken, ik ga morgen wel ff in het ziekenhuis kijken"quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kom op zeg... Je vindt je zelf wel een held, hè.
Dronken achter het stuur stappen, een EMA krijgen en dan aandragen bij de rechter "Maar ik heb heftige familie omstandigheden waarbij een familielid is omgekomen".
Geen greintje berouw toon je... Het enige waar je je druk om lijkt te maken is de kosten die je moet maken om weer auto te kunnen rijden![]()
Wat nou als je met je zatte kop iemand had doodgereden, hadden de nabestaanden van die persoon zich dan ook maar moeten troosten met "Maar hij was ook net een familielid verloren"?
1. Het berouw waar je het over hebt, hoef ik niet aan jouw te te tonen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kom op zeg... Je vindt je zelf wel een held, hè.
Dronken achter het stuur stappen, een EMA krijgen en dan aandragen bij de rechter "Maar ik heb heftige familie omstandigheden waarbij een familielid is omgekomen".
Geen greintje berouw toon je... Het enige waar je je druk om lijkt te maken is de kosten die je moet maken om weer auto te kunnen rijden![]()
Wat nou als je met je zatte kop iemand had doodgereden, hadden de nabestaanden van die persoon zich dan ook maar moeten troosten met "Maar hij was ook net een familielid verloren"?
Hoe zou ik het achterliggende verhaal moeten weten?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Je kent het achterliggende verhaal toch niet. Als jij een telefoontje krijgt dat je vrouw een ongeluk heeft gehad en op sterven ligt in het ziekenhuis en je hebt een biertje op. Dan denk je toch ook niet "Ohjee helaas gedronken, ik ga morgen wel ff in het ziekenhuis kijken"
De rechter kent het achterliggende verhaal en was alleen van belang op het strafrechtelijke gedeelte.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoe zou ik het achterliggende verhaal moeten weten?
TS zegt zelf nieuw te zijn op het forum?
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar doorgaans krijgen mensen die berouw tonen over hun fouten beter advies dan mensen die overkomen dat ze vinden dat ze boven de wet staan als ze dat uitkomt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:46 schreef DokterEric het volgende:
1. Het berouw waar je het over hebt, hoef ik niet aan jouw te te tonen.
Lees je OP eens met de ogen van iemand die jouw verhaal niet kent. Die leest alleen het verhaal van een dronkaard die EMA heeft gekregen, geweigerd heeft daar aan mee te werken en geweigerd heeft zijn rijbewijs in te leveren.quote:2. Ergens om druk maken en iets willen weten zijn nogmaals 2 verschillende dingen.
Want zolang je niemand dood rijd is het prima om beschonken achter het stuur te zitten?quote:3. Als ik iemand had doodgereden had ik daar voor een passende straf verdiend. Maar ik heb niemand doodgereden. Jammer voor jou, want dan had je pas recht van spreken.
Ik snap prima dat het je gaat om de bestuurlijke maatregel en dat je graag wil weten wat je, met eventuele onderzoeken van het CBR, kwijt bent om je rijbewijs terug te krijgen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:58 schreef DokterEric het volgende:
De rechter kent het achterliggende verhaal en was alleen van belang op het strafrechtelijke gedeelte.
Dat is inmiddels achter de rug. Het gaat nu om de bestuurlijke maatregel.
Begrijpend lezen is helaas niet voor iedereen weggelegd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |