abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144574409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ruil je Pauw net zo makkelijk in voor RTL LN?
Nee. RTL LN is toch meer van het kaliber Geer en Goor, Barbie en andere omhooggevallen types aan tafel.
pi_144574644
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. RTL LN is toch meer van het kaliber Geer en Goor, Barbie en andere omhooggevallen types aan tafel.
Zelf kijk ik ook liever Pauw, ik wil toch weten wat er speelt in de wereld. En natuurlijk geeft NPO een beperkte kijk. Maar het is beter dan de kermis bij RTL.

Ik heb zelf ook dat ik me over sommig nieuws kan opwinden, ook over de reacties. Zo lees ik op dumpert hoe veel mensen positief zijn over de cultuurwet van Geert om Zwarte Piet te beschermen. Maarja, toch wil ik het allemaal volgen, terwijl ik ook kan zappen naar iets simpels.
pi_144574776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]

Ik ben helemaal niet positief over de multiculturele samenleving, iedereen blijft toch bij zijn eigen clubje. En als er wat te zeiken valt, dan staan de mensen vooraan.

Surinamers is een breed begrip, ik zou de Creolen wel eens uitgelicht willen zien in de statistiek, denk dat we dan cijfers zien zoals bij de Antillianen. Veel criminaliteit en het verlaten van vrouw en kroost.
Allemaal leuk en aardig, maar wat heeft dit te maken net integratie? Ooit wel eens in een blanke volkswijk geweest? alle sociale achterstandsgroepen laten dergelijke statistieken zien. De een meer dan de ander en op een ander vlak is het weer andersom. Punt is dat dit helemaal niets te maken heeft met integratie, anders dan de verschillende 'is koeltoer' - momenten. Of bijv. de aanstoot die ondervinden wordt aan een tekenfilmvarkentje of een kerstboom door moslims.

Of denk je dat in andere landen criminaliteit normaal is?

Overigens zul je je nog verbazen over hoe andere groepen die weten wat het is om racistisch bejegend te worden maar geen neger zijn denken over zwarte piet. En duidelijk dat zat mensen dat verschil niet maken. Dat is dus inclusief die niet-Surinamers die door zat mensen gewoon tot de groep niet-westerse allochtonen worden gerekend met bijv. de randgroepmarokkanen uit dat artikel over Marcouch. Wat als bijv. Hindoestanen een punt willen maken over iets?

Typisch maatschappelijke tolerantie met het bijkomende gepercepieerde morele overwicht voir een van de groepen. Eén tolereert, anderen zijn de getolereerde. Je bent ok, totdat je dat niet bent, en alles wat je vooraf doet om een goede groep te zijn is van 0 waarde voor mensen als jij.
pi_144577254
Redelijke kijkcijfers voor Pauw gisterenavond: 628.000 kijkers, marktaandeel 19,2%.

RTL Late Night haalde 833.000, marktaandeel 19,6%. De verschillen - zowel absoluut als qua marktaandeel - zijn wel eens groter geweest.
pi_144577403
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:22 schreef luxerobots het volgende:
Ik ben helemaal niet positief over de multiculturele samenleving, iedereen blijft toch bij zijn eigen clubje. En als er wat te zeiken valt, dan staan de mensen vooraan.

Surinamers is een breed begrip, ik zou de Creolen wel eens uitgelicht willen zien in de statistiek, denk dat we dan cijfers zien zoals bij de Antillianen. Veel criminaliteit en het verlaten van vrouw en kroost.
We hebben in Nederland nauwelijks een multiculturele samenleving. We hebben wel een multiculturele bevolkingssamenstelling. Maar groepen mensen leven langs elkaar heen. Dat is ook bevestigd in SCP-rapporten. Ik heb daar in NWS herhaaldelijk op gewezen en krijg dan als feedback dat ik de schuldige ben, wat die situatie betreft. Door feiten te benoemen, veroorzaak ik de problemen.

Ik ben ook niet positief over de multiculturele samenleving. Zeker niet daar waar de normen en waarden van groepen mensen haaks staan op die van onze westerse samenleving. Integratie is in Nederland veel te vrijblijvend, de problemen met bepaalde groepen migranten zijn te groot. Ik ben dan ook voorstander van het bevorderen van vrijwillige re-migratie. Ik denk oprecht dat veel mensen in hun thuisland gelukkiger zijn dan hier in Nederland. En ik spreek over "thuisland" omdat die mensen zichzelf heel nadrukkelijk Turk of Marokkaan voelen en zich zo profileren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:54 schreef luxerobots het volgende:
Zelf kijk ik ook liever Pauw, ik wil toch weten wat er speelt in de wereld. En natuurlijk geeft NPO een beperkte kijk. Maar het is beter dan de kermis bij RTL.

Ik heb zelf ook dat ik me over sommig nieuws kan opwinden, ook over de reacties. Zo lees ik op dumpert hoe veel mensen positief zijn over de cultuurwet van Geert om Zwarte Piet te beschermen. Maarja, toch wil ik het allemaal volgen, terwijl ik ook kan zappen naar iets simpels.
Ik wil het ook allemaal volgen. Ik ben een nieuws- en politiek-junkie.
pi_144577958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We hebben in Nederland nauwelijks een multiculturele samenleving. We hebben wel een multiculturele bevolkingssamenstelling. Maar groepen mensen leven langs elkaar heen. Dat is ook bevestigd in SCP-rapporten. Ik heb daar in NWS herhaaldelijk op gewezen en krijg dan als feedback dat ik de schuldige ben, wat die situatie betreft. Door feiten te benoemen, veroorzaak ik de problemen.

Ik ben ook niet positief over de multiculturele samenleving. Zeker niet daar waar de normen en waarden van groepen mensen haaks staan op die van onze westerse samenleving. Integratie is in Nederland veel te vrijblijvend, de problemen met bepaalde groepen migranten zijn te groot. Ik ben dan ook voorstander van het bevorderen van vrijwillige re-migratie. Ik denk oprecht dat veel mensen in hun thuisland gelukkiger zijn dan hier in Nederland. En ik spreek over "thuisland" omdat die mensen zichzelf heel nadrukkelijk Turk of Marokkaan voelen en zich zo profileren.

[..]

Ik wil het ook allemaal volgen. Ik ben een nieuws- en politiek-junkie.
Geen multiculturele samenleving? Wat zie jij dan als multiculturele samenleving? Een samenleving waarin mensen van verschillende afkomst zonder uitzondering dagelijks bij elkaar over de vloer komen? Dat ze nooit en te nimmer conflicten hebben en samen dansend over straat gaan? Hoe moet ik het voor me zien? Waarom is het precies erg dat groepen mensen langs elkaar heen leven? Alsof elite en tokkies wel veelvuldig met elkaar omgaan. Dat er een groep is die niet meedoet zal ik niet ontkennen, jij lijkt wel te ontkennen dat er een hele grote groep is die gewoon normaal functioneert en meedoet.

Als mensen willen remigreren dan doen ze dan zelf maar, kunnen ze heus wel. Waarom moet je dat bevorderen? Steek het geld liever in migrantenkinderen met achterstanden.
know'm sayin?
word? word.
pi_144578227
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:32 schreef alors het volgende:

[..]

Geen multiculturele samenleving? Wat zie jij dan als multiculturele samenleving? Een samenleving waarin mensen van verschillende afkomst zonder uitzondering dagelijks bij elkaar over de vloer komen? Dat ze nooit en te nimmer conflicten hebben en samen dansend over straat gaan? Hoe moet ik het voor me zien? Waarom is het precies erg dat groepen mensen langs elkaar heen leven? Alsof elite en tokkies wel veelvuldig met elkaar omgaan. Dat er een groep is die niet meedoet zal ik niet ontkennen, jij lijkt wel te ontkennen dat er een hele grote groep is die gewoon normaal functioneert en meedoet.

Als mensen willen remigreren dan doen ze dan zelf maar, kunnen ze heus wel. Waarom moet je dat bevorderen? Steek het geld liever in migrantenkinderen met achterstanden.
Samenleven is dat je werkelijk met elkaar omgaat. Niet dat allerlei groepjes mensen zich afzonderen in hun eigen wereldje. De grote groep die normaal functioneert en meedoet is kleiner dan je denkt. Overigens zijn dit ook niet de mensen van wie het zinloos is dat ze hier zijn; dat is juist de groep die zich afzondert en die slecht is geïntegreerd.

Ik heb er niks op tegen om mensen een handje te helpen met re-migratie. Ik wil dat bevorderen omdat de groep slecht geïntegreerde allochtonen in Nederland te groot is. Daar moeten we linksom of rechtsom iets aan doen. Re-migratie is één van de methoden die kan helpen.

Als migrantenkinderen achterstanden hebben, stel ik eerst de vraag hoe dat komt. Bijvoorbeeld omdat hun ouders slecht zijn geïntegreerd en amper Nederlands spreken. Dan zul je daar dus al wat mee moeten. Precies wat ik schreef: minder vrijblijvendheid wat integratie betreft.

En hoewel ik niks heb tegen het wegwerken van achterstanden, wil ik wel graag weten wat het resultaat zal zijn. Als die kinderen straks op hun 14e stenen staan te gooien naar andersdenkenden omdat ze van huis uit haat krijgen aangeleerd, kunnen we investeringen in achterstanden net zo goed achterwege laten en nadrukkelijker op re-migratie aansturen.
pi_144578799
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Samenleven is dat je werkelijk met elkaar omgaat. Niet dat allerlei groepjes mensen zich afzonderen in hun eigen wereldje. De grote groep die normaal functioneert en meedoet is kleiner dan je denkt. Overigens zijn dit ook niet de mensen van wie het zinloos is dat ze hier zijn; dat is juist de groep die zich afzondert en die slecht is geïntegreerd.

Ik heb er niks op tegen om mensen een handje te helpen met re-migratie. Ik wil dat bevorderen omdat de groep slecht geïntegreerde allochtonen in Nederland te groot is. Daar moeten we linksom of rechtsom iets aan doen. Re-migratie is één van de methoden die kan helpen.

Als migrantenkinderen achterstanden hebben, stel ik eerst de vraag hoe dat komt. Bijvoorbeeld omdat hun ouders slecht zijn geïntegreerd en amper Nederlands spreken. Dan zul je daar dus al wat mee moeten. Precies wat ik schreef: minder vrijblijvendheid wat integratie betreft.

En hoewel ik niks heb tegen het wegwerken van achterstanden, wil ik wel graag weten wat het resultaat zal zijn. Als die kinderen straks op hun 14e stenen staan te gooien naar andersdenkenden omdat ze van huis uit haat krijgen aangeleerd, kunnen we investeringen in achterstanden net zo goed achterwege laten en nadrukkelijker op re-migratie aansturen.
Jij hebt er gewoon een beetje een te romantisch beeld bij. Maar jij maakt je begrijp ik dus ook erg druk om het feit dat Sophie en Roderick niet omgaan met Destiny en Jayden?

Voor wat betreft remigratie, het zou perfect in jouw plaatje passen dat die vervelende kansloze allochtonen zouden remigreren, maar het zijn juist meestal de kansrijkere die elders kansen zien en weggaan. Als je niks kan of wil dan zit je juist het beste in Nederland, dus die blijven gewoon.
En zou jij ook in Nederland geboren allochtonen willen ondersteunen met remigratie? Dat idee krijg ik wel namelijk. Zo ja, krijg ik dan ook financiële ondersteuning als ik me in Zuid-Frankrijk wil vestigen, en zo nee, waarom eigenlijk niet?
know'm sayin?
word? word.
pi_144579827
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:13 schreef alors het volgende:

[..]

Jij hebt er gewoon een beetje een te romantisch beeld bij. Maar jij maakt je begrijp ik dus ook erg druk om het feit dat Sophie en Roderick niet omgaan met Destiny en Jayden?

Voor wat betreft remigratie, het zou perfect in jouw plaatje passen dat die vervelende kansloze allochtonen zouden remigreren, maar het zijn juist meestal de kansrijkere die elders kansen zien en weggaan. Als je niks kan of wil dan zit je juist het beste in Nederland, dus die blijven gewoon.
En zou jij ook in Nederland geboren allochtonen willen ondersteunen met remigratie? Dat idee krijg ik wel namelijk. Zo ja, krijg ik dan ook financiële ondersteuning als ik me in Zuid-Frankrijk wil vestigen, en zo nee, waarom eigenlijk niet?
Tja, een samenleving is wat mij betreft een logische eenheid. Die eenheid is in Nederland volkomen zoek en onderzoeken bevestigen dat beeld. Dat Sophie en Roderick niet omgaan met Destiny en Jayden interesseert mij niet. Sophie en Roderick maken deel uit van de samenleving en stellen zichzelf daar niet buiten. Hetzelfde geldt voor Destiny en Jayden.

Het heeft trouwens niks met kansloos te maken. Niemand in Nederland is kansloos. Het gaat om de mate van integratie. Het gaat om mensen die hier zijn, maar niks met Nederland hebben. Mensen die zich meer Turk of Marokkaan voelen, mensen die hier niet gelukkig zijn, de taal vaak onvoldoende spreken en niet of nauwelijks participeren in de samenleving.

Wat mij betreft ondersteunen we alleen re-migratie, niet emigratie. Dus alleen de migratie van mensen naar het land waarvan ze een paspoort bezitten. Met wat geld als stimulans; zie het maar als een afkoopsom of een vertrekpremie.
pi_144579903
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 08:47 schreef Elfletterig het volgende:
Redelijke kijkcijfers voor Pauw gisterenavond: 628.000 kijkers, marktaandeel 19,2%.

RTL Late Night haalde 833.000, marktaandeel 19,6%. De verschillen - zowel absoluut als qua marktaandeel - zijn wel eens groter geweest.
Ik vond de show gisteren zeker goed te noemen. :)
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:57:51 #86
242879 Onnoman
The On And Only
pi_144579930
Midas is een verrekte mongool een zielige sexueel gefrustreerd mannetje met een rotkop in de vorm van een pruim. Geeft meer om dieren dan om mensen en vindt zichzelf enorm geweldig.
ik kots op deze gast

mag ik dat zeggen?
ja dat mag ik zeggen!
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_144579968
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik houd ook m'n hart vast. De gasten zijn gewoon niet aansprekend genoeg voor een breed publiek.
Liever deze gasten dat al dat showbizz en entertainment gedoe .

Of over sporters niet te spreken ;)
  dinsdag 16 september 2014 @ 14:06:34 #88
242879 Onnoman
The On And Only
pi_144585648
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:59 schreef Webschip het volgende:

[..]

Liever deze gasten dat al dat showbizz en entertainment gedoe .

Of over sporters niet te spreken ;)
eigenlijk vind ik het allebei enorm kut

denk dat een 3e concurrent deze 2 shows compleet kan overwalzen
pauw is fucked up overdreven Links.. en rtl is een enorm zoals jij zegt entertainment
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_144588364
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:06 schreef Onnoman het volgende:

[..]

eigenlijk vind ik het allebei enorm kut

denk dat een 3e concurrent deze 2 shows compleet kan overwalzen
pauw is fucked up overdreven Links.. en rtl is een enorm zoals jij zegt entertainment
Vind eerlijk gezegd weinig mis met Pauw. Inhoudelijk goed en serieuze onderwerpen.

Ik heb echt helemaal niets met dat inhoudsloze "feel good" entertainment gewauwel van RTL latenight. Maar schijnbaar zitten de meeste Nederlanders op dergelijke luchtigheid te wachten. :')

Overigens is Pauw niet overdreven links, als je die mening bent toegedaan mankeert er iets aan je referentiekader en ben je waarschijnlijk zelf overdreven rechts en vindt je alles ter linkerzijde van de VVD links waarschijnlijk.

Pauw belicht alleen meerdere kanten van een onderwerp, zoals gisteren in dat gesprek met die Marokkaanse acteur. Als dat meteen 'links' is dan wil je schijnbaar alleen onderwerpen aan bod zien komen die precies zo belicht worden zoals ze in jouw straatje passen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_144588404
@Elfletterig
Het probleem is in mijn ogen ook dat de migrantengroepen in Nederland nog steeds in omvang toenemen. Dus niet alleen mensen die hier al zijn terug laten keren, maar ook voorkomen dat kansarme migranten hier gaan wonen.

Ik heb in 2012 bij het UWV wegens werkloosheid in een re-integratieproject gezeten. Ik heb toen ook met mensen gesproken en een deel van de mensen wil gewoon niet werken. Zo sprak ik een Turkse jongen, nog maar net in Nederland, maar kon niet werken vanwege rugklachten.

Ik heb zelfs een weekje, daarna had ik werk, straten schoongemaakt. Marokkanen en andere lui uit het Midden-Oosten spraken Arabisch met elkaar, je komt er gewoon niet tussen. Ik wil niet alleen maar klagen, sommige mensen waren best gezellig, o.a. Surinamers.
pi_144588511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:06 schreef Onnoman het volgende:

[..]

pauw is fucked up overdreven Links
Dat valt allemaal wel mee.
pi_144607999
Kees speciaal voor Antoine in de show.
pi_144608252
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Vind eerlijk gezegd weinig mis met Pauw. Inhoudelijk goed en serieuze onderwerpen.

Ik heb echt helemaal niets met dat inhoudsloze "feel good" entertainment gewauwel van RTL latenight. Maar schijnbaar zitten de meeste Nederlanders op dergelijke luchtigheid te wachten. :')

Overigens is Pauw niet overdreven links, als je die mening bent toegedaan mankeert er iets aan je referentiekader en ben je waarschijnlijk zelf overdreven rechts en vindt je alles ter linkerzijde van de VVD links waarschijnlijk.

Pauw belicht alleen meerdere kanten van een onderwerp, zoals gisteren in dat gesprek met die Marokkaanse acteur. Als dat meteen 'links' is dan wil je schijnbaar alleen onderwerpen aan bod zien komen die precies zo belicht worden zoals ze in jouw straatje passen.
Pauw is links als hij met een persoon praat die rechts is en andersom.

Pauw. _O_
★★★
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:06:52 #94
14505 OProg
A Life in Music
pi_144608392
We gaan beginnen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:07:37 #95
14505 OProg
A Life in Music
pi_144608433
Wie zijn "we"?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_144608486
Edith Schippers. :r
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_144608530
Haat in de straat, en poep op de stoep.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:10:23 #98
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_144608570
Geert :')
pi_144608576
Een islamitisch paspoort :')
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 16 september 2014 @ 23:10:30 #100
14505 OProg
A Life in Music
pi_144608579
Wat een bullshit. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')