abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144480595
Hoi,

Mijn vrouw heeft net een Sizzix Bigshot binnen. Het is de versie met de oude "grondplaat"

Nu is het zo dat het haar lukt om te embossen en ook snijden met de bijgeleverde zwarte plaat gaat goed.

Als ze echter met sizzlits probeert te snijden dan gaat het mis. Ik heb het ook geprobeerd en het loopt inderdaad vast zodat je niet durft door te draaien omdat het gewoon echt niet past.

Is er iemand hier die mij (mijn vrouw eigenlijk, ik ben veel te masculien voor knutselen) wil helpen?
pi_144481140
Nou ja, ze heeft van die sizzlits, dat zijn kleine plaatjes om mee te snijden.

Als we die als sandwich op het apparaat plaatsen zoals aangegeven dsu:

1 baseplaat
2 onderste perspex plaat
3 Sizzlit
4 papier
5 bovenste perspex plaat

en we willen het invoeren in het apparaat dan loopt het zaakje zo erg vast dat we niet door durven te draaien omdat het lijkt alsof de hendel breekt....
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:21:31 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144481409
Zoals in DM al gezegd, heb ik alleen de Cuttlebug gehad. Maar daar kan ik me van herinneren dat het op een gegeven moment eng begon te kraken, maar als je dan even doordrukte, ging het weer soepeler. Alsof eerst het dikste gedeelte ertussen moest en zodra dat ertussen zat, liep het weer aardig door.

Als je de grote platen gebruikt, is het overal even dik denk ik? Misschien bij die sizzlits, dat het apparaat wat moeite heeft met de plotselinge verdikking. Zou het misschien beter gaan als je de sizzlit helemaal bovenaan legt (dus gelijk aan alle andere platen zeg maar) en dan die kant als eerste door de Bigshot te doen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_144481459
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:21 schreef LadyS het volgende:
Zoals in DM al gezegd, heb ik alleen de Cuttlebug gehad. Maar daar kan ik me van herinneren dat het op een gegeven moment eng begon te kraken, maar als je dan even doordrukte, ging het weer soepeler. Alsof eerst het dikste gedeelte ertussen moest en zodra dat ertussen zat, liep het weer aardig door.

Als je de grote platen gebruikt, is het overal even dik denk ik? Misschien bij die sizzlits, dat het apparaat wat moeite heeft met de plotselinge verdikking. Zou het misschien beter gaan als je de sizzlit helemaal bovenaan legt (dus gelijk aan alle andere platen zeg maar) en dan die kant als eerste door de Bigshot te doen.
Nou mijn vrouw was het een beetje zat met het ding dus was even bezig met wat anders en ik heb nu gewoon dat ding doorgejast met het idee van "als ik hem sloop krijgt ze een nieuwe" en inderdaad net als je denkt "nu breekt alles in duigen" loopt het erdoorheen

We waren dus te voorzichtig, het apparaat werkt

in ieder geval bedankt voor de moeite :)

slotje
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:28:52 #5
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144481570
Heb je toch nog geknutseld :P

Veel plezier er nog mee, ik heb een beetje spijt dat ik hem verkocht heb ;(
pi_144481578
Mooi dat ik zelfs na alle posts geen flauw idee heb waar dit over gaat :@
pi_144481616
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:29 schreef manifold het volgende:

:)

Mijn vrouw is gek op knutselen, maar heeft geen fok account, vandaar dat ik dit topic had geopend :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 12:44:02 ]
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:32:10 #8
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_144481639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:29 schreef manifold het volgende:
Ik zit even terug te lezen, maar als je niet weet voor apparaat het is, is het inderdaad onbegrijpelijk :D
pi_144481769
Weer wat geleerd vandaag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')