abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144464752
Hallo FOK!

Ik heb een vraagje. Ik heb me ingeschreven dit jaar voor dezelfde opleiding als vorig jaar, maar op een andere school en op een andere locatie. Dit is gebeurd omdat ik het vorig jaar niet meer ging halen en dus vroegtijdig ben gestopt.

Nu vraagt mijn nieuwe opleiding om een kopie (het document) van mijn BSA. (Bindend Negatief Studieadvies)

Het probleem is, ik heb nooit een document o.i.d. ontvangen hiervan!

Ze zeggen vervolgens, "een brief of een email van de examencomissie volstaat".

Moet ik nu gewoon met mijn vorige opleiding contact opnemen, zeggen dat ik daar gestudeerd heb en vragen of ze mij dit toe kunnen sturen? Of wat is nu de bedoeling precies?

Het zou fijn zijn als iemand mij hiermee kan helpen!
  vrijdag 12 september 2014 @ 20:07:18 #2
322957 wip_kip
The award winning onzin-luller
pi_144464800
Heb je dat echt niet gehad? Aan welke instelling studeer je? Ze zijn volgens mij verplicht via e-mail of per brief je op de hoogte te stellen van je BSA.

Oplossing is inderdaad even contact zoeken met ze.
pi_144464825
quote:
4s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:05 schreef Chromosoon69 het volgende:
Moet ik nu gewoon met mijn vorige opleiding contact opnemen, zeggen dat ik daar gestudeerd heb en vragen of ze mij dit toe kunnen sturen? Of wat is nu de bedoeling precies?
Ja.
Ja doei.
pi_144464861
Ik heb vorig jaar aan de Fontys gestudeerd en studeer nu aan de Hogeschool Utrecht. Ik kan me niet herinneren dat ik hier iets van binnen heb gehad, maar ik zal na het weekend even contact opnemen dan. Bedankt!
pi_144465208
Was het niet zo dat je met een negatief BSA dezelfde opleiding ook niet elders kon doen?

Lijkt me trouwens vreemd dat ze specifiek om je negatieve BSA vragen...? Want zoiets is niet echt een goede reclame, de omstandigheden waaronder dit negatieve BSA verkregen is even daargelaten.

Een BSA krijg je overigens altijd, en dat kan zowel positief als negatief zijn. Dus een BSA is niet gelijk aan een 'negatief bindend studie advies'.
Ja doei.
pi_144465438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:20 schreef motorbloempje het volgende:
Was het niet zo dat je met een negatief BSA dezelfde opleiding ook niet elders kon doen?

Lijkt me trouwens vreemd dat ze specifiek om je negatieve BSA vragen...? Want zoiets is niet echt een goede reclame, de omstandigheden waaronder dit negatieve BSA verkregen is even daargelaten.

Een BSA krijg je overigens altijd, en dat kan zowel positief als negatief zijn. Dus een BSA is niet gelijk aan een 'negatief bindend studie advies'.
Nou, toen ik dus aan het kijken was of ik daar kon studeren, vroegen ze er naar. Ik bevestigde dat ik het had en het was verder geen probleem (om te beginnen aan de studie).
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:31:40 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_144467932
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:09 schreef Chromosoon69 het volgende:
Ik heb vorig jaar aan de Fontys gestudeerd en studeer nu aan de Hogeschool Utrecht. Ik kan me niet herinneren dat ik hier iets van binnen heb gehad, maar ik zal na het weekend even contact opnemen dan. Bedankt!
Bel gewoon:

"Ey vriend, ik moet iemand spreken bij wie ik wat meer informatie kan krijgen over mijn BSA die nooit is aangekomen, ik heb hier vorig jaar namelijk een tijdje gestudeerd en heb dat papiertje nodig."

"Oke, ik verbind je even door naar Mevrouw BehandeldBSA."
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_144469266
Wat een bullshit. Een BSA geldt maar aan 1 instelling en je nieuwe instelling weet NIKS over je vorige opleidingen. Heb je aangegeven dat je dezelfde opleiding elders eerder hebt gedaan?
pi_144473846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:00 schreef m.w. het volgende:
Wat een bullshit. Een BSA geldt maar aan 1 instelling en je nieuwe instelling weet NIKS over je vorige opleidingen. Heb je aangegeven dat je dezelfde opleiding elders eerder hebt gedaan?
Nee. Dat moet voor duo zodat je je na de inschrijfdatum nog kan inschrijven voor een opleiding
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_144480977
Het is toch zo dat als je na 1 februari stopt met een opleiding, je per definitie een negatief bindend studieadvies krijgt van die opleiding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')