| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 11:52 |
| Moet nu een keuze maken tussen geweldige adblock en mooie statusbar, of sneller systeem #AndroidStruggles inb4: ik gebruik apple en ik kan mijn achtergrond zelfs veranderen | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 11:55 |
| Wordt vast compatible gemaakt bij Android L (met ART i.p.v. Dalvik). Even wachten nog dus. Zelf zou ik blijven bij je huidige opzet (Xposed boven ART). | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 11:55 |
| ik gebruik apple en ik kan mijn achtergrond zelfs veranderen | |
| voederbietel | vrijdag 12 september 2014 @ 11:55 |
| ik gebruik apple en ik kan mijn achtergrond zelfs veranderen | |
| Spongeboss | vrijdag 12 september 2014 @ 11:57 |
Wat voor een achtergrond spreekt jullie aan? | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 11:59 |
je moeder in jarretels | |
| voederbietel | vrijdag 12 september 2014 @ 12:02 |
![]() I.t.t. TS heb ik Xposed framworks wel aan de praat gekregen met extra ART. | |
| ADQ | vrijdag 12 september 2014 @ 12:05 |
| Ik gebruik achtergrond en ik kan mijn apple zelfs veranderen. | |
| RolStaart-Beer | vrijdag 12 september 2014 @ 12:15 |
| Hoi, ik ben Art en ik heb een iPhone. | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 12:19 |
| Ik gebruik Apple en iOS heeft geen last van compiler compatibiliteitsproblemen. Die gebruikt per definitie al de AOT-compiler en kent geen JIT-compiler. iOS 1 - Android 0 | |
| Klonk | vrijdag 12 september 2014 @ 12:24 |
| Geen moeilijke keuze toch? Gewoon Xposed boven Art, Xposed passen ze vast keurig aan aan Art en bovendien is de snelheidswinst die je behaalt door het gebruik van Art te verwaarlozen. | |
| TheePols | vrijdag 12 september 2014 @ 12:25 |
| Ik heb gisteren prei gegeten. | |
| IkStampOpTacos | vrijdag 12 september 2014 @ 12:27 |
| Nerdtopic. | |
| Aaargh! | vrijdag 12 september 2014 @ 12:35 |
En geen garbage-collection waardoor .. (pause) ... af en toe de hele runtime ... (pause)... stil staat. Zelfs op een ultra-high-end Android toestel hapert en lagged de boel. Kansloos OS. | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 12:38 |
Met een ei? Ik heb gisteren bloemkool gegeten. | |
| TheePols | vrijdag 12 september 2014 @ 12:42 |
Ja! Het klassieke recept. Bloemkool met van die witte saus? | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 13:00 |
Android maakt juist gebruik van een Garbage Collector in tegenstelling tot iOS welk gebruik maakt van Automatic Reference Counting. Juist het gebruik van GC zorgt voor de hick-ups in het OS als de hardware het niet aan kan. Moet je weer oplossen met betere hardware. Automatic Reference Counting heeft daar geen last van omdat het continue objecten "released" als ze niet meer gebruikt worden. Continue kleine "garbage" in plaats van veel "garbage" in een keer. Ideaal voor apparaten met weinig geheugen en processorkracht. | |
| Aaargh! | vrijdag 12 september 2014 @ 13:03 |
Ja dat zeg ik toch ook Heeft niks met hardware te maken, is puur een software issue. | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 13:13 |
Oh ja. Ik las het verkeerd. Het is zeker een issue met de software maar te verhelpen met betere hardware. Probleem is dat de hardware in mobiele toestellen gewoon nog steeds niet goed genoeg zijn en het lang zal duren voordat het wel goed genoeg is om er totaal geen last meer van te hebben. Heeft iOS beter opgelost. | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 13:26 |
Jep! Met worst en zo! | |
| Superthomas | vrijdag 12 september 2014 @ 14:06 |
Alle methods in een enkele thread waardoor de UI en animaties wachten tot de app klaar is met laden #androidstruggles | |
| Aaargh! | vrijdag 12 september 2014 @ 14:21 |
Hoe os het te verhelpen met betere hardware ? Op een gegeven moment moet die GC toch runnen en de boel stilzetten. | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 15:47 |
Als de hardware snel genoeg is om het GC proces in minder dan 16 ms te voldoen waarna binnen die 16 ms ook weer het volgende proces voldaan wordt. Dan kun je de volle 60 FPS van het systeem behouden zonder frame drops en is de GC niet merkbaar. | |
| Aaargh! | vrijdag 12 september 2014 @ 16:42 |
Dan nog gaat de GC van je frame-budget af. Als de GC er 4ms over doet dan mag je dus nooit meer dan 12 ms gebruiken voor 1 frame. Met andere woorden je mag maximaal 75% van de beschikbare CPU power gebruiken omdat je niet kan voorspellen wanneer die GC komt. De enige echte oplossing ligt op het software vlak, maar aangezien het zo'n fundamenteel onderdeel is van Android zou je alle apps moeten herschrijven. Overigens is dit tegenwoordig al heilig vergeleken met Android 1.x, toen deed een GC er gerust 100-200ms over. | |
| #ANONIEM | vrijdag 12 september 2014 @ 16:52 |
| Is de garbage collector nog een issue dan met de grote heapsizes van moderne telefoons? Lijkt mij niet toch? | |
| Aaargh! | zaterdag 13 september 2014 @ 12:28 |
Heapsizes zijn nog steeds erg klein (high-end toestellen hebben misschien een keer 192MB ofzo) maar hoe groot je heap ook is, GC vind altijd plaats en is altijd een issue. De enige manier er omheen is een andere taal gaan gebruiken die geen GC nodig heeft. | |
| #ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 12:33 |
OnePlus One hiero op 512. En nee. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 12:34:17 ] | |
| SadPanda | zaterdag 13 september 2014 @ 12:34 |
| nerd. | |
| #ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 12:35 |
Nee. | |
| SadPanda | zaterdag 13 september 2014 @ 12:37 |
Ja. | |
| Aaargh! | zaterdag 13 september 2014 @ 12:46 |
Standaard out-of-the-box setting ? Want anders heb je er niks aan natuurlijk. Leg uit ... | |
| #ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 12:49 |
Out of the box setting ja, en het vind niet altijd plaats, alleen als het nodig is. | |
| Aaargh! | zaterdag 13 september 2014 @ 12:51 |
Ja uiteraard. Het probleem is dat GC überhaupt plaatsvind, ongeacht hoe groot je heap-size is zal de GC regelmatig draaien en DUS is het een probleem. Ook omdat de GC in Dalvik sucked. | |
| #ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 13:49 |
Dat ben ik zeker met je eens. iOS heeft het wat dat betreft gewoon veel en veel beter gedaan. | |
| Aaargh! | zaterdag 13 september 2014 @ 14:07 |
Bij Google lijken ze voornamelijk bezig met zo snel mogelijk zo veel mogelijk features te implementeren zonder er al te lang over na te denken. Heel veel dingen in Android zijn ondoordacht en/of onnodig complex en dan zie je dat ze het in versie N+1 weer helemaal omgooien, waardoor je als developer om al die dingen heen mag werken. (b.v. worden bitmaps nu wel of niet op de heap opgeslagen..) Memory Management op Android is een ramp, zeker als het ook op oude versies moet draaien (en dat moet het, want een groot deel v/d Android slachtoffers draait een prehistorische versie). Bij Apple duren dingen misschien wat langer, maar het is meestal in 1 keer goed met een hele nette API, goede documentatie, etc. etc. |