Er zijn altijd uitzonderingenquote:Op donderdag 11 september 2014 15:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je niet kunt zeggen dat het patat heet in Nederland, want Limburg is ook Nederland en hier is het friet.
In Drenthe heet brood stoet en een zakje een puutje en je broekzak een butze ofzo, dus dat is ook allemaal normaal?quote:Op donderdag 11 september 2014 15:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, toch is het voor ons friet (en volgens mij ook in Brabant). Maar aangezien Limburg deel is van Nederland is het in Nederland dus niet patat, maar patat/friet.
Dat is anders, dat is dialect.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:21 schreef JDx het volgende:
[..]
In Drenthe heet brood stoet en een zakje een puutje en je broekzak een butze ofzo, dus dat is ook allemaal normaal?
Patat of friet mag van mij beide hoor, maar je uitleg klopt voor geen meter.
Pommes frites!quote:Op donderdag 11 september 2014 15:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is anders, dat is dialect.
Hier zeg je gewoon 1 friet (klein/groot), als je iets erop wil zeg je: 1 frietje mayo/curry/ketchup.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:27 schreef JDx het volgende:
Zeg je dan trouwens in de snackbar ook friet met? Ipv patat(je) met?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |