abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144411703
Jullie hebben wellicht gehoord van de drugsaffaire in België waarbij enkele drugssmokkelaars gevat zijn. Door een procedurefout, namelijk het inzetten van burgerinfiltranten, welke verboden was in de tijd van aanstelling, maar nu wel toegelaten is, zouden ze vrijuit kunnen gaan. Ze hebben trouwens een leger van topadvocaten ingezet. Denken die advocaten dan niet aan het belang van de samenleving? Ben je nu daarom advocaat geworden? Hebben ze nooit van 'Het doel heiligt de middelen gehoord'?

Zij doet ook mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Satan_Guardian_Angel op 11-09-2014 04:33:13 ]
Het is wat, Belg zijn.
pi_144411710
Wat een heks.
pi_144411712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 04:21 schreef niels0 het volgende:
Wat een heks.
soort zoekt soort
Het is wat, Belg zijn.
pi_144411727
Gadverdamme wat een teef als haar moraal koopwaar is.
pi_144411961
Meer kun je niet verwachten van strafrechtadvocaten. Het kankergezwel van onze samenleving.
  donderdag 11 september 2014 @ 07:41:57 #6
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_144412097
Ook de zwaarste criminelen hebben recht op advocaten die alles op alles zetten om ze vrij te pleiten. Hoewel dat zo nu en dan nogal tegen de borst stuit, vind ik het een groot goed. Op het moment dat je gaat denken in 'het doel heiligt de middelen' en bepaalde mensen gaat uitsluiten van een goede verdediging, pas dan krijg je 'rechtsstaat goes loco'. Dan kan het nogal snel een enge maatschappij worden.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_144412268
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 07:16 schreef Confetti het volgende:
Meer kun je niet verwachten van strafrechtadvocaten. Het kankergezwel van onze samenleving.
dan begrijp je rechtstaat en democratie niet.
pi_144412343
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:04 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

dan begrijp je rechtstaat en democratie niet.
Demagoog
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  donderdag 11 september 2014 @ 08:17:01 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144412385
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 04:11 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Jullie hebben wellicht gehoord van de drugsaffaire in België waarbij enkele drugssmokkelaars gevat zijn. Door een procedurefout, namelijk het inzetten van burgerinfiltranten, welke verboden was in de tijd van aanstelling, maar nu wel toegelaten is, zouden ze vrijuit kunnen gaan. Ze hebben trouwens een leger van topadvocaten ingezet. Denken die advocaten dan niet aan het belang van de samenleving? Ben je nu daarom advocaat geworden? Hebben ze nooit van 'Het doel heiligt de middelen gehoord'?

[ afbeelding ]
Zij doet ook mee.
Een rechtstaat bestaat er om onschuldigen te beschermen. Als de politiemacht en de OM massaal regels aan de laars lapt dan zorgt het daarom apart gehouden rechterlijk apparaat ervoor dat dat geen consequenties heeft. Dit beschermt jij en ik tegen een corrupte justitie, maar aan de keerzijde genieten criminelen (natuurlijk) dezelfde bescherming.

Ofwel: niet haten op die advocaten. Het juiste adres voor je klacht is de politie.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 11 september 2014 @ 08:21:43 #11
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_144412428
2/10 zou raken
pi_144412461
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 04:11 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Denken die advocaten dan niet aan het belang van de samenleving? Ben je nu daarom advocaat geworden? Hebben ze nooit van 'Het doel heiligt de middelen gehoord'?
Dat is juist een betoog TEGEN de rechtsstaat. De rechtsstaat zorgt ervoor dat iedere verdachte een verdediging mag hebben, ook mensen die schuldig blijken te zijn. Ik ben het volkomen met je eens dat het op z'n zachtst gezegd onethisch is als je als advocaat iemand gaat verdedigen waarvan je weet dat-ie schuldig is, maar toch. Dit is meer dan een procedurefoutje, er werd een middel ingezet wat nog helemaal niet mocht.

Als ze vandaag jou zomaar vanuit het niets oppakken, omdat ze je computer hebben gehackt (zonder juridische toestemming) en ze zagen dat je illegaal software hebt gedownload; en volgende week wordt het legaal om zonder rechtsbevel computers te hacken, dan ga jij je toch ook verdedigen? Leuk dat dat nu wel mag en je bent dan allicht wel schuldig aan dat downloaden, maar dat maakt hun actie nog niet legaal. De rechtsstaat is er ook om onschuldige mensen te beschermen tegen de tyrannie van willekeur.
pi_144412540
TS snapt er niks van. :')
De klaagbaak is een machine.
pi_144412555
Wat is een rechtstaat?
pi_144412615
Eens met de mensen die hebben betoogd dat deze rechtsstaat ons juist beschermd tegen een corrupte politie en justitie.

Het zou wat zijn als de rechter je zou veroordelen, ook al hebben politie en justitie middelen gebruikt die in ieder geval ten tijde van hun acties niet toegestaan waren. Wat voor een staat krijgen we dan? Ik ben blij dat we hier West-Europese toestanden hebben en geen Oost-Europese toestanden waar de politie je grootste vijand is.
Copthorne 2.0
  donderdag 11 september 2014 @ 08:42:00 #16
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144412642
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:34 schreef RoW_0 het volgende:
Wat is een rechtstaat?
Tegenovergesteld van de linkstaat
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_144414189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:39 schreef Copthorne het volgende:
Eens met de mensen die hebben betoogd dat deze rechtsstaat ons juist beschermd tegen een corrupte politie en justitie.

Het zou wat zijn als de rechter je zou veroordelen, ook al hebben politie en justitie middelen gebruikt die in ieder geval ten tijde van hun acties niet toegestaan waren. Wat voor een staat krijgen we dan? Ik ben blij dat we hier West-Europese toestanden hebben en geen Oost-Europese toestanden waar de politie je grootste vijand is.
Het geeft vooral aan dat er te weinig samenwerking is tussen politie en het gerecht. Als de op dit bepaalde tijdstip van in dienst name van de burgerinfiltrant de beste keuze was van de politie om deze grootschalige drugsbende in te rekenen waar ze waarschijnlijk al jaren mee bezig waren, dan zou het misschien kunnen dat ze bepaalde wetten over het hoofd zagen (bewust of onbewust).
Nu zou je de politie al hun werk te niet doen gewoon vanwege een procedurefout. Dit is niet goed voor de moraal van de politie ten eerste, de publieke opinie over het gerecht ten tweede en dan ook nog eens, is dit een opsteker voor het criminele milieu, dat het niet uitmaakt of je crimineel bezig bent of niet, zolang je maar de poen hebt om je vrij te kopen.
Het is wat, Belg zijn.
pi_144414313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:19 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Het geeft vooral aan dat er te weinig samenwerking is tussen politie en het gerecht. Als de op dit bepaalde tijdstip van in dienst name van de burgerinfiltrant de beste keuze was van de politie om deze grootschalige drugsbende in te rekenen waar ze waarschijnlijk al jaren mee bezig waren, dan zou het misschien kunnen dat ze bepaalde wetten over het hoofd zagen (bewust of onbewust).
Nu zou je de politie al hun werk te niet doen gewoon vanwege een procedurefout. Dit is niet goed voor de moraal van de politie ten eerste, de publieke opinie over het gerecht ten tweede en dan ook nog eens, is dit een opsteker voor het criminele milieu, dat het niet uitmaakt of je crimineel bezig bent of niet, zolang je maar de poen hebt om je vrij te kopen.
Je begrijpt dat je met dit betoog je openingspost ontkracht hè?
De klaagbaak is een machine.
pi_144414330
rechtstaat :')
pi_144414336
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:25 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

Je begrijpt dat je met dit betoog je openingspost ontkracht hè?
Hoezo? Ik zet het belang van de samenleving voorop.
Het is wat, Belg zijn.
pi_144414702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:42 schreef DeJori het volgende:

[..]

Tegenovergesteld van de linkstaat
Wat is een link staat?
pi_144414779
Tja, zolang veel geld gelijkstaat aan een betere advocaat en een advocaat zijn best doet om een crimineel een zo minimaal mogelijke straf opgelegd te doen krijgen i.p.v. de meest rechtvaardige dan denk ik dat er nog wel wat hiaten zijn in de rechtstaat. Wat zou het toch mooi zijn als advocaten van beide partijen samen tot een strafmaat komen.
pi_144414780
oja een 's' vergeten

procedurefoutje
Het is wat, Belg zijn.
pi_144415502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 07:16 schreef Confetti het volgende:
Zeg dat nog eens zodra je een keer vals beschuldigd wordt.
  donderdag 11 september 2014 @ 11:21:21 #25
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_144415613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 08:25 schreef tijnhet het volgende:

[..]

Als ze vandaag jou zomaar vanuit het niets oppakken, omdat ze je computer hebben gehackt (zonder juridische toestemming) en ze zagen dat je illegaal software hebt gedownload; en volgende week wordt het legaal om zonder rechtsbevel computers te hacken, dan ga jij je toch ook verdedigen? Leuk dat dat nu wel mag en je bent dan allicht wel schuldig aan dat downloaden, maar dat maakt hun actie nog niet legaal. De rechtsstaat is er ook om onschuldige mensen te beschermen tegen de tyrannie van willekeur.
Nou, als je illegale software op je PC hebt, dan ben je niet onschuldig en verdien je een straf. Door procedurefouten wordt maar al te veel het kind samen met het badwater weggegooid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')