Maar als dat bij 1 biertje per dag blijft, is dat aantoonbaar niet schadelijk (zelfs gezond), terwijl cola juist aantoonbaar ONGEZOND is.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:10 schreef pionnetje het volgende:
als ik kinderen zou hebben , maar das niet het geval omdat ik me heb laten stiriliseren , zou ik als ik ze bier zou geven ze zeker aan het hart drukken dat ze het niet aan al te veel mensen moeten vertellen, dus : liegen!
bron?quote:Op donderdag 11 september 2014 00:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maar als dat bij 1 biertje per dag blijft, is dat aantoonbaar niet schadelijk (zelfs gezond), terwijl cola juist aantoonbaar ONGEZOND is.
Dus waarom zouden ik en mijn kinderen daar dan over moeten liegen en hypocriet doen!? De wetten en regels horen toch juist aan te sluiten op de werkelijkheid en wetenschap, ipv op onderbuik-bullshit...!?
Het is toch erg wanneer je als ouder in de problemen komt voor het kiezen voor het gezondere alternatief...!?
quote:
nou liegen is niet perse hypocriet,,, liegen kan ook zelfbescherming zijn! Net zoals je in het jaar 1950 beter niet al te veel kon praten dat je gay was, want dan kreeg je vaak problemen,quote:Op donderdag 11 september 2014 00:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maar als dat bij 1 biertje per dag blijft, is dat aantoonbaar niet schadelijk (zelfs gezond), terwijl cola juist aantoonbaar ONGEZOND is.
Dus waarom zouden ik en mijn kinderen daar dan over moeten liegen en hypocriet doen!? De wetten en regels horen toch juist aan te sluiten op de werkelijkheid en wetenschap, ipv op onderbuik-bullshit...!?
Het is toch erg wanneer je als ouder in de problemen komt voor het kiezen voor het gezondere alternatief...!?
als ik 10 minuten ga googlen vind ik wel een bron van een wetenschapper! maar ik ben daar echt te lui voor, maar dat veel mensen lichamelijk negatief reageren op suiker en minder negatief op bier daar lees je best wel veel over!quote:
maar suiker tast niet je hersenen heel erg aan.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:16 schreef pionnetje het volgende:
[..]
als ik 10 minuten ga googlen vind ik wel een bron van een wetenschapper! maar ik ben daar echt te lui voor, maar dat veel mensen lichamelijk negatief reageren op suiker en minder negatief op bier daar lees je best wel veel over!
quote:Op donderdag 11 september 2014 00:19 schreef tailfox het volgende:
maar suiker tast niet je hersenen heel erg aan.
Alcohol doet dat wel.
van een biertje krijg je heus geen korsakof hey,, en van suiker kan je heel eenvoudig suikerziekte krijgen!quote:Op donderdag 11 september 2014 00:19 schreef tailfox het volgende:
[..]
Alcohol doet dat wel.
Natuurlijk is water prima, maar daar zit verder ook weinig in, dus voor de afwisseling drinken we meer dan dat.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:16 schreef Topiek het volgende:
Een glas water zou het gezondst zijn. Waarom zou je je kinderen op jonge leeftijd leren dat bier gezond zou zijn? Ik zou zeggen, leer ze dat water gezond is.
Daar mag je zelf even naar zoeken, want daar ga ik nu niet allemaal moeite in steken, maar bier is stukken minder ongezond dan frisdranken, dat is algemene kennis. En dat zeg ik als iemand die helemala niet van bier houdt, qua smaak en gek is op cola, cassis, fernandes, etc etc...quote:
Alcohol tast de hersenen alleen aan bij overmatig consumeren. Bij gematigd drinken is het volgens mij zelfs redelijk gezond voor de hersenen, o.a. door een betere doorbloeding.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:19 schreef tailfox het volgende:
[..]
Alcohol doet dat wel.
helaas schijnt dat tegenwoordig ook al tegente vallen.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Alcohol tast de hersenen alleen aan bij overmatig consumeren. Bij gematigd drinken is het volgens mij zelfs redelijk gezond voor de hersenen, o.a. door een betere doorbloeding.
Wat betreft verslaving, suiker schijnt net zo verslavend te zijn als tabak en alcohol.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:26 schreef tailfox het volgende:
[..]
helaas schijnt dat tegenwoordig ook al tegente vallen.
1 biertje kan de hersenen al aantasten en zeker op jongere leeftijd.
Plus je maakt ze eerder verslaafd
http://www.medscape.com/f(...)ohol-and-the-brain#5quote:Booze and the Brain
The relationship between alcohol and brain health is complex. Numerous studies suggest that mild to moderate intake is protective against cardiovascular disease, perhaps owing to the effects of alcohol itself and to antioxidant polyphenol compounds.[3-6] Red wine reportedly has the most benefit, whereas beer -- particularly dark beers, such as stouts and porters -- also has purported cardiovascular benefits, though to a lesser degree. Specifically, alcohol consumption reportedly has antiatherogenic and anti-inflammatory effects and has been tied to improved cholesterol profiles, platelet and clotting function, and insulin sensitivity, all factors with potentially beneficial neurologic ramifications.[3-6] Light to moderate alcohol intake has also been linked with a lower risk for both ischemic and hemorrhagic stroke.[7] However, heavy consumption is associated with increased risk for hemorrhagic stroke[8] and more severe ischemic cerebral events.[9] It should be pointed out that many of the studies looking at the impact of alcohol on cardiovascular health were observational and do not prove causality.
Bij mij niet gebeurd, en zoals je al had kunnen lezen, hou ik persoonlijk niet eens van bier, of alcohol in het algemeen.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:37 schreef Prospos het volgende:
Dus van alle cola vervangende producten, is bier het beste wat jij kan bedenken.... Waarschijnlijk is dat bij jou wel gebeurd, kan zo even geen andere reden bedenken waarom jij denkt dat bier goed is voor een kind.
voor de suiker in cola heb je iets dat cola Light heet.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat betreft verslaving, suiker schijnt net zo verslavend te zijn als tabak en alcohol.
En ook suiker is slecht voor de hersenen: http://articles.mercola.c(...)-brain-function.aspx
Daarnaast is de schade aan de hersenen door alcohol herstelbaar:
http://science.howstuffwo(...)/10-brain-myths9.htm
Al zal dat waarschijnlijk ook wel gelden voor schade door suiker.
(zie ook: http://science.howstuffwo(...)in-myths9.htm#page=7 )
[..]
http://www.medscape.com/f(...)ohol-and-the-brain#5
Die light dranken zijn ook niet echt aan te raden, maar dat was al heel lang bekend.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:42 schreef tailfox het volgende:
[..]
voor de suiker in cola heb je iets dat cola Light heet.
Maar de vraag is meer is er ook getest op kinderen kan me niet voorstellen dat schade maar tijdelijk is.
Alcohol heeft zeker goede dingen.
Maar alle giffen zijn goedvoor je.
(trouwens ik ben maar een student. Drink wel al sinds mijn 7 e ofzo cola)
Het is een vrij land. Als jij elke dag een biertje in je koter wil flikker moet je dat gewoon doen.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:05 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vroeg me dit al een poosje af: Alcohol is illegaal voor kinderen, maar 1 glaasje bier per dag is veel minder schadelijk dan 1 glaasje cola. Sterker nog, een glaasje bier per dag zou zelfs als 'gezond' bestempeld kunnen worden.
Kom je als ouder nou in de problemen als je je kinderen gewoon 1 glaasje bier geeft per avond, als alternatief voor frisdrank...!?
In het geval van kinderen is het 1e deel van je stelling niet waar. Hersenen zijn pas op je 25e "uitontwikkeld", tot die tijd zijn ze in de groei, waarbij nieuwe verbindingen worden gelegd en verbroken. Alcohol heeft een negatieve invloed op dit proces.quote:Op donderdag 11 september 2014 00:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |