abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144460406
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:25 schreef Sheepcidus het volgende:
Te weinig man voor degenkolb
Wel dom van een team als bijvoorbeeld Europcar. Zit Martinez een keertje klaar om te sprinten en zitten ze met 4 man mee, doen ze gewoon niks. Leuk dat je eerst Giant en Orica wilt laten rijden, maar op een gegeven moment was toch wel duidelijk dat die er niet gingen komen.
pi_144460621
Cataldo gefinisht
  vrijdag 12 september 2014 @ 17:59:13 #229
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_144460845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
Niet goed voor Tourcoach dit.
Wel voor Scorito.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_144460857
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
Niet goed voor Tourcoach dit.
5e in de dagranking *O*
pi_144460883
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:59 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

5e in de dagranking *O*
Goed gedaan ouwe reus.
pi_144460919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:01 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Goed gedaan ouwe reus.
Hallo vriend
pi_144460955
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hallo vriend
Hey Knut

wat vond jij van deze etappe? En nog belangrijker: welke Nederlander wint er morgen?
pi_144461047
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:03 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Hey Knut

wat vond jij van deze etappe? En nog belangrijker: welke Nederlander wint er morgen?
Ik heb genoten. Degenkolb komt makkelijk de klim over maar dan geen sprint, hihi.

Wist jij trouwens dat hansengod zijn eigen schoenen maakt?

Voor morgen schrijf ik poels op
pi_144461097
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb genoten. Degenkolb komt makkelijk de klim over maar dan geen sprint, hihi.

Wist jij trouwens dat hansengod zijn eigen schoenen maakt?

Voor morgen schrijf ik poels op
Ja dat wist ik.

Ik hoop morgen op de laatste aanval van Keldergod.
pi_144461148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:08 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ja dat wist ik.

Ik hoop morgen op de laatste aanval van Keldergod.
Keldergod vermomt zich als LTD en als hij dan ontsnapt denkt iedereen laat maar rijden.

Ze zien hem nooit meer terug
pi_144461213
Mooie zege van Hansen ^O^
pi_144461234
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Keldergod vermomt zich als LTD en als hij dan ontsnapt denkt iedereen laat maar rijden.

Ze zien hem nooit meer terug
Ik moet toegeven: als je een man als Keldergod weg laat rijden heb je er weinig verstand van.
pi_144461254
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Keldergod vermomt zich als LTD en als hij dan ontsnapt denkt iedereen laat maar rijden.

Ze zien hem nooit meer terug
Gewoon met plakbaard en een kratje Radler op het stuur. Goed plan. ^O^
pi_144461289
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Gewoon met plakbaard en een kratje Radler op het stuur. Goed plan. ^O^
Die radlers smijt hij later kapot op de weg zodat iedereen lek rijdt
pi_144461333
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die radlers smijt hij later kapot op de weg zodat iedereen lek rijdt
Daar had ik nog niet aan gedacht. Nogmaals goed plan. ^O^
pi_144461597
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Die radlers smijt hij later kapot op de weg zodat iedereen lek rijdt
Maar hoe zullen de mensen dan weten dat het Keldergod was die de etappe won?

Je omschrijft nu exact het gedrag van Ten Dam.
pi_144461636
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:28 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Maar hoe zullen de mensen dan weten dat het Keldergod was die de etappe won?

Je omschrijft nu exact het gedrag van Ten Dam.
In de laatste kilometer laat hij de inhoud van zijn bidon zien: melk.

Dan zal het kwartje vallen bij de wielervolgers wereldwijd.
pi_144461660
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In de laatste kilometer laat hij de inhoud van zijn bidon zien: melk.

Dan zal het kwartje vallen bij de wielervolgers wereldwijd.
Circuleert mijn fietsen met melk filmpje dan ook in de Belkin bus? Dat wist ik helemaal niet.
pi_144461853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:31 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Circuleert mijn fietsen met melk filmpje dan ook in de Belkin bus? Dat wist ik helemaal niet.
Ik heb van horen zeggen dat dit de troefkaart is waar deze hele Vuelta om draait.
pi_144463079
Degenkolb is een hele mooie renner, jammer dat z'n ploeg niet sterk genoeg is, kostte hem ook al 2 tourritten :D
pi_144463130
Nieuw Sky Team is alvast in de maak:

pi_144463383
Flink aan de groeihormonen.
  Moderator zaterdag 13 september 2014 @ 01:57:46 #249
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144477071
Etappe 20: Santo Estevo de Ribas de Sil - Puerto de Ancares, 185 km

We gaan het slotweekend van deze Vuelta in en hebben nog een lastige bergrit en een korte tijdrit voor de boeg. Deze etappe is een lastige bergrit, met aankomst op de Ancares, een berg van de buitencategorie, of categoría especial, zoals ze dat in Spanje noemen. Voor men bij de Ancares aankomt nog drie lastige klimmen en nog een paar klimmetjes die geen categorie opgeplakt krijgen maar ook in de benen gaan zitten. Voor de klassementsmannen niet de laatste kans om tijd te pakken, maar wel voor de klassementsmannen die bang zijn tijd te gaan verliezen bij de tijdrit. Een lastige rit waar nog genoeg kan gaan gebeuren.




Santo Estevo de Ribas de Sil is een klooster in het binnenland van Galicië, in de buurt van Ourense. Is niet voor het eerst deze Vuelta dat een rit start bij een klooster, de tijdrit richting Borja kende ook het vertrek bij een klooster. Dat leverde bij die tijdrit nog mooie plaatjes op, maar nu hebben we er niet veel aan. Komt toch niet in beeld, want beeld krijgen we pas als al meer dan de helft van de etappe is gereden. Dan zorgen we zelf maar voor een mooi plaatje.



Boven op een heuvel dus, zoals te zien is. De etappe begint dan ook met een afdaling. De renners fietsen een stuk richting het noorden, eigenlijk op weg om Galicië te verlaten, wat uiteindelijk niet zal gebeuren, op een paar Castiliaanse meters na. Na een kilometer of 30 volgt er een eerste klim, waar geen punten te verdienen zijn, maar die toch wel redelijk serieus is. Na het oversteken van de Rio Sil een paar steile bochten en een smalle weg. Daarna blijft het enkele kilometers omhooglopen, maar niet zo steil als in die eerste bochten. In totaal is deze klim een kilometer of zes lang. Dat eerste smalle stuk met de bochten is een hel, daar komt het vaak boven de tien procent. Daarna wordt het wat makkelijker, maar wel een goede klim om mee te beginnen.



Na dit klimmetje volgt het makkelijkste stuk van deze etappe. Een kilometer of 30 vallei. Na een kilometer of 80 moeten de renners weer wat klimmen, maar dat stelt niet zo veel voor. Een paar kilometer aan vier procent. Kort daarna komen de renners door Sarria, waar de eerste tussensprint is. Na Sarria is het nog een kilometer of 10 fietsen tot de eerste klim van de dag waar punten te verdienen zijn. Alto de Vilaesteva, een klim van de tweede categorie. Zes kilometer aan 5% gemiddeld. Niet een hele lastige klim dus, maar drie van dit soort klimmen achter elkaar en je bent ook wel afgemat. Voor deze klim echt begint zitten nog twee kleine pukkeltjes. Als geheel ziet het er zo uit:



Boven op de Alto de Vilaesteva zijn we al dik over de helft van de rit. 109 van de 185 kilometer gedaan. Vanaf nu is er eigenlijk geen meter vlak meer bij en nog vier beklimmingen. Na Vilesteva tien kilometer afdaling om dan meteen te beginnen aan de Alto de O Lago. De O Lago is vrij lang, maar niet echt zwaar. Acht kilometer lang, vier procent gemiddeld. Deze finale is bijna een exacte kopie van de rit in de Vuelta van 2012 naar de Puerto de Ancares. Alle klimmen die vandaag in de finale langskomen zaten er toen ook in. Enige verschil is dat men nu een andere kant van de Ancares beklimt, die een tikkeltje zwaarder is.



Na een korte afdaling mogen de renners weer een stuk klimmen, de Alto de Restelo. Krijgt geen categorie, daar zal de klim wel wat te kort voor zijn, maar is toch lastig. Een muurtje tussendoor, eigenlijk. Een flinke kilometer waar het niet onder de tien procent komt. Na dit muurtje krijgen de renners wel even de tijd om te herstellen, want nu volgt een relatief lange afdaling en een klein stukje vallei. Vijftien kilometer tussen de top van de Restelo en het beginpunt van de Alto de Folgueiras de Aigas. Deze klim is bijna tien kilometer lang en 6,7% gemiddeld. Een behoorlijk lastige klim. Een andere naam voor deze klim is Sierra de Sierra Morela. Voor Spaanse begrippen nog enigszins regelmatig. Het hoogste percentage dat we hier halen is elf. Het blijft vaak toch netjes rond de zeven procent. Constant lastig, dat wel.



Zo ziet de klim eruit, met afdaling en Ancares erbij. De echte afdaling is dus niet zo lang, maar een kilometer of vijf, daarna weer een paar kilometers omhoog, klein stukje afdaling en dan begint de Ancares gelijk met een kilometer aan 9%. De kant van de Ancares die de renners nu doen is de lastigste kant van de Ancares. Je kan 'm van bijna ontelbare kanten opfietsen, met verschillende varianten, maar dit is de lastigste. Het verschil met de etappe van 2012 zit 'm in het dorpje Murias, maar de tweede tussensprint is. Hier kan je rechtdoor of naar links. Links brengt je langs Balouta en uiteindelijk ook richting de top, maar als je rechtdoor gaat ga je ook echt rechtdoor. Dat wil zeggen dat het een stukje korter is en een stukje steiler. De cijfers spreken voor zich, 12 kilometer aan 9%. Deze etappe leverde in 2012 toch wel het nodige spektakel op. Eén voor één kwamen de renners over de streep. Alleen Purito en Contador bleven lang bij elkaar, tot Rodriguez in de laatste kilometer nog even zijn ding deed.



In 2012 leverde deze etappe de nodige tijdsverschillen op, dat kunnen we nu ook wel verwachten, aangezien deze etappe nog een stukje zwaarder is en het ook nog eens zo'n beetje de laatste dag is. Enkele jongens zullen nog iets moeten proberen om hun plaats in het klassement te verbeteren, met het oog op de tijdrit. Ik noem een Valverde. Nu weten we allemaal dat hij wel weer niet al te veel zal gaan doen, maar hopen mag altijd. De Ancares is een hele gemene klim, die zeker via deze weg bijna geen makkelijk moment kent. Acht kilometer achter elkaar komt het bijna niet onder de tien procent. Op vier kilometer van de streep wordt het even wat makkelijker, maar de laatste kilometer is dan weer heel lastig. Wie de rit wint zal waarschijnlijk wel weer besloten worden in die laatste kilometer, maar voor die tijd zullen er al een hoop mensen uitgeschakeld zijn en op grote achterstand rijden.





Ja, dat weerbericht hoeven we eigenlijk niet meer serieus te nemen. Zal wel weer gewoon droog blijven.



Is natuurlijk wel mooi als de laatste bergrit een prooi wordt voor de toppers van zo'n grote ronde. Is niet altijd het geval, zo was de laatste bergrit vorig jaar voor een vluchter, Elissonde. In de Giro dit jaar gaf men zelfs de Zoncolan aan een vluchter. Kan ook zomaar zijn dat dit nu dus zo gaat zijn, maar het mooiste lijkt me als Contador hier nog even laat zien dat hij toch echt de sterkste is.
1. Contador. Is de sterkste, heeft nog maar één rit, mag dus wel een rit bij. Graag met een minuutje voorsprong op de rest, dat het allemaal duidelijk is voor iedereen.
2. Froome. Die lijkt de laatste dagen toch wat sterker te worden, waar de rest van de Spaanse brigade voor de verandering eens geen goede derde week kent.
3. Aru. De grote verrassing van deze ronde, eigenlijk. Dat hij goed was wisten we al, maar dat hij nu deze vorm te pakken heeft had ik niet gedacht. Heeft toch vrij weinig gekoerst na de Giro en meestal heb je wel iets van wedstrijdritme nodig, maar de nieuwe toppers, een Aru en een Quintana, hebben dat blijkbaar niet nodig. Misschien is dat dan het nieuwe wielrennen.
4. Valverde. Zou hij nog iets gaan proberen? Misschien wel, maar het zal uiteindelijk vast wel niet voldoende zijn, of hij doet weer iets heel doms. Deze knul weet het best vaak voor zichzelf te verpesten, ook een prestatie.
5. Rodriguez. Twee jaar geleden was hij iedereen nog te snel af op de Ancares, maar die vorm heeft hij dit jaar duidelijk niet. Alsnog hoort hij wel bij de beste renners van deze ronde. Een vijfde plaats zal hem niet veel zeggen, maar slecht is het ook niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_144482087
1. Froome
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')