Beide OS gedraaid dus kan een mooi objectief oordeel hier overgeven.
iOS is makkelijk in gebruik. Je hoeft maar ergens op te drukken en het is er. Zeer gemakkelijk voor computerleken. Met een jailbreak i veel te bereiken, maar die probeert Apple zo snel mogelijk er weer uit te krijgen met een verplichte update. Erg jammer, je hebt zelf niet complete controle over jouw eigen aangeschafte apparaat.
Uiterlijk ook lastig naar eigen wensen aan te passen. En de prijs vind ik belachelijk. Het isbwel god afgestelde met relatief gemiddelde specs, het werkt spel maar het geld wat er voor wordt gevraagd, belachelijk.
Android heeft toch vooral voordelen. Vooral stock Android of eentje die geroot is. Maar ook onder root kan je veel naar eigen wensen aanpassen. Net root gaat er gewoon een wereld open. CPU gebruik aanpassen hoe hard te werken igv bereikpunt warmte batterij/CPU. CPU terugdringen wanneer de batterij minder dan zoveel procent heeft. Dat vind ik zelf een groot voordeel. Visueel is Android minder naar mijn mening maar is al aardig opgekrikt.
Android is leuk voor mensen die van tweaken en dergelijke houden apple is eenvoud, handig voor snel en simpel gebruik.
Maar waarom het gehaat op elkaar? Geen idee lekker boeiend ook neem het geen wat jezelf fijn vindt wat maakt dan de rest uit

Daarbij zie je ook meer dat ze elkaars ideeën overnemen dus ach. Binnenkort is het allebei hetzelfde inprinci alleen blijft Apple altijd meer dichtgetimmerd.
-S
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)