abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2014 @ 22:32:09 #76
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_144439154
Ik heb nu 2 stages gelopen; mbo detailhandel, en ik heb juist goede ervaringen met stages.
En ja als je niks doet en geen initiatief toont dan is het kut, en wordt het ook kut voor je gemaakt.
Doe je het tegenovergestelde dan wordt je ook beloont zowel immaterieel als materieel.
BAM dit is 3KB
pi_144442508
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:36 schreef kariiima_ het volgende:

[..]

ja is echt dom kk roc leiden school
Ewa broertje jij snapt. Kksgool, vieze zemmels daar en bezems die niet betalen.
Anonieme tievesclown
pi_144444223
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:10 schreef Kiid het volgende:

[..]

Moet je wel heel kansloos zijn :')
Of gewoon heel veel pech gehad. Het was een kleine wereld, weinig mogelijkheden, helaas voor mij.
pi_144447470
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 07:48 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Zo ver ik weet is dat wel. Rond de 200 euro per maand als ik me niet vergis.
Volgensmij niet hoor. Sommige sectoren is het wel verplicht volgensmij, maar lang niet overal krijg je stage vergoeding. Ik vind het niet persee erg als je geen vergoeding krijgt, maar dan moet je wel echt een leer plek hebben waar ze wel ruim de tijd nemen om je dingen te leren, en leerzame opdrachten geven. Niet de hele dag fucking afwassen etc.
pi_144447493
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:32 schreef Loll het volgende:
Ik heb nu 2 stages gelopen; mbo detailhandel, en ik heb juist goede ervaringen met stages.
En ja als je niks doet en geen initiatief toont dan is het kut, en wordt het ook kut voor je gemaakt.
Doe je het tegenovergestelde dan wordt je ook beloont zowel immaterieel als materieel.
Dat scheelt ook een hoop. Maar ik heb ook echt een kut stage gehad, terwijl ik echt m'n best deed.
pi_144447531
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:52 schreef GlenSpey het volgende:
Wees blij dat je stage hebt :')
Ik moest voor mijn opleiding noodgedwongen van stage veranderen, maar er was nergens plek en school stak geen poot uit. Moest daardoor stoppen met de hele opleiding (en ja, IK ben degene die nu de schuld terug kan betalen) :r
Wat the hell voor studie is dat? en je gaat zomaar betalen zonder iets aan te vechten of opleiding ergens anders vervolgen?
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:21:55 #82
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144447732
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:07 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Volgensmij niet hoor. Sommige sectoren is het wel verplicht volgensmij, maar lang niet overal krijg je stage vergoeding. Ik vind het niet persee erg als je geen vergoeding krijgt, maar dan moet je wel echt een leer plek hebben waar ze wel ruim de tijd nemen om je dingen te leren, en leerzame opdrachten geven. Niet de hele dag fucking afwassen etc.
Nergens is het verplicht, het is dan ook een vergoeding geen salaris.
pi_144447803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:11 schreef WP8iscool het volgende:

[..]

Wat the hell voor studie is dat? en je gaat zomaar betalen zonder iets aan te vechten of opleiding ergens anders vervolgen?
Dat zeg ik niet, ben er nog ongeveer een half jaar mee bezig geweest, zelfs nadat ik al uitgeschreven was van de opleiding nog ;) De opleiding ergens anders volgen is helaas geen optie want deze wordt maar op 1 plek gegeven :')

[ Bericht 10% gewijzigd door GlenSpey op 12-09-2014 10:51:49 ]
pi_144447817
Pfff even mijn stage ervaringen hier maar neer zetten.

Aviation Operations Officer (denk je dat je echt wat mag doen voor je stage toch?), WRONG! 550 uur koffers gooien, en dan had ik nog geluk want ik kreeg 50 cent per uur en last van mijn rug :') sommige vrienden van mij kregen helemaal niks, moesten nachtdienst draaien en werden op feestdagen ingeroosterd zodat zij hun vaste krachten niet meer hoefden te betalen.

3e jaars stage zou ik eindelijk bij de KLM stage mogen lopen maar mijn school vond dat geen geschikte plek? (wtf) en wilde mij WEER 700 uur koffers laten smijten.. ja daag..

Overige stages zijn ook helemaal niks geworden, ze behandelen je als slaaf, dingen die nooit gedaan moeten worden moet jij nu ineens doen, als je echt onterecht word behandelt en je gaat klagen dreigen ze je gewoon een slechte beoordeling te geven en dan zak je dus :')

Keihard werken terwijl de vaste ploeg niks aan het doen is, na honderden uren misschien maar 40 euro krijgen als "bedankje" terwijl jij zowat gratis hebt lopen werken.

Van mij part mogen dat soort stages echt afgeschaft worden bah :r
Waz met jou!
pi_144448283
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:26 schreef Just_some_random_dude het volgende:

Aviation Operations Officer (denk je dat je echt wat mag doen voor je stage toch?), WRONG! 550 uur koffers gooien, en dan had ik nog geluk want ik kreeg 50 cent per uur en last van mijn rug :') sommige vrienden van mij kregen helemaal niks, moesten nachtdienst draaien en werden op feestdagen ingeroosterd zodat zij hun vaste krachten niet meer hoefden te betalen.

3e jaars stage zou ik eindelijk bij de KLM stage mogen lopen maar mijn school vond dat geen geschikte plek? (wtf) en wilde mij WEER 700 uur koffers laten smijten.. ja daag..

Overige stages zijn ook helemaal niks geworden, ze behandelen je als slaaf, dingen die nooit gedaan moeten worden moet jij nu ineens doen, als je echt onterecht word behandelt en je gaat klagen dreigen ze je gewoon een slechte beoordeling te geven en dan zak je dus :')

Keihard werken terwijl de vaste ploeg niks aan het doen is, na honderden uren misschien maar 40 euro krijgen als "bedankje" terwijl jij zowat gratis hebt lopen werken.

Ja zo'n stage heb ik ook gehad, was toen ik nog dacht in de horeca te willen werken.
Moest 2 dagen stage lopen (14 uur), kon telkens alle kutklusjes opknappen waar de rest van het personeel geen zin in had (meestal afwas of magazijn of als ik geluk had mocht ik AL het snijwerk van iedereen voor de hele dag doen :') ) en ze liepen alleen maar te zeuren en te zeiken. Ze waren nog jaloers ook dat ik een uurtje minder op een dag hoefde. Ehh ja hallo, ik krijg er niet voor betaald en ik heb daarnaast ook nog gewoon school :')

Bij de dingen waar ik iets aan had werk ik steevast niet betrokken. Ook voor zaken als bijvoorbeeld een personeelsuitje werd ik gewoon niet uitgenodigd, terwijl ik er al bijna een jaar stond.

[ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 12-09-2014 10:54:11 ]
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:51:58 #86
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144448453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:26 schreef Just_some_random_dude het volgende:

Stop dan met je stage en vind een nieuwe.
quote:
Omdat de school er waarschijnlijk slechte ervaringen mee heeft.
quote:
Ze gaan je echt niet in de luchtverkeersleiding neerzetten. Onderaan beginnen, of ben jij anders dan andere?
quote:
Je werkt niet, je loopt stage.
quote:
Moet je met je school bespreken.
pi_144448663
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:51 schreef xzaz het volgende:

[..]

Stop dan met je stage en vind een nieuwe.

[..]

Omdat de school er waarschijnlijk slechte ervaringen mee heeft.

[..]

Ze gaan je echt niet in de luchtverkeersleiding neerzetten. Onderaan beginnen, of ben jij anders dan andere?

[..]

Je werkt niet, je loopt stage.

[..]

Moet je met je school bespreken.
Dit was een tijd geleden maar dat kon toen niet zonder dat ik het jaar overnieuw moest doen.

Nee de scholen verdienen geld aan de leerlingen die stage lopen bij dat soort bedrijven, vandaar dat ze vaak niet willen dat jij je eigen plek zoekt (was bij ons tenminste zo).

Had het ook niet over luchtverkeersleiding zou een beetje gek zijn als ik daar al meteen zou komen :'), maar mag toch wel enigszins verwachten dat ik IETS leer en niet hersenloos koffers zit te smijten en totaal niks leer waarvoor ik eigenlijk aan het studeren ben!.

Dit is dus persoonlijk, als jij mij arbeid laat verrichten dan zie ik dat als werk, voor werk word je betaald (meestal dan), of ik zou er nog enigszins mee kunnen leven met een magere beloning maar wel iets leren.. maar niet eens iets leren en het vuile werk moeten doen? :').. misbruik heet dat. (de magere beloning zodat ik toch wel mijn dingen kan blijven betalen, verzekering,reis kosten, eten, mobiel).

Zoals ik al zei, scholen werken samen met die stage bedrijven en het boeit ze vaak toch niet wat je moet doen "je moet het maar zien uit te houden, nog maar 300 uur en het is zo voorbij" waren de woorden van de persoon die kwam controleren of de stage wel goed ging.
Waz met jou!
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:03:34 #88
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144448757
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:59 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Dit was een tijd geleden maar dat kon toen niet zonder dat ik het jaar overnieuw moest doen.

Nee de scholen verdienen geld aan de leerlingen die stage lopen bij dat soort bedrijven, vandaar dat ze vaak niet willen dat jij je eigen plek zoekt (was bij ons tenminste zo).
Dat is onzin.
quote:
Had het ook niet over luchtverkeersleiding zou een beetje gek zijn als ik daar al meteen zou komen :'), maar mag toch wel enigszins verwachten dat ik IETS leer en niet hersenloos koffers zit te smijten en totaal niks leer waarvoor ik eigenlijk aan het studeren ben!.
Je kan het ook gewoon eisen he? Je moet niet zo bang zijn voor een negatieve beoordeling. Gewoon je ding doen en koffie halen of koffers rondgooien hoort daar ook een beetje bij.
quote:
Dit is dus persoonlijk, als jij mij arbeid laat verrichten dan zie ik dat als werk, voor werk word je betaald (meestal dan), of ik zou er nog enigszins mee kunnen leven met een magere beloning maar wel iets leren.. maar niet eens iets leren en het vuile werk moeten doen? :').. misbruik heet dat. (de magere beloning zodat ik toch wel mijn dingen kan blijven betalen, verzekering,reis kosten, eten, mobiel).
Het is geen werk omdat je geen werkcontract heb. Je hebt een stageovereenkomst wat inhoudt dat de school verantwoordelijk is voor jouw.
quote:
Zoals ik al zei, scholen werken samen met die stage bedrijven en het boeit ze vaak toch niet wat je moet doen "je moet het maar zien uit te houden, nog maar 300 uur en het is zo voorbij" waren de woorden van de persoon die kwam controleren of de stage wel goed ging.
En wat zei jij toen? Mijn stages vooral op het MBO waren echt zo over, heb eigenlijk 1,5 jaar stage mogen lopen.

En als het wel erg is: http://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/Klachten
pi_144450073
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:52 schreef GlenSpey het volgende:
Wees blij dat je stage hebt :')
Ik moest voor mijn opleiding noodgedwongen van stage veranderen, maar er was nergens plek en school stak geen poot uit. Moest daardoor stoppen met de hele opleiding (en ja, IK ben degene die nu de schuld terug kan betalen) :r
Je school de schuld geven van je falen :')
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:00:35 #90
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_144450336
Ja ik herken je probleem wel. Ik heb in totaal al drie jaar stage gelopen en nergens kreeg ik ook maar enige vorm van vergoeding. Zelfs de vrijwilligers kregen nog een 'vrijwilligersvergoeding' stagiaires niet. Ik loop nu trouwens voor het 4e jaar stage en krijg voor het eerst betaald. Een schamele ¤270 per maand voro 32 uur werk.

Ik begrijp aan de ene kant dat men zegt 'het is een investering in jezelf dus bijt maar op een houtje' maar aan de andere kant is de positie van stagiaires in het bedrijfsleven echt heel zwak. Ik heb ook eens bij een bedrijf gelopen waar ze je alles precies 1x deden uitleggen om daarna de taak volledig aan mij over te laten. We hadden het dan niet eens over onbelangrijk werk (belasting) waar een foutje geen grote gevolgen zou hebben.

Het is soms echt een inslag op je eigenwaarde. Veel stagiaires worden met veels te veel taken opgezadeld. Diegene die assertief zijn kunnen nog redelijkheid eisen en doen veel schoolwerk tijdens stage-uren (wat volgens school en het contact toegestaan is). Maar goed diegene die dus niet assertief zijn, zijn wat dit betreft de lul.
pi_144450619
Ach, ik liep ook altijd te kankeren over/op stages maar er komt ergens een punt in je studentenleven dat stage lopen (ja, zelfs de kutstages) je alleen maar goed doet en een goede stageperiode zeer grotendeels gewoon aan jezelf ligt.
pi_144450817
Ik vind het ook oneerlijk, maar je hebt helaas geen keus.
pi_144450945
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:32 schreef Loll het volgende:
Je hebt in een kledingwinkel of supermarkt (bijna) onbetaald met leeftijdsgenoten mogen werken die wel betaald krijgen? Opleiding detailhandel :')
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:25:02 #94
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_144452830
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:22 schreef Zolder het volgende:

[..]

Je hebt in een kledingwinkel of supermarkt (bijna) onbetaald met leeftijdsgenoten mogen werken die wel betaald krijgen? Opleiding detailhandel :')
vooroordelen :')
BAM dit is 3KB
pi_144452930
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:19 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat hoort toch ook zo..?
Je maakt gebruik van een bedrijf.. wees blij dat ze geen rekening sturen..
In mijn ervaring is dat toch meestal andersom. Maar het zal wel een beetje verschillen in wat voor bedrijf sector.
Do what you love, love what you do!
pi_144453546
Nooit problemen gehad met (mbo) stages. Als je laat zien dat je wil werken en initiatief toont, dan is heel veel mogelijk binnen de stages die ik heb gelopen. Voor zover mijn ervaring.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:53:36 #97
286575 Roces18
Chef de party
pi_144453878
Ligt denk ik ook aan je opleidingsniveau, heb hier 3 stages gedaan:

1e 500 pm (30 u p.w.)
2e 500 pm (10 u p.w.)
3e 420 pm (50 u p.w.)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_144454960
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:53 schreef Roces18 het volgende:
Ligt denk ik ook aan je opleidingsniveau, heb hier 3 stages gedaan:

1e 500 pm (30 u p.w.)
2e 500 pm (10 u p.w.)
3e 420 pm (50 u p.w.)
500 euro voor 120 uur werken :')
  vrijdag 12 september 2014 @ 15:40:38 #99
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144456948
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:27 schreef mapima het volgende:

[..]

vrijdag 12 september 2014 @ 15:46:13 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_144457134
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:27 schreef mapima het volgende:

[..]

Is anders best netjes volgens mij? Weet niet wat jij verdient..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')