Ik ben het met je eens, mrspoeZ. Maar ik ben niet zo goed in het gevecht aangaan. En daar heb ik ook niet de energie voor. We proberen er een werkbare situatie van te maken, maar het is niet makkelijk.quote:Op zondag 14 september 2014 22:18 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik weet van een moeder op mijn school die echt kei-dwars is gaan liggen bij de gemeente, tot een rechtszaak aan toe. Uitslag was wel dat haar zoon toen individueel vervoerd werd. Kom zeg, een kind dat twee uur in een bus heeft gezeten voor hij op school komt kan toch ook niet fatsoenlijk functioneren? Twee uur stilzitten en dan verwachten dat hij gelijk op school ook weer stil is? Niet te doen.
En hulp bij de strijd tegen de gemeente ? Is dat een optie ?quote:Op zondag 14 september 2014 22:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, mrspoeZ. Maar ik ben niet zo goed in het gevecht aangaan. En daar heb ik ook niet de energie voor. We proberen er een werkbare situatie van te maken, maar het is niet makkelijk.
Ik wil er liever geen strijd van maken. We moeten nog langer met elkaar door één deur. We zijn in gesprek nu (althans J. is met hen in gesprek) en dat is al heel wat.quote:Op maandag 15 september 2014 07:26 schreef Adnap het volgende:
[..]
En hulp bij de strijd tegen de gemeente ? Is dat een optie ?
Dat lijkt me niet wat er gebeurd is, anders had Nijna toch wel alarm geslagen? Het lijkt me eerder dat erover is gesproken -als ik het me goed herinner is het daar nogal een hot item- maar dat het meisje toen puntje bij paaltje kwam anders heeft gekozen (of anders moest kiezen). Sneu.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Och Nijn.. arme M
Hoe kunnen ze haar nou vergeten mee te nemen naar het feestje?
Het lijkt me goed om haar wat weerbaarder te maken. Ze zal het nog wel vaker tegenkomen dat mensen haar anders vinden en zo behandelen. Aan de andere kant denk ik dat het stoppen van pesten op school maar gedeeltelijk ligr in het ter plekke ingrijpen, maar dat de juf er ook preventief aandacht aan kan besteden.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:52 schreef Nijna het volgende:
Gister heeft M. met een meisje uit haar klas gespeeld, ging eigenlijk wel heel leuk. Ik hoop dat dat meisje het ook voor herhaling vatbaar vindt. Hadden ze het nog even over kinderfeestjes en M. zegt± ik mag op het feestje van die en die komen, zegt dat andere meisje: ja, maar dat is al geweest...
M:
Minder leuk, ik wordt er zelfs een beetje verdrietig van is dat 1 van de jongens uit haar groepje waar ze in de klas in zit, haar inmiddels niet meer in de klas zit te klieren (juf let er meer op), maar toen ze gisteren naar de speeltuin waren, dus weer heeft gezegd dat zeer niet bij hoort en niet mee mag doen . Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Juf kan er ook niet steeds bovenop zitten.
We hebben tegen M. gezegd dat ze er maar niet naar moet luisteren, want dat hij dat niet bepaald. Maar ik wil gewoon dat het stopt dat geklier.
Ik vind het wel fijn dat ze het thuis vertelt...
Dat soort dingen gebeuren hier ook wel, beide kanten op. Dan wordt er gezegd:"Jij mag ook op mijn feestje komen", maar zijn de uitnodigingen al de deur uit of wordt er inderdaad toch een keuze gemaakt uit al die kinderen die het feestje 'toegezegd' zijn. Sneu, maar het is niet anders.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Och Nijn.. arme M
Hoe kunnen ze haar nou vergeten mee te nemen naar het feestje?
Maar ze is toch nog best jong (sorry, ik ben vreselijk slecht in leeftijden onthouden )? Tot een paar jaar geleden hield ik er bij mijn totaal-niet-autistische kinderen altijd rekening mee dat het na de herfstvakantie wel weer vloeiend zou lopen, maar dat er tot die tijd nog wat horten en stoten zouden zijn. En ja, hele fijne juffen missen is altijd balen. Misschien is dat ook wat er haar dwars zit? Mijn jongste heeft een keer echt een rotjaar gehad met een leerkracht die hem totaal niet begreep, en dat heb ik meteen benoemd in de zin van "Wat hebben wij een geluk gehad he, dat we al twee jaar zulke geweldige juffen gehad hebben." Dat hielp een beetje.quote:Op woensdag 17 september 2014 17:35 schreef Nijna het volgende:
Ik heb morgen weer een afspraak bij ggz-jeugd, dus maar weer aankaarten, kijken of zij nog een idee hebben... Ik baal er gewoon van, maar dat is niet alleen dat pesten. Het loopt helemaal wat stroef. En ik heb steeds uit school een M. met een heel kort lontje. En dat is over het algemeen wel een signaal dat er iets niet loopt. Of dat dat nu het geklier is of dat het meer is, daar kan ik dan niet zo goed de vinger op leggen. En in die zin kunnen de juffen me ook niet wijzer maken.
En dan mis ik de juf van vorig jaar, want die merkte vaak zelf al op dat er iets niet lekker liep en was daar al mee bezig om het moment dat ik na een paar dagen even kwam melden dat het lontje wel weer erg kort was. En met wat hardop denken kwamen we dan vaak ook wel weer snel op het goede pad. En dat mis ik nu wel. Het is het begin van het jaar, maar toch
Heeft hij dan wel een idee hoe jullie het wel goed zouden kunnen doen? En is er misschien ruimte om het een tijdje op zijn manier te proberen, al is het maar om te laten zien dat het echt geen goed plan is?quote:Op donderdag 18 september 2014 11:48 schreef gooddaddy het volgende:
Onze jongste zoon (klassiek autisme) zit sinds dit jaar op speciaal voortgezet onderwijs (HAVO). Dat betekent dus ook huiswerk maken en dingen leren door te lezen. Maar wat een gevecht is dat iedere keer zeg. Hij denkt het allemaal te snappen en wil daarom oefeningen niet maken (wiskunde). Hij denkt ook dat hijbepaalde zaken gewoon niet hoeft te doen omdat hij daar slecht in is. En zo gaat het maar door.
Iedere keer als we aan het huiswerk beginnen, begint hij al met smoesjes te vertellen waarom hij iets niet kan of hoeft en dat wordt dus steeds erger. Hij schiet gewoon vol in de wwerstand opmdat hij door dat dat huiswerk minder tijd voor zich zelf heeft. Iedere keer zit hij weer te schreeuwen aan de tafel dat wij het niet snappen, dat wij het niet goed doen, etc, etc. En als hij dan iets moet lezen voor een oefening vertikt hij het omdat hij dat stuk tekst 's middags op school al heeft gelezen.
Uiteindelijk lukt het alemaal wel, maar met een hoop kabaal en frustratie aan beide kanten.
Is dit herkenbaar voor iemand? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |