abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 september 2014 @ 22:42:31 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_144534624
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:18 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik weet van een moeder op mijn school die echt kei-dwars is gaan liggen bij de gemeente, tot een rechtszaak aan toe. Uitslag was wel dat haar zoon toen individueel vervoerd werd. Kom zeg, een kind dat twee uur in een bus heeft gezeten voor hij op school komt kan toch ook niet fatsoenlijk functioneren? Twee uur stilzitten en dan verwachten dat hij gelijk op school ook weer stil is? Niet te doen.
Ik ben het met je eens, mrspoeZ. Maar ik ben niet zo goed in het gevecht aangaan. En daar heb ik ook niet de energie voor. We proberen er een werkbare situatie van te maken, maar het is niet makkelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 15 september 2014 @ 07:26:45 #27
386633 Adnap
I love Life !
pi_144541409
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:42 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, mrspoeZ. Maar ik ben niet zo goed in het gevecht aangaan. En daar heb ik ook niet de energie voor. We proberen er een werkbare situatie van te maken, maar het is niet makkelijk.
En hulp bij de strijd tegen de gemeente ? Is dat een optie ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 15 september 2014 @ 19:27:01 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_144559774
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 07:26 schreef Adnap het volgende:

[..]

En hulp bij de strijd tegen de gemeente ? Is dat een optie ?
Ik wil er liever geen strijd van maken. We moeten nog langer met elkaar door één deur. We zijn in gesprek nu (althans J. is met hen in gesprek) en dat is al heel wat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 16 september 2014 @ 21:20:08 #29
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_144601430
Okay, sorry als ik je een vervelend gevoel gegeven heb. Ik bedoel absoluut niet dat je iets laat liggen, ik lees dat je alles probeert te doen wat in je macht ligt en dat je momenteel erg, erg moe bent van alles.
Prrrrr
pi_144615539
Gister heeft M. met een meisje uit haar klas gespeeld, ging eigenlijk wel heel leuk. Ik hoop dat dat meisje het ook voor herhaling vatbaar vindt. Hadden ze het nog even over kinderfeestjes en M. zegt± ik mag op het feestje van die en die komen, zegt dat andere meisje: ja, maar dat is al geweest...
M: :{

Minder leuk, ik wordt er zelfs een beetje verdrietig van is dat 1 van de jongens uit haar groepje waar ze in de klas in zit, haar inmiddels niet meer in de klas zit te klieren (juf let er meer op), maar toen ze gisteren naar de speeltuin waren, dus weer heeft gezegd dat zeer niet bij hoort en niet mee mag doen :{ . Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Juf kan er ook niet steeds bovenop zitten.
We hebben tegen M. gezegd dat ze er maar niet naar moet luisteren, want dat hij dat niet bepaald. Maar ik wil gewoon dat het stopt dat geklier.
Ik vind het wel fijn dat ze het thuis vertelt...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 september 2014 @ 11:27:40 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_144617816
Wat verdrietig Nijna :'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_144622158
Och Nijn.. arme M ;(

Hoe kunnen ze haar nou vergeten mee te nemen naar het feestje?
  woensdag 17 september 2014 @ 15:25:20 #33
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144625373
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Och Nijn.. arme M ;(

Hoe kunnen ze haar nou vergeten mee te nemen naar het feestje?
Dat lijkt me niet wat er gebeurd is, anders had Nijna toch wel alarm geslagen? Het lijkt me eerder dat erover is gesproken -als ik het me goed herinner is het daar nogal een hot item- maar dat het meisje toen puntje bij paaltje kwam anders heeft gekozen (of anders moest kiezen). Sneu.
  woensdag 17 september 2014 @ 15:31:48 #34
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144625575
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:52 schreef Nijna het volgende:
Gister heeft M. met een meisje uit haar klas gespeeld, ging eigenlijk wel heel leuk. Ik hoop dat dat meisje het ook voor herhaling vatbaar vindt. Hadden ze het nog even over kinderfeestjes en M. zegt± ik mag op het feestje van die en die komen, zegt dat andere meisje: ja, maar dat is al geweest...
M: :{

Minder leuk, ik wordt er zelfs een beetje verdrietig van is dat 1 van de jongens uit haar groepje waar ze in de klas in zit, haar inmiddels niet meer in de klas zit te klieren (juf let er meer op), maar toen ze gisteren naar de speeltuin waren, dus weer heeft gezegd dat zeer niet bij hoort en niet mee mag doen :{ . Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Juf kan er ook niet steeds bovenop zitten.
We hebben tegen M. gezegd dat ze er maar niet naar moet luisteren, want dat hij dat niet bepaald. Maar ik wil gewoon dat het stopt dat geklier.
Ik vind het wel fijn dat ze het thuis vertelt...
Het lijkt me goed om haar wat weerbaarder te maken. Ze zal het nog wel vaker tegenkomen dat mensen haar anders vinden en zo behandelen. Aan de andere kant denk ik dat het stoppen van pesten op school maar gedeeltelijk ligr in het ter plekke ingrijpen, maar dat de juf er ook preventief aandacht aan kan besteden.
  woensdag 17 september 2014 @ 16:36:02 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144627952
ja, zoiets moet wat structureler worden aangepakt inderdaad. zetten ze op haar school ook kanjertraining of een vergelijkbare interventie in om de groep te trainen in sociaal gedrag? vaak bieden die benaderingen een mooie kapstok om incidenten ook mee te bespreken en te duiden, en er vervolgens ook alternatieven aan te koppelen. "wat zou je zeggen als je een andere kleur pet op had gehad?" dat kan veel inzicht geven en ook meer gevoel van controle. je hebt een keuze in hoe je reageert/ je gedraagt. en dat heeft weer invloed op hoe anderen zich voelen en gedragen.
in de haak.
pi_144628454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Och Nijn.. arme M ;(

Hoe kunnen ze haar nou vergeten mee te nemen naar het feestje?
Dat soort dingen gebeuren hier ook wel, beide kanten op. Dan wordt er gezegd:"Jij mag ook op mijn feestje komen", maar zijn de uitnodigingen al de deur uit of wordt er inderdaad toch een keuze gemaakt uit al die kinderen die het feestje 'toegezegd' zijn. Sneu, maar het is niet anders.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_144630070
Dat feestje was inderdaad wat Gao zegt: M. was helemaal niet uitgenodigd.
Dat meisje was in de vakantie jarig en vierde het er vlak na. En na het feestje tegen M. zeggen dat ze op haar feestje mag komen. Ik heb het maar zo uitgelegd dat kinderen dat wel vaker roepen, maar vaak ook moeten kiezen omdat ze niet altijd zoveel kindjes uit mogen nodigen als ze zouden willen. En dat ze misschien volgend jaar bedoelde.
Maar het is wel sneu, het is behoorlijk een hot item op het moment in de klas...
Maar goed, dat is uit te leggen en ook al is het niet leuk (en gun ik het haar ook dat ze vaker uitgenodigd zou worden), het is wel iets wat erbij hoort en wat ze toch zal moeten leren.

Gao, weerbaarheid vergroten lijkt me heel goed.

Trui, ik heb geen idee of ze iets hebben van kanjertraining.
En we hebben bij ggz-jeugd al vaker gevraagd om iets van sociale vaardigheden oid, maar ze hebben niet of nauwelijks iets voor deze leeftijd in hun aanbod.

Over dat klieren/pesten, ik weet niet zo goed hoe ik het moet noemen, ben ik toch nog weer naar juf gestapt. In de klas is het beter, dat klopt en dat was wat juf ook merkt. En in de klas zegt M. er wel wat van begrijp ik van juf.
Ze zegt ook: ik kan niet alles zien en dat is ook zo. Maar ze nam het wel serieus op en ze gaan er toch nog weer wat mee doen.

Ik heb morgen weer een afspraak bij ggz-jeugd, dus maar weer aankaarten, kijken of zij nog een idee hebben... Ik baal er gewoon van, maar dat is niet alleen dat pesten. Het loopt helemaal wat stroef. En ik heb steeds uit school een M. met een heel kort lontje. En dat is over het algemeen wel een signaal dat er iets niet loopt. Of dat dat nu het geklier is of dat het meer is, daar kan ik dan niet zo goed de vinger op leggen. En in die zin kunnen de juffen me ook niet wijzer maken.
En dan mis ik de juf van vorig jaar, want die merkte vaak zelf al op dat er iets niet lekker liep en was daar al mee bezig om het moment dat ik na een paar dagen even kwam melden dat het lontje wel weer erg kort was. En met wat hardop denken kwamen we dan vaak ook wel weer snel op het goede pad. En dat mis ik nu wel. Het is het begin van het jaar, maar toch :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 september 2014 @ 17:55:15 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144630714
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:35 schreef Nijna het volgende:
Ik heb morgen weer een afspraak bij ggz-jeugd, dus maar weer aankaarten, kijken of zij nog een idee hebben... Ik baal er gewoon van, maar dat is niet alleen dat pesten. Het loopt helemaal wat stroef. En ik heb steeds uit school een M. met een heel kort lontje. En dat is over het algemeen wel een signaal dat er iets niet loopt. Of dat dat nu het geklier is of dat het meer is, daar kan ik dan niet zo goed de vinger op leggen. En in die zin kunnen de juffen me ook niet wijzer maken.
En dan mis ik de juf van vorig jaar, want die merkte vaak zelf al op dat er iets niet lekker liep en was daar al mee bezig om het moment dat ik na een paar dagen even kwam melden dat het lontje wel weer erg kort was. En met wat hardop denken kwamen we dan vaak ook wel weer snel op het goede pad. En dat mis ik nu wel. Het is het begin van het jaar, maar toch :{
Maar ze is toch nog best jong (sorry, ik ben vreselijk slecht in leeftijden onthouden :P )? Tot een paar jaar geleden hield ik er bij mijn totaal-niet-autistische kinderen altijd rekening mee dat het na de herfstvakantie wel weer vloeiend zou lopen, maar dat er tot die tijd nog wat horten en stoten zouden zijn. En ja, hele fijne juffen missen is altijd balen. Misschien is dat ook wat er haar dwars zit? Mijn jongste heeft een keer echt een rotjaar gehad met een leerkracht die hem totaal niet begreep, en dat heb ik meteen benoemd in de zin van "Wat hebben wij een geluk gehad he, dat we al twee jaar zulke geweldige juffen gehad hebben." Dat hielp een beetje.
pi_144633246
Nijna, je kunt eens googlen op "rots en water" Dat is een programma dat ze hier op school eens gebruikt hebben. Er is ook een variant voor jongere kinderen zoals M, kiezel en druppel (geloof ik?).
pi_144636005
Gao, ze is bijna 7, dus best een jonkie nog ja ;).
De 2e helft van vorige week kwam ze dus wel opgewekt uit school, maar deze week weer niet en daarvoor was het ook al ruim anderhalve week bal :{.
Kan hoor, dat het opstartproblemen zijn, dan zal het met de tijd beter moeten worden...

Deepfreeze, dat rots en water heb ik laatst wat over gezien, dat zag er wel goed uit. Ik heb geen idee of ze op school met zoiets werken. Het stukje op de site waar dat zou moeten staan, die link werkt niet :{ .
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 september 2014 @ 21:19:38 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_144638153
Kun je er achter komen wat er dan 2e helft van vorige week anders of beter ging op school, Nijna?

Het kan in zoveel kleine dingen zitten, heb ik ontdekt. Het weer, goed of slecht slapen, goed of slecht eten, opstartproblemen inderdaad of omdat het pestgedrag toch een grote impact heeft. Het is altijd zo'n puzzeltocht om ergens de vinger op te kunnen leggen.

Toch merk ik dat het wel zinvol is om er toch proberen achter te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_144639553
Nadat we het pesten vorige week met juf hadden besproken leek het dus even beter te gaan. In de klas is het ook minder lijkt het in elk geval. Hoe het buiten is in de pauzes weten we niet, maar vandaag naar gevraagd en dan was het een leuke dag, zegt ze. Vorige week had ze echt dat ze 2 dagen uit school kwam dat het een rotdag was. Dus ik vraag me af of het (alleen) het pesten is.

2e helft vorige week kwam ze thuis met dat ze haar extra werk niet had gemaakt, dat was ze vergeten zei ze. En juf zei dat ze het op het bord wilden schrijven, maar vorig jaar zette juf het op papier en dat werkte beter dan op het bord. Dat heb ik gezegd donderdag, maar volgens M. is dat dus nog niet gebeurd :{. Ik weet ook niet of ze er nu wel aan toe is gekomen/aan heeft gedacht, ze zegt van wel.

Het kan ook de drukte in de klas zijn, dat ze gewoon overprikkeld is.
Maar ze kan dat zelf niet altijd goed aangeven zelf.

Ik denk dat we slapen en eten op het moment kunnen afstrepen (zijn er alweer 2 minder :) ).

Morgen maar eens overleggen wat wijsheid is, ik weet het zelf niet zo goed.
Ik ben overigens aan het kijken of we andere hulp kunnen krijgen (heb nu begeleiding wat niet heel veel zoden aan de dijk zet) en dan liefst ook iemand die met dit soort dingen wat meer kan. Eind van de maand gesprek, dat eerst maar eens afwachten...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144640058
Rots Water is wel een mooie cursus om kinderen 'steviger' te maken. Er was in de zomer idd een docu over op TV. Mijn zoon heeft de cursus gedaan, met veel plezier, en het lukt hem ook best goed om het in het dagelijks leven te integreren. Je hebt als ouder ook mooie metaforen om bepaalde situaties bespreekbaar te maken.
Ik wil zelf wellicht de opleiding tot Rots Water trainer gaan doen. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 18 september 2014 @ 09:35:32 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144650830
bij Willem op school gebruiken ze inderdaad Rots&Water, ook een mooie methode. Een kracht van beide is denk ik dat ze de hele klas betrekken, en niet alleen een paar kinderen die een sociale vaardigheidstraining nodig hebben. Bij de school van Cato werden alle leerkrachten en zelfs alle ouders ook getraind (kanjertraining).
in de haak.
pi_144651160
Bij S op de BSO kan ze Rots en Water doen, of bij de kleuters van vijf was dat inderdaad net iets anders. Vorig jaar was ze nog te jong, het is vanaf vijf jaar, dus ik hoop dat ze het dit jaar weer doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144654026
Onze jongste zoon (klassiek autisme) zit sinds dit jaar op speciaal voortgezet onderwijs (HAVO). Dat betekent dus ook huiswerk maken en dingen leren door te lezen. Maar wat een gevecht is dat iedere keer zeg. Hij denkt het allemaal te snappen en wil daarom oefeningen niet maken (wiskunde). Hij denkt ook dat hijbepaalde zaken gewoon niet hoeft te doen omdat hij daar slecht in is. En zo gaat het maar door.
Iedere keer als we aan het huiswerk beginnen, begint hij al met smoesjes te vertellen waarom hij iets niet kan of hoeft en dat wordt dus steeds erger. Hij schiet gewoon vol in de wwerstand opmdat hij door dat dat huiswerk minder tijd voor zich zelf heeft. Iedere keer zit hij weer te schreeuwen aan de tafel dat wij het niet snappen, dat wij het niet goed doen, etc, etc. En als hij dan iets moet lezen voor een oefening vertikt hij het omdat hij dat stuk tekst 's middags op school al heeft gelezen.

Uiteindelijk lukt het alemaal wel, maar met een hoop kabaal en frustratie aan beide kanten.

Is dit herkenbaar voor iemand? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost?
Het is wat.......
  † In Memoriam † donderdag 18 september 2014 @ 12:28:04 #48
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144655062
.

[ Bericht 99% gewijzigd door lady-wrb op 18-09-2014 16:45:08 (krijg het niet goed onder woorden) ]
pi_144656323
HIj heeft een buddy die eens per week langskomt, ook om hem te helpen om aan zijn nieuwe structuur te wennen en om te helpen om zijn tijd in te delen. (en natuurlijk nog iets leuks te doen.) Daarnaast willen we hem zoveel mogelijk assisteren bij zijn huiswerk, omdat hij het anders gewoon echt niet doet.
Maar het kost wel veel energie op deze manier
Het is wat.......
  donderdag 18 september 2014 @ 13:37:30 #50
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144656914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:48 schreef gooddaddy het volgende:
Onze jongste zoon (klassiek autisme) zit sinds dit jaar op speciaal voortgezet onderwijs (HAVO). Dat betekent dus ook huiswerk maken en dingen leren door te lezen. Maar wat een gevecht is dat iedere keer zeg. Hij denkt het allemaal te snappen en wil daarom oefeningen niet maken (wiskunde). Hij denkt ook dat hijbepaalde zaken gewoon niet hoeft te doen omdat hij daar slecht in is. En zo gaat het maar door.
Iedere keer als we aan het huiswerk beginnen, begint hij al met smoesjes te vertellen waarom hij iets niet kan of hoeft en dat wordt dus steeds erger. Hij schiet gewoon vol in de wwerstand opmdat hij door dat dat huiswerk minder tijd voor zich zelf heeft. Iedere keer zit hij weer te schreeuwen aan de tafel dat wij het niet snappen, dat wij het niet goed doen, etc, etc. En als hij dan iets moet lezen voor een oefening vertikt hij het omdat hij dat stuk tekst 's middags op school al heeft gelezen.

Uiteindelijk lukt het alemaal wel, maar met een hoop kabaal en frustratie aan beide kanten.

Is dit herkenbaar voor iemand? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost?
Heeft hij dan wel een idee hoe jullie het wel goed zouden kunnen doen? En is er misschien ruimte om het een tijdje op zijn manier te proberen, al is het maar om te laten zien dat het echt geen goed plan is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')