abonnement Unibet Coolblue
pi_144704249
Statistiek :')
Je kan persoon A toch niet met persoon B vergelijken. :')
pi_144704295
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:16 schreef Anoonumos het volgende:
Statistiek :')
Je kan persoon A toch niet met persoon B vergelijken. :')
Maar kloon A wel met kloon A4737477.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144704335
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:14 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nog maar een poging dan. Ik leer wiskundetechnieken bij 'wiskundevakken' zoals calculus A, B & C en statistiek. Deze technieken pas ik vervolgens toe bij mijn overige vakken zoals Chemische Thermodynamica en Transportverschijnselen in de Life Sciences. Natuurlijk hebben al mijn vakken overlap met elkaar, anders zouden ze niet één bachelor kunnen vormen, maar je ziet toch hopelijk wel in dat ik mijn vakken ook grofweg kan indelen in de hokjes wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie? En dat was mijn hele punt bij die opmerking van "nog meer wiskunde", ik wil niet meer vakken die in het beste in het hokje wiskunde thuishoren.
Ik had je goed begrepen hoor, mijn punt was dat ik de indruk heb (ik heb een thermodynamicacursus gevolgd) dat je maar een piepklein deel gebruikt van wat je bij die basisvakjes hebt geleerd, en differentiëren en integreren kon je al voordat je die vakjes volgde als het goed is. Het differentiëren met meerdere variabelen is snel geleerd, dat is maar een heel erg klein deel van calculus om te zwijgen over lineaire algebra en zo. Vandaar mijn vraag aan jou of dat die vakjes niet meer voor de sier worden gegeven omdat het nu eenmaal moet? Just wondering, zoek er niets achter.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144704383
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:16 schreef Anoonumos het volgende:
Statistiek :')
Je kan persoon A toch niet met persoon B vergelijken. :')
Breek me de bek niet open. Als er 1 vakgebied m.i. overschat is...
Je kan er stront nog mooi mee doen lijken, het wordt alleen niet mooier. Het kans soms best nuttig zijn maar het wordt net zo vaak misbruikt als gebruikt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144704435
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had je goed begrepen hoor, mijn punt was dat ik de indruk heb (ik heb een thermodynamicacursus gevolgd) dat je maar een piepklein deel gebruikt van wat je bij die basisvakjes hebt geleerd, en differentiëren en integreren kon je al voordat je die vakjes volgde als het goed is. Het differentiëren met meerdere variabelen is snel geleerd, dat is maar een heel erg klein deel van calculus om te zwijgen over lineaire algebra en zo. Vandaar mijn vraag aan jou of dat die vakjes niet meer voor de sier worden gegeven omdat het nu eenmaal moet? Just wondering, zoek er niets achter.
Oh, zo. Ja, het is vooral om iedereen op één lijn te krijgen en iets meer diepgang qua wiskundetechnieken aan te leren. En ook om iedereen te leren dat je veel wiskunde op kan lossen zonder GR. :') Maar dat geldt eigenlijk al vanaf het moment dat je leert rekenen, alles borduurt voort op wat je al hebt gehad.

Maar het is zeker niet voor de sier, heb genoeg nieuwe dingen geleerd en mijn inzicht in wiskunde is ook vergroot. Heb er dus wel veel aan gehad.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144704568
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Voor de rest doet het gewoon alles wat ik wil dat het moet doen, dus ik heb er voor de rest ook geen problemen mee. :)
Kleine lettertjes die je niet groter kan maken terwijl dit bij elke browser en moderne applicatie wel kan (W7 en lager in ieder geval).
Nog steeds een slechte autohidefunctie van de takenbalk
Geen handig werkend updatesysteem wat soms juist gebreken introduceert
Geen zoekfunctie binnen het register
Waardeloze software zoals Notepad en Works erbij gooien
Internet Explorer en Works niet van je computer kunnen verwijderen zonder halsbrekende toeren uit te halen (je kan het sinds) W7 gelukkig wel uitschakelen, dat is een forse verbetering)
Het automatisch groeperen van de bestanden van hetzelfde programma
Niet meerdere instanties van hetzelfde programma kunnen forceren
Harde schijf niet kunnen loskoppelen via het contextmenu (moet nog steeds via het icoontje rechtsonder)
Ik kan nog wel even doorgaan. Het doet ook veel goed hoor maar soms verbaast het me hoe simpele zaken niet goed zijn uitgewerkt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144704584
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:15 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, dit topic. :') F&L / Beter: de oplossing
matige kloon
pi_144704629
Trouwens vraagt een vak zoals Transportverschijnselen behoorlijk wat wiskunde. Je kan het zo gek (zo nauwkeurig dus) maken als je zelf wil. En als je een fabriek gaat ontwerpen wordt nauwkeurigheid vaak wel gewaardeerd.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144704849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open. Als er 1 vakgebied m.i. overschat is...
Je kan er stront nog mooi mee doen lijken, het wordt alleen niet mooier. Het kans soms best nuttig zijn maar het wordt net zo vaak misbruikt als gebruikt.
Ik volg 2 statistiek vakken op het moment, vrijwillig. :D
Bij wiskunde gaat dat er natuurlijk prima aan toe. Verder heb je gelijk.

Ik refereerde naar dit
pi_144704922
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:24 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

matige kloon
Doet me denken aan dat figuur in W&T die ging lopen roeptoeteren dat de relativiteitstheorieën nergens op sloegen en zelfs simpele wiskunde zoals 1+1=2 verwierp. _O- Was ook al zo'n vaag trolletje. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144704935
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:31 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Ik volg 2 statistiek vakken op het moment, vrijwillig. :D
Bij wiskunde gaat dat er natuurlijk prima aan toe. Verder heb je gelijk.
Oh ja, het is allemaal prima onderbouwd, voor die paar mensen die die onderbouwing leren. Je kan het prachtig toepassen op mechanica. _O_
Het probleem is dat Jan en alleman het moet leren en gebruiken terwijl de meeste mensen het niet goed kunnen gebruiken (zowel de onderzoekers als de lezers). De meeste mensen zijn nu eenmaal slecht in wiskunde en logica. En het wordt als opsmuk misbruikt: we flikkeren er veel statistieken op en het lijkt nog wat. Ik vind het best maar ik haal dan wel mijn schouders op.

quote:
Ik refereerde naar dit
Pijnlijk momentje ja.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144705021
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Doet me denken aan dat figuur in W&T die ging lopen roeptoeteren dat de relativiteitstheorieën nergens op sloegen en zelfs simpele wiskunde zoals 1+1=2 verwierp. _O- Was ook al zo'n vaag trolletje. :')
Als het nu een goede complottheorie zou zijn dan zou ik het leuk vinden maar dit... :N
El_Matador deed tenminste de moeite om te onderbouwen dat de mens niet op de maan is geweest (op zich terecht als je naar 1969 kijkt, ik heb wat meer moeite met de twijfels over de decennia daarna), zo'n complottheorie is bij mij welkom. Idem de theorie dat PF en TvG zijn vermoord in opdracht van de BVD (AIVD) en dat 9/11 is gefaciliteerd door de USA. De relativiteitstheorie ontkennen is nogal dom, dat valt niet te onderbouwen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144705123
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144705239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:31 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Ik volg 2 statistiek vakken op het moment, vrijwillig. :D
Bij wiskunde gaat dat er natuurlijk prima aan toe. Verder heb je gelijk.

Ik refereerde naar dit
mi gado :')
pi_144705727
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hoeft dus in principe geen wiskunde te gebruiken buiten die 4 basisvakjes die je niet al op het VWO hebt geleerd? Wat logarithmes, machten, breuken en simpele afgeleides en integralen met 1 variabele.
Ik moet regelmatig dubbel en triple-integralen, vectoren (kruis- en dotproducten etc.), differentiaalvergelijkingen, laplace, fourier en matrices gebruiken. Gek genoeg ben ik afgeleides met meerdere variabelen dan weer vrij weinig tegengekomen.
Verder niet zo belangrijk (ik wil maar aangeven dat voor sommige richtingen die basisvakken echt wel belangrijk zijn, met name voor de relatief nieuwe is het goed om dit te weten) maar ik ben wel benieuwd naar waarom ze bij jullie die basisvakjes geven als jullie ze voor de bachelorfase niet nodig hebben? Zou dat zijn voor die studenten die het tijdens de masterfase wel nodig gaan hebben of zou het zijn omdat ze op die manier de echte niet-bèta's kunnen weren?
Zelfs op io gebruiken we regelmatig dubbele integralen, vectoren, differntiaalvergelijkingen en matrices dus ik denk dat het op een studie zoals LST wel meer nodig hebben en het niet zomaar gegeven wordt.
pi_144705745
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:54 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Zelfs op io gebruiken we regelmatig dubbele integralen, vectoren, differntiaalvergelijkingen en matrices dus ik denk dat het op een studie zoals LST wel meer nodig hebben en het niet zomaar gegeven wordt.
Ik mag toch hopen dat ik er nog wat aan heb ja. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144705820
Oh wacht, ik heb laatst nog een dubbel integraal gebruikt. Was wel bij statistiek, maar toch.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144705869
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kleine lettertjes die je niet groter kan maken terwijl dit bij elke browser en moderne applicatie wel kan (W7 en lager in ieder geval).
Nog steeds een slechte autohidefunctie van de takenbalk
Geen handig werkend updatesysteem wat soms juist gebreken introduceert
Geen zoekfunctie binnen het register
Waardeloze software zoals Notepad en Works erbij gooien
Internet Explorer en Works niet van je computer kunnen verwijderen zonder halsbrekende toeren uit te halen (je kan het sinds) W7 gelukkig wel uitschakelen, dat is een forse verbetering)
Het automatisch groeperen van de bestanden van hetzelfde programma
Niet meerdere instanties van hetzelfde programma kunnen forceren
Harde schijf niet kunnen loskoppelen via het contextmenu (moet nog steeds via het icoontje rechtsonder)
Ik kan nog wel even doorgaan. Het doet ook veel goed hoor maar soms verbaast het me hoe simpele zaken niet goed zijn uitgewerkt.
Al deze problemen herken ik niet. Windows is bij mij gewoon grotendeels 'plug & play', lekker makkelijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144705919
Trouwens, je kan de grote van de letters toch gewoon instellen? http://windows.microsoft.(...)arger-or-smaller?v=t
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144705999
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh ja, het is allemaal prima onderbouwd, voor die paar mensen die die onderbouwing leren. Je kan het prachtig toepassen op mechanica. _O_
Het probleem is dat Jan en alleman het moet leren en gebruiken terwijl de meeste mensen het niet goed kunnen gebruiken (zowel de onderzoekers als de lezers). De meeste mensen zijn nu eenmaal slecht in wiskunde en logica. En het wordt als opsmuk misbruikt: we flikkeren er veel statistieken op en het lijkt nog wat. Ik vind het best maar ik haal dan wel mijn schouders op.
Eens.
Forensische statistiek bijvoorbeeld. Wel interessant, maar brr.. ook eng en gevaarlijk, de fouten die daar wel eens gemaakt worden en de gevolgen daarvan. :{

Wij proberen slechts goede schatters te vinden voor parameters, en dan exact een ondergrens en bovengrens voor de afwijking te vinden etc.. en bewijzen dat het allemaal klopt. :P
And shit gets real wanneer je parameters oneindig dimensionaal zijn.
pi_144706515


Blijft goud.
pi_144706562
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:09 schreef Anoonumos het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft goud.
Wauw :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144707507
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:54 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Zelfs op io gebruiken we regelmatig dubbele integralen, vectoren, differntiaalvergelijkingen en matrices dus ik denk dat het op een studie zoals LST wel meer nodig hebben en het niet zomaar gegeven wordt.
Waarvoor gebruiken jullie dat? Ik weet dat ze in Eindhoven het eerste vak elektromagnetisme volgen, de reden dat ik ondanks de verhalen IO toch nog iets boven TBK rangschik qua moeilijkheidsgraad.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144707659
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:09 schreef Anoonumos het volgende:
[ afbeelding ]

Blijft goud.
Grappig ja. My two cents: als je een statistiekles nodig hebt om te leren dat correlatie niet een causale relatie inhoudt dan weet je direct dat je net zo goed kan stoppen met die lessen. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144708109
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:58 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, je kan de grote van de letters toch gewoon instellen? http://windows.microsoft.(...)arger-or-smaller?v=t
Ik heb het over die niet-manipuleerbare vensters van Windows7, bijv. als er foutmeldingen zijn. Je kan dan niet apart binnen zo'n venster de tekst markeren, kopiëren (nochtans handig, het is nogal klote om het over te typen, zeker met die kleine lettertjes en het gepruts met meerdere vensters naast elkaar), de letters groter maken etc.
Ja, je kan alle letters groter maken maar ik wil het gewoon per venster/applicatie kunnen instellen, zoals ik bij een browser bijv. op deze pagina direct de letters groter kan maken met ctrl-scroll, het is sinds begin 2000 of eerder (FF had het vanaf het moment dat ik het gebruikte en ik gebruikte het binnen een jaar dat het uitkwam) een elementaire functie binnen softwareprogramma's, Windows7 kwam veel later uit, in 2009 als ik me niet vergis. Dat valt me dan tegen.

Ik vind het trouwens ook ergerlijk dat je bij Windows voor een applicatie kan instellen dat een venster niet manipuleerbaar (verplaatsbaar, wegklikbaar etc.) is zo gauw er een venster op dat venster is geopend (ik open iets, ik open binnen dat iets iets anders en zolang dat venster open is blijft het eerste venster staan waar het staat). Neem alsjeblieft geen controle weg van mij als gebruiker! ;)
Een algemene klacht bij software, het is vandaag de dag veel teveel voor idioten ontwikkeld, te weinig voor normaal denkende mensen. Je ziet het bij spellen ook.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')