abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:21:04 #176
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144454778
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo worden ZP-fans opgejaagd? Het is eerder andersom. Zie Malieveld vorig jaar.... men maakte jacht op een vermeende anti ZP-dame.
Voor die malievelddemonstranten geldt eerder dat zij ineens ZP-activist worden omdat ze buitenlanderhaters zijn.
Lekker maatgevend voorbeeld weer. Vrijwel heel Nederland is tegen het tornen aan Zwarte Piet dus daar zullen dan ook wel idioten tussen zitten (zoals die lui op het Malieveld).

En pro-ZP jaagt niet op want zij zijn niet degenen die de ander iets willen afnemen: ze willen enkel het dierbare wat ze hebben behouden.
pi_144455207
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Lekker maatgevend voorbeeld weer. Vrijwel heel Nederland is tegen het tornen aan Zwarte Piet dus daar zullen dan ook wel idioten tussen zitten (zoals die lui op het Malieveld).
Jaja... je vergeet een boel mensen die niet tegen het tornen zijn.
Maar ik had het over dat eerder die torners of verdachten van tornheid opgejaagd worden
Ja... en die agressie is niet representatief, maar wel een symptoom van de nationale neurose,

quote:
En pro-ZP jaagt niet op want zij zijn niet degenen die de ander iets willen afnemen: ze willen enkel het dierbare wat ze hebben behouden.
In het algemeen gesproken heb je gelijk, Maar je vergeet daarbijkomend de neiging mensen die dit feestvorm niet kunnen waarderen ---immers zij worden geïmiteerd- te negeren en hun aantal en motieven te bagatelliseren.
Maar ik begon niet over opjagen... Ik zeg simpel dat eerder de zogenaamde pro-pieten de jagers zijn in de vergelijking.
pi_144455354
Het zal heel moeilijk worden om alle sint Nicolaas liedjes politiek correct te krijgen, een voorbeeld:

1 Zie ginds komt de stoomboot
2 uit Spanje weer aan.
3 Hij brengt ons Sint Nicolaas
4 ik zie hem al staan.
5 Hoe huppelt zijn paardje
6 het dek op en neer,
7 hoe waaien de wimpels
8 al heen en al weer.

1. De stoomboot is vervuilend en stoot heel veel CO2 uit.
2. Waarom Spanje en niet elk ander EU land? Net als het voorzitterschap van de EU dient dit te roeleren. Daarnaast moeten ook landen buiten de EU aan de beurt komen, zoals Afghanistan en andere moslimlanden. Die zijn niet altijd per boot bereikbaar dus het vervoermiddel mag ook gedeeltelijk trein zijn.
3. Waarom Sint Nicolaas? zo discrimineer je de Imams, de Paus, de dominees en rabbijnen.
4 Het probleem ligt hier bij het woordje hem, dit moet vervangen worden door hij/zij/het, uiteraard zonder leeftijdsdiscriminatie of voorkeur voor seksuele geaardheid (behalve voor moslims, hier dient de garantie gegeven te worden dat als het een man is deze gegarandeerd geen homo is en als het een vrouw is moet een boerka gedragen worden, voor zwarte Nederlanders moet de garantie komen dat deze persoon wit is of paars)
5 Het laten huppelen van paarden zal vragen oproepen bij de partij voor de Dieren, de vraag is of het überhaupt toegestaan is om paarden per schip te vervoeren. Verder zouden moslims of hom's bezwaar kunnen maken tegen het stereotype van huppelende homo's.
6. Het onbeschermd plaatsen van een paard op het dek is natuurlijk in strijd met alle EU regelgeving
7. Het voeren van wimpels wijst op nationalistische nazistische sentimenten waarvoor de jeugd gevrijwaard dient te worden.

Ik zie met belangstelling de correcte versie van dit couplet tegemoet.
(het 2e couplet is nog problematischer)
:)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_144455587
Oefening
Spoor in het volgende liedje zelf de discriminatoire passages op:

Arme Zwarte Piet, wat zie ik nou?
Jij ziet pimpelpaars en bont en blauw
Jij viel van het dak en nou zie je pips
Want wat doet er pijn? Je Zwarte Pieten (bibs)

Als je het laatste woord gezegd hebt
ben je een pepernootje kwijt

Jij viel van het dak; ik weet wat je wil
Een verbandje om je Zwarte Pieten (bil)

Jij viel van het dak en nou krijg je wat
Zeven klappen voor je Zwarte Pieten (gat)

Bron:St Nicolaas Liedjes
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_144455610
In de media hoor en zie je zo vaak dat we dingen moeten ondernemen om het Nederlands cultureel erfgoed te beschermen, waarom wordt dit dan eigenhandig de nek omgedraaid ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144455670
pi_144455888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:55 schreef TLC het volgende:
In de media hoor en zie je zo vaak dat we dingen moeten ondernemen om het Nederlands cultureel erfgoed te beschermen, waarom wordt dit dan eigenhandig de nek omgedraaid ?
Door wie dan eigenlijk?

Want wij blijven thuis natuurlijk gewoon Sinterklaas vieren zoals we dat de afgelopen decennia deden. Daar kan geen Quinsy iets aan veranderen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144456006
zwarte piet ging uit fietsen
toen klapte zijn band
toen jatte hij een scooter
en stak de eigenaar in brand.

Dit soort liedjes mag je dan ook niet meer zingen :(
Zonder wrijving geen glans
pi_144456083
Als persoon met diabetes wil ik dat het suikerfeest afgeschaft wordt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_144456167
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:13 schreef kawotski het volgende:
Als persoon met diabetes wil ik dat het suikerfeest afgeschaft wordt.
stichting oprichten.... sponsors vinden... vermeld je vorderingen op FOK, wel in een ander topic.
pi_144456201
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:06 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Door wie dan eigenlijk?

Want wij blijven thuis natuurlijk gewoon Sinterklaas vieren zoals we dat de afgelopen decennia deden. Daar kan geen Quinsy iets aan veranderen.
Hoeveel % van de mensen viert thuis nog met een pakjesavond ?
En hoeveel % doen dat voor de kinderen terwijl het voor hunzelf niet hoeft ?
pi_144456223
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

stichting oprichten.... sponsors vinden... vermeld je vorderingen op FOK, wel in een ander topic.
En mezelf kunstenaar noemen natuurlijk en bij de NPO veelvuldig komen zitten klagen.
pi_144456257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En hoeveel % doen dat voor de kinderen terwijl het voor hunzelf niet hoeft ?
Daarom is het ook een kinderfeest.
pi_144456264
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:19 schreef kawotski het volgende:

[..]

En mezelf kunstenaar noemen natuurlijk en bij de NPO veelvuldig komen zitten klagen.
succes !
pi_144456671
Vreemde discussie over of de 'escalatie' de schuld is van de zeurpieten of de Telegraaf/tokkies. Dat is toch een kip-of-ei-verhaal. Wat we hoogstens kunnen zeggen is dat er in elke bevolkingsgroep wel wat gefrustreerde figuren rondlopen die overal een rassenstrijd van willen maken.

Quinsy is daar één van, maar ook zeker bepaalde geflipte figuren die naar zo'n demonstratie gaan, en zich van tevoren al zo erg hebben opgefokt dat ze bereid zijn de eerste de beste ogenschijnlijke tegenstander op de bek te timmeren. Zielig voor alle andere naïevelingen die naar zo'n demo gaan omdat ze denken dat ze op die manier nuttig opkomen voor hun feestje, maar zij worden er wel op aangekeken.

Wat verder nog rest: zelfpublicisten zoals die Sesamstraat-schrijver die vol hoogmoed wel even alle liedjes herschrijft; de media die een in feite al sinds de jaren '80 jaarlijks terugkerende discussie (http://www.dbnl.org/tekst(...)02cult01_01_0011.php) ineens tot een groot verhaal maken; mislukte activisten uit Jamaica die VN-posities misbruiken om er een internationale kwestie van te maken; PR-bewuste bedrijven die uit voorzorg maar zelfcensuur plegen; en het nettoresultaat dat een groepering van minder dan honderd man een totaal nodeloze verandering afdwingt.
pi_144457372
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:33 schreef Vasilevski het volgende:
een groepering van minder dan honderd man een totaal nodeloze verandering afdwingt.
Is het wel een paar honderd man?
Er zijn onderzoekjes die erop wijzen dat een paar honderdduizend mensen niet gelukkig zijn hoe hun donker gezicht wordt geïmiteerd. Meer onderzoek is nodig, maar waarom gebeurt dat niet?

Overigens is ZP zelf een nodeloze verandering. Kinderen willen snoepjes en kadootjes. ZP is hun ook maar opgedrongen.
pi_144458005
Waarschuwing ! In onderstaand spoiler staat een plaatje wat volgens de NOS ook afgeschaft gaat worden, ik weet dat hier op fok nogal de meest vunzige afbeeldingen en foto's te zien zijn geweest maar toch bij deze ; jullie zijn gewaarschuwd :) Dus niet na afloop gaan mekkeren dat je er slecht van hebt geslapen als je toch de spoiler hebt bekeken o|O

Ok komt' ie ;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij ligt het dan toch aan jezelf als je iets gelijk met wat anders gaat associeren :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144458335
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zijn onderzoekjes die erop wijzen dat een paar honderdduizend mensen niet gelukkig zijn hoe hun donker gezicht wordt geïmiteerd.

En maar blijven liegen. Post na post na post :D
pi_144458889
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat dus. Misschien moeten Powned en WNL maar eens met een eigen Sinterklaasintocht en Sinterklaasfeestprogramma's komen.
Ja kom, laten we domrechts aan de haal gaan met een volksfeest. Nee dat zal voor eenheid omtrent ZP zorgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144459291
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Buitenlanderhaat ...neurotisch ontkennen dat men discrimineert daarmee
Nee, geen buitenlanderhaat. Bosnische immigranten presteren beter dan Nederlanders. Waarom? Omdat het de slimmere en hogeropgeleide Bosniërs waren die naar hier vluchtten, zij hadden daar meer toegang (in de brede zin) toe dan de modale burgers. Bij de Marokkanen en Antillianen gebeurde juist het tegenovergestelde: veel immigranten uit die landen behoorden daar tot de onderklasse. Simpel gezegd hebben Nederlandse bedrijven hen naar hier toe gehaald omdat ze goedkope arbeidskrachten wilde hebben en de nadelen zijn afgewenteld op de maatschappij. Over tig generaties zal je daar niets meer van merken maar momenteel heb je hierdoor nog allerlei problemen zoals meer criminaliteit, meer schooluitval, een groter deel die tot de onderklasse van Nederland behoort (zoals die tokkiekinderen die ik gisteren zag die een lege fles op de grond smeten en vervolgens ook nog een grote bek hadden op het moment dat ik hen op een normale manier hierop aansprak) etc.
Als je in een goede wijk woont dan heb je daar geen last van, woon je in een slechte wijk (een volkswijk, een Vogelaarwijk) dan kan je daar wel last van hebben. Deze mensen hebben geen zin in dat gezeik over Zwarte Piet en zij willen dat die zeikerds met hun poten van hun cultuur afblijven.

Maar goed, het heeft dus geen zak te maken met of dat jezelf of je ouders wel of niet uit het buitenland komen, het heeft te maken met het meer dan evenredig problemen veroorzaken van bepaalde groepen buitenlanders en dit heeft weer geen zak te maken met het land waar ze vandaan komen maar met de klasse die werd geselecteerd uit dat land. In het geval van ongeschool vuil werk wat slecht betaald werd/wordt de onderklasse, in het geval van politieke vluchtelingen de bovenklasse. Op zichzelf staat de ZP-discussie hier los van aangezien ZP niets met racisme te maken heeft maar het feit dat mensen zo gevoelig reageren op dat multiculturele gezeik over iets onschuldigs wordt er wel door verklaard.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144459400
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 september 2014 16:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja kom, laten we domrechts aan de haal gaan met een volksfeest. Nee dat zal voor eenheid omtrent ZP zorgen.
Zij kunnen het op de normale manier organiseren zoals dat altijd gebeurde, het hoeft geen rechts tintje te krijgen. ;)
Liever niet zelfs wat mij betreft aangezien ik zelf hartstikke links ben. Wat niet wegneemt dat ik graag het rechtse geluid hoor aangezien ik me graag pluriform laat informeren. Houd je vrienden dichtbij en je vijanden nog dichter bij.
#NoDAPL
pi_144459469
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 15:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zijn onderzoekjes die erop wijzen dat een paar honderdduizend mensen niet gelukkig zijn hoe hun donker gezicht wordt geïmiteerd. Meer onderzoek is nodig, maar waarom gebeurt dat niet?
Aangezien slechts enkele tientallen mensen een klacht indienden bij dat Meldpunt Discriminatie m.b.t. het Amsterdamse Sinterklaasfeest is dat uiterst onwaarschijnlijk. Al zou maar 1% van honderdduizenden mensen klagen dan nog zou je duizenden klachten krijgen, 100 keer zoveel als het aantal klachten wat is ingediend. We mogen m.i. verwachten dat veel meer dan 1% van de anti-ZPers heeft geklaagd.
#NoDAPL
pi_144459710
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zij kunnen het op de normale manier organiseren zoals dat altijd gebeurde, het hoeft geen rechts tintje te krijgen. ;)
Liever niet zelfs wat mij betreft aangezien ik zelf hartstikke links ben. Wat niet wegneemt dat ik graag het rechtse geluid hoor aangezien ik me graag pluriform laat informeren. Houd je vrienden dichtbij en je vijanden nog dichter bij.
Het heeft automatisch een rechts tintje als zij het organiseren. Oftewel je politiseert Zwarte Piet en dan heb je echt de poppen aan het dansen. Het gebeurt nu al door bepaalde domrechtslieden. Enige posts hierboven werd gerefereerd aan het offerfeest, alsof dat er überhaupt ook maar iets hiermee te maken heeft. Het sleurt een gemeenschap, die in beginsel totaal buiten dit hele gedoe staat, er wel weer even bij. Dat maakt dat ZP zo verwordt tot een symbool van allochtonenbashen. Als dat het doel is, so be it - maar dan zijn die domrechtse mensen wel ZELF verantwoordelijk voor de ondergang van ZP en niemand anders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144459893
Overigens hetzelfde met die domrechtse mensen die dan de Hema gaan boycotten. Waarom boycotten ze Hema? Ja, want ze zijn gestopt met Zwarte Pieten en er liggen nog wel hoofddoeken!

Dus eigenlijk wil je niet dat Zwarte Piet terug komt, maar dat de hoofddoeken verdwijnen. Net als Zwarte Piet.

Of wil je dat Zwarte Piet blijft en de hoofddoeken ook.

Of wil je dat Zwarte Piet blijft en de hoofddoeken verdwijnen.

Seriously....het verband.... de logica... Idiocracy in het echte leven mensen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144459948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo worden ZP-fans opgejaagd? Het is eerder andersom. Zie Malieveld vorig jaar.... men maakte jacht op een vermeende anti ZP-dame.
Voor die malievelddemonstranten geldt eerder dat zij ineens ZP-activist worden omdat ze buitenlanderhaters zijn.
Zeg dat tegen de klasgenootjes van het kindje van Quintis Ristie (bekend van wat televisiewerk voor dat Surinaamse zendertje) die doodleuk in P&W vertelde dat hij het feestje voor zijn klasgenootjes verpestte door te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-09-2014 17:28:25 ]
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')