Als dat zou gebeuren dan zou het op vrijwillige basis zijn, niet omdat een paar huilhuilies dat opdragen, daar gaat het om.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De verschuiving zal uiteindelijk overal gaan plaatsvinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik heb niet zoveel met Sinterklaas dus het zal me aan m'n reet roesten wat er gebeurt. Gezien de oplaaiende discussies en de uitlatingen van o.a. Bram van der Vlugt denk ik dat, niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Da's ongetwijfeld de droom maar dat blijft het: een droom
Dan zijn wij het dus eens over het feit dat het volk het zelf bepaalt en dat dit een onderdeel van een langdurige (tientallen jaren) ontwikkeling is en niet op basis van een akkefietje? Wij hebben alleen niet dezelfde indruk over wat de meerderheid van het volk wil. Ik denk dat de meerderheid van het volk ZP koestert. Misschien niet de dikke lippen en het kroeshaar maar wel de rest van ZP. En ja hoor, het uiterlijk van ZP is nu anders dan 20 jaar geleden. Maar ZP staat nog fier overeind.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat "het volk" daar ook voor openstaat. En dat er mensen zijn die zich krampachtig proberen vast te houden aan het oude, tja, die hou je altijd.
Dat is niet waar. In een populaire Syfy-serie (Warehouse 13) werd Black Pete genoemd en uitgelegd wie hij is en wat zijn geschiedenis is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat geen één USA'er het figuur Zwarte Piet kent.
Voor zover ik weet, heeft de Zwarte Piet al een behoorlijke metamorfose ondergaan. terug in ere hersteld zou hij niet meer kindvriendelijk zijn en gebruikt worden als boeman. een roe was een soort stok waarmee geslagen werd op kinderen. En dan had je uiteraard nog de zak waar kinderen in werden gestopt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:22 schreef DrDentz het volgende:
Misschien ontstaat er nu in Nederland wel een soort Amish-groep van mensen die Sinterklaas geforceerd op de oude racistische manier blijft vieren. Hun kinderen mogen alleen de klassieke teksten zingen en Piet moet een roetzwarte knecht zijn. De kinderen die nu geboren worden en alleen de softe variant van Sinterklaas vieren zullen in de toekomst verbijsterd naar de Amish-Sinterklaasvierders kijken en zich afvragen hoe hun voorouders dat ooit zo hebben kunnen vieren.
Wordt die Duitse equivalent van Piet niet nog steeds gebruikt als boeman? Wat dat betreft zijn wij Nederlanders maar watjes.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:55 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, heeft de Zwarte Piet al een behoorlijke metamorfose ondergaan. terug in ere hersteld zou hij niet meer kindvriendelijk zijn en gebruikt worden als boeman. een roe was een soort stok waarmee geslagen werd op kinderen. En dan had je uiteraard nog de zak waar kinderen in werden gestopt.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. De tweedeling is in Nederland in veel opzichten groter geworden, dat zie je aan de cijfers maar je ziet het ook als je op straat rondloopt (minder prettige volksbuurten en meer winkels en activiteiten voor de welgestelden). Nederland had relatief weinig criminaliteit, geweld, verloedering etc. en relatief veel vrijwilligers omdat er relatief weinig tweedeling was. Mensen die denken dat je de tweedeling kan vergroten zonder dit alles erbij te krijgen zullen van een koude kermis thuiskomen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:02 schreef byah het volgende:
de hele discussie rond zwarte piet is gewoon een projectie van de sociale onrust in dit land. De frustraties gaan een keer escaleren.
mooi, precies wat ik ook van die teksten vond toen ik ze las.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:23 schreef Vasilevski het volgende:
Het meest opvallende van de nieuwe teksten heeft niet zozeer met Zwarte Piet te maken, maar met de complete afwezigheid van alle begrippen als goed, kwaad, zoet, stout, enz. Het is het totale relativisme: de Sint is er ook voor de kindertjes die pesten of die hun eigen oma beroven, want goed en fout bestaat niet, dat is allemaal maar relatief.
Inderdaad, plus dat ze hiermee buiten haar expertisegebied trad. Dat zij veel verstand heeft van hetgeen waarop ze promoveerde wil ik best geloven maar van Zwarte Piet en Sinterklaas begrijpt ze niets. Dat zie je vaak bij deskundige mensen, dat ze de grootst mogelijke onzin verkondigen buiten hun expertisegebied.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:08 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Het eerste wat die mw. Shepherd (die zgn. VN-medewerkster) in Nederland riep is dat ze professor is en 17 boeken geschreven had.
Toen wist ik meteen wat (ook) haar probleem was. Een diepgeworteld persoonlijk probleem.
En blanke vla ook? XDquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zullen we met dit gezeik ook maar meteen een nieuwe discussie op gang brengen? Ik wil namelijk dat fietsen verboden gaat worden in Nederland. De Duitsers zouden zich namelijk gekwetst voelen en dit teveel associëren met de oorlog....
Open een nieuw topic.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zullen we met dit gezeik ook maar meteen een nieuwe discussie op gang brengen? Ik wil namelijk dat fietsen verboden gaat worden in Nederland. De Duitsers zouden zich namelijk gekwetst voelen en dit teveel associëren met de oorlog....
ehm, zo wordt hij door ouders nog steeds gebruikt. Niet overal nee. Maar ik ken genoeg ouders die inderdaad nog dreigen met Zwarte Piet, de zak naar Spanje, het niet krijgen van cadeautjes.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:55 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, heeft de Zwarte Piet al een behoorlijke metamorfose ondergaan. terug in ere hersteld zou hij niet meer kindvriendelijk zijn en gebruikt worden als boeman. een roe was een soort stok waarmee geslagen werd op kinderen. En dan had je uiteraard nog de zak waar kinderen in werden gestopt.
Dat dus. Misschien moeten Powned en WNL maar eens met een eigen Sinterklaasintocht en Sinterklaasfeestprogramma's komen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Denk dat dat wel gaat meevallen. De overgrote meerderheid pro Zwarte Pieters zullen zich niet een andere Zwarte Piet op laten dringen. Die zullen gewoon door blijven gaan met het Sinterklaasfeest zoals het was inclusief de huidige vorm van Zwarte Piet.
Ik zit er meer over in dat 'officiele' Sinterklaasfeesten en uitingen (zoals de offiele intocht, sinterklaasjournaal en andere TV-pieten) wél van bovenaf aangestuurd gaan worden. Dat kan dan leiden tot tweedeling binnen de maatschappij en verwarring bij de kinderen.
Lijkt me niet bevorderlijk voor het Algemeen Belang.
Dat is alles waar die club op draait.... Dus niet zo gek dat het een grote inspiratiebron is voor je onzinquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toch gek dan dat ik links ben terwijl GS rechts is.
Ik denk toevallig hetzelfde over multicultizaakjes
Ach, GS of Telegraaf, 1 pot achterlijk nat.quote:en vrijheid van meningsuiting en zo, dat wil nog niet zeggen dat ik het overneem. Jij zou toch inmiddels moeten weten dat ik het op sociaaleconomisch vlak zelden eens ben met wat een GS-'verslaggever' vindt.
[..]
Ik lees nooit de Telegraaf.
Jusit door al die doodsbedreigingen en het geweld uit die hoek gaat het mis. Er hoeft maar 1 neger of groene in elkaar geslagen te worden en het is bal...quote:Ach welnee. De meeste mensen trekken zich geen drol aan van de reacties van die 1% van de Telegraaf- en Geenstijl-lezers die reageert op hun forum. Doe niet zo gek! Jij onderschat hoe sterk cultuur is, dat laat zich niet zomaar eventjes veranderen omdat een paar mensen dat willen of omdat er eens een relletje is.
Het is niet alles waar GS op draait en het is geen inspiratiebron voor mij, veel mensen zijn onafhankelijk van elkaar tot dezelfde mening gekomen met dank aan het geconfronteerd worden met alle problemen die bepaalde multiculturaliteit heeft veroorzaakt. De mensen die in een villabuurt of een bovenmodale koopwoning wonen merken hier weinig van, veel mensen die in een gewone buurt wonen wel.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is alles waar die club op draait.... Dus niet zo gek dat het een grote inspiratiebron is voor je onzin.
Dat gaat echt niet gebeuren. De felle reacties zijn een gevolg van het feit dat die mensen het zat zijn dat onze cultuur bedreigd wordt (denken zij), een klein deel van de mensen die dit zo voelt schreeuwt hier over en een kleine minderheid van die mensen uit zich op een extreme manier op zo'n forum. Niets aan de hand, doorlopen.quote:Jusit door al die doodsbedreigingen en het geweld uit die hoek gaat het mis. Er hoeft maar 1 neger of groene in elkaar geslagen te worden en het is bal...
Die agressie in het ZP-debat is opvallend anders. Feller, hufteriger, openlijk discriminerend.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[.
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. De felle reacties zijn een gevolg van het feit dat die mensen het zat zijn dat onze cultuur bedreigd wordt (denken zij), een klein deel van de mensen die dit zo voelt schreeuwt hier over en een kleine minderheid van die mensen uit zich op een extreme manier op zo'n forum. Niets aan de hand, doorlopen.
Ik denk dat je het eerder als een symptoom moet zien van de werkelijke problemen die daarachter liggen die niets met ZP te maken hebben. Wat die werkelijke problemen zijn? Moeilijk uit te leggen maar het heeft een sterke verwantschap met waarom de LPF en de PVV zo snel zo populair werden, waarom GS zo snel zo populair werd en de Telegraaf nog steeds aardig verkoopt. Een grote onvrede van een groot deel van de maatschappij die het gevoel heeft dat hun problemen al erg lang genegeerd worden door de gevestigde macht die slechts de met de vruchten maar niet met de lasten van bepaald beleid worden geconfronteerd terwijl zij (de ontevreden mensen) wel onevenredig veel met die lasten te maken krijgen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die agressie in het ZP-debat is opvallend anders. Feller, hufteriger, openlijk discriminerend.
Het gaat dus ook niet over... het is geen zomerhype.
Mensen schreeuwen het uit: ik discrimineer niet.... ZP is een lieve knuffelallochtoon.
Ze schreeuwen iets weg..
Men komt aan iets heel dierbaars: volkomen logisch dat de toon dan ook een stuk heftiger wordt. Als je mensen gaat opjagen en onder druk gaat zetten dan krijg je extremere reacties.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die agressie in het ZP-debat is opvallend anders. Feller, hufteriger, openlijk discriminerend.
Het gaat dus ook niet over... het is geen zomerhype.
Mensen schreeuwen het uit: ik discrimineer niet.... ZP is een lieve knuffelallochtoon.
Ze schreeuwen iets weg..
Hoezo worden ZP-fans opgejaagd? Het is eerder andersom. Zie Malieveld vorig jaar.... men maakte jacht op een vermeende anti ZP-dame.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Men komt aan iets heel dierbaars: volkomen logisch dat de toon dan ook een stuk heftiger wordt. Als je mensen gaat opjagen en onder druk gaat zetten dan krijg je extremere reacties.
Buitenlanderhaat ...neurotisch ontkennen dat men discrimineert daarmeequote:Op vrijdag 12 september 2014 12:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat je het eerder als een symptoom moet zien van de werkelijke problemen die daarachter liggen die niets met ZP te maken hebben. Wat die werkelijke problemen zijn? Moeilijk uit te leggen maar het heeft een sterke verwantschap met waarom de LPF en de PVV zo snel zo populair werden,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |