Hoe bedoel je? Word je een karikatuur van een zwarte man als door de schoorsteen gaat?quote:Op vrijdag 12 september 2014 02:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nieuwe Roetpiet?
Dat was Zwarte Piet altijd al. Dus wat is nou het probleem?
Het racisme is aangebracht door Quibus Gario.
Omdat de overheid het zegt? En in de praktijk kunnen de kinderen samen de liedjes oefenen met hun ouders.quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:24 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit in de praktijk eruit gaat zien? kinderen zingen straks de sinterklaas liederen heel anders dan de ouders, laat staan opa's en oma's. Dit kun je toch niet menen omdat de overheid het zegt, dat heel Nederland liederen anders moeten gaan zingen. misschien een idee om het Wilhelmus ook maar aan te passen, want wie is hier nog van Duitse bloed en eert de koning van Spanje.
Niet iedereen die tegen zwarte piet is meldt dat bij het Meldpunt Discriminatie regio Amsterdam.quote:Op vrijdag 12 september 2014 07:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
32 klachten in een heel jaar bij het Meldpunt Discriminatie regio Amsterdam.
http://www.metronieuws.nl(...)rZneA!H2a44UkfsieAk/
Minder dan het jaar daarvoor.
Ja hoor, "honderdduizenden mensen zijn anti-Piet" volgens Ceberus.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 07:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarom richten die Suri-relmensen zich niet tegen Duo Penotti? De witte chocoladepasta zit gescheiden van de zwarte, dat moet gemengd zijn! En de witte zit nog vooraan in de pot ook!!Niet echt origineel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:02 schreef Gramulanion het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)rZnik!jz8Mb3E72a44s/
[ Bericht 72% gewijzigd door Gramulanion op 12-09-2014 08:40:24 ]
De tegenstanders van Zwarte Piet hebben duidelijk geen idee van wat racisme is. Dat heeft deze discussie wel duidelijk gemaakt.quote:
Volgens mij wordt dat vaker geprobeerd, zal geen zoden aan de dijk zetten. Mensen blijven toch wel hun liedjes zingen zoals ze dat als 50 jaar doen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 06:53 schreef Paul het volgende:
Alle Sinterklaasliedjes worden herschreven
[ afbeelding ]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-herschreven.dhtml
De overheid heeft vrij weinig te zeggen, ik denk toch niet dat je bepaalde liedteksten wettelijk kan vastleggen (buiten het volkslied om).quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:33 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Word je een karikatuur van een zwarte man als door de schoorsteen gaat?
[..]
Omdat de overheid het zegt? En in de praktijk kunnen de kinderen samen de liedjes oefenen met hun ouders.
Zouden ze wel moeten doen, als dit oh zo'n groot probleem voor ze is. Dan moeten ze hun stem laten horen, laten weten aan de rest van het land hoeveel mensen hier een probleem mee hebben.quote:[..]
Niet iedereen die tegen zwarte piet is meldt dat bij het Meldpunt Discriminatie regio Amsterdam.
Verkeerde topic?quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:02 schreef cempexo het volgende:
Het is steeds logischer dat Hollanders uit Nederland vertrekken. Ik krijg vergeleken met 2013 wekelijks plm 250% per week meer verzoeken om informatie. Effectief vertrekken er daadwerkelijk 175-200%.
Vooral van de hoogopgeleiden die netto meer geld willen overhouden doen het goed. Noorwegen is zeer in trek. Werkloosheid is thans 3,1%. Inkomen is 20-40% meer dan in Nederland, zelfde job en werkuren. Noorwegen is geen EU land.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ken_miljonair__.html
Neen, het wordt steeds duidelijker dat Hollanders vertrekken daar zij hun cultuur niet meer herkennen ic willen erkennen. Dit kom je -natuurlijk- niet tegen in de pers. Laat staan bij de politiek.quote:
Nederlanders vertrekken naar Noorwegen vanwege de economie. Zij hebben heul veul geld. Ik ben tegen deze hele belachelijke discussie over zwarte piet, maar mensen emigreren er echt niet door.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:06 schreef cempexo het volgende:
[..]
Neen, het wordt steeds duidelijker dat Hollanders vertrekken daar zij hun cultuur niet meer herkennen ic willen erkennen. Dit kom je -natuurlijk- niet tegen in de pers. Laat staan bij de politiek.
Ik heb als kind nooit een Sinterklaasliedje uit een boek geleerd. Die liedjes kende ik al voordat ik kon lezen. Dat zal voor hedendaagse kinderen niet anders zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:58 schreef DeJori het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat vaker geprobeerd, zal geen zoden aan de dijk zetten. Mensen blijven toch wel hun liedjes zingen zoals ze dat als 50 jaar doen.
Dit komt ook uit die buurt he. Dus hoezo gaat het om ZP eigenlijk?quote:Op vrijdag 12 september 2014 07:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
32 klachten in een heel jaar bij het Meldpunt Discriminatie regio Amsterdam.
http://www.metronieuws.nl(...)rZneA!H2a44UkfsieAk/
Minder dan het jaar daarvoor.
Ja hoor, "honderdduizenden mensen zijn anti-Piet" volgens Ceberus.
quote:'Organisatie Kwakoe mag niet in handen blanken vallen'
09-01-13 16:25 uur - Bron: Het Parool
Sfeerbeeld van het Kwakoe Festival in 2009. Foto ter illustratie. © ANP
Afro-Surinaamse organisaties eisen dat het Kwakoe Festival een Surinaamse aangelegenheid blijft. In twee raadsadressen aan de stadsdeelraad van Zuidoost noemen de organisaties het ontoelaatbaar dat het festival als cultureel erfgoed van de Afro-Surinaamse gemeenschap in handen komt van de nazaten van slavenhouders.
Het stadsdeelbestuur besloot eind vorig jaar de organisatie van het zomerfestival open te stellen voor ondernemers van buiten Zuidoost. Aanleiding was de editie van afgelopen zomer, die organisatorisch en financieel aan alle kanten rammelde. Als voorwaarde voor het verlenen van de vergunning werd daarna onder meer opgenomen een bewezen ervaring met de succesvolle organisatie van grootschalige evenementen.
Twee Afro-Surinaamse kandidaten voor de vergunning, de stichting Konsensi van Kwakoeveteraan Emile Esajas en de stichting Kwaku Family van George Olymph, vrezen dat de organisatie dit jaar in vreemde, blanke handen belandt. 'Kwakoe is een zwart belang', aldus Olymph in zijn brief aan de deelraad. 'En het belang van de Surinaamse gemeenschap in Amsterdam wordt op zeer onfatsoenlijke manier ondermijnd.'
Lees vandaag meer in Het Parool.
(Door: Patrick Meershoek)
Gevaar zit in de invloed van het sinterklaasjournaal en basisscholen, niet in een boek. De meeste van deze kinderen kunnen niet of amper lezen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb als kind nooit een Sinterklaasliedje uit een boek geleerd. Die liedjes kende ik al voordat ik kon lezen. Dat zal voor hedendaagse kinderen niet anders zijn.
Nee de ZP discussie, is an sich natuurlijk volkomen onbelangrijk, maar zij is een van de vele symptomen van de weg-met-ons-mentaliteit. De Nederlandse cultuur, ons geloof, ons geld onze complete leefwijze wordt verkwanseld. Logisch dat kansrijken vertrekkenquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:08 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nederlanders vertrekken naar Noorwegen vanwege de economie. Zij hebben heul veul geld. Ik ben tegen deze hele belachelijke discussie over zwarte piet, maar mensen emigreren er echt niet door.
Dat boek wordt gebruikt om liedjes te zingen op de basisschool.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb als kind nooit een Sinterklaasliedje uit een boek geleerd. Die liedjes kende ik al voordat ik kon lezen. Dat zal voor hedendaagse kinderen niet anders zijn.
Nee hoor, de ouders hebben de kinderen thuis al de echte liedjes geleerd en laten hun kinderen op de basisschool niet vergiftigen met die nieuwe versies.quote:Op vrijdag 12 september 2014 08:24 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit in de praktijk eruit gaat zien? kinderen zingen straks de sinterklaas liederen heel anders dan de ouders, laat staan opa's en oma's.
Stem jij PVV? Kom op zeg, vraag die mensen waarom ze vertrekken, ik denk dat vrij weinig zullen antwoorden dat het om culturele redenen is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee de ZP discussie, is an sich natuurlijk volkomen onbelangrijk, maar zij is een van de vele symptomen van de weg-met-ons-mentaliteit. De Nederlandse cultuur, ons geloof, ons geld onze complete leefwijze wordt verkwanseld. Logisch dat kansrijken vertrekken
Ik neem aan dat er al geroepen is dat dat iets heel anders is?quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit komt ook uit die buurt he. Dus hoezo gaat het om ZP eigenlijk?
Kan het niet vaak genoeg herhalen, maar die mensen zitten zo vol met haat dat zij op dit moment de racisten zijn. Niet de NL'se bevolking (allemaal afstammelingen van de slavenhouders volgens hun) die hun feest wil behouden.
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtml
[..]
quote:Voorstel: Quinsy preventief opsluiten als Sint komt
Zomaar een vrijdagmorgen medio september, twee maanden vóór de goede Sint weer in het land verwacht wordt, maar ja hoor: het gesprek bij de koffiemachine gaat weer over Zwarte Piet. Of eigenlijk: over hoe het onschuldige kinderfeest van Sinterklaas nog verder kapot gemaakt kan worden. Zo gaat de Vice-Premier van dit land, Lodewijk Asscher van de PvdA, binnenkort zijn topgeheime overleg voeren over het uiterlijk van Zwarte Piet. Op een geheime locatie, want Nederland mag niet zien hoe Zwarte Piet door de overheid uit de geschiedenis gegumd zal worden. En over historie herschrijven gesproken: Er komt een 'nieuw standaardwerk' voor alle Sinterklaasliedjes. Paul Passchier, een of andere malloot van een tekstschrijver, is al een half jaar bezig om Sinterklaasliedjes te herschrijven. Want niemand weet nog wat 'kaatsenballen in een net' zijn, dus moeten dat soort teksten "hoognodig" aangepast worden, meent Passchier. Het klinkt ons als cultuurverloochening en geschiedvervalsing, maar de liedjesverkrachter doet zijn vernietigende werk dan ook mede gedreven "door het Pietendebat", en daarin past de vernietiging van vaderlandse cultuur dan weer heel goed. Het nieuwe 'standaardwerk' (dat is een Maoïstische term voor 'alles moet in hetzelfde kleine kudthokje passen') gaat volgende maand naar alle basisschoolkindjes. En zo wordt het Sinterklaasfeest dus stukje bij beetje witgewassen. Wij willen bij dezen graag een tegenvoorstel doen: Als het Sinterklaasfeest dichterbij komt, pakken we Quinsy Gario preventief op, zodat deze agressieve cultuurterrorist geen onrust kan veroorzaken rond een trots en gezellig kinderfeest. Want dit is allemaal zijn schuld. Voetbalhooligans krijgen voor minder een meldplicht op het bureau. Waarom laten we deze gevaarlijk, maatschappij ontwrichtende gek nog wel vrij rondlopen in de heetste maanden van het jaar? Keten Quinsy Gario!
http://www.geenstijl.nl/
Fijn dat het zo goed gaat in Nederland dat minister Ascher überhaupt tijd heeft voor dat gerochel.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:23 schreef Vasilevski het volgende:
REWRITE ALL THE THINGS!!!
Die man is blijkbaar 'in onderhandeling' met Asscher. Ik wist niet dat een minister met elke jan lul moet 'onderhandelen' om zijn boek in een oplage van 1,5 miljoen door de staat te laten drukken. Ik ga zelf morgen even met Rutte bellen om te kijken of we niet even een dealtje kunnen sluiten om ligfietsen te verbieden.
Enfin, de bedoeling is dus inderdaad om dit boekje bij alle basisschoolkinderen door de strot te rammen. Hij zegt nog dat hij bijna met pijn in zijn hart het 'Vol verwachting klopt ons hart' uit de taal wou zuiveren. In de Griekse oudheid werden dit soort mannetjes door de goden gestraft voor hun hoogmoed, maar in het hier en nu is de kans groter dat ze subsidie krijgen.
Het meest opvallende van de nieuwe teksten heeft niet zozeer met Zwarte Piet te maken, maar met de complete afwezigheid van alle begrippen als goed, kwaad, zoet, stout, enz. Het is het totale relativisme: de Sint is er ook voor de kindertjes die pesten of die hun eigen oma beroven, want goed en fout bestaat niet, dat is allemaal maar relatief.
Dit dus.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:17 schreef beantherio het volgende:
Die nieuwe teksten zijn echt te dom voor woorden: http://static1.ad.nl/stat(...)met_je_Piet_6326.pdf![]()
Het geforceerde multiculturele druipt er vanaf. Ik ben links maar dit slaat helemaal nergens op.
Neen. Wat info CBS over vertrekredenen. Hier laat ik het bij daar het teveel off topic wordt. De burger weet als eerste wat er op micro niveau daadwerkelijk aan de hand is, de politiek als laatste.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:08 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nederlanders vertrekken naar Noorwegen vanwege de economie. Zij hebben heul veul geld. Ik ben tegen deze hele belachelijke discussie over zwarte piet, maar mensen emigreren er echt niet door.
Je bent de eerste. Maar op welk vlak is dit anders? Het is een cultureel feest.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er al geroepen is dat dat iets heel anders is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |