abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144427399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die gastjes die tegen zwarte piet zijn en zich zogenaamd gediscrimineerd voelen moeten eens werk gaan zoeken in plaats van uitkering te trekken :).
Weet wel een baantje voor ze. Zo tussen 15 november en 5 december.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144427426
Dadelijk weer zwarte pieten gezeik bij Eenvandaag op Nederland 1 *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144427487
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:00 schreef TLC het volgende:
Dadelijk weer zwarte pieten gezeik bij Eenvandaag op Nederland 1 *O*
Jeej *O* En dat op het symbolische 11/9 O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144427493
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, "leuk". Enig idee hoe dat ervaren wordt?

quote:
Zelf ook Zwarte Piet genoemd
Dat haar dochter nu de, feestelijk bedoelde, schooldag moet missen, is natuurlijk jammer. 'Mijn dochter vindt het ook een leuk feest', stelt Kitty. 'Maar ze vindt zelf ook dat Zwarte Piet niet meer kan, dit heeft ze me zelf verteld. Ze is ook een aantal keren uitgemaakt voor Zwarte Piet. Ze gaat Sinterklaas niet missen, maar iets hartstikke leuks met mama doen'.
http://www.at5.nl/artikelen/116939/sinterklaas-zuidoost
pi_144427494
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En 6 December allemaal op de boot terug?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144427516
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:02 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ga zo door. Des te eerder er een eind aan ZP komt.
pi_144427529
Hap
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144427530
quote:
13s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ah, "leuk". Enig idee hoe dat ervaren wordt?

[..]

http://www.at5.nl/artikelen/116939/sinterklaas-zuidoost
Enig idee hoe jou aanwezigheid en anti zwartepietengedrag ervaren wordt?
1947-2016
pi_144427556
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Hap
1 zinnetje en gelijk :'(

De haat. Het zal vreten aan hem.
1947-2016
pi_144427728
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:02 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Bootje lampedusa? toch? ;)
Zonder wrijving geen glans
pi_144427925
Verstandige man op Ned 1 om alles zo te laten zoals het is ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144427969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:17 schreef TLC het volgende:
ZP leeft _O_
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2014 @ 18:21:39 #38
426493 crew  PippenScottie
pi_144428083
quote:
_O-

Briljant!
My friends all drive horses
pi_144428141
quote:
Bazen column.
pi_144428176
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:17 schreef TLC het volgende:
Die dacht dat Zwarte Piet zwart is door de schoorsteen.
pi_144435702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:24 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Die dacht dat Zwarte Piet zwart is door de schoorsteen.
Dat is wel de bedoeling van de nieuwe roetpiet.
pi_144444179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Want nu is Zwarte Piet gewoon een minderwaarde nikkerslaaf uit de Bronx ja :) Gatverdamme racisten die #Nederlanders en #Sjiieten :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144444386
quote:
Wat een bericht!
_O- _O-
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144444568
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:36 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Ik zie het probleem met het woord knecht niet echt. In het oosten des lands werd/wordt het gewoon gebruikt als synoniem voor werknemer (vooral op boerenbedrijven). Mijn opa, bijvoorbeeld, had het altijd over knechten als hij het over zijn werknemers had. Zonder enige negatieve bekenis dus.
Niet alleen in het oosten des lands, ook in het zuiden en overigens gewoon in het hele land. Een knecht was gewoon iemand die betaald werd om opgedragen werk uit te voeren.
Tegenwoordig het dat werknemer.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144444633
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nieuwe Roetpiet?
Dat was Zwarte Piet altijd al. Dus wat is nou het probleem?
Het racisme is aangebracht door Quibus Gario.
pi_144444836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nieuwe Roetpiet?
Dat was Zwarte Piet altijd al. Dus wat is nou het probleem?
Het racisme is aangebracht door Quibus Gario.
Nee, door drie miljoen racisten.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 12 september 2014 @ 06:53:19 #47
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_144445320
Alle Sinterklaasliedjes worden herschreven

quote:
Het doet misschien au. Maar het kan niet anders. Volgens de 51-jarige tekstschrijver Paul Passchier moeten die diepgekoesterde Sinterklaasliedjes -ook door het Pietendebat- al dit jaar op de schop. Hij lanceert een nieuw standaardwerk voor alle leerlingen op de basisschool.

Het is niet zomaar een boekje dat tekstschrijver en zanger Paul Passchier (51 jaar) samen met collega Thedo Keizer de eerste week van oktober de wereld instuurt. Het is niets minder dan een nieuwe blauwdruk voor de 25 bekendste Sinterklaasliedjes. Liedjes die -vindt hij- 'hoognodig' aan een opknapbeurt toe zijn. 'Het feest zelf is enorm met de tijd meegegaan maar aan sommige liedjes is sinds 1850 gek genoeg geen lettertje gesleuteld.'

Minister Asscher
Het idee is dat alle 1,5 miljoen kinderen op de basisscholen de oude teksten al dit jaar laten voor wat ze zijn en de nieuwe op het heerlijk avondje meegalmen. Daarover is Passchier, die al zo'n twintig jaar kinderteksten schrijft (onder andere voor Sesamstraat, Disneyfilms en Woezel en Pip), nu in onderhandeling met minister Asscher die ook dat veelbesproken 'Pietenoverleg' eind september organiseert.

Het is initiatief is al vóór verschijning omarmd door de Goudse burgemeester die de Nationale Intocht organiseert en door Erik van Muiswinkel ,'de woordvoerder' van de Hoofdpiet van het Sinterklaasjournaal. 'Van Muiswinkel wilde zich er eerst niet over uitspreken maar liet toen weten dat hij dit zo knap gedaan vond dat hij het steunt.' Of de liedjes dit jaar echt in het Journaal van Dieuwertje Blok zitten, blijft overigens tot de eerste uitzending geheim.

Al half jaar bezig
Passchier heeft zijn taak niet licht opgevat. Integendeel. Zes maanden was hij er samen met Keizer mee bezig. Honderden uren. Kauwend op elk oerbekend woord. Tobbend. 'Want we hebben het niet over zomaar iets hé. Dit is nationaal erfgoed. Levend erfgoed. Iedereen heeft er intense herinneringen aan. Iedereen kent ze. Misschien zijn het wel de eerste liedjes en de laatste liedjes die we in ons leven uit ons hoofd kennen.'

Tot het laatst toe heeft hij getwijfeld. Over zo'n zin als 'vol verwachting klopt mijn hart'. 'Dat hadden we eigenlijk al in 'hoor, mijn hart klopt o zo blij' veranderd toen ik in de nacht van 1 op 2 september om vier uur wakker schrok. Opeens dat ademstokkende gevoel: dit kan niet. Ik heb de dag daarna de drukproeven en de cd, die al was ingezongen, nog als een haas aangepast. Want die ene zin zit in onze cultuur ingebakken. Hoe vaak mensen ook niet over dit liedjesboek hebben geroepen: 'vol verwachting klopt ons hart'.'

Praktisch
Sommige veranderingen die de streep wel haalden, zijn puur praktisch. Zoals de chocomunten in plaats van de kaatsenballen uit 'O, kom er eens kijken'. 'Want wie weet nog wat kaatsenballen zijn? Andere ouderwetse dingen hebben we wel laten staan, omdat ze gewoon te mooi zijn. Zoals: makkers, staakt u wild geraas. We wilden sowieso niet doorslaan naar het al te moderne. We hebben geen i-phone in de schoen gestopt. De teksten moeten de tand des tijd doorstaan.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-herschreven.dhtml
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_144445442
32 klachten in een heel jaar bij het Meldpunt Discriminatie regio Amsterdam.
http://www.metronieuws.nl(...)rZneA!H2a44UkfsieAk/
Minder dan het jaar daarvoor.

Ja hoor, "honderdduizenden mensen zijn anti-Piet" volgens Ceberus. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144445459
Waarom richten die Suri-relmensen zich niet tegen Duo Penotti? De witte chocoladepasta zit gescheiden van de zwarte, dat moet gemengd zijn! En de witte zit nog vooraan in de pot ook!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144445856
Kan iemand mij uitleggen hoe dit in de praktijk eruit gaat zien? kinderen zingen straks de sinterklaas liederen heel anders dan de ouders, laat staan opa's en oma's. Dit kun je toch niet menen omdat de overheid het zegt, dat heel Nederland liederen anders moeten gaan zingen. misschien een idee om het Wilhelmus ook maar aan te passen, want wie is hier nog van Duitse bloed en eert de koning van Spanje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')