abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144360567
Landgenoten,

Mijn oog viel op het volgende bericht:

Bericht

Waar wij, als goede Nederlanders betaamt, de jeugd proberen te onderwijzen in de waarheden van het leven valt steeds vaker hoongelach ons ten deel. Zo ook hier. Ik citeer enkele pareltjes uit het lesmateriaal dat onze vmbo-rakkers ter beschikking wordt gesteld:

quote:
'Je hoort vaak over criminele Marokkaanse jongens.'
a. Zijn alle Marokkaanse jongens crimineel?
b. Hoe komt het dat sommige jongens wel crimineel worden?
* Ze zijn niet slim genoeg om hun school af te maken.
* Ze hebben vaak ruzie met hun ouders.
* Het zit in hun aard om crimineel te zijn.
* Ze spijbelen en hangen rond op straat.
Kruis het goede antwoord aan.
Het is betreurenswaardig dat er niet meer oorzaken zijn aan te kruisen, maar ok, de poging op zich is meer dan lofwaardig. Neem ook het volgende stuk lesmateriaal:

quote:
'Jongens kunnen beter afstanden schatten dan meisjes. Ze kunnen beter darten of een auto inparkeren. Een opdracht maken ze stap voor stap af. Meisjes reageren sneller. Ze maken geen plan. Ze doen het eerst zus, dan proberen ze het zo.'
Het mag duidelijk zijn dat dit soort lesmateriaal alleen maar bijdraagt aan een realistisch wereldbeeld en verwachtingspatroon.

Maar wat wil nu het geval? Mensen zjn het niet eens met dit lesmateriaal en keren zich tegen de uitgeverij, die vervolgens overstag gaat en het lesmateriaal gaat beoordelen en zo nodig aan passen.

Kijk zo wordt het nooit wat, als we kinderen niet meer de waarheid mogen leren maar alleen linkse leugens dan vervalt onze maatschappij tot de ruïne die de reeds besproken Marokkanen juist zijn ontvlucht om hier de vruchten te plukken van de noeste arbeid verricht door onze voorvaderen.

De klacht lijkt me duidelijk!
pi_144360954
Wat is het goede antwoord op die eerste vraag dan?
  dinsdag 9 september 2014 @ 19:48:06 #3
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_144361570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:36 schreef Chai het volgende:
Nee.
pi_144361709
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:48 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

Nee.
HAHAHAHAHA
Flesje bier
pi_144362125
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:36 schreef Chai het volgende:
Lastig, lastig... ik kan niet kiezen
pi_144362141
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:57 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Lastig, lastig... ik kan niet kiezen
Ik bedoel volgens het boek.
pi_144362164
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja weet ik veel... ik zit niet op het vmbo... ik ben al bijna 40 :')
pi_144362174
Ik hoop dat ze het aan moeten passen.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_144362253
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Trouwens, ik zie net je usericon en ik stel voor dat je eerst een plan maakt, niet zo snel reageren en zeker niet eerst zus en dan zo doen...
pi_144362288
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:59 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Trouwens, ik zie net je usericon en ik stel voor dat je eerst een plan maakt, niet zo snel reageren en zeker niet eerst zus en dan zo doen...
? :S

Jij bent mijn stagebegeleider niet.
pi_144362545
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:00 schreef Chai het volgende:

[..]

? :S

Jij bent mijn stagebegeleider niet.
hihi.... morgen een strakkere broek aan en het komt helemaal goed...
pi_144362744
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:04 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

hihi.... morgen een strakkere broek aan en het komt helemaal goed...
val jij op oude vrouwen, ze is geboren op 00-00-000

bah :r
nooitniet is altijd wel
pi_144362794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:08 schreef nooitniet het volgende:

[..]

val jij op oude vrouwen, ze is geboren op 00-00-000

bah :r
Ik ben bijna 40 man, ik ben wanhopig, ik neuk echt alles... ik mag de hond van de buren ook niet meer uitlaten ;(
pi_144362890
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 19:58 schreef deadprez het volgende:
Ik hoop dat ze het aan moeten passen.
Zodat de administratie om zeep is en kantoor loonslaven overuren moeten draaien?
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:11:38 #15
395200 deadprez
One more rail
pi_144362927
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:11 schreef GhpH het volgende:

[..]

Zodat de administratie om zeep is en kantoor loonslaven overuren moeten draaien?
Zodat dit soort achterlijke dingen niet meer in lesboeken staan.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_144363605
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:11 schreef deadprez het volgende:

[..]

Zodat dit soort achterlijke dingen niet meer in lesboeken staan.
Nou ja, kijk, het blijft een feit dat Marokkanen een oververtegenwoordiging hebben in problematische en niet functionerende maatschappijdeelnemers, dat zal best een oorzaak hebben en dus is het in principe goed om daar over na te denken en hier een reden voor te zoeken (en een oplossing)

Maar of dit op het vmbo plaats moet vinden is iets dat je kan betwijfelen....
pi_144363660
En vrouwen blijven rare wezens, daar moet je ook les over krijgen vind ik, anders is het ook zo'n schok
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:25:01 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144363690
Onterechte klacht.

Maar je hebt een leuke schrijfstijl :Y)
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:25:03 #19
395200 deadprez
One more rail
pi_144363691
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:23 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Nou ja, kijk, het blijft een feit dat Marokkanen een oververtegenwoordiging hebben in problematische en niet functionerende maatschappijdeelnemers, dat zal best een oorzaak hebben en dus is het in principe goed om daar over na te denken en hier een reden voor te zoeken (en een oplossing)

Maar of dit op het vmbo plaats moet vinden is iets dat je kan betwijfelen....
Heb je ook gelijk in, maar ik vind dit inderdaad niet in een lesboek op het vmbo thuishoren.
Stop the violence
Down with the hate
pi_144363953
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:25 schreef deadprez het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk in, maar ik vind dit inderdaad niet in een lesboek op het vmbo thuishoren.
Niet op deze manier, zeker niet. Maar als je juist dit volk wil behoeden voor deelname aan straatbendes en hangproblematiek zal je het wel bespreekbaar moeten maken, juist in deze groep.

Als je wil voorkomen dat dit soort meisjes in handen vallen van loverboys dan zal je de betreffende problematiek met Marokkaanse en Antilliaanse jeugd moeten behandelen, dan kunnen ze alsnog een keuze maken, maar die is dan beter onderlegd... ieder zijn ding denk ik dan...

En ja ik ben een racist, maar dat zijn we volgens mij allemaal, dus dat is dan ook weer duidelijk O+

(jaren ervaring met tienerwerk met Antilliaanse en Marokaanse jongeren, vrijwillig, Katendrecht, Spangen en Pendrecht, en god weet dat het een echte haat-liefde verhouding is geweest voorm ij... zo ben ik)
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:30:02 #21
395200 deadprez
One more rail
pi_144364000
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:29 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Niet op deze manier, zeker niet. Maar als je juist dit volk wil behoeden voor deelname aan straatbendes en hangproblematiek zal je het wel bespreekbaar moeten maken, juist in deze groep.

Als je wil voorkomen dat dit soort meisjes in handen vallen van loverboys dan zal je de betreffende problematiek met Marokkaanse en Antilliaanse jeugd moeten behandelen, dan kunnen ze alsnog een keuze maken, maar die is dan beter onderlegd... ieder zijn ding denk ik dan...

En ja ik ben een racist, maar dat zijn we volgens mij allemaal, dus dat is dan ook weer duidelijk O+

(jaren ervaring met tienerwerk met Antilliaanse en Marokaanse jongeren, vrijwillig, Katendrecht, Spangen en Pendrecht, en god weet dat het een echte haat-liefde verhouding is geweest voorm ij... zo ben ik)
Nee, dat zijn we niet allemaal.
Stop the violence
Down with the hate
pi_144364213
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:30 schreef deadprez het volgende:

[..]

Nee, dat zijn we niet allemaal.
In principe denk ik dus van wel, om de wereld te ordenen is het nu eenmaal een menselijke eigenschap om dingen in hokjes te zetten, zo hou je overzicht, inherent hieraan is uiteindelijk racisme, je kent eigenschappen toe aan groepen mensen die je vanuit jouw perspectief als groep ziet...

Ik stond ooit op bardienst op een tienerzolder toen twee donkere meiden tegen elkaar zeiden "zoooo dat was echt een vet feest gisteren, gelukkig geen k*nkerblanken" waarop ik antwoordde dat ik ook feesten prefereer zonder k*anker zwarten... nou de boot was aan... schorsing van een maand, aantekening in mijn dossier en twee boze broers die verhaal kwamen halen....

Gewoon een anekdote, maar voor mij tekenend over hoe het werkt...

En uiteindelijk begreep ik precies wat ze bedoelden, dat was het punt ook niet
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:39:45 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144364570
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:33 schreef Slaap_Zak het volgende:

Ik stond ooit op bardienst op een tienerzolder toen twee donkere meiden tegen elkaar zeiden "zoooo dat was echt een vet feest gisteren, gelukkig geen k*nkerblanken" waarop ik antwoordde dat ik ook feesten prefereer zonder k*anker zwarten... nou de boot was aan... schorsing van een maand, aantekening in mijn dossier en twee boze broers die verhaal kwamen halen....

Kwalijke zaak dat daar werk van gemaakt werd. Slaat werkelijk helemaal nérgens op. Het één mag wel, het ander niet. Idioot gewoon!
pi_144365141
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kwalijke zaak dat daar werk van gemaakt werd. Slaat werkelijk helemaal nérgens op. Het één mag wel, het ander niet. Idioot gewoon!
Het punt is dat beide meiden heel erg lief waren en juist altijd klaarstonden om te helpen en mij nooit hebben benaderd als een k*nkerblanke... ook niet na het incident, sterker, zij waren het die hun broers weerhielden om daadwerkelijk amok te maken, want dat had ik afgelegd, met afstand...

Het waren volledig geïntegreerde meiden die nu (dit speelde eind 2001) een volledig normaal bestaan hebben opgebouwd.

Ik nam hen het ook niet kwalijk dat ze het zeiden, ik wilde ze alleen laten inzien dat het andersom dus ook zo werkt, en uiteindelijk denk ik ook dat ze het punt wel begrepen.

En nee ik zal nooit mensen als k*nker dit of dat benaderen, maar ik voel mij wel prettig in een groep die lijkt op mij (niet alleen uiterlijk, maar gewoon in zijn geheel, referentiekader en alles), zo is het nu eenmaal... En ja uiteindelijk is dat als je het welbeschouwd een onderdeel van racistisch denken.

Ik ben ooit uitgenodigd op een ontbijt na de ramadan (beneden buren) en dat was echt reuze leuk en gezellig, maar uiteindelijk dacht ik toch "ach zo gaat het dus bij Marokkanen" en voor je het weet dicht je ze allerlei eigenschappen toe die eigenlijk alleen horen bij die familie en niet de groep "Marokkanen" maar ja, mijn brein is maar beperkt en ik heb gewoon geen ruimte voor al die variaties, dus die ervaring deel ik in bij mijn ervaringen met Marokkanen...

En heel eerlijk, ik voelde me echt een buitenstaander bij dat ontbijt, ondanks dat het heel gastvrij en leuk was... dat zal wel aan mij liggen, als Hollander ben je niet gewend aan zulke gastvrijheid (zie de racistische beschouwing van "Hollander"... want het werkt twee kanten op.... )
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:53:16 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144365500
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:47 schreef Slaap_Zak het volgende:

[..]

Het punt is dat beide meiden heel erg lief waren en juist altijd klaarstonden om te helpen en mij nooit hebben benaderd als een k*nkerblanke... ook niet na het incident, sterker, zij waren het die hun broers weerhielden om daadwerkelijk amok te maken, want dat had ik afgelegd, met afstand...

- knip -

Het is geen racistisch denken. Daar ben ik het niet mee eens. Het is menselijk om anderen te noemen naar hun uiterlijke kenmerken. In de meest hechte gemeenschappen noemen mensen elkaar 'Rooie', 'de Neus' etc. etc. etc. Is dat discriminerend? Is dat racisme? Ik word er niet GOED van. Heeft er niets mee te maken.

Hoe kun je verwachten dat er zoveel immigranten hier in Nederland geaccepteerd worden zonder dat er woorden vallen? Zonder slag of stoot? Dat kan niet. Je moet kúnnen clashen, wil het goed komen. Wil je door één deur kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')