Het is betreurenswaardig dat er niet meer oorzaken zijn aan te kruisen, maar ok, de poging op zich is meer dan lofwaardig. Neem ook het volgende stuk lesmateriaal:quote:'Je hoort vaak over criminele Marokkaanse jongens.'
a. Zijn alle Marokkaanse jongens crimineel?
b. Hoe komt het dat sommige jongens wel crimineel worden?
* Ze zijn niet slim genoeg om hun school af te maken.
* Ze hebben vaak ruzie met hun ouders.
* Het zit in hun aard om crimineel te zijn.
* Ze spijbelen en hangen rond op straat.
Kruis het goede antwoord aan.
Het mag duidelijk zijn dat dit soort lesmateriaal alleen maar bijdraagt aan een realistisch wereldbeeld en verwachtingspatroon.quote:'Jongens kunnen beter afstanden schatten dan meisjes. Ze kunnen beter darten of een auto inparkeren. Een opdracht maken ze stap voor stap af. Meisjes reageren sneller. Ze maken geen plan. Ze doen het eerst zus, dan proberen ze het zo.'
Nee.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:36 schreef Chai het volgende:
Wat is het goede antwoord op die eerste vraag dan?
Lastig, lastig... ik kan niet kiezenquote:Op dinsdag 9 september 2014 19:36 schreef Chai het volgende:
Wat is het goede antwoord op die eerste vraag dan?
Ik bedoel volgens het boek.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:57 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Lastig, lastig... ik kan niet kiezen
Trouwens, ik zie net je usericon en ik stel voor dat je eerst een plan maakt, niet zo snel reageren en zeker niet eerst zus en dan zo doen...quote:
? :Squote:Op dinsdag 9 september 2014 19:59 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Trouwens, ik zie net je usericon en ik stel voor dat je eerst een plan maakt, niet zo snel reageren en zeker niet eerst zus en dan zo doen...
hihi.... morgen een strakkere broek aan en het komt helemaal goed...quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:00 schreef Chai het volgende:
[..]
? :S
Jij bent mijn stagebegeleider niet.
val jij op oude vrouwen, ze is geboren op 00-00-000quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:04 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
hihi.... morgen een strakkere broek aan en het komt helemaal goed...
Ik ben bijna 40 man, ik ben wanhopig, ik neuk echt alles... ik mag de hond van de buren ook niet meer uitlatenquote:Op dinsdag 9 september 2014 20:08 schreef nooitniet het volgende:
[..]
val jij op oude vrouwen, ze is geboren op 00-00-000
bah
Zodat de administratie om zeep is en kantoor loonslaven overuren moeten draaien?quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:58 schreef deadprez het volgende:
Ik hoop dat ze het aan moeten passen.
Zodat dit soort achterlijke dingen niet meer in lesboeken staan.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:11 schreef GhpH het volgende:
[..]
Zodat de administratie om zeep is en kantoor loonslaven overuren moeten draaien?
Nou ja, kijk, het blijft een feit dat Marokkanen een oververtegenwoordiging hebben in problematische en niet functionerende maatschappijdeelnemers, dat zal best een oorzaak hebben en dus is het in principe goed om daar over na te denken en hier een reden voor te zoeken (en een oplossing)quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zodat dit soort achterlijke dingen niet meer in lesboeken staan.
Heb je ook gelijk in, maar ik vind dit inderdaad niet in een lesboek op het vmbo thuishoren.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:23 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Nou ja, kijk, het blijft een feit dat Marokkanen een oververtegenwoordiging hebben in problematische en niet functionerende maatschappijdeelnemers, dat zal best een oorzaak hebben en dus is het in principe goed om daar over na te denken en hier een reden voor te zoeken (en een oplossing)
Maar of dit op het vmbo plaats moet vinden is iets dat je kan betwijfelen....
Niet op deze manier, zeker niet. Maar als je juist dit volk wil behoeden voor deelname aan straatbendes en hangproblematiek zal je het wel bespreekbaar moeten maken, juist in deze groep.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:25 schreef deadprez het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in, maar ik vind dit inderdaad niet in een lesboek op het vmbo thuishoren.
Nee, dat zijn we niet allemaal.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:29 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Niet op deze manier, zeker niet. Maar als je juist dit volk wil behoeden voor deelname aan straatbendes en hangproblematiek zal je het wel bespreekbaar moeten maken, juist in deze groep.
Als je wil voorkomen dat dit soort meisjes in handen vallen van loverboys dan zal je de betreffende problematiek met Marokkaanse en Antilliaanse jeugd moeten behandelen, dan kunnen ze alsnog een keuze maken, maar die is dan beter onderlegd... ieder zijn ding denk ik dan...
En ja ik ben een racist, maar dat zijn we volgens mij allemaal, dus dat is dan ook weer duidelijk
(jaren ervaring met tienerwerk met Antilliaanse en Marokaanse jongeren, vrijwillig, Katendrecht, Spangen en Pendrecht, en god weet dat het een echte haat-liefde verhouding is geweest voorm ij... zo ben ik)
In principe denk ik dus van wel, om de wereld te ordenen is het nu eenmaal een menselijke eigenschap om dingen in hokjes te zetten, zo hou je overzicht, inherent hieraan is uiteindelijk racisme, je kent eigenschappen toe aan groepen mensen die je vanuit jouw perspectief als groep ziet...quote:
Kwalijke zaak dat daar werk van gemaakt werd. Slaat werkelijk helemaal nérgens op. Het één mag wel, het ander niet. Idioot gewoon!quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:33 schreef Slaap_Zak het volgende:
Ik stond ooit op bardienst op een tienerzolder toen twee donkere meiden tegen elkaar zeiden "zoooo dat was echt een vet feest gisteren, gelukkig geen k*nkerblanken" waarop ik antwoordde dat ik ook feesten prefereer zonder k*anker zwarten... nou de boot was aan... schorsing van een maand, aantekening in mijn dossier en twee boze broers die verhaal kwamen halen....
Het punt is dat beide meiden heel erg lief waren en juist altijd klaarstonden om te helpen en mij nooit hebben benaderd als een k*nkerblanke... ook niet na het incident, sterker, zij waren het die hun broers weerhielden om daadwerkelijk amok te maken, want dat had ik afgelegd, met afstand...quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kwalijke zaak dat daar werk van gemaakt werd. Slaat werkelijk helemaal nérgens op. Het één mag wel, het ander niet. Idioot gewoon!
Het is geen racistisch denken. Daar ben ik het niet mee eens. Het is menselijk om anderen te noemen naar hun uiterlijke kenmerken. In de meest hechte gemeenschappen noemen mensen elkaar 'Rooie', 'de Neus' etc. etc. etc. Is dat discriminerend? Is dat racisme? Ik word er niet GOED van. Heeft er niets mee te maken.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:47 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Het punt is dat beide meiden heel erg lief waren en juist altijd klaarstonden om te helpen en mij nooit hebben benaderd als een k*nkerblanke... ook niet na het incident, sterker, zij waren het die hun broers weerhielden om daadwerkelijk amok te maken, want dat had ik afgelegd, met afstand...
- knip -
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |