Elk weekend/doordeweeks perse afspreken (wat zij wil).quote:Op maandag 8 september 2014 17:49 schreef rhubarbje het volgende:
Wat voor gezeur heb je dan aan je hoofd?
Is de seks nog wel goed?quote:Op maandag 8 september 2014 17:51 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Elk weekend/doordeweeks perse afspreken (wat zij wil).
Gezeur of ik haar nog wel leuk vind.
Afspraken met schoonfamilie
Andere sociale verplichtingen
En owja, merken dat ze het niet leuk vindt als ik zonder haar uitga, of iets in die richting
Dit allemaal kwam ook voor bij mijn exen.
Dat doe je toch gewoon niet? Ik ga echt niet elke keer mee naar schoonfamilie of sociale verplichtingen hoor. En ik spreek ook niet te veel af.quote:Op maandag 8 september 2014 17:51 schreef TheMechanic het volgende:
Dan date je gewoon niet het juiste type meisjequote:Op maandag 8 september 2014 17:51 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
En owja, merken dat ze het niet leuk vindt als ik zonder haar uitga, of iets in die richting
Dit allemaal kwam ook voor bij mijn exen.
Ben er ook al mee opgehouden. Heb gewoon gezegd dat ik er allemaal geen zin in heb. Vond ze niet zo leuk. Vind de normen en waarden in haar familie sowieso maar vreemd.quote:Op maandag 8 september 2014 17:58 schreef Hallmark het volgende:
Dat doe je toch gewoon niet? Ik ga echt niet elke keer mee naar schoonfamilie of sociale verplichtingen hoor.
Dus, ik heb nog nooit een relatie gehad (niet dat ik er heel veel had) met het juiste meisje?quote:Op maandag 8 september 2014 18:02 schreef rhubarbje het volgende:
Dan date je gewoon niet het juiste type meisjeZoek iemand die minder waarde hecht aan die dingen
story of my life.quote:Op maandag 8 september 2014 18:04 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dus, ik heb nog nooit een relatie gehad (niet dat ik er heel veel had) met het juiste meisje?
Altijd verkeerde tegengekomen dus
Dus je denkt dat er ook dames zijn waarbij je toch je gevoel van vrijheid behoudt?quote:Op maandag 8 september 2014 18:41 schreef K44S het volgende:
Zoek er gewoon niet naar, en dit meisje waar je het nu over hebt, lijkt m'n ex wel.
Mooie meid, seks was zeer prima, alleen voelde ik de "vrijheid"niet.
Daar door ging ik teveel na denken ( piekeren ). Toen heb ik het uitgemaakt omdat ik er teveel druk op voelde.
Ik kan dus niet helemaal uit ervaring spreken, maar meestal zijn de eerste paar dames niet de juiste.
Dus: Chill.
In een normale volwassen relatie tussen 2 mensen die goed bij elkaar passen, en die daarom dus min of meer hetzelfde verwachtingspatroon hebben, is al deze shit niet nodig. Heb je deze shit wel in je relatie, dan ben je hoogstwaarschijnlijk te verschillend.quote:Op maandag 8 september 2014 19:28 schreef Hallmark het volgende:
Je moet die vrijheid zelf pakken. Als ze daar over klaagt, dan is dat even vervelend. Maar je kunt niet een poppenkast gaan ophouden, dat werkt niet op de lange termijn. Voor jezelf niet en voor haar niet.
Zo herkenbaar dit. Zelfs problematisch..quote:Op maandag 8 september 2014 17:44 schreef TheMechanic het volgende:
Het valt mij op dat alle relaties die ik ooit heb gehad, na een tijd door mij als 'beklemmend' worden ervaren. Ik ben inmiddels ook op dit punt beland in mijn huidige relatie. Het heeft nog vrij lang geduurd, aangezien ik het gevoel nu pas krijg (Na 1.5 jaar). Normaal gesproken krijg ik het al na een paar maanden. Ik heb echter geen idee waarom ik dit krijg.
Op het moment dat ik een relatie als 'een verplichting' en 'beklemmend' ga beschouwen, smacht ik naar vrijheid. Niet zoals afgesproken elk weekend afspreken, maar meer met vrienden doen!. Nergens rekening mee houden en gewoon doen wat ik wilEven geen gezeur aan mijn hoofd over problemen, gevoelens enz.
Een goede oplossing voor dit probleem was altijd: uitmaken. Soms had ik later spijt, maar ik had wel weer mijn rust en vrijheid terug. Toch ben ik bang dat ik dit voor altijd zal krijgen bij welk meisje dan ook. Als ik dit gevoel voor altijd blijf houden, kan ik nooit een langdurige en serieuze relatie behouden.
Ook kinderen, samenwonen en trouwen met iemand lijkt mij vreselijk omdat dit meer verplichtingen schept, en de mogelijkheid om uit elkaar te gaan lastiger maakt.
Echt bindingsangst zal het niet zijn, omdat ik in het begin nooit moeite heb met mezelf binden aan iemand.
Wie herkent dit? Ben vast niet de enige. En ging het vanzelf over?
Ze zeggen dat als je eenmaal een vriendin hebt, dit de persoon word waar je van gaat houden en je beste maatje wordt ( ik kan me zelf er vrij weinig bij voorstellen omdat ik toch een redelijk grote vrienden groep heb).quote:Op maandag 8 september 2014 23:05 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dus je denkt dat er ook dames zijn waarbij je toch je gevoel van vrijheid behoudt?
Dat is waar ik dus zo over twijfel, krijg ik dit gevoel in elke relatie, of komt het door de meiden in kwestie.
Je bedoelt dat het voor beide kanten geld ?quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:01 schreef Lyrebird het volgende:
Wat begrijpen de heren hier niet aan het woord relatie?
Een relatie is een kwestie van heel veel geven, en af en toe iets nemen.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:16 schreef K44S het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het voor beide kanten geld ?
Tuurlijk wel, ik voel me nog steeds even vrij in mijn relatie als toen ik vrijgezel was. Tuurlijk heb je wel eens verplichte nummertjes waar je als gevolg van een relatie heen moet of whatever en moet je in je planning wel eens rekening houden met je partner.quote:Op maandag 8 september 2014 23:05 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dus je denkt dat er ook dames zijn waarbij je toch je gevoel van vrijheid behoudt?
Dat is waar ik dus zo over twijfel, krijg ik dit gevoel in elke relatie, of komt het door de meiden in kwestie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |