abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144318700
Het valt mij op dat alle relaties die ik ooit heb gehad, na een tijd door mij als 'beklemmend' worden ervaren. Ik ben inmiddels ook op dit punt beland in mijn huidige relatie. Het heeft nog vrij lang geduurd, aangezien ik het gevoel nu pas krijg (Na 1.5 jaar). Normaal gesproken krijg ik het al na een paar maanden. Ik heb echter geen idee waarom ik dit krijg.

Op het moment dat ik een relatie als 'een verplichting' en 'beklemmend' ga beschouwen, smacht ik naar vrijheid. Niet zoals afgesproken elk weekend afspreken, maar meer met vrienden doen!. Nergens rekening mee houden en gewoon doen wat ik wil :Y Even geen gezeur aan mijn hoofd over problemen, gevoelens enz.

Een goede oplossing voor dit probleem was altijd: uitmaken. Soms had ik later spijt, maar ik had wel weer mijn rust en vrijheid terug. Toch ben ik bang dat ik dit voor altijd zal krijgen bij welk meisje dan ook. Als ik dit gevoel voor altijd blijf houden, kan ik nooit een langdurige en serieuze relatie behouden.

Ook kinderen, samenwonen en trouwen met iemand lijkt mij vreselijk omdat dit meer verplichtingen schept, en de mogelijkheid om uit elkaar te gaan lastiger maakt.

Echt bindingsangst zal het niet zijn, omdat ik in het begin nooit moeite heb met mezelf binden aan iemand.

Wie herkent dit? Ben vast niet de enige. En ging het vanzelf over? :)
pi_144318857
Wat voor gezeur heb je dan aan je hoofd?
En gooi gewoon je routine om?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_144318943
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:49 schreef rhubarbje het volgende:
Wat voor gezeur heb je dan aan je hoofd?
Elk weekend/doordeweeks perse afspreken (wat zij wil).
Gezeur of ik haar nog wel leuk vind.
Afspraken met schoonfamilie
Andere sociale verplichtingen

En owja, merken dat ze het niet leuk vindt als ik zonder haar uitga, of iets in die richting :)

Dit allemaal kwam ook voor bij mijn exen.
  maandag 8 september 2014 @ 17:52:21 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144318965
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:51 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

En owja, merken dat ze het niet leuk vindt als ik zonder haar uitga, of iets in die richting :)

Is de seks nog wel goed?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 september 2014 @ 17:58:47 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_144319172
quote:
Dat doe je toch gewoon niet? Ik ga echt niet elke keer mee naar schoonfamilie of sociale verplichtingen hoor. En ik spreek ook niet te veel af.

Jij laat je ballen in haar handtas zitten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_144319295
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 17:52 schreef Lienekien het volgende:
Is de seks nog wel goed?

Seks is altijd prima, maar zelfs dat voelt als 'standaard' de laatste tijd.
pi_144319321
quote:

[..]

Dan date je gewoon niet het juiste type meisje
Zoek iemand die minder waarde hecht aan die dingen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_144319339
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:58 schreef Hallmark het volgende:
Dat doe je toch gewoon niet? Ik ga echt niet elke keer mee naar schoonfamilie of sociale verplichtingen hoor.
Ben er ook al mee opgehouden. Heb gewoon gezegd dat ik er allemaal geen zin in heb. Vond ze niet zo leuk. Vind de normen en waarden in haar familie sowieso maar vreemd.
pi_144319385
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:02 schreef rhubarbje het volgende:
Dan date je gewoon niet het juiste type meisjeZoek iemand die minder waarde hecht aan die dingen
Dus, ik heb nog nooit een relatie gehad (niet dat ik er heel veel had) met het juiste meisje?
Altijd verkeerde tegengekomen dus :(
  maandag 8 september 2014 @ 18:41:20 #10
416020 K44S
The bearded man
pi_144320564
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:04 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Dus, ik heb nog nooit een relatie gehad (niet dat ik er heel veel had) met het juiste meisje?
Altijd verkeerde tegengekomen dus
:(
story of my life.

Ik heb het afgelopen halfjaar "veel" gedate, met meisjes via Tinder tot dames van mn stage tot dames van het uitgaansleven.

Tot nu toe is er nog niets "goeds" uitgekomen.

Zoek er gewoon niet naar, en dit meisje waar je het nu over hebt, lijkt m'n ex wel.
Mooie meid, seks was zeer prima, alleen voelde ik de "vrijheid"niet.
Daar door ging ik teveel na denken ( piekeren ). Toen heb ik het uitgemaakt omdat ik er teveel druk op voelde.

Ik kan dus niet helemaal uit ervaring spreken, maar meestal zijn de eerste paar dames niet de juiste.

Dus: Chill.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  maandag 8 september 2014 @ 19:28:42 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_144323149
Je moet die vrijheid zelf pakken. Als ze daar over klaagt, dan is dat even vervelend. Maar je kunt niet een poppenkast gaan ophouden, dat werkt niet op de lange termijn. Voor jezelf niet en voor haar niet.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_144323858
Wat jullie verstaan onder vrijheid is op zich ook wel een vraag. Een kennis van mij had al 2 jaar een relatie met iemand uit Indonesië. Ze hadden elkaar al een half jaar niet meer gezien. Elk week initieert zij via whatsapp een gesprekje, ze zegt dat ze hem mist. En elke week irriteert het contact hem, hij kon zelfs niet begrijpen dat ze hem elke week wilt spreken. Hij zei dat ze een lieve meid was, maar dat hij haar niet altijd hoeft te spreken, terwijl het maar 1x per week is :')

Ook ik ben gedumpt, omdat 1x per week te beklemmend was :') Wanneer het 1x per 2-4 weken was, ging het beter. Sommige vrienden van mij die al succesvol jarenlang een relatie hebben, zien elkaar 1x in de half jaar. Natuurlijk heb ik ook vrienden die elkaar meerdere dagen per week elkaar zien, al jarenlang, waarbij ze elkaar al als getrouwd beschouwen. Maar dit terzijde. Wat ik wil zeggen is dat ik heb gemerkt, dat er een beklemmend gevoel is (of geen vrijheid) wanneer hij zijn eigen zaken gewoon niet op orde heeft of niet goed genoeg. 1 van de waarnemingen.
pi_144324775
Is het niet gewoon zo dat de verliefdheid verdwijnt en daar dus blijkbaar geen liefde voor in de plaats komt? Omdat het langste wat je volgehouden hebt anderhalf jaar was?

Want een paar keer per week afspreken als je niet samen woont lijkt mij vrij normaal, dat zou je toch ook zelf moeten willen als je iemand graag ziet. Beetje flexibel daarin kunnen zijn is wel zo fijn, maar dat is geen probleem met de juiste partner.
Schoonouders/familie kan ik prima begrijpen als je dat niks vindt, moeten maar net mensen zijn die je liggen, maar als het bij heel af en toe blijft zou het ook niet erg moeten zijn daar mee heen te gaan, maar het zou ook geen probleem moeten zijn als je niet te vaak wil.

Ik lees vooral in je woorden dat je een onrustig gevoel krijgt, ben een beetje bang dat je gewoon nog niet degene tegen bent gekomen die de tands des tijds wat beter doorstaat met je. Denk dat je vanzelf iemand tegen komt waarbij dat gevoel niet zo begint te kriebelen, iig niet zo erg dat je echt behoefte hebt daar wat mee te doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144334409
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:41 schreef K44S het volgende:
Zoek er gewoon niet naar, en dit meisje waar je het nu over hebt, lijkt m'n ex wel.
Mooie meid, seks was zeer prima, alleen voelde ik de "vrijheid"niet.
Daar door ging ik teveel na denken ( piekeren ). Toen heb ik het uitgemaakt omdat ik er teveel druk op voelde.

Ik kan dus niet helemaal uit ervaring spreken, maar meestal zijn de eerste paar dames niet de juiste.

Dus: Chill.
Dus je denkt dat er ook dames zijn waarbij je toch je gevoel van vrijheid behoudt?
Dat is waar ik dus zo over twijfel, krijg ik dit gevoel in elke relatie, of komt het door de meiden in kwestie.
  maandag 8 september 2014 @ 23:36:14 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_144335709
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:28 schreef Hallmark het volgende:
Je moet die vrijheid zelf pakken. Als ze daar over klaagt, dan is dat even vervelend. Maar je kunt niet een poppenkast gaan ophouden, dat werkt niet op de lange termijn. Voor jezelf niet en voor haar niet.
In een normale volwassen relatie tussen 2 mensen die goed bij elkaar passen, en die daarom dus min of meer hetzelfde verwachtingspatroon hebben, is al deze shit niet nodig. Heb je deze shit wel in je relatie, dan ben je hoogstwaarschijnlijk te verschillend.
Resistance is futile.
pi_144337194
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:44 schreef TheMechanic het volgende:
Het valt mij op dat alle relaties die ik ooit heb gehad, na een tijd door mij als 'beklemmend' worden ervaren. Ik ben inmiddels ook op dit punt beland in mijn huidige relatie. Het heeft nog vrij lang geduurd, aangezien ik het gevoel nu pas krijg (Na 1.5 jaar). Normaal gesproken krijg ik het al na een paar maanden. Ik heb echter geen idee waarom ik dit krijg.

Op het moment dat ik een relatie als 'een verplichting' en 'beklemmend' ga beschouwen, smacht ik naar vrijheid. Niet zoals afgesproken elk weekend afspreken, maar meer met vrienden doen!. Nergens rekening mee houden en gewoon doen wat ik wil :Y Even geen gezeur aan mijn hoofd over problemen, gevoelens enz.

Een goede oplossing voor dit probleem was altijd: uitmaken. Soms had ik later spijt, maar ik had wel weer mijn rust en vrijheid terug. Toch ben ik bang dat ik dit voor altijd zal krijgen bij welk meisje dan ook. Als ik dit gevoel voor altijd blijf houden, kan ik nooit een langdurige en serieuze relatie behouden.

Ook kinderen, samenwonen en trouwen met iemand lijkt mij vreselijk omdat dit meer verplichtingen schept, en de mogelijkheid om uit elkaar te gaan lastiger maakt.

Echt bindingsangst zal het niet zijn, omdat ik in het begin nooit moeite heb met mezelf binden aan iemand.

Wie herkent dit? Ben vast niet de enige. En ging het vanzelf over? :)
Zo herkenbaar dit. Zelfs problematisch..
  dinsdag 9 september 2014 @ 01:04:38 #17
434030 MisterPriceless
Behave yourself please.
pi_144338060
Same here bro.. En idd je relatie zo min mogelijk naar een next level proberen te brengen, omdat de stap tot het terugpakken van je vrijheid (uitmaken dus) dam groter wordt en dat geeft dan weer een beklemd gevoel.
pi_144339861
Wat begrijpen de heren hier niet aan het woord relatie?

Een relatie is een kwestie van heel veel geven, en af en toe iets nemen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 9 september 2014 @ 08:07:44 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144339930
Een relatie is ook een keuze. Als het allemaal zo'n opgave is, waarom ga je er dan nog mee door?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:12:09 #20
416020 K44S
The bearded man
pi_144341753
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:05 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Dus je denkt dat er ook dames zijn waarbij je toch je gevoel van vrijheid behoudt?
Dat is waar ik dus zo over twijfel, krijg ik dit gevoel in elke relatie, of komt het door de meiden in kwestie.
Ze zeggen dat als je eenmaal een vriendin hebt, dit de persoon word waar je van gaat houden en je beste maatje wordt ( ik kan me zelf er vrij weinig bij voorstellen omdat ik toch een redelijk grote vrienden groep heb).

Maar ik ken ook dames die hun vriend behoorlijk hun eigen gang laten gaan.
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:16:20 #21
416020 K44S
The bearded man
pi_144341883
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:01 schreef Lyrebird het volgende:
Wat begrijpen de heren hier niet aan het woord relatie?

Een relatie is een kwestie van heel veel geven, en af en toe iets nemen.
Je bedoelt dat het voor beide kanten geld ?
pi_144342067
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:16 schreef K44S het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het voor beide kanten geld ?
Natuurlijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:52:08 #23
385895 VitDijk88
Heeft een luisterend oor
pi_144342846
Ik ken het zelf ook, na een jaar relatie. Ik voelde me belemmerd, hoewel ze zei dat ze me vrij liet. Dat was een punt waar ze aan werkte, maar op een gegeven moment had ik de neiging om alles de boel te laten. Elke dag een appje met hoe het ging, wat ik gedaan had of dat ze even wou praten. Hoewel... even werd dan vaak een half uurtje met mevrouw Detail :'). Daar heb ik op zich geen probleem mee, maar elke dag is wel (te) veel.

Dat was de eerste relatie dat wel op zo'n punt bereikt was, met m'n vorige exen had ik die problemen niet. Dus in mijn ogen ben je denk ik de verkeerde tegen gekomen.
Elk nadeel heeft z'n voordeel!
pi_144343479
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:05 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, ik voel me nog steeds even vrij in mijn relatie als toen ik vrijgezel was. Tuurlijk heb je wel eens verplichte nummertjes waar je als gevolg van een relatie heen moet of whatever en moet je in je planning wel eens rekening houden met je partner.

Of het aan de meiden in kwestie ligt, tsja de een is natuurlijk "claimeriger" dan een ander, de een wil alles altijd maar samen doen, de ander is ook gesteld op vrijheid. Denk dat je hier zelf ook een rol in hebt, communicatie..
pi_144343718
Dan heb je toch echt steeds de verkeerde vriendin...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')