abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144315489
OP van het eerste topic:

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:05 schreef Sylvana het volgende:

Ik kom ze de laatste tijd ontzettend veel tegen, 30 days challenges. Dit houdt in dat je 30 dagen iets elke dag doet. Dit kan van alles zijn, zoals elke dag een smoothie drinken, iets weggooien, 3 positieve dingen opschrijven of een half uur wandelen.

Maar aangezien ik dit topic in CRE opent lijkt het me leuk om het over creatieve uitdagingen te hebben. Je kunt bijvoorbeeld elke dag een foto maken, een tekening maken, een kleurplaat inkleuren, een 3D-kaart maken, iets van strijkkralen maken, een digital art maken, een stukje haken/breien, een collage maken, noem het maar op.

Ik heb zoiets al 1 keer eerder gedaan toen ik nog een Day-zero project deed. Toen heb ik in de herfst elke dag een foto van de boom bij mijn huis gemaakt en die daarna achter elkaar gezet in een gifje.

Het lijkt mij wel leuk om weer opnieuw met een challenge te beginnen. Zijn er nog meer mensen die dit leuk lijkt en die mee willen doen? Ik heb nog geen idee wat ik precies wil gaan doen, dus leuke ideeën zijn ook welkom! :)
Inmiddels heb ik mijn eerste 30-days challenge afgerond *O*
Ik heb 30 dagen wat van strijkkralen gemaakt:

Inmiddels is ook DonnaRush met een challenge begonnen, zij doet ook strijkkralen:

Ik ga van de week beginnen met mijn tweede challenge, zentangles leren tekenen.

De vakanties zijn over, het is bijna herfst, dus een prima tijd om met een challenge te beginnen! ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 08-09-2014 16:24:08 ]
pi_144315512
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:12 schreef Ynske het volgende:
maar nu heb je steeds een nieuw iets gemaakt. is dat altijd de bedoeling?
of ook dat je bv 30 dagen iig iets doet als onderdeel van een groter geheel?
Je hoeft niet elke dag iets nieuws te maken, je mag ook elke dag iets maken van een groter geheel :)
  Moderator maandag 8 september 2014 @ 16:33:29 #3
382129 crew  Donna
pi_144316126
Ja idd, met strijkkralen is het lastig om te stoppen en verder te gaan, maar met tekenen, schilderen, kleuren, knutselen, iets bouwen, haken, breien, borduren etc. is het juist handig om aan een groter geheel te werken en de voortgang te zien!
pi_144316438
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:04 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk MissStevie dat je nadenkt om mee te doen! *)
Thnx! :) ik denk dat ik óf elke dag een foto ga maken van de hond óf elke dag een mandala inkleuren..
ik brainstorm nog ff lekker verder :P die zentangles zijn ook leuk maar dat word een ramp als ik dat ga doen denk ik :')
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  maandag 8 september 2014 @ 16:43:43 #5
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144316535
Het lijkt mij tof om bijv een canvas van een redelijk, maar niet al te groot formaat in X aantal vlakken te verdelen. En dat de eerste persoon het kunstwerk start, maar binnen het vlak blijft. De te gebruiken materialen zijn geheel eigen keus, maar het kunstwerk moet wel samenhangend zijn dus verder werkend op waar je voorgangers aan begonnen zijn. Het aanpassen van andermans werk is niet toegestaan.

Je kunt meerdere werken tegelijk starten om zo meer mensen te bereiken en steeds om de 2/3 dagen ofzo doorgeven aan een ander.

Je zorgt dat je een einddatum hebt waarop alle werken gepresenteerd moeten worden en misschien kun je dan zelfs een veiling starten voor een goed doel.
pi_144317343
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:41 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Thnx! :) ik denk dat ik óf elke dag een foto ga maken van de hond óf elke dag een mandala inkleuren..
ik brainstorm nog ff lekker verder :P die zentangles zijn ook leuk maar dat word een ramp als ik dat ga doen denk ik :')
Leuke ideëen, succes met brainstormen :) En ik ga dat zentangles gewoon proberen, na 30 dagen zal het vast een stuk beter gaan dan op dag 1 lijkt me ;)

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:43 schreef bepklep82 het volgende:
Het lijkt mij tof om bijv een canvas van een redelijk, maar niet al te groot formaat in X aantal vlakken te verdelen. En dat de eerste persoon het kunstwerk start, maar binnen het vlak blijft. De te gebruiken materialen zijn geheel eigen keus, maar het kunstwerk moet wel samenhangend zijn dus verder werkend op waar je voorgangers aan begonnen zijn. Het aanpassen van andermans werk is niet toegestaan.

Je kunt meerdere werken tegelijk starten om zo meer mensen te bereiken en steeds om de 2/3 dagen ofzo doorgeven aan een ander.

Je zorgt dat je een einddatum hebt waarop alle werken gepresenteerd moeten worden en misschien kun je dan zelfs een veiling starten voor een goed doel.
Dat is op zich wel een leuk idee, maar wel lastig te organiseren. Want hoe wil je dat canvas doorgeven dan? Dan moet je het met mensen uit je eigen buurt doen, want elke keer een canvas versturen wordt wel prijzig ( En met de post weet je ook maar nooit. Ik heb aan snail-mailen gedaan en er raakten regelmatig notitieboekjes waar we aan werkten kwijt)
Maar misschien dat je daar een nieuw topic voor kunt openen? Want dat is wel iets anders dan een 30-days challenge :)
  maandag 8 september 2014 @ 17:08:58 #7
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144317405
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Leuke ideëen, succes met brainstormen :) En ik ga dat zentangles gewoon proberen, na 30 dagen zal het vast een stuk beter gaan dan op dag 1 lijkt me ;)

[..]

Dat is op zich wel een leuk idee, maar wel lastig te organiseren. Want hoe wil je dat canvas doorgeven dan? Dan moet je het met mensen uit je eigen buurt doen, want elke keer een canvas versturen wordt wel prijzig ( En met de post weet je ook maar nooit. Ik heb aan snail-mailen gedaan en er raakten regelmatig notitieboekjes waar we aan werkten kwijt)
Niet eens zo lastig. Je gaat eens op familiebezoek of geeft het aan een collega die in een andere regio woont. Iedereen kent wel iemand en uiteindelijk maakt dat ding een reis die je je niet kunt voorstellen.
pi_144317431
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:08 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Niet eens zo lastig. Je gaat eens op familiebezoek of geeft het aan een collega die in een andere regio woont. Iedereen kent wel iemand en uiteindelijk maakt dat ding een reis die je je niet kunt voorstellen.
Ow op die manier. Nouja, maak een topic aan zou ik zeggen ^O^ Lijkt mij wel leuk om te volgen iig :Y
  maandag 8 september 2014 @ 17:12:21 #9
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144317498
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ow op die manier. Nouja, maak een topic aan zou ik zeggen ^O^
Nee, er werd hier gevraagd om nieuwe ideeen toch, niet om nieuwe topics :)
  maandag 8 september 2014 @ 17:15:22 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144317587
Hoewel het een heel tof idee is snap ik Sylvana's opmerking over een nieuw topic wel, want dit is natuurlijk niet in 30 dagen te doen. Je verliest simpelweg tijd door het ding op te sturen. ;)

De insteek van dit topic is duidelijk het idee dat je 30 dagen lang, elke dag, iets doet. Wat dan ook. Of dat verder gaan is aan een groter project of 30 dagen iets nieuws zoals het strijkkralen project dat maakt niet uit. En daar slaat dan ook de vraag van de nieuwe ideeen op: nieuwe ideeen over dingen die je in een 30-dagen-elke-dag project zou kunnen doen.

Ik bedenk me er net ook eentje.
Elke dag een granny-square haken en daar dan na 30 dagen een dekentje van maken ofzoiets. Lijkt me ook leuk. :Y
  maandag 8 september 2014 @ 17:18:46 #11
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144317702
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:15 schreef Brighteyes het volgende:
Hoewel het een heel tof idee is snap ik Sylvana's opmerking over een nieuw topic wel, want dit is natuurlijk niet in 30 dagen te doen. Je verliest simpelweg tijd door het ding op te sturen. ;)

De insteek van dit topic is duidelijk het idee dat je 30 dagen lang, elke dag, iets doet. Wat dan ook. Of dat verder gaan is aan een groter project of 30 dagen iets nieuws zoals het strijkkralen project dat maakt niet uit. En daar slaat dan ook de vraag van de nieuwe ideeen op: nieuwe ideeen over dingen die je in een 30-dagen-elke-dag project zou kunnen doen.

Elke dag een granny-square haken en daar dan na 30 dagen een dekentje van maken ofzoiets. Lijkt me ook leuk. :Y
Niet opsturen, doorgeven!

ik heb na 30 dagen nog geen granny square hoor :P
pi_144317843
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:15 schreef Brighteyes het volgende:

Precies, dat is het idee idd. En dat is idd een leuk idee voor de mensen die haken! ^O^
En ik had ook nog zo'n teken-challenge gevonden, staat in het vorige topic, ff zoeken.

Edit: Oké, hij is 31 dagen, maar dat maakt niet zoveel uit. Dan doe je gewoon 1 minder, of gewoon 31 dagen ipv 30.

maandag 8 september 2014 @ 20:42:41 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144327015
Wat een leuke!
Ik kan alleen totaal niet tekenen. -O-
pi_144327077
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 20:42 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een leuke!
Ik kan alleen totaal niet tekenen. -O-
Haha nou aan die voorbeeldjes te zien bij die lijst hoeft het ook niet heel hoogstaand te zijn ;)
  Moderator maandag 8 september 2014 @ 20:50:41 #15
382129 crew  Donna
pi_144327442

Dag9 alweer. Katje.
pi_144327624
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:50 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Dag9 alweer. Katje.
O+ O+ En je Russische poppetje vond ik ook al zo leuk!
  Moderator maandag 8 september 2014 @ 21:32:51 #17
382129 crew  Donna
pi_144329800
Thank you O+
  Moderator maandag 8 september 2014 @ 21:59:05 #18
382129 crew  Donna
pi_144331193
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:41 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Elke dag een Mandala is ook best veel werk denk ik. Lastig hoor, kiezen.

Moet stiekem even lachen om mandala en dat ik het hier nog nooit fout heb gezien. Op kleuren voor volwassenen Facebook pages zie ik bijna alleen maar dat ze Mandela's gaan inkleuren. Bijzonder. o|O
pi_144331571
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:59 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Elke dag een Mandala is ook best veel werk denk ik. Lastig hoor, kiezen.

Moet stiekem even lachen om mandala en dat ik het hier nog nooit fout heb gezien. Op kleuren voor volwassenen Facebook pages zie ik bijna alleen maar dat ze Mandela's gaan inkleuren. Bijzonder. o|O
Lol :D
Dacht dat Mandela al een gekleurd persoon was o|O
pi_144333134
Mandela's _O-
  Moderator dinsdag 9 september 2014 @ 19:58:57 #21
382129 crew  Donna
pi_144362194

Sun and Moon
pi_144362398
Oehhh die is echt leuk! :D
pi_144364984
Die is heul vet DonnRush! :D
  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 08:57:26 #24
382129 crew  Donna
pi_144380327
Dankjullie! Ideetje van Pinterest af. :D
  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 21:17:26 #25
382129 crew  Donna
pi_144402035

Bijtje. Dag 11.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: