Bij enkele verzamelaarsquote:Op maandag 8 september 2014 11:42 schreef HighVolume het volgende:
Zijn er uberhaupt giftige spinnen in nederland
Alle spinnen zijn giftig.quote:Op maandag 8 september 2014 11:42 schreef HighVolume het volgende:
Zijn er uberhaupt giftige spinnen in nederland
duidelijkquote:Op maandag 8 september 2014 12:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Alle spinnen zijn giftig.
Waar het om gaat is of ze giftanden hebben die lang genoeg zijn om door je huid heen te komen. En geen enkele Nederlandse spin heeft dat. Dat hoeft ook niet, want ze hoeven alleen maar door de huid van vliegen en wespen te kunnen steken om genoeg eten te kunnen vangen.
Dus gewone Nederlandse spinnen, daar hoeft niemand bang voor te zijn. Je kan ze hier gewoon vastpakken. Ze zijn niet een aggressief.
Dat is de grijze (huis) wolfspin.quote:Op maandag 8 september 2014 11:31 schreef Knudde het volgende:
Gisterenavond zag ik een groot spin over de vloer sprinten (-/+ 8cm groot)en zich onder de kast verborgen hield.
Ik dacht ik laat het hier niet bij, omdat mijn kinderen in de woonkamer spelen. Dus direct pakte ik een grote glas en ben van alles gaan verschuiven, want de spin moet gevangen worden of ik maak hem dood. Wellicht is deze giftig? Uiteindelijk toch gevangen en heb het beestje uitgezet op straat.
Woonkamer zit naast een tuin, dus de kans bestaat dat ik soortgelijke beestjes in de woonkamer krijg. Mijn vraag is, wie herkend dit beestje en zijn ze giftig? Helaas heb ik geen goede kwaliteit aan foto's kunnen maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kruisspin kan er ook wat van andersquote:Op maandag 8 september 2014 12:07 schreef RetepV het volgende:
Ok, er zijn iets van 3 spinnen in Nederland die wel een pijnlijke beet hebben.
Rood witte celspin.
[ afbeelding ]
Spoorspin.
[ afbeelding ]
Waterspin.
[ afbeelding ]
Doe mij maar vliegen en muggenquote:Op maandag 8 september 2014 13:24 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Dat is de grijze (huis) wolfspin.Lijkt nogal groot soms met zijn lange poten. Hij is compleet onschuldig en zeer nuttig zelfs. Hij maakt geen web maar hij jaagt. Heb je hem in huis dan zal er beslist wat te jagen vallen voor hem. Is maar wat je liever hebt, de spin of het overige ongedierte waar hij op jaagt.
Hij is in ieder geval banger voor jullie dan dat jullie voor hem zijn.
In het broedseizoen zie de vrouwtjes met een klein wit balletje tussen de kaken rond hupplen. Dat zijn dan de eitjes die ze in die cocon met zich meedraagt. Dat is dan wel weer leuk om te zien.
Jagende spinnen vangen overwegend of eigenlijk nooit vliegende insecten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |