Dan zul je 'm vanaf de meterkast moeten trekken.quote:Op maandag 8 september 2014 10:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Volgens mij zijn het 2 verschillende groepen.
Maakt niet uit. Gewoon doorlussen. in de meterkast zit het ook op één aardpen. Bovenin zie je de aarde. Alles op één hoop.quote:Op maandag 8 september 2014 10:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Volgens mij zijn het 2 verschillende groepen.
Dit dacht ik dus ook!quote:Op maandag 8 september 2014 10:22 schreef noutie het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Maakt niet uit. Gewoon doorlussen. in de meterkast zit het ook op één aardpen. Bovenin zie je de aarde. Alles op één hoop.
Netjes is het niet. Dan zou ik de Pc kast zelf nog liever aan de cv leiding koppelen.quote:Op maandag 8 september 2014 10:22 schreef noutie het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Maakt niet uit. Gewoon doorlussen. in de meterkast zit het ook op één aardpen. Bovenin zie je de aarde. Alles op één hoop.
Om storing/aardfout/statische elektriciteit van mijn kast te beperkenquote:Op maandag 8 september 2014 12:55 schreef hottentot het volgende:
TS, wil je de aarde vanwege storing/aardfout/statische elektriciteit van je kast. Of wil je dat deze achter een aardlek komt om schade aan jou of de computer bij kortsluiting te beperken?
Dan zou je hem ook aan de c.v. leiding kunnen koppelen als die toevallig er al naast loopt. Je c.v. hoort in theorie al goed geaard te zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 12:58 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Om storing/aardfout/statische elektriciteit van mijn kast te beperken
dat is het gevaar "hoort in theorie goed geaard te zijn"quote:Op maandag 8 september 2014 13:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan zou je hem ook aan de c.v. leiding kunnen koppelen als die toevallig er al naast loopt. Je c.v. hoort in theorie al goed geaard te zijn.
En als de buizen niet te vol en lang zijn dan kun je geluk hebben dat je er een dunne nylon trekveer bij langs krijgt, trek wel met beleid om te voorkomen dat je bestaande draden niet teveel inslijt.
Daarom ook de toevoeging, "hoort" TS zou dit even na moeten meten. Ook moet hij even eventuele verf verwijderen waar de aardklem komt. En TS vervang de automaat als dit nog geen aardlek is (of achter een aardlek zit) even voor een aardlekautomaat. Wel zo veilig.quote:Op maandag 8 september 2014 13:13 schreef kovenant het volgende:
[..]
dat is het gevaar "hoort in theorie goed geaard te zijn"
als dat niet zo is en er gaat wat fout, dan heb je een cv installatie onder spanning
Wat als er een stuk pvc leiding tussen zit, daarvoor het nameten?quote:Op maandag 8 september 2014 13:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Daarom ook de toevoeging, "hoort" TS zou dit even na moeten meten. Ook moet hij even eventuele verf verwijderen waar de aardklem komt. En TS vervang de automaat als dit nog geen aardlek is (of achter een aardlek zit) even voor een aardlekautomaat. Wel zo veilig.
Water geleid door de verontreiniging niet door het zuurstofgehalte en ik ben nog niemand tegengekomen die zuiver water in de cv hadquote:Op maandag 8 september 2014 13:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat als er een stuk pvc leiding tussen zit, daarvoor het nameten?
Het water zal immers zuurstof vrij zijn en geen stroom meer geleiden of niet?
Op de zolder hangt de CV ketel, en die is geaard. Ik ga de draad niet in de bestaande buizen bijtrekken, maar ik wil hem via de verwarmingsbuis van de zolder naar de eerste verdieping laten lopen.quote:Op maandag 8 september 2014 12:59 schreef kovenant het volgende:
vreemd dat er op zolder dan wel een geaard stop contact zit.
zou ik eerder nakijken of die dan ook echt wel geaard is of niet.
hoe wilde je trouwens dan van dat stopcontact naar ander stop contact aarden als het een andere groep is.
over de vloer of muur ofzo???
verschillende groepen = verschillende leidingen die komen niet bij elkaar
Mijn eerste plan was om gewoon een verlengsnoer van de zolder naar mijn pc te leggen, en daarvoor wilde ik de verlengsnoer via de verwarmingsbuis naar beneden laten lopen. Helaas past dat niet, en ik wil geen gat door mijn plafon gaan boren. Wat voor gehannes haal ik op mijn nek?quote:Op maandag 8 september 2014 13:19 schreef kovenant het volgende:
als je een stopcontact hebt en die is ECHT geaard,
leg dan netjes een verlengsnoer vanaf dat stopcontact naar waar je het nodig hebt, inplaats van te kloten met aardedraden en een hoop gehannes op je nek te halen.
( dus niet het stopcontact van je combi ketel / wasmachine / droger combi. )
Een draad bijtrekken is voor mij net zo snel gedaan als een draad aan een c.v. leiding koppelen. Ik kies er eigenlijk liever voor om een draad bij te trekkenquote:Op maandag 8 september 2014 13:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan zou je hem ook aan de c.v. leiding kunnen koppelen als die toevallig er al naast loopt. Je c.v. hoort in theorie al goed geaard te zijn.
En als de buizen niet te vol en lang zijn dan kun je geluk hebben dat je er een dunne nylon trekveer bij langs krijgt, trek wel met beleid om te voorkomen dat je bestaande draden niet teveel inslijt.
Wat ik bedoel met bij trekken =quote:Op maandag 8 september 2014 14:14 schreef kovenant het volgende:
je geeft het zelf al aan, als het voor jou zo makkelijk is een draad bij te trekken, trek er dan gewoon netjes een aarde draad bij en lus deze door in de centraal dozen naar de meterkast.
denk je dat je dan door een soort straling storing zou kunnen krijgen?quote:Op maandag 8 september 2014 10:08 schreef exlurker het volgende:
Als deze wandcontactdoos op dezelfde groep zit is het geen bezwaar
Het is natuurlijk zeer slordig en af te raden om de bedrading van de verschillende groepen te gaan kruisen.quote:Op maandag 8 september 2014 18:00 schreef pionnetje het volgende:
[..]
denk je dat je dan door een soort straling storing zou kunnen krijgen?
Randaarde heeft natuurlijk geen ene fuck met een aardlekschakelaar te maken.quote:Op maandag 8 september 2014 12:55 schreef hottentot het volgende:
TS, wil je de aarde vanwege storing/aardfout/statische elektriciteit van je kast. Of wil je dat deze achter een aardlek komt om schade aan jou of de computer bij kortsluiting te beperken?
Beunoplossing. Neem een trekveer en doe het zoals hierboven is geadviseerd. Dus vanuit de meterkast door de centraaldozen doortrekken naar de desbetreffende wcd.quote:Op maandag 8 september 2014 14:40 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel met bij trekken =
Een doosje voor de geaarde stopcontact maken, hier de geaarde draad aftakken (met een lasklem), en die naar het stopcontact op de eerste verdieping leggen.
Waarom is het af te raden? Wat kan er gebeuren.quote:Op maandag 8 september 2014 18:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zeer slordig en af te raden om de bedrading van de verschillende groepen te gaan kruisen.
nou zal t met een aardraad wel mee vallen.. maar als je 2 groepen echt bij elkaar krijgt.. je denkt dat die groep spannings vrij is.... begint te beunen... PETS! BOEM daar lig je onderuit..quote:Op maandag 8 september 2014 22:41 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Waarom is het af te raden? Wat kan er gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |