Ik vind het wel fijn, even een moment om de benen te strekken. Het is wel irritant wanneer er elke 20 minuten reclame is.quote:Op zondag 7 september 2014 17:21 schreef Zeus_007 het volgende:
Vind reclame alleen irritant als ik helemaal in een film zit op tv en dat er dan ineens reclame komt
Waarom vind je reclame op andere momenten niet irritant? Bedenk je eens hoeveel mooier de wereld zou zijn zonder al die billboards, stickers, posters en andere meuk in het straatbeeld.quote:Op zondag 7 september 2014 17:21 schreef Zeus_007 het volgende:
Vind reclame alleen irritant als ik helemaal in een film zit op tv en dat er dan ineens reclame komt
Wat maakt reclame eigenlijk zo irritant volgens jou? Vind het niet klachtwaardigquote:Op zondag 7 september 2014 17:23 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Waarom vind je reclame op andere momenten niet irritant? Bedenk je eens hoeveel mooier de wereld zou zijn zonder al die billboards, stickers, posters en andere meuk in het straatbeeld.
Ja dit dusquote:Op zondag 7 september 2014 17:23 schreef john-hert het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn, even een moment om de benen te strekken. Het is wel irritant wanneer er elke 20 minuten reclame is.
Dat betwijfel ik. Het kost vooral heel veel geld dat we ook aan andere zaken kunnen besteden. De zorgverzekeraars besteden bijvoorbeeld jaarlijks een half miljard aan reclame en klantenbinding. Hetzelfde geldt voor veel goede doelen.quote:
Tv kijken anno 2014quote:Op zondag 7 september 2014 17:21 schreef Zeus_007 het volgende:
Dit.quote:
Reclame overprikkelt mensen. Dagelijks staan wij bloot aan een constante stroom van visuele informatie waardoor wij vergeten te kijken naar zaken die werkelijk belangrijk zijn. Daarnaast creëert reclame een eendimensionaal beeld van de wereld. Reclames exploiteren en bevestigen stereotypes. Zonder reclame zouden wij een vrijzinnigere samenleving hebben.quote:Op zondag 7 september 2014 17:25 schreef Zeus_007 het volgende:
[..]
Wat maakt reclame eigenlijk zo irritant volgens jou? Vind het niet klachtwaardig
Op tv is reclame wel degelijk storend. Ik vind dat de publieke omroep en alle kinderprogramma's reclamevrij zouden moeten zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 17:27 schreef JamFlava het volgende:
[..]
Dit.
Ligt er ook aan welke reclame. Op tv is het niet storend, op Youtube ect. is het wel storend.
Reclame is precies hetzelfde als propaganda in totalitaire staten.quote:Op zondag 7 september 2014 17:28 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Reclame overprikkelt mensen. Dagelijks staan wij bloot aan een constante stroom van visuele informatie waardoor wij vergeten te kijken naar zaken die werkelijk belangrijk zijn. Daarnaast creëert reclame een eendimensionaal beeld van de wereld. Reclames exploiteren en bevestigen stereotypes. Zonder reclame zouden wij een vrijzinnigere samenleving hebben.
Zo is het. Alle reclame is altijdquote:Op zondag 7 september 2014 17:29 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Op tv is reclame wel degelijk storend. Ik vind dat de publieke omroep en alle kinderprogramma's reclamevrij zouden moeten zijn.
Zien wij er tenminste ook nog eens wat van terug.quote:Op zondag 7 september 2014 17:25 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Het kost vooral heel veel geld dat we ook aan andere zaken kunnen besteden. De zorgverzekeraars besteden bijvoorbeeld jaarlijks een half miljard aan reclame en klantenbinding. Hetzelfde geldt voor veel goede doelen.
Goede doelen halen juist ook weer veel geld binnen door die reclames. En bij sponsering maakt het bedrijf ook min of meer reclame en het geld wordt nog eens nuttig besteed ook.quote:Op zondag 7 september 2014 17:25 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Het kost vooral heel veel geld dat we ook aan andere zaken kunnen besteden. De zorgverzekeraars besteden bijvoorbeeld jaarlijks een half miljard aan reclame en klantenbinding. Hetzelfde geldt voor veel goede doelen.
In de regel doneert men niet aan een doel voor meer reclame, maar zaken die daadwerkelijk iets bijdragen aan dat doel zoals wetenschappelijk onderzoek naar zeldzame ziektes of noodhulp in oorlogsgebieden.quote:Op zondag 7 september 2014 18:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zien wij er tenminste ook nog eens wat van terug.
Fixed.quote:Op zondag 7 september 2014 18:16 schreef Dagoernie het volgende:
[..]
In de regel doneert men niet aan een doel voor meer reclame, maar zaken die daadwerkelijk iets bijdragen aan dat doel zoals wetenschappelijk onderzoek naar zeldzame ziektes of noodhulp in oorlogsgebieden.
Daarnaast kun je beter doneren, omdat je een bepaalt doel steunt en niet omdat je je er zelf beter van wilt worden gaan voelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |