abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 7 september 2014 @ 16:00:24 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_144274349

"Hee Koos! Heb je nog zo`n methyleendioxymethamfetaminepil voor me?"
"Je bedoelt XTC, Rob?"
"Ja! Mozes Kriebel, ik kan die naam maar niet onthouden!"

Koos Koets is een personage gespeeld door Kees van Kooten. Koos is een oudere jongere, oftewel een persoon die officieel gezien geen jongere meer is, maar zich nog wel zo voelt. Koos lijkt met zijn lange haren en zijn intonatie ietwat op een hippie. Drugsgebruik komt regelmatig bij Koets voor, evenals bij zijn vaste kompaan Robbie Kerkhof (gespeeld door Wim de Bie).

Televisieoptredens[bewerken]Koos Koets komt voor het eerst op televisie op 23 december 1984. Op 10 november 1985 doet hij in zijn woonplaats Juinen een oproep voor alle oudere jongeren. Hierdoor komt hij voor het eerst in contact met Robbie Kerkhof. Qua uiterlijk is Robbie zijn tegengestelde: gemillimeterd haar en een lange jas. Ook heeft Robbie een slecht verzorgd gebit en is hij niet relaxed, maar een drukke robbedoes. Robbie is wat kindser dan Koos, en ook wat luidruchtiger en trager van begrip, zodat Koos soms wel eens een beetje moe van hem wordt. In dezelfde uitzending nog richten beide vrienden Stichting Morekop ("Omdat wij more in de kop hebben dan jonge jongeren") op, een stichting voor oudere jongeren en proberen ze subsidie te krijgen. Dat verloopt niet erg gladjes. In latere uitzendingen van het duo Van Kooten en De Bie bespreken ze samen regelmatig toestanden omtrent het nieuws. Het drugsbeleid komt daar ook regelmatig bij aan de orde. Koos verschijnt vaak ook solo in de programma's, terwijl Robbie slechts een enkele keer zonder Koos verschijnt.

Op de cd Van Kooten en De Bie willen niet dood is te horen hoe Koos als dj werkzaam is bij Radio Morekop, een omroep voor de oudere jongeren. Ook blijkt hij in de uitzending van 22 maart 1998 directeur van Morekop TV, waarbij hij zich erover beklaagt dat hij geen omroepconcessie heeft gekregen en BNN wel. Dit is tevens het laatste optreden van Koos Koets op televisie. Wel zou Van Kooten Koos Koets hierna incidenteel opvoeren in zijn column in het Vlaamse tijdschrift Humo. Op de cd De Typeplanner uit 2005 staat ook een track met Koos en Robbie.

_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144274479

Eddy en Ellen natuurlijk. *;
  Trouwste user 2022 zondag 7 september 2014 @ 16:07:13 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_144274600
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:04 schreef Ludd het volgende:
[ afbeelding ]

Eddy en Ellen natuurlijk. *;
Iedereen zijn vrienden. Buiten de opnames konden die twee elkaar wel schieten.

Van beiden daarna niks meer gehoord. Peter Lusse alleen nog als wiellerliefhebber in de avondetappe.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144275055
Bassie & Adriaan _O_ *G*
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Trouwste user 2022 zondag 7 september 2014 @ 16:33:40 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_144275499
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2014 16:22 schreef Rezania het volgende:
Bassie & Adriaan _O_ *G*
Vreselijk. Nep clown. :{

pi_144275505
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Vreselijk. Nep clown. :{

:') :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Trouwste user 2022 zondag 7 september 2014 @ 17:14:28 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_144276799
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

:') :{w
Zie het verschil :

Dit zijn de ware helden. _O_

Pipo was trouwens de oom van de voetballers Richard en Robbie Witschge.

Trouwste user 2022 zondag 7 september 2014 @ 17:18:29 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_144276917
Pipo iedere avond om 5 voor zeven. Voor het slapengaan. Tegenwoordig moeten de kinderen verplicht naa LINGO kijken. :{

pi_144817100
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:14 schreef tong80 het volgende:

Zie het verschil :

Dit zijn de ware helden. _O_

Pipo was trouwens de oom van de voetballers Richard en Robbie Witschge.

Maak je nu een grapje of is dat echt zo? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')