Als je het zo stelt, heb ik ook een open relatiequote:Op zaterdag 27 september 2014 13:03 schreef rhubarbje het volgende:
Er word hier nogal vaak de denkfout gemaakt dat open relaties per definitie gaan over seks willen met anderen...
Als je dat blijft denken ga je het nooit volgen
nee niet alleen seks. Intimiteit, verliefheid etc en eventueel seksquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:46 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Als je het zo stelt, heb ik ook een open relatieSterker: dan heeft iedereen een open relatie.
Het essentiële verschil is natuurlijk wel degelijk seks. Want ik ontmoet ook geregeld aardige mannen, hoor. Met wie ik praat, dingen doe en misschien zelfs afspreek. Er is alleen één ding dat ik niet doe. En jij wel, als je daar tenminste zin in hebt. Als je er geen zin in hebt, doe je het niet. Maar het feit dat de mogelijkheid er is, dát definieert een open relatie. Seks, dus
Het wordt steeds ingewikkelderquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee niet alleen seks. Intimiteit, verliefheid etc en eventueel seks
Omdat dat bij intimiteit en verliefdheid hoort
Zo vind ik dat er iets bestaat als 'emotioneel vreemdgaan' waarbij je meer intimiteit vind buiten je relatie dan met je partner. Daar hoeft geen seks aan te pas te komen
maar daarstraks had je het over:quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:25 schreef rhubarbje het volgende:
Zo vind ik dat er iets bestaat als 'emotioneel vreemdgaan' waarbij je meer intimiteit vind buiten je relatie dan met je partner.
Ik volg je niet meer, je zegt verschillende dingen. Ik hou het erop dat je met een open relatie seks-en of andere intieme zaken niet voor één persoon bewaartquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:15 schreef rhubarbje het volgende:
maar voor mij gaat het om het daten, 'spanning', flirten, iemand leren kennen op een bepaalde manier en zoals bij iedereen die date komt daar dan soms seks bij kijken en soms nie
dat bepaald iedereen voor zichzelf. Sommige houden dat liever gescheiden, anderen nietquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:35 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het wordt steeds ingewikkelder![]()
Dus het is in een open relatie geen probleem om verliefd te zijn op iemand anders? Ik dacht juist dat die dingen gescheiden moesten blijven - wat mij onmogelijk lijkt, maar goed - omdat alle gevoelens (liefde, betrokkenheid, wederzijds respect, emotionele trouw) exclusief bestemd waren voor degene met wie je een relatie hebt.
Zoals jij het omschrijft, wordt het wel een heel complexe zaak, of niet? In het uiterste geval heb je dan dus te maken met twee volwaardige relaties. Waarom zou je dat willen? Eén volwaardige relatie is al intensief genoeg, wat mij betreft
ja ik bedoel dus dat als je monogaam bent er meerdere manieren zijn om je partner te bedriegen. Dus zijn er meerdere dingen dan alleen seks waarmee je een open relatie in kunt vullen. Het idee dat het alleen om een snelle wip buiten de deur gaat is echt veel te kort door de bochtquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:45 schreef moi.Gracia het volgende:
[..]
maar daarstraks had je het over:
[..]
Ik volg je niet meer, je zegt verschillende dingen. Ik hou het erop dat je met een open relatie seks-en of andere intieme zaken niet voor één persoon bewaart
Niet dat ik een expert ben op het gebied van open relaties, maar ik denk toch dat jij een tamelijk aparte kijk op de zaak hebt. Dat mag, het is jouw leven en jouw opvatting, maar volgens mij zijn de meeste swingers (om het fenomeen 'open relatie' zo even samen te vatten) toch van mening dat seks met een ander moet kunnen juist omdat er geen gevoelens bij komen kijken. Want die gevoelens reserveren ze exclusief voor hun vriend/man/partner. Anders blijft er wel erg weinig basismateriaal over voor een echte relatie en kun je net zo goed single blijven, sterker: dat lijkt me in dat geval wel zo overzichtelijkquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja ik bedoel dus dat als je monogaam bent er meerdere manieren zijn om je partner te bedriegen. Dus zijn er meerdere dingen dan alleen seks waarmee je een open relatie in kunt vullen. Het idee dat het alleen om een snelle wip buiten de deur gaat is echt veel te kort door de bocht
Het doet pijn als je niet eerlijk bent over je intenties en andere mensen valse hoop geeft over of ze een relatie met je willen of kunnen krijgen en in welke vorm dat is!quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:15 schreef rhubarbje het volgende:
Dat ligt er maar net aan hoe je die open relatie inricht, iedereen doet dat anders
Maar het idee is meestal niet: nu ga ik gewoon even rond neuken
Het gaat om vrijheid, vertrouwen en een opvatting over seks die misschien anders is dan gemiddeld (dus dat het niet exclusief hoeft te zijn)
Maar het gaat niet puur om het nueken van anderen
Ik kan alleen voor mezelf spreken, en ik val in herhaling, maar voor mij gaat het om het daten, 'spanning', flirten, iemand leren kennen op een bepaalde manier en zoals bij iedereen die date komt daar dan soms seks bij kijken en soms niet. Maar mijn doel is niet 'nu ga ik eens lekker met de buurman neuken'
ik ken veel mensen die niet monogaam zijn en iedereen is daar eerlijk over naar eventuele partners hoorquote:Op zaterdag 27 september 2014 16:51 schreef jaha het volgende:
[..]
Het doet pijn als je niet eerlijk bent over je intenties en andere mensen valse hoop geeft over of ze een relatie met je willen of kunnen krijgen en in welke vorm dat is!
Een open relatie en rondneuken (of slechts flirten) - ik vind het prima, maar geef dan wel aan hoe de vork in de steel zit, en dat doen de meesten helaas niet.
mee eensquote:Op zaterdag 27 september 2014 16:51 schreef jaha het volgende:
[..]
Het doet pijn als je niet eerlijk bent over je intenties en andere mensen valse hoop geeft over of ze een relatie met je willen of kunnen krijgen en in welke vorm dat is!
Een open relatie en rondneuken (of slechts flirten) - ik vind het prima, maar geef dan wel aan hoe de vork in de steel zit, en dat doen de meesten helaas niet.
Je hebt swingers die het alleen voor de seks doen. Je hebt polyamorie waarbij er meerdere liefdesrelaties tegelijkertijd plaats vinden.. Erodome haar relatie is meer op seks gefocust, heeft ze volgens mij uitgelegd. Die van rhubarbje lijkt mij meer een andere insteek hebben, meer op het daten en flirten zelf.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:06 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Niet dat ik een expert ben op het gebied van open relaties, maar ik denk toch dat jij een tamelijk aparte kijk op de zaak hebt. Dat mag, het is jouw leven en jouw opvatting, maar volgens mij zijn de meeste swingers (om het fenomeen 'open relatie' zo even samen te vatten) toch van mening dat seks met een ander moet kunnen juist omdat er geen gevoelens bij komen kijken. Want die gevoelens reserveren ze exclusief voor hun vriend/man/partner. Anders blijft er wel erg weinig basismateriaal over voor een echte relatie en kun je net zo goed single blijven, sterker: dat lijkt me in dat geval wel zo overzichtelijk
de basis is belangrijk, als die niet stevig is, moet je er niet eens aan willen beginnen.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:02 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je hebt swingers die het alleen voor de seks doen. Je hebt polyamorie waarbij er meerdere liefdesrelaties tegelijkertijd plaats vinden.. Erodome haar relatie is meer op seks gefocust, heeft ze volgens mij uitgelegd. Die van rhubarbje lijkt mij meer een andere insteek hebben, meer op het daten en flirten zelf.
Dan heb je nog partnerruil. Waar het dubbeldaten heel letterlijk wordt genomen (hihi ik zei nemen). En dan nog orgieen alleen voor de seks of gangbangs.
Dan vergeet ik nog seks met anderen in het kader van SM...
Het lijkt mij dat het wel veel moed vereist om de relatie waarmee je begon in stand te houden.
Seks is voor jou dus het belangrijkste in een relatie. Prima natuurlijk, maar dat geldt niet voor iedereen. Andere waardes waardoor je met iemand een relatie hebt, zijn voor sommige mensen belangrijker dan seks. Zoveel verschillende mensen met allemaal verschillende wensen en verlangens.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:46 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Als je het zo stelt, heb ik ook een open relatieSterker: dan heeft iedereen een open relatie.
Het essentiële verschil is natuurlijk wel degelijk seks. Want ik ontmoet ook geregeld aardige mannen, hoor. Met wie ik praat, dingen doe en misschien zelfs afspreek. Er is alleen één ding dat ik niet doe. En jij wel, als je daar tenminste zin in hebt. Als je er geen zin in hebt, doe je het niet. Maar het feit dat de mogelijkheid er is, dát definieert een open relatie. Seks, dus
ditquote:Op zaterdag 27 september 2014 18:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
de basis is belangrijk, als die niet stevig is, moet je er niet eens aan willen beginnen.
Dank je voor je mooie uitleg!quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:01 schreef moi.Gracia het volgende:
[..]
Hoi, ik ben monogaam, dus ik ga proberen mijn gevoel uit te leggen. Voor mij is het niet dat "het niet zo hoort". Ik heb juist eerder het gevoel af en toe dat seks altijd geweldig "hoort" te zijn, dat alles in het leven daarom lijkt te draaien. Voor mij is dat niet zo.
Emotioneel veilig voelen is voor mij nog belangrjjker. En dat wil ik ook geven aan mijn partner. Fijne seks is een goede tweede denk ik.
Persoonlijk voel ik me op emotioneel vlak veiliger bij een persoon die ook monogaam is. Dan heb ik meer het gevoel dat diegene voor mij kiest. Dat hij mij dusdanig belangrijk vindt dat hij bepaalde dingen opgeeft om bij mij te kunnen zijn, waaronder seks met anderen.
Al die emoties die bij mij naar boven zouden komen bij een open relatie: jaloezie, onzekerheid, het zou teveel zijn. Ik heb behoefte aan een bepaalde mate van zekerheid.
Ook moet ik er absoluut niet aan denken dat ik mijn vriend zou kwetsen met iets dat een keuze is. Ik heb er geen moeite mee om andere opties te laten lopen. Ik heb mijn aandacht op hem gericht, ik wil hem gelukkig maken en met hem een leven opbouwen.
Daarbij gaf iemand aan dat seks met een onbekende niets voor haar/hem is en als je iemand leuk vindt is het weer moeilijker om het oppervlakkig te houden. Dat lijkt mij ook erg lastig allemaal.
Liever richt ik me op één persoon en ben ik met diegene gelukkig. Ik vind dat hij mijn volledige aandacht verdient als het om relaties gaat. En andersom ook. We hebben het al druk zat met onze levens en elkaar. Als andere mensen daar ook nog eens bijkomen lijkt t mij dat er dan weinig voor elkaar overblijft.
Maar, heb jij van al deze dingen geen "last" dan?
Het verschilt per persoon, de een zegt alleen seks, maar geen verliefdheden, de ander kiest ervoor om volledige relatie's naast elkaar te hebben.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:35 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het wordt steeds ingewikkelder![]()
Dus het is in een open relatie geen probleem om verliefd te zijn op iemand anders? Ik dacht juist dat die dingen gescheiden moesten blijven - wat mij onmogelijk lijkt, maar goed - omdat alle gevoelens (liefde, betrokkenheid, wederzijds respect, emotionele trouw) exclusief bestemd waren voor degene met wie je een relatie hebt.
Zoals jij het omschrijft, wordt het wel een heel complexe zaak, of niet? In het uiterste geval heb je dan dus te maken met twee volwaardige relaties. Waarom zou je dat willen? Eén volwaardige relatie is al intensief genoeg, wat mij betreft
Nee, hij heeft geen aparte kijk, dat is iets wat bij veel open relatie's voorkomt, vooral bij de meer serieuze en langdurige.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:06 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Niet dat ik een expert ben op het gebied van open relaties, maar ik denk toch dat jij een tamelijk aparte kijk op de zaak hebt. Dat mag, het is jouw leven en jouw opvatting, maar volgens mij zijn de meeste swingers (om het fenomeen 'open relatie' zo even samen te vatten) toch van mening dat seks met een ander moet kunnen juist omdat er geen gevoelens bij komen kijken. Want die gevoelens reserveren ze exclusief voor hun vriend/man/partner. Anders blijft er wel erg weinig basismateriaal over voor een echte relatie en kun je net zo goed single blijven, sterker: dat lijkt me in dat geval wel zo overzichtelijk
?quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:51 schreef jaha het volgende:
[..]
Ik ook niet, heb de pogingen wel gezien, maar die liepen allemaal uit in een hele nare breuk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 19:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dit
Ik geloof niet in een open relatie om een probleem (bijvoorbeeld gebrek aan spanning, libido verschil, etc) op te lossen
klinkt alsof vrijheid voor jou vooral erg belangrijk is, op veel vlakken, misschien wel alle. Het hangt er dus gewoon vanaf waar je jezelf het prettigst bij voelt. Jij ook bedankt voor jouw uitlegquote:Op zondag 28 september 2014 17:59 schreef erodome het volgende:
Je kan op vele manieren liefhebben en ik vind het persoonlijk heel erg fijn om dat gewoon te kunnen.
"Je bent een knappe jongen. Ik vind je leuk".quote:Op zondag 28 september 2014 18:03 schreef erodome het volgende:
[..]
?
Dit komt mij niet echt bekend voor van open relatie´s, daar is duidelijkheid juist iets wat als belangrijk wordt gezien.
Het net doen alsof je vrij bent voor een (monogame) relatie is meer iets van de vreemdgangers.
dus het is je 1x overkomen en nu scheer je iedereen over 1 kam?quote:Op zondag 28 september 2014 21:27 schreef jaha het volgende:
[..]
"Je bent een knappe jongen. Ik vind je leuk".
Maar goed ik heb niet gevraagd of ze single was. Dus op zich heeft ze niet gelogen. Maar toch...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |