abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144953546
eens :)
pi_144955228
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:03 schreef rhubarbje het volgende:
Er word hier nogal vaak de denkfout gemaakt dat open relaties per definitie gaan over seks willen met anderen...
Als je dat blijft denken ga je het nooit volgen
Als je het zo stelt, heb ik ook een open relatie :+ Sterker: dan heeft iedereen een open relatie.

Het essentiële verschil is natuurlijk wel degelijk seks. Want ik ontmoet ook geregeld aardige mannen, hoor. Met wie ik praat, dingen doe en misschien zelfs afspreek. Er is alleen één ding dat ik niet doe. En jij wel, als je daar tenminste zin in hebt. Als je er geen zin in hebt, doe je het niet. Maar het feit dat de mogelijkheid er is, dát definieert een open relatie. Seks, dus :)
pi_144956219
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Als je het zo stelt, heb ik ook een open relatie :+ Sterker: dan heeft iedereen een open relatie.

Het essentiële verschil is natuurlijk wel degelijk seks. Want ik ontmoet ook geregeld aardige mannen, hoor. Met wie ik praat, dingen doe en misschien zelfs afspreek. Er is alleen één ding dat ik niet doe. En jij wel, als je daar tenminste zin in hebt. Als je er geen zin in hebt, doe je het niet. Maar het feit dat de mogelijkheid er is, dát definieert een open relatie. Seks, dus :)
nee niet alleen seks. Intimiteit, verliefheid etc en eventueel seks
Omdat dat bij intimiteit en verliefdheid hoort

Zo vind ik dat er iets bestaat als 'emotioneel vreemdgaan' waarbij je meer intimiteit vind buiten je relatie dan met je partner. Daar hoeft geen seks aan te pas te komen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_144956266
eerst zeuren ze om open relaties maar als ze eenmaal de penis hebben gehad willen ze 'm voor zichzelf.

h o e r r r r r
pi_144956438
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:25 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee niet alleen seks. Intimiteit, verliefheid etc en eventueel seks
Omdat dat bij intimiteit en verliefdheid hoort

Zo vind ik dat er iets bestaat als 'emotioneel vreemdgaan' waarbij je meer intimiteit vind buiten je relatie dan met je partner. Daar hoeft geen seks aan te pas te komen
Het wordt steeds ingewikkelder 8-)

Dus het is in een open relatie geen probleem om verliefd te zijn op iemand anders? Ik dacht juist dat die dingen gescheiden moesten blijven - wat mij onmogelijk lijkt, maar goed - omdat alle gevoelens (liefde, betrokkenheid, wederzijds respect, emotionele trouw) exclusief bestemd waren voor degene met wie je een relatie hebt.

Zoals jij het omschrijft, wordt het wel een heel complexe zaak, of niet? In het uiterste geval heb je dan dus te maken met twee volwaardige relaties. Waarom zou je dat willen? Eén volwaardige relatie is al intensief genoeg, wat mij betreft :)
pi_144956660
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:25 schreef rhubarbje het volgende:
Zo vind ik dat er iets bestaat als 'emotioneel vreemdgaan' waarbij je meer intimiteit vind buiten je relatie dan met je partner.
maar daarstraks had je het over:

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:15 schreef rhubarbje het volgende:
maar voor mij gaat het om het daten, 'spanning', flirten, iemand leren kennen op een bepaalde manier en zoals bij iedereen die date komt daar dan soms seks bij kijken en soms nie
Ik volg je niet meer, je zegt verschillende dingen. Ik hou het erop dat je met een open relatie seks-en of andere intieme zaken niet voor één persoon bewaart
pi_144956815
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:35 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dus het is in een open relatie geen probleem om verliefd te zijn op iemand anders? Ik dacht juist dat die dingen gescheiden moesten blijven - wat mij onmogelijk lijkt, maar goed - omdat alle gevoelens (liefde, betrokkenheid, wederzijds respect, emotionele trouw) exclusief bestemd waren voor degene met wie je een relatie hebt.

Zoals jij het omschrijft, wordt het wel een heel complexe zaak, of niet? In het uiterste geval heb je dan dus te maken met twee volwaardige relaties. Waarom zou je dat willen? Eén volwaardige relatie is al intensief genoeg, wat mij betreft :)
dat bepaald iedereen voor zichzelf. Sommige houden dat liever gescheiden, anderen niet
Er is niet 1 type niet monogame relatie

Ik vind dat mijn relatie met mijn lief en daten met een ander prima naast elkaar kunnen bestaan. Dus waarom zou je het dan niet doen? Is toch leuk?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144956842
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:45 schreef moi.Gracia het volgende:

[..]

maar daarstraks had je het over:

[..]

Ik volg je niet meer, je zegt verschillende dingen. Ik hou het erop dat je met een open relatie seks-en of andere intieme zaken niet voor één persoon bewaart
ja ik bedoel dus dat als je monogaam bent er meerdere manieren zijn om je partner te bedriegen. Dus zijn er meerdere dingen dan alleen seks waarmee je een open relatie in kunt vullen. Het idee dat het alleen om een snelle wip buiten de deur gaat is echt veel te kort door de bocht
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144957015
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja ik bedoel dus dat als je monogaam bent er meerdere manieren zijn om je partner te bedriegen. Dus zijn er meerdere dingen dan alleen seks waarmee je een open relatie in kunt vullen. Het idee dat het alleen om een snelle wip buiten de deur gaat is echt veel te kort door de bocht
Niet dat ik een expert ben op het gebied van open relaties, maar ik denk toch dat jij een tamelijk aparte kijk op de zaak hebt. Dat mag, het is jouw leven en jouw opvatting, maar volgens mij zijn de meeste swingers (om het fenomeen 'open relatie' zo even samen te vatten) toch van mening dat seks met een ander moet kunnen juist omdat er geen gevoelens bij komen kijken. Want die gevoelens reserveren ze exclusief voor hun vriend/man/partner. Anders blijft er wel erg weinig basismateriaal over voor een echte relatie en kun je net zo goed single blijven, sterker: dat lijkt me in dat geval wel zo overzichtelijk :)
pi_144957239
Het 'probleem' is hier dat het topic is geopend door iemand dir net zo thuis is in de non-monogmaie en die met open relatie, volgens mij, een hele groep samen pakt waar binnen veel verschillende 'stromingen' zijn
Je noemt nu zelf swingers, maar dat is weer een heel specifieke subgroep.
Je hebt daarnaast ook nog poly of 'gewoon' open (en andere vormen)
Mijn insteek is inderdaad iets meer richting poly

Sommige koppels doen bijv alleen iemand van het zelfde geslacht (dus de vrouw mag met een andere vrouw maar niet met een andere man), andere hebben een regel als: niet meerdere keren met dezelfde persoon en weer anderen hebben weer totaal andere regels
Voor sommige mensen zal het dus inderdaad alleen seks zijn en meer niet maar om het hele scala van non monogamie op die manier te benaderen is dus echt veel te kort door de bocht
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144957941
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:15 schreef rhubarbje het volgende:
Dat ligt er maar net aan hoe je die open relatie inricht, iedereen doet dat anders

Maar het idee is meestal niet: nu ga ik gewoon even rond neuken
Het gaat om vrijheid, vertrouwen en een opvatting over seks die misschien anders is dan gemiddeld (dus dat het niet exclusief hoeft te zijn)
Maar het gaat niet puur om het nueken van anderen

Ik kan alleen voor mezelf spreken, en ik val in herhaling, maar voor mij gaat het om het daten, 'spanning', flirten, iemand leren kennen op een bepaalde manier en zoals bij iedereen die date komt daar dan soms seks bij kijken en soms niet. Maar mijn doel is niet 'nu ga ik eens lekker met de buurman neuken'
Het doet pijn als je niet eerlijk bent over je intenties en andere mensen valse hoop geeft over of ze een relatie met je willen of kunnen krijgen en in welke vorm dat is!

Een open relatie en rondneuken (of slechts flirten) - ik vind het prima, maar geef dan wel aan hoe de vork in de steel zit, en dat doen de meesten helaas niet.
pi_144958029
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:51 schreef jaha het volgende:

[..]

Het doet pijn als je niet eerlijk bent over je intenties en andere mensen valse hoop geeft over of ze een relatie met je willen of kunnen krijgen en in welke vorm dat is!

Een open relatie en rondneuken (of slechts flirten) - ik vind het prima, maar geef dan wel aan hoe de vork in de steel zit, en dat doen de meesten helaas niet.
ik ken veel mensen die niet monogaam zijn en iedereen is daar eerlijk over naar eventuele partners hoor
Mijn ervaring is dat juist mensen die niet monogaam zijn eerlijkheid heel belangrijk vinden. Zonder eerlijkheid stort de hele constructie in

[ Bericht 0% gewijzigd door rhubarbje op 27-09-2014 17:11:40 ]
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Licht Ontvlambaar zaterdag 27 september 2014 @ 17:07:16 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144958278
quote:

[..]

mee eens :Y

Ik ben altijd vanaf het begin duidelijk erin dat ik niet op zoek ben naar een relatie :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_144959878
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Niet dat ik een expert ben op het gebied van open relaties, maar ik denk toch dat jij een tamelijk aparte kijk op de zaak hebt. Dat mag, het is jouw leven en jouw opvatting, maar volgens mij zijn de meeste swingers (om het fenomeen 'open relatie' zo even samen te vatten) toch van mening dat seks met een ander moet kunnen juist omdat er geen gevoelens bij komen kijken. Want die gevoelens reserveren ze exclusief voor hun vriend/man/partner. Anders blijft er wel erg weinig basismateriaal over voor een echte relatie en kun je net zo goed single blijven, sterker: dat lijkt me in dat geval wel zo overzichtelijk :)
Je hebt swingers die het alleen voor de seks doen. Je hebt polyamorie waarbij er meerdere liefdesrelaties tegelijkertijd plaats vinden.. Erodome haar relatie is meer op seks gefocust, heeft ze volgens mij uitgelegd. Die van rhubarbje lijkt mij meer een andere insteek hebben, meer op het daten en flirten zelf.
Dan heb je nog partnerruil. Waar het dubbeldaten heel letterlijk wordt genomen (hihi ik zei nemen). En dan nog orgieen alleen voor de seks of gangbangs.
Dan vergeet ik nog seks met anderen in het kader van SM...

Het lijkt mij dat het wel veel moed vereist om de relatie waarmee je begon in stand te houden.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 27 september 2014 @ 18:30:50 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144960533
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je hebt swingers die het alleen voor de seks doen. Je hebt polyamorie waarbij er meerdere liefdesrelaties tegelijkertijd plaats vinden.. Erodome haar relatie is meer op seks gefocust, heeft ze volgens mij uitgelegd. Die van rhubarbje lijkt mij meer een andere insteek hebben, meer op het daten en flirten zelf.
Dan heb je nog partnerruil. Waar het dubbeldaten heel letterlijk wordt genomen (hihi ik zei nemen). En dan nog orgieen alleen voor de seks of gangbangs.
Dan vergeet ik nog seks met anderen in het kader van SM...

Het lijkt mij dat het wel veel moed vereist om de relatie waarmee je begon in stand te houden.
de basis is belangrijk, als die niet stevig is, moet je er niet eens aan willen beginnen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_144960826
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Seks is voor jou dus het belangrijkste in een relatie. Prima natuurlijk, maar dat geldt niet voor iedereen. Andere waardes waardoor je met iemand een relatie hebt, zijn voor sommige mensen belangrijker dan seks. Zoveel verschillende mensen met allemaal verschillende wensen en verlangens.
pi_144961574
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

de basis is belangrijk, als die niet stevig is, moet je er niet eens aan willen beginnen.
dit
Ik geloof niet in een open relatie om een probleem (bijvoorbeeld gebrek aan spanning, libido verschil, etc) op te lossen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144988430
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:01 schreef moi.Gracia het volgende:

[..]

Hoi, ik ben monogaam, dus ik ga proberen mijn gevoel uit te leggen. Voor mij is het niet dat "het niet zo hoort". Ik heb juist eerder het gevoel af en toe dat seks altijd geweldig "hoort" te zijn, dat alles in het leven daarom lijkt te draaien. Voor mij is dat niet zo.

Emotioneel veilig voelen is voor mij nog belangrjjker. En dat wil ik ook geven aan mijn partner. Fijne seks is een goede tweede denk ik.
Persoonlijk voel ik me op emotioneel vlak veiliger bij een persoon die ook monogaam is. Dan heb ik meer het gevoel dat diegene voor mij kiest. Dat hij mij dusdanig belangrijk vindt dat hij bepaalde dingen opgeeft om bij mij te kunnen zijn, waaronder seks met anderen.

Al die emoties die bij mij naar boven zouden komen bij een open relatie: jaloezie, onzekerheid, het zou teveel zijn. Ik heb behoefte aan een bepaalde mate van zekerheid.

Ook moet ik er absoluut niet aan denken dat ik mijn vriend zou kwetsen met iets dat een keuze is. Ik heb er geen moeite mee om andere opties te laten lopen. Ik heb mijn aandacht op hem gericht, ik wil hem gelukkig maken en met hem een leven opbouwen.

Daarbij gaf iemand aan dat seks met een onbekende niets voor haar/hem is en als je iemand leuk vindt is het weer moeilijker om het oppervlakkig te houden. Dat lijkt mij ook erg lastig allemaal.

Liever richt ik me op één persoon en ben ik met diegene gelukkig. Ik vind dat hij mijn volledige aandacht verdient als het om relaties gaat. En andersom ook. We hebben het al druk zat met onze levens en elkaar. Als andere mensen daar ook nog eens bijkomen lijkt t mij dat er dan weinig voor elkaar overblijft.

Maar, heb jij van al deze dingen geen "last" dan?
Dank je voor je mooie uitleg!

Maar nee, ik heb geen "last" van die dingen, het grappige is dat ik dat emotioneel veilig voelen net zo belangrijk vind als jij, maar me dus fijner voel als de relatie op die manier open is, hij dus voor mij kiest en niet alleen omdat ik de bron van seks ben, maar ook dat hij wel degelijk verdieping heeft met anderen en nog voor mij kiest. Dat geeft mij dan weer meer zekerheid.

Helemaal vrij van onzekerheden en jaloezie ben ik ook niet, ik ben ook maar een mens net als ieder ander en de ene dag is de andere niet. Als ik niet lekker in mijn vel zit kan het gebeuren dat ik zeg nu even niet mochten we wat van plan zijn op dat gebied. Dat is denk ik wel een voorwaarde voor een open relatie(net als voor een goede monogame relatie, alleen dan op andere vlakken), dat je open bent naar elkaar toe en er echt voor elkaar bent, ook als dat betekend dat je even een stapje terug moet doen ergens in. Daarin zit ook die emotionele veiligheid, dat je op je partner kan vertrouwen, erop kan bouwen, ook als het even wat lastiger is.

Ik vind zelf het verdiepen in anderen juist heel erg prettig en dat dan ook op het gebied van seks, maar ook verliefdheidjes en alles wat daarbij hoort. Voor mij is dat niet heel anders dan al die andere onderwerpen die niets met dat seks stukje te maken hebben. Heb dan ook niet de visie dat relatie's voor eeuwig moeten zijn e.d., met sommigen heb je die ene dag/nacht die verdieping, met een ander misschien een paar jaar. Maar daarnaast gaat het niet altijd om verdieping, maar ook gewoon over lol, lekker en leuk, dat het gewoon lekker loopt en seks daar een goed voelend gevolg van is.
Het hoeft dus zeer zeker niet oppervlakkig te blijven, soms is dat wel zo, is het gewoon dat moment waarin het goed voelt en verder niets, maar op andere momenten kom je iemand tegen die langer in je leven blijft.

Nu klinkt het zo alsof er erg veel gebeurd op dat gebied en we hebben ook wel echt een wildere periode gehad hierin met veel uitgaan en ook veel seks met anderen(wat dan ook vaak oppervlakkiger was). Maar in de praktijk is het iets dat niet zo heel vaak gebeurd omdat je er wel tijd voor vrij moet maken en ik me niet alleen daarmee bezig wil houden.
Heb een paar mensen in mijn leven met wie we soms seks hebben en die mensen zijn nu al jaren in mijn leven, we gaan ook normaal met elkaar om, dat zijn erg goede vriendschappen, alleen dan friends with benefits. En verder als je een keer uitgaat en een nachtje wegblijft, of mijn man op zakenreis is en daar uitgaat, dan kan er wat gebeuren. Het is niets iets waar we op jagen dan, maar kom je iemand tegen en de klik is er op die manier en het voelt goed dan kan dat gewoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 28-09-2014 18:07:20 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144988638
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 15:35 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Het verschilt per persoon, de een zegt alleen seks, maar geen verliefdheden, de ander kiest ervoor om volledige relatie's naast elkaar te hebben.

Voor mezelf vind ik dat helemaal geen gevoel niet te doen, ik voel altijd wat voor degene met wie ik seks heb. Alleen heb ik niet de drang om dat gelijk voor eeuwig te moeten hebben of het te vergelijken met de liefde die ik verder voel voor mijn partner. Je kan op vele manieren liefhebben en ik vind het persoonlijk heel erg fijn om dat gewoon te kunnen.

Echt volledige relatie's naast elkaar is dan weer iets wat wij beide niet willen, dat zou ten koste van het gezin gaan voor ons, maar diepe vriendschappen + seks, verliefdheidjes e.d. is geen probleem.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144988720
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee, hij heeft geen aparte kijk, dat is iets wat bij veel open relatie's voorkomt, vooral bij de meer serieuze en langdurige.

Bij de meeste geld vooral dat het de eigen relatie niet in de weg moet gaan zitten. Bv dat iemand zijn/haar partner bijkans vergeet in de verliefdheid, in het gevoel wat die heeft met een ander.
pi_144988782
quote:

[..]

?

Dit komt mij niet echt bekend voor van open relatie´s, daar is duidelijkheid juist iets wat als belangrijk wordt gezien.
Het net doen alsof je vrij bent voor een (monogame) relatie is meer iets van de vreemdgangers.
pi_144988861
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:13 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dit
Ik geloof niet in een open relatie om een probleem (bijvoorbeeld gebrek aan spanning, libido verschil, etc) op te lossen
Ik ook niet, heb de pogingen wel gezien, maar die liepen allemaal uit in een hele nare breuk.
Een relatie open gooien om problemen op te lossen is net zo dom als een kind krijgen om de relatie te redden, dat gaat niet lukken. Het wordt alleen maar wat complexer en is dus geen oplossing.
pi_144994545
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:59 schreef erodome het volgende:
Je kan op vele manieren liefhebben en ik vind het persoonlijk heel erg fijn om dat gewoon te kunnen.
klinkt alsof vrijheid voor jou vooral erg belangrijk is, op veel vlakken, misschien wel alle. Het hangt er dus gewoon vanaf waar je jezelf het prettigst bij voelt. Jij ook bedankt voor jouw uitleg :)
pi_144998123
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:03 schreef erodome het volgende:

[..]

?

Dit komt mij niet echt bekend voor van open relatie´s, daar is duidelijkheid juist iets wat als belangrijk wordt gezien.
Het net doen alsof je vrij bent voor een (monogame) relatie is meer iets van de vreemdgangers.
"Je bent een knappe jongen. Ik vind je leuk".
Maar goed ik heb niet gevraagd of ze single was. Dus op zich heeft ze niet gelogen. Maar toch... :{
pi_144998918
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 21:27 schreef jaha het volgende:

[..]

"Je bent een knappe jongen. Ik vind je leuk".
Maar goed ik heb niet gevraagd of ze single was. Dus op zich heeft ze niet gelogen. Maar toch... :{
dus het is je 1x overkomen en nu scheer je iedereen over 1 kam?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')