Je mag komen, allang geanticipeerd dat je niet wilt remmen. Dus spring er af, jou auto schade. En je mag betalen voor mij.quote:Op zondag 7 september 2014 14:30 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wauw ik wist niet dat bij b03 enzo het betekende dat je zelf voorrang had. Ik dacht iets met gevaarlijke kruisingen ofzo![]()
Voor de rest jen ik er veel. Maar in het verkeer is de "remmen wanneer je anders boem doet" regel het belangrijkste. Fietsers die bij groen zomaar oversteken zonder te kijken of het vrij is vind ik bijvoorbeeld erg
Hee Roadtrip, hoe ist?quote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zo triest is het ook niet. Deze kende ik wel:
[ afbeelding ]
Alleen deze niet:
[ afbeelding ]
Je zin is zo krom dat ik hem niet begrijpquote:Op zondag 7 september 2014 14:37 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Je mag komen, allang geanticipeerd dat je niet wilt remmen. Dus spring er af, jou auto schade. En je mag betalen voor mij.
Die bovenste staat bij haaientanden toch?quote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen deze niet:
[ afbeelding ]
Grachten zijn vaak erg smal, wat het lastig maakt om aan de kant te gaan voor een auto. Ik ben een keer tegen de richting in gefietst op een gracht en het was geen pretje.quote:Op zondag 7 september 2014 14:34 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld op de nieuwe gracht in Utrecht mag je niet in de verkeerde richting fietsen nee. Dan moet je oversteken en daar keren. Zo een rondje rijden totdat je bent waar je moet zijn.![]()
Zeker als fietser kan je sommige dingen prima maken. Hier in Utrecht wordt je voor dat soort dingen ook gewoon niet beboet. De politie heeft betere dingen te doen.
Dan is het nog steeds triest. Je ziet ook echt een kruis op die onderstequote:Op zondag 7 september 2014 14:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen deze niet:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat dat gewoon betekende dat er een kruising aankwam.quote:Op zondag 7 september 2014 14:40 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds triest. Je ziet ook echt een kruis op die onderste
Bijna, maar geen sigaar.quote:Op zondag 7 september 2014 14:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat gewoon betekende dat er een kruising aankwam.
De grachten delen is gewoon onderdeel van rijden / fietsen in de stad.quote:Op zondag 7 september 2014 14:39 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Grachten zijn vaak erg smal, wat het lastig maakt om aan de kant te gaan voor een auto. Ik ben een keer tegen de richting in gefietst op een gracht en het was geen pretje.
quote:Op zondag 7 september 2014 14:45 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
De grachten delen is gewoon onderdeel van rijden / fietsen in de stad.
Zowiezo is het debiel te verwachten dat mensen maar een richting op shoppen / uitgaan (met de fiets) ofzo![]()
Als je echt goed kan rijden voel je je daar ook niet ongemakkelijk bij. Je rijdt gewoon assertief en neemt je plek in
dat is die driehoek met rode lijn.quote:Op zondag 7 september 2014 14:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat gewoon betekende dat er een kruising aankwam.
Nee. J08quote:Op zondag 7 september 2014 14:47 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
dat is die driehoek met rode lijn.
Assertief rijden kan je doen in nieuwbouwwijken met enkel bedrijven.quote:Op zondag 7 september 2014 14:45 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
De grachten delen is gewoon onderdeel van rijden / fietsen in de stad.
Zowiezo is het debiel te verwachten dat mensen maar een richting op shoppen / uitgaan (met de fiets) ofzo![]()
Als je echt goed kan rijden voel je je daar ook niet ongemakkelijk bij. Je rijdt gewoon assertief en neemt je plek in
Gelukkig zie je altijd die driehoek borden en haaientanden waardoor je alsnog weet dat je voorrang hebt...quote:
elk kruispunt is gevaarlijkquote:Op zondag 7 september 2014 14:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee. J08
Pas op gevaarlijk kruispunt.
quote:Op zondag 7 september 2014 14:49 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Gelukkig zie je altijd die driehoek borden en haaientanden waardoor je alsnog weet dat je voorrang hebt...
Gewoon ervoor gooien.quote:Op zondag 7 september 2014 14:49 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Assertief rijden kan je doen in nieuwbouwwijken met enkel bedrijven.
In de binnenstad vind ik het abject. Een ongeluk is zo gebeurd, en al helemaal met al die fietsers.
En sowieso als fietser assertief denken te willen/kunnen rijdenx 100000
Je leeft overduidelijk niet in de stad. In de binnenstad gebeuren bij mij trouwens minder bijna ongelukken dan op de snelwegquote:Op zondag 7 september 2014 14:49 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Assertief rijden kan je doen in nieuwbouwwijken met enkel bedrijven.
In de binnenstad vind ik het abject. Een ongeluk is zo gebeurd, en al helemaal met al die fietsers.
En sowieso als fietser assertief denken te willen/kunnen rijdenx 100000
Nee, gewoon elk kruispunt is gevaarlijk. Punt.quote:Op zondag 7 september 2014 14:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Wel als je de verkeersregels niet kent ja.
Nee. Doen alsof je door rijdt maar remmen en je middelvinger uitsteken Waneer de auto je geen voorrang verleend.quote:
Omdat het in de binnenstad helemaal vol staat met stoplichten.quote:Op zondag 7 september 2014 14:51 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je leeft overduidelijk niet in de stad. In de binnenstad gebeuren bij mij trouwens minder bijna ongelukken dan op de snelweg. Ik let beter op omdat ik geen fietser dood wil rijden...
Ik bedoel dat je ziet dat de andere auto voor haaientanden en zo'n driehoekig bord staat. Niet dat je ze zelf voor je hebtquote:
Ik woon dus gewoon wel in de stad en ik weet waar ik over praat.quote:Op zondag 7 september 2014 14:51 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je leeft overduidelijk niet in de stad. In de binnenstad gebeuren bij mij trouwens minder bijna ongelukken dan op de snelweg. Ik let beter op omdat ik geen fietser dood wil rijden...
Maar jij krijgt dan zo'n ei-bord of een driehoek met rode rand en pijl omhoog met streep erdoor.quote:Op zondag 7 september 2014 14:53 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je ziet dat de andere auto voor haaientanden en zo'n driehoekig bord staat. Niet dat je ze zelf voor je hebt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |